Sakko galluppi!

Kyselijä

Kuinka moni saanut ylinopeussakon?

Paljonko sait ja kuinka kovaa ajoit tutkaan?

Ihan mielenkiinnosta täytyy kysyä, koska juuri itse sain ensimmäisen sellaisen, ja tuntuu ihan siltä, että taisin olla ihan ensimmäinen koko maailmassa! =/

Yleensä noudatan siis nopeusrajoituksia orjallisesti, paitsi tänään!=)

Itse ajoin siis 40 alueella 60 liikkuvaan tutkaan.. Tosin auton mittari näytti 55..
Rahallisesti pääsen kärsimään 115e!

Eikä kiitos mitään moralisointia, vaan suoria vastauksia!

48

2655

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sain

sakon,kun ajoin keskellä pitkää autojonoa ja siinä jonossa ei silleen tuu katottua mittaria.40 rajoitus ja jyrkkä alamäki ja mäen alla tutka,joka oli kuulemma näyttänyt 57 km/h,kuitenkin koko jono näytti liikkuvan samaa nopeutta ja olin siitä jonosta ainoa,joka edes pysäytettiin???

• Äijälä

Kuvittele, minä olen ajanut kohta 40 vuotta ja ei yhtään ainutta ylinopeussakkoa. Olen saanut vain kirjallisen huomautuksen lievästä nopeuden ylityksestä.
        Muunlaisia sakkoja on tullut, mutta ei ylinopeudesta.
        Nuoruudessani sain sakot, kun ajoin moottoripyörällä äkisti hiljentävän auton perään.
        Sen jälkeen olen ymmärtänyt turvavälin merkityksen.
        Samoin tuli sakko, kun nuoruudessani ajoin mopolla mummun nurin.
        Ylinopeussakot ovat niin kovia, ettei niitä kannata tahallaan ottaa.
        Kyllä siinä tienaa hyvin, kun malttaa ajella rajoitusten mukaan tinkimättömästi

• sinivilkku
        Äijälä kirjoitti:

Kuvittele, minä olen ajanut kohta 40 vuotta ja ei yhtään ainutta ylinopeussakkoa. Olen saanut vain kirjallisen huomautuksen lievästä nopeuden ylityksestä.
        Muunlaisia sakkoja on tullut, mutta ei ylinopeudesta.
        Nuoruudessani sain sakot, kun ajoin moottoripyörällä äkisti hiljentävän auton perään.
        Samoin tuli sakko, kun nuoruudessani ajoin mopolla mummun nurin.
        Ylinopeussakot ovat niin kovia, ettei niitä kannata tahallaan ottaa.
        Kyllä siinä tienaa hyvin, kun malttaa ajella rajoitusten mukaan tinkimättömästi

>>Nuoruudessani sain sakot, kun ajoin moottoripyörällä äkisti hiljentävän auton perään.
        Samoin tuli sakko, kun nuoruudessani ajoin mopolla mummun nurin.>Kyllä siinä tienaa hyvin, kun malttaa ajella rajoitusten mukaan tinkimättömästi

• Äijälä
        sinivilkku kirjoitti:

>>Nuoruudessani sain sakot, kun ajoin moottoripyörällä äkisti hiljentävän auton perään.
        Samoin tuli sakko, kun nuoruudessani ajoin mopolla mummun nurin.>Kyllä siinä tienaa hyvin, kun malttaa ajella rajoitusten mukaan tinkimättömästi

Tässä jo ehdin alkaa kehumaan sinua, mutta mitä saan vastineeksi.
        Pelkkää herjausta ja parjausta.
        En ole ollenkaan ristiriitainen, vaan suora tyyppi, joka sanoo asiat suoraan kiertelemättä ja kaartelematta.
        Kommenttisi loukkaa syvästi, koska olen niin rehellinen ihminen ja hoidan työni ja yhteiskunnalliset velvoitteeni paremmin kuin moni muu.
        Minä olen sentään oppinut ja ottanut opiksi virheistäni, joita olen tehnyt nuoruudessani, mutta moniko ottaa opiksi koskaan mistään.
        Mitä sanot taparikollisista liikenteessä, jotka eivät ota esim. ylinopeussakoista oppia, vaan sortuvat samaan uudelleen samoinkuin rattijuopot.

Nyt en jaksa enää odottaa sinusta mitään hyvää.
        Olen koettanut välillä sanoa sinusta kauniita sanoja, mutta nyt uskon, ettei se kannata.
        Sinä olet ja pysyt itsepäisenä inisijänä ihan vaan tarkoituksella saada kiusata minua.

Ja miksi ihmeessä vedät konginkankaan minun mummun yli ajoon.
        Se mummu kun ei kuollut, loukkaantui vaan ja oli osaksi itsekkin syyllinen tapahtumaan.
        En oikein muista miten se meni, mutta kun sovin sen mummun kanssa asian paikan päällä antaen yhteystietoni vakuutusta varten, se ei sille mummulle riittänyt, vaan se vei asian poliisille.

Loppukaneettisi oli aivan uskomaton.

>>Siis toisin sanoen, kohdallasi ei ole kyse missään määrin lainkuuliaisuudesta. Kysehän on saituudesta ja pelkuruudesta. Eli matelet tiellä pelosta, että muuten saattaisit saada sakot ja taloutesi kokisi konkurssin.

• sinivilkku
        Äijälä kirjoitti:

Tässä jo ehdin alkaa kehumaan sinua, mutta mitä saan vastineeksi.
        Pelkkää herjausta ja parjausta.
        En ole ollenkaan ristiriitainen, vaan suora tyyppi, joka sanoo asiat suoraan kiertelemättä ja kaartelematta.
        Kommenttisi loukkaa syvästi, koska olen niin rehellinen ihminen ja hoidan työni ja yhteiskunnalliset velvoitteeni paremmin kuin moni muu.
        Minä olen sentään oppinut ja ottanut opiksi virheistäni, joita olen tehnyt nuoruudessani, mutta moniko ottaa opiksi koskaan mistään.
        Mitä sanot taparikollisista liikenteessä, jotka eivät ota esim. ylinopeussakoista oppia, vaan sortuvat samaan uudelleen samoinkuin rattijuopot.

Nyt en jaksa enää odottaa sinusta mitään hyvää.
        Olen koettanut välillä sanoa sinusta kauniita sanoja, mutta nyt uskon, ettei se kannata.
        Sinä olet ja pysyt itsepäisenä inisijänä ihan vaan tarkoituksella saada kiusata minua.

Ja miksi ihmeessä vedät konginkankaan minun mummun yli ajoon.
        Se mummu kun ei kuollut, loukkaantui vaan ja oli osaksi itsekkin syyllinen tapahtumaan.
        En oikein muista miten se meni, mutta kun sovin sen mummun kanssa asian paikan päällä antaen yhteystietoni vakuutusta varten, se ei sille mummulle riittänyt, vaan se vei asian poliisille.

Loppukaneettisi oli aivan uskomaton.

>>Siis toisin sanoen, kohdallasi ei ole kyse missään määrin lainkuuliaisuudesta. Kysehän on saituudesta ja pelkuruudesta. Eli matelet tiellä pelosta, että muuten saattaisit saada sakot ja taloutesi kokisi konkurssin.

>>Minä olen sentään oppinut ja ottanut opiksi virheistäni, joita olen tehnyt nuoruudessani, mutta moniko ottaa opiksi koskaan mistään.>Loppukaneettisi oli aivan uskomaton.>Opettele sinä olemaan kohteliaampi täällä palstassa sanomisissasi, eikä vain liikenteessä antamaan tietä ohittajille.

• Äijälä
        sinivilkku kirjoitti:

>>Minä olen sentään oppinut ja ottanut opiksi virheistäni, joita olen tehnyt nuoruudessani, mutta moniko ottaa opiksi koskaan mistään.>Loppukaneettisi oli aivan uskomaton.>Opettele sinä olemaan kohteliaampi täällä palstassa sanomisissasi, eikä vain liikenteessä antamaan tietä ohittajille.

Paljon totta sanoissasi. Totta myös, että olen morkannut nuorisoa, mutta ihan aiheellisesti.

No tämähän on tällaista virtuaaliseurustelua.
        En odotakaan, että se voisi muuttua todellisuudeksi.

Olen harkinnut siirtyä toiselle keskustelupalstalle, mutta tuntuu, että täällä on jo niin tuttu porukka ja liikenneaihe on sydäntä lähellä.
        Liikenneonnettomuus palstalla käsitellään jo tapahtuneita onnettomuuksia, mutta täällä voidaan sentään vielä tehdä jotain ennaltaehkäisevää.

Tiedän sen, että sinulla on hyvä elämä ja niinhän se on itselläkin.
        Sitä vaan toivoisi, että jokaisella voisi olla täyteläinen elämä ja kaikki perustarpeet saatavilla.
        Meillä riittää Sinivilkun kanssa arbeetia täällä puhua sen puolesta, että oppisimme ihan ensimmäiseksi käyttäytymään kohteliaasti tuolla liikenteessä, niin se jo olis askel parempaan likennekulttuuriin.
        Minä olen oppinut sinulta paljon hyvää, sillä oma käyttäytymiseni ei aina ole ollut sitä, miksi itse on luullut.

Olet upea nainen Sinivilkku, olis mukava juoda kuppi kuumaa huoltoaseamalla kanssasi, ei sen enempää.
        kirjoitellaan !

• sinivilkku
        Äijälä kirjoitti:

Paljon totta sanoissasi. Totta myös, että olen morkannut nuorisoa, mutta ihan aiheellisesti.

No tämähän on tällaista virtuaaliseurustelua.
        En odotakaan, että se voisi muuttua todellisuudeksi.

Olen harkinnut siirtyä toiselle keskustelupalstalle, mutta tuntuu, että täällä on jo niin tuttu porukka ja liikenneaihe on sydäntä lähellä.
        Liikenneonnettomuus palstalla käsitellään jo tapahtuneita onnettomuuksia, mutta täällä voidaan sentään vielä tehdä jotain ennaltaehkäisevää.

Tiedän sen, että sinulla on hyvä elämä ja niinhän se on itselläkin.
        Sitä vaan toivoisi, että jokaisella voisi olla täyteläinen elämä ja kaikki perustarpeet saatavilla.
        Meillä riittää Sinivilkun kanssa arbeetia täällä puhua sen puolesta, että oppisimme ihan ensimmäiseksi käyttäytymään kohteliaasti tuolla liikenteessä, niin se jo olis askel parempaan likennekulttuuriin.
        Minä olen oppinut sinulta paljon hyvää, sillä oma käyttäytymiseni ei aina ole ollut sitä, miksi itse on luullut.

Olet upea nainen Sinivilkku, olis mukava juoda kuppi kuumaa huoltoaseamalla kanssasi, ei sen enempää.
        kirjoitellaan !

Noniin, nythän kuulostaa jo aivan asialliselta.
        Mielestäni on aina välillä hyvä kyseenalaistaa asioita. Sillä siinä vaiheessa kun tuntuu, että tämä on näin hyvä, alkaakin taantuminen.

Niin että kirjoitellaan vaan, sitä vartenhan täällä "notkutaan" :)

• jep jep

Ekana parina kolmena hurjana ajovuonna yhteensä neljä kertaa sakot ylinopeudesta, joista taas kaks kertaa kortti suoraan hyllylle, ylitykset 35-45 km/h... Ei mitään kauheeta kaahausta, aina tyhjä tie, kerran sitä paitsi ihan tajuton ansa.

Mitä sitä opiskelijalta tai inttikundilta enempää repimään kuin se perus 30mk:n päiväsakko. Onko nykyään peräti 6€? Eli noi sakkosummat oli ihan rikesakon tasoa.

Nyt ei oo enää moneen moneen vuoteen yhtään sakkoa. Kilsoja kyllä kertyy suht mukavasti. Tuuria, vai kasvoinkohan jo aikuiseksi? Tutkaan on kuitenkin ajettu sen tuhannen kertaa jälkeenkin päin, mutta ei niitä kyybeleitä tunnu meikäläisen nykyinen pappamallin auto enää kiinnostavan.

• dfoihgdfohbida

Nuo sakot mitä maksat, eivät kyllä mene donitsirahastoon. Saajana on valtio, joka antaa kaikille kansalaisille palveluita, yms. Toki poliisikin saa palkkansa valtiolta, mutta eikö poliisin saisi saada palkkaa??? Eikä edes ole mikään hyvä palkka. No mut, idiootteja löytyy kuten sinä. Verot alas ja palvelut ylös vai mitä senkin poronpallinpurija.

• minä.
        dfoihgdfohbida kirjoitti:

Nuo sakot mitä maksat, eivät kyllä mene donitsirahastoon. Saajana on valtio, joka antaa kaikille kansalaisille palveluita, yms. Toki poliisikin saa palkkansa valtiolta, mutta eikö poliisin saisi saada palkkaa??? Eikä edes ole mikään hyvä palkka. No mut, idiootteja löytyy kuten sinä. Verot alas ja palvelut ylös vai mitä senkin poronpallinpurija.

Mielummin jättäisin sakot/verot ym. maksamatta, ja valtion "todelliset" etuudet käyttämättä!!!

Sakkorahat menee mm. kansanedustajien matkoihin jne. että ei niistä kukkan muu hyödy, paitsi ne ylimpänä olijat!!

• autoillut

En ole saanut yhtään sakkoa mutta ajankin liikennesääntöjen mukaan. Ylinopeutta ajamalla ei voita käytännössä mitään. Sen voi laskea jokainen peruskoulun fysiikan suorittanut. Itse ajan aina vakionopeussäädin päällä. Pysähdyn aina suojatien eteen jos joku jalankulkija on lähelläkään astumassa sille ja vilkkua näytän aina. Eihän tuo reilun satasen sakko tietysti ole paljon mitään mutta täysin turhaa silti.

Me Bemarikuskit olemmekin teiden ritareita.

• # MISTÄ = Hanko
        # MIHIN = Utsjoki, Karigasniemi
        # NOPEUS = 60

# Välimatka on 1350 km
        # Nopeus on 60 km/h
        # Ajoaika on 22 h 30 min

# MISTÄ = Utsjoki, Karigasniemi
        # MIHIN = Hanko
        # NOPEUS = 80

# Välimatka on 1350 km
        # Nopeus on 80 km/h
        # Ajoaika on 16 h 52 min

# MISTÄ = Hanko
        # MIHIN = Utsjoki, Karigasniemi
        # NOPEUS = 90

# Välimatka on 1350 km
        # Nopeus on 90 km/h
        # Ajoaika on 15 h 0 min

# MISTÄ = Utsjoki, Karigasniemi
        # MIHIN = Hanko
        # NOPEUS = 110

# Välimatka on 1350 km
        # Nopeus on 110 km/h
        # Ajoaika on 12 h 16 min

Tuolla matkalla ajan säästö 10 km/h:n nopeuserolla jo lähes 2 tuntia ja reippaalla nopeudella nysväämiseen verrattuna melkein 10 tuntia.

Eikä noiden laskemiseen mitään peruskoulun fysiikkaa tarvi edes osata, tuoltahan nuo saa: http://alk.tiehallinto.fi/www2/valimatkat/

• Tavan tahtiin

Ensimmäinen ylinopeussakko 1976, sen jälkeisiä tapauksia tulee mieleen 9 kpl eli yhteensä 10. Pari tod.näk. unohduksissa eli tusinan verran voisi olla kaikkiaan. Yksi sakko per kolme vuotta noin keskimäärin siis. Tuorein tapaus noin 1½ vuotta sitten.

Yksi sakko on tullut Saksassa (kaupunkialueella).

Yksi tapaus vei kortin hyllylle 12 päiväksi (121/80 km/h).

Ei yhtään rikesakkoa – aina on mennyt päiväsakkojen puolelle.

Vaaran aiheuttamisen kanssa noilla ei ole ollut yhtään mitään tekemistä. Tilannenopeudet hallussa. Tieviranomaisilla vain on kovin erilaiset käsitykset nopeusrajoitusten oikeasta tasosta (ja valvontaviranomaisilla ylivoimainen houkutus asettaa nopeusvalvonta sinne, missä ylinopeuksia todennäköisimmin ajetaan – eikä sinne, missä niistä saattaisi olla jotain vaaraakin).

