Katselin TV-ohjelmaa perheterapeuttien työstä, missä heillä oli neuvoja hakemassa pariskunta sen takia että nainen oli niin mustasukkainen, että se varjosti heidän elämäänsä täysin.
Kun he olivat ulkona ihmisten joukossa niin nainen saattoi alkaa väittää että mies oli katsellut muita naisia.
Toinen perheterapeuteista oli viehättävän näköinen nainen ja tietenkin aviomies oli heti epäilyn kohteena, että hän oli katsellut terapeuttia "sillä silmällä".
Omassa tuttavapiirissäni on ollut vastaavanlainen pariskunta missä mies oli jatkuvan epäilyn kohteena koko heidän avioliittonsa ajan.
Nainen epäili jopa omia sisariaan ja jopa sisarusten tyttölapsia, että heillä olisi jotakin "vispilänkauppaa" hänen miehensä kanssa.
Mies kertoi että ulkomaanmatkoilla hän ei saanut katsella ympärilleen ollenkaan, silloin vaimo tuli aivan hysteeriseksi.
Jos he istuivat ravintolassa syömässä niin hänen täytyi tarkkaan varoa katselemasta minnekään muualle kuin vaimonsa suuntaan pöydän toiselle puolelle, muuten saattoi syntyä noloja tilanteita kun vaimo alkoi huutaa ja korottaa ääntään.
Olipa joku kerta sattunut että henkilökunta oli tullut sanomaan että he häiritsevät toisia ravintolavieraita ja on parasta että poistuvat.
Tämän pariskunnan tarina päättyi miehen infarktiin eräänä uudenvuodenaattona. Muuten terve ja urheilullinen mies, vasta 56 v.
Mahtoiko vuosikymmenien henkinen stressi ja varuillaan olo olla syynä siihen että sydän ei enää kestänyt enempää?
Mustasukkaisuus
6
765
Vastaukset
- sääli miestä
ja miksi eronutta naista ei pyydetä kylään enää? Eli sen hupmaa sittä ja se myös loukkaa eronutta naista kun luullaan että he yrittää vikitellä toisten miehiä!
- mustasukkaisuutta
Olen itse ollut sen uhri. Mutta kun rakastin.
Aivan pieni otos elämästä tällaisen ihmisen rinnalla. Ketään miespuolista ei voinut tervehtiä kadulla, minähän käännnyin katselemaan näyteikkunaa vaikka sellaista ei ollutkaan. Töistä ajoin ylinopeutta, kotiin saapumisaika oli määritelty. Kävin kerran viikossa harjoituksissa, naisten, ei puhettakaan, että olisin siellä käynyt suihkussa, kotiin piti tulla harkkarivaatteet päällä ja hikisinenä. Minusta tuli tahdoton, harmaavarpunen, alistettu, masentunut. Joskus kerron eroprosessista, mutta nyt olen saanut takaisin elämänilon, nautin yksinäisyydestä, toiset eivät vain ymmärrä, että en voi huonosti vaikka miestä ei huushollissa olekaan. Miten se voi olla niin vaikeaa ymmärtää, että menen illalla nukkumaan hyvillä mielin ja herään aamulla tarmoa täynnä ja iloisena. Nautin yksinelämisestä, onko siinä jotain pahaa? - Yksi mummo
Mieheni kävi jopa työpaikallani vakoilemassa minua ja keiden miesten kanssa (asiakkaiden) juttelin muka liian kauan,en saanut edes tervehtiä miespuolista lapsuudenystävää,hän luuli heti meillä olevan suhteen,hän itse oli kuukausiakin matkatöissä jopa ulkomailla mutta soitteli omituisiin aikoihin vuorokaudet ympäriinsä kotiin ja kirjoitti ylös kellonajat jolloin en ollut vastannut puhelimeen (toisinaan olin lasten kanssa esimerkiksi vanhempieni luona,olin myös vuorotyössä joten en aina iltaisinkaan kotona)
Kotiin hän tuli aina aikaisemmin kuin piti ja tietenkin keskellä yötä jotta "yllättäisi" minut kuvittelemansa rakastajani kanssa sängystä niinkuin nyt olisin kotiin tuonut miehiä,meillähän oli kaksi alle kouluikäistä lastakin lasta jotka olisivat kertoneet jos nyt jotain olisi ollut meneillään
Eroa haettuani minun oli pakko muuttaa paikaakuntaa koska ex-mieheni seurasi ja vakoili minua,istui jopa öisin pihallanai autossaan kyttäämässä vaikkemme edes enää olleet naimisissa- elämäsi
on ollut. Mutta vaikeaa on miehelläsikin ollut. Huonoa itsetuntoa. Sairautta. Esimerkiksi alkoholismiin saa apua, niin miksikä ei tuollaiseen saisi apua, sillä vaikeaa on hänenkin elämänsä ollut. Perheneuvoloista varmaankin saisi apua, mutta eihän aikaisemmin niitä ollut.
- tapani
Olisi mielenkiintoista tietää, miten toisen osapuolen elämä jatkui sen uudenvuodenaaton jälkeen.
Lieneeköhän omatunto painanut?ei kuitenkaan niin että itsellä olisi uutta kaveria, vaan ovathan lapset jo aikaihmisiä, joitten puolisoista on hyvä "pitää huolta".
Sekaantuu niin paljon poikiensa elämään, että toisen pojan vaimo lähti jo lätkimään.
Ja sitten on muita sukulaisia ja tuttavia, joitten elämä on jatkuva arvostelun ja tarkastelun kohde.
Muuten älykäs ihminen, mutta hänen mustasukkaisuutensa ja kontrollin tarpeensa tekee hänestä sosiaalisessa kanssakäymisessä toisten ihmisten kanssa mahdottoman ja halveksitun yksilön.
Miehensä kuoltua hän muutti äitinsä lähelle, osti talon ja halusi että äiti olisi tullut hänen luokseen asumaan, mutta äitipä ei halunnut. Tunsi kai tyttärensä tavat. Tämä äiti kertoi, että kun tytär soitti miehen kuolemasta, itki ja tursasi puhelimessa, ennenkuin sai viestin sanottua, niin hän oli aivan vaistomaisesti huudahtanut: - Mitä kauheata SINÄ olet nyt tehnyt?
Hän oli luullut että oli ollut tavallinen "taistelevat metsot" asetelma, missä miehelle kävi huonosti. Ehkä heillä oli vieraita (mikä oli harvinaista), uudenvuoden aatto ja kaikki.
TV-ohjelmassa sanoivat perheterapeutit että tuollainen sairalloinen mustasukkaisuus ja kontrollin tarve johtuu huonosta itseluottamuksesta, ettei ole tarpeeksi hyvä eikä kelpaa, pelkää jäävänsä yksin.
Jos kenellä on mustasukkainen puoliso, niin olisi muistettava vahvistaa hänen itsetuntoaan.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565390Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212367- 1141617
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2341576- 931477
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681175Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91153Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3141127Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3061058