Minun äitin kaverilla on 2 suomenhevosta ja se kysy että meenkö ratsastaa niillä? Mutta en oo varma koska olen kuullut että ne olisi kankean tuntusia ratsastaessa? Onko se totta? Sillä jos on se olisi inhottava ratsastaa sillä hevosella
jos se on kankean tuntunen.
miten tekisin tässä asiassa?
5
660
Vastaukset
- mintsú
KÄy nyt ihmeessä kokeilemassa niitä.. ei ne nyt nii "kankeita" oo jos osaa käsitellä... ja kysy siltä sen äitiltä millasta on ratsastaa niillä...
- .mipi.
No ok se on järkevä päätös siis =)
- Jenna
Moro!!! Jotkin suokit jotka ovat jääneet vähemmälle kouluratsastukselle tai ratsastukselle yleensäkkin saattavat olla jäykkiä ratsastaa. Mutta jos ne ovat aktiivisesti ratsastuksessa sekä koulussa että esteillä ei tuommoista ongelmaa pitäisi olla, vaikka jotkin hevoset ovat aina jäykkiä/kankeita.
-Jenna- - cher-
mene ihmeettä katsomaan, kokeile millasia ne on ratsastaa ja tee päätös vasta sen jälkeen
- ...
oikein harmittaa, että usein täällä kirjoittelevat ovat tottuneet ratsastamaan vain tooosii hyvin koulutetuilla ranskanbullilla tai puoliverisillä.. Itse olen aloittanut ratsastuksen ilman mitäään ratsastuskouluja semmoisilla hevosilla, jotka tietävät, mikä on satula, ja tietävät, mitä ihminen tahtoo kun painetaan pohkeita. Ja tietävät jopa sen, että prr-päristys ja pieni ohjista veto tarkoittaa pysäyttämistä. Virkistää varmasti ratsastaa välillä vähemmän koulutetuillakin hepoilla! Onnea heppailuun! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682590
- 622552
- 681752
- 241577
- 201490
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91430- 151352
- 381213
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81157- 251076