• Kukkahattutäti2

Minulla ei ole yhtään ylinopeussakkoa eikä kortti ole ollut koskaan hyllyllä. Ajokortti on ollut vuodesta -72, ammattiajoa takana yli 30v.

• noinkin pitkään

Etkä vieläkään tajua että yleisillä teilla on liikennesäännöt mitä kaikkien pitää noudattaa. Vaaran aiheuttamisella ei ole tämän kanssa mitään tekemistä. Nopeusrajoituksia pitää noudattaa aina ja joka paikassa. Kannattaako tulla tänne kertomaan että olet ajanut 36,5 vuotta päin persettä.

• tahtiin
        noinkin pitkään kirjoitti:

Etkä vieläkään tajua että yleisillä teilla on liikennesäännöt mitä kaikkien pitää noudattaa. Vaaran aiheuttamisella ei ole tämän kanssa mitään tekemistä. Nopeusrajoituksia pitää noudattaa aina ja joka paikassa. Kannattaako tulla tänne kertomaan että olet ajanut 36,5 vuotta päin persettä.

meinaan ajaa tästedeskin.

Liikennemerkkien pystyttäjillä on oma näkemyksensä, jolla he vetäytyvät vastuusta ("näin tolkuttoman hiljaa kun ajaa, niin MITÄÄN ei voi sattua").

Minulla on omatkin aivot eli oma näkemykseni ja tilannenopeussilmäni. Joskus ollaan viranomaisten kanssa törmäyskurssilla, valitettavasti. Ei siinä lainkuuliaisen auta muuta kuin maksella ne kiireverot pois, sillähän siitä selviää!

Pilkuntarkoille rajoitusten noudattajille toivotan – sanonko mitä!

• noinkin pitkään kirjoitti:

Minulla ei vielä ole kortti ollut ihan noin kauan, mutta autoillut olen suunnilleen noin pitkään. Koskaan en ole noudattanut nopeusrajoituksia aivan tarkkaan ja sakkoja on tullut aivan helvetisti. Korttikin on ollut hyllyllä liikojen nopeuksien, tai sakkojen takia useita kertoja, mutta olen ajellut nekin ajat. Milloinkaan en ole vaarantanut itseäni, tai muita ylinopeuksillani, enkä vaaranna. Typerän alhaisia nopeusrajoituksia en suostu noudattamaan jatkossakaan ja sakkoja tulee luultavasti vielä aivan helvetisti lisääkin, mutta jatkan samaan tahtiin.

Mitäs tähän sanot?

• vaikka että
        Kairakettu kirjoitti:

Minulla ei vielä ole kortti ollut ihan noin kauan, mutta autoillut olen suunnilleen noin pitkään. Koskaan en ole noudattanut nopeusrajoituksia aivan tarkkaan ja sakkoja on tullut aivan helvetisti. Korttikin on ollut hyllyllä liikojen nopeuksien, tai sakkojen takia useita kertoja, mutta olen ajellut nekin ajat. Milloinkaan en ole vaarantanut itseäni, tai muita ylinopeuksillani, enkä vaaranna. Typerän alhaisia nopeusrajoituksia en suostu noudattamaan jatkossakaan ja sakkoja tulee luultavasti vielä aivan helvetisti lisääkin, mutta jatkan samaan tahtiin.

Mitäs tähän sanot?

Kylläpä olet vitun tyhmä. Ensinnäkään et voi mistään tietää oletko aiheuttanut vaaraa vai et. Toisekseen säännöt on tehty noudatettaviksi. Kolmanneksi juuri tuollaiset sooloilijat niitä vaaratilanteita aiheuttavat, ei sääntöjen noudattajat. Neljänneksi, siihen kannattaa todellakin luottaa kun aiemminkaan ei ole mitään käynyt niin...

• siis
        tahtiin kirjoitti:

meinaan ajaa tästedeskin.

Liikennemerkkien pystyttäjillä on oma näkemyksensä, jolla he vetäytyvät vastuusta ("näin tolkuttoman hiljaa kun ajaa, niin MITÄÄN ei voi sattua").

Minulla on omatkin aivot eli oma näkemykseni ja tilannenopeussilmäni. Joskus ollaan viranomaisten kanssa törmäyskurssilla, valitettavasti. Ei siinä lainkuuliaisen auta muuta kuin maksella ne kiireverot pois, sillähän siitä selviää!

Pilkuntarkoille rajoitusten noudattajille toivotan – sanonko mitä!

Siis sen lisäksi että olet tyhmä etkä ymmärrä sääntöjen merkitystä yhteiskunnassa olet myös niin hölmö ettet myöskään opi tai halua oppia mitään. No mutta toisaalta sehän on ihan hyvä. Tuolla menolla pääset nopeammin hautaan ja me eroon susta.

• vaikka että kirjoitti:

Kylläpä olet vitun tyhmä. Ensinnäkään et voi mistään tietää oletko aiheuttanut vaaraa vai et. Toisekseen säännöt on tehty noudatettaviksi. Kolmanneksi juuri tuollaiset sooloilijat niitä vaaratilanteita aiheuttavat, ei sääntöjen noudattajat. Neljänneksi, siihen kannattaa todellakin luottaa kun aiemminkaan ei ole mitään käynyt niin...

Kyllä minä kuule n. kolmen miljoonan ajokilometrini kokemuksella tiedän olenko aiheuttanut vaaratilanteita, vai en.

Toisekseen nykyrajoitukset on laitettu liian alhaisiksi, ne turruttavat niitä noudattavan kuskin, jolloin alentuneen ajovireyden seurauksena voi niitä vaaratilanteita ja onnettomuuksia syntyä.

Kolmanneksi ja neljänneksi sopiikin hyvin nuo em. vastaukseksi.

• Tavan tahtiin
        siis kirjoitti:

Siis sen lisäksi että olet tyhmä etkä ymmärrä sääntöjen merkitystä yhteiskunnassa olet myös niin hölmö ettet myöskään opi tai halua oppia mitään. No mutta toisaalta sehän on ihan hyvä. Tuolla menolla pääset nopeammin hautaan ja me eroon susta.

on hyvin helppo jättää omaan arvoonsa.

Samoin säännöt ja rajoitukset, jotka on tehty vain ja ainoastaan laatijoidensa mielenrauhan ja tärkeydentäyttymyksen vuoksi eikä palvelemaan yhteistä hyvää.

• vuosi sitten

Hämeenlinnan motarilla Klaukkalan liittymän jälkeen, 100km/h alueella (talvirajoitus), kuiva tie, iltapäivä, takana tullut tutka-auto mittasi 2km matkalla keskinopeudeksi 124km/h, sakkoja n. 500€.

• poliisinpoika

Ajoin keskinopeudella 131km/h joitakin kilometrejä.
      Satasen alue, paskalakki perään kamera-autolla ja reilut 300€ sakkoa. Minä harvemmin noudatan rajoituksia.

• Elmeri

HAHAHA!

Juuri tuommoinen on perus sakkotilanne, kun nysväri koittaa micrallaan meneekö 120 "satasen" alueella.

Minä ajan AINA vähintään 10-40 km/h yli, ja saldoni on:

0 kpl. ylinopeussakkoja

1 kpl. huomautus "kahva edellä" ajosta

• minä.

voi poika, huomenna jo saattaa poliisisetä tulla valot vilkkuen takapuskuriin kiinni!

Että siunaa sitten vasta, kun haudassa oot! =)

• sinivilkku

En ole onnistunut saamaan vielä yhtään ylinopeus-, enkä muutakaan sakkoa. Ajellut olen reilut 35 vuotta.
      Sanon vielä, sillä eihän sitä koskaan tiedä milloin ensimmäinen napsahtaa :)

• Meksu

Kuukausi takaperin 50km/h alueella ajoin 64km/h tutkaan, ja sain suorituksesta palkinnoksi 80 € riksesakon.

• ihmegalluppi

Alkukysymykseen, että aika moni varmaan...

Ajattele, minä olen sanut yhden rikesakon. Mitä teet tuolla tiedolla?

• Aloittaja

Ihan mielenkiinnosta kysyin..
        Mielestäni kysymisessä ei ole mitään pahaa, tyhmiä ovat ne, jotka kysymykseen sitten "vastentahtoisesti" vastaavat! Tuskinpa tämä kysymys täällä elämää keneltäkään kaataa!? Vai?

• Perse

ja tuo sama 115e...
      riippuuko tunnustaako vai ei ...
      aina kannattaa olla tunnustamatta ja katsoa minkä vedon asennevammanen poliisi tekee..
      jospa sieltä löytyisi oikea nopeus ei mielivaltaisesti sanottu lukema...

• Minä.

Sakkoa saadessani mietin ihan pienen hetken, että vittu todista mulle, että ajoin sitä ylinopeutta. Ottiko tutka samalla kuvan autosta, kun sen ylinopeuden nappasit!!!? Tuskin!

Toisaalta, siinä tilanteessa olin sen verran nöyränä, etten vastaan ruvennut väittämään!=)

• HAH HAH

"50 alueella reilua 100 ja tuo sama 115e..."
        Ja vielä ruikutat asennevammasta, taidat ollakki persaukinen asennevammainen pojankolli.

• pERSE
        HAH HAH kirjoitti:

"50 alueella reilua 100 ja tuo sama 115e..."
        Ja vielä ruikutat asennevammasta, taidat ollakki persaukinen asennevammainen pojankolli.

ja paha...
        minulla ainakaan ole koskaa tarvetta ajaa rajoituksien mukaan mutta onko sinulla..lammas ?

• PerSe
        Minä. kirjoitti:

Sakkoa saadessani mietin ihan pienen hetken, että vittu todista mulle, että ajoin sitä ylinopeutta. Ottiko tutka samalla kuvan autosta, kun sen ylinopeuden nappasit!!!? Tuskin!

Toisaalta, siinä tilanteessa olin sen verran nöyränä, etten vastaan ruvennut väittämään!=)

saattahan molo poliisi katsoa väärinkin ja sitten vielä väittää todisteiden puuttuessa mitä sattuu..
        mutta kuten kerroit monelta menee paskat housuun ja kirjottaa alle mitä tarjotaan

• HAH HAH
        pERSE kirjoitti:

ja paha...
        minulla ainakaan ole koskaa tarvetta ajaa rajoituksien mukaan mutta onko sinulla..lammas ?

mää mää :))

• PerSE
        HAH HAH kirjoitti:

mää mää :))

jos oikein ymmärsin ?

• HAH HAH
        PerSE kirjoitti:

jos oikein ymmärsin ?

Olen kuvaamasi asennevammainen kyrpä ;)

• Perse
        HAH HAH kirjoitti:

Olen kuvaamasi asennevammainen kyrpä ;)

siis poliisi ?

• TeeKoo

Ei ainuttakaan. kortin sain vuonna 1970 ja ajanut olen varmaan keskivertoautoilijan verran eli 20 000/vuosi.

Maksan ihan tarpeeksi veroja, vapaaehtoinen lisävero ei kiinnosta.

• KooTee

Kortti on ollut vuodesta -69, eikä ainuttakaan ylinopeussakkoa. Ihan muun liikenteen tahtiin olen ajellut vuosittain noin 25.000 kilometriä. Kiireisimpien perään en ole viitsinyt lähteä, vaikka hitaimpia olenkin ohitellut. Aina on perille ehditty.
        Joskus ihmetyttää nämä sisäisellä vakionopudensäätimellä ajelevat. 80:n alueella nopeus on noin 75. Mutta kun rajoitus muuttuu 60:iin, niin nopeutena säilyy tuo 75.

• Jaska

Olen saanut kerran 10 päiväsakkoa, rajoitus 100, nopeus 125. Aikaa tuosta on kulunut 20 vuotta.

Valvonta on aika olematonta, ajan aina maantiellä 15-20 km/h ylinopeutta, joskus enemmänkin. Taajamissa noudatan rajoituksia aika orjallisesti, ylitys korkeintaan 5 km/h.

Ajotapavirheitä pyrin välttämään kaikissa tilanteissa, en esim. ohita keltaisen viivan alueella, en roiku takapuskurissa, käytän aina vilkkua, annan tietä jalnkulkijoille, päästän kaistanvaihtajat eteeni yms.

Täytyy kuitenkin myöntää, että joskus moottoