rauhoittuuko

....

rauhoittuuko narttu dobberi jos sillä teettää pennut.?
koira on melkein 3 ja on semmonen hötkyilijä... innostuu joskus liikaa... leikkiä saa mielin määrin ja juosta irti. toisten koirien kanssa tykkää olla ja temmeltää. olen yrittänyt kokeilla jäljitystä,(et saisi aivo toimintaa) mutta ei tykkää etsiä muita kun minua... tää on semmonen mamman tyttö.

3

674

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tooperi

Jos pentujen teettämiseen ainoa syy no se, että koira rauhoittuisi, niin jätä teettämättä pennut.

Dobermanni on energinen rotu, jonka kanssa voi puuhastella mielinmäärin. Pelkkä juokseminen ja vapaana olo ei riitä, tarvitaan myös aivotyöskentelyä. jäljestämistä voit kokeilla ilman, että tarvii ketään ihmistä etsiä - vaika ruokakuppi voi olla se, mitä etsitään, mikä on palkana jäljen päässä. Jäljellehän voi laitataa namipaloja, jos koira on ahne niin se ahneus kyllä laittaa sen tekemään töitä herkkujen toivossa.
      Myös tottikse treenaaminen on todella hyvä aivotyöskentelyä dobermannille. Opeta uusia asioita, vaadi koiralta aina vaa enemmän ja enemmän, niin että se joutuu ajattelemaan, käyttämään aivojaan.

Mielestäni on suorastaan omituista jos kiora ei osaa rauhoittua ollenkaan - meillä dobermanni-merkkinen koira makailee vaikka vuoden tossa sohvalla jos ei sanota sille jotakin taikasanaa ;)

Pennutukseen tulee tosiaan olla hiuka vahvemmat perusteet kun toive kiran rauhoittumisesta - rauhoittumiseen oisi kokeilla vaikka sterilointia.

• tiedän

että dobberi on energinen rotu...
        ei ole ensimmäinen... ahne ei ole ja makupalat ei kiinnosta vaikka on pennusta asti yrittäny antaa mut kun ei niin ei...
        en sanonut että se ei rauhotu ollenkaan..
        tossa se nytkin makaa ja kattoo kun muksut leikkii..

• ...

Uskoisin kyllä että aika rauhottaa sunki koiran. Osa doppereista on nii "yli aktiivisia" ettei mikää toiminta tunnu niille riittävän. Kaikki tuntemani hötkyilijät on kuitenki rauhottunu ajan kanssa. Hirveesti koiralle aivotyötä ni pääsee ehkä "pienemmällä" sählingillä näistä vaiheista! Dobermannia kun ei väsytetä juoksemalla vaan aivotyöllä. Ootko kokeillu hakua? Pennut ei aina rauhota vaa sama meno jatkuu pentujen jälkeenki.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2673
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2614
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1607
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1530
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1187
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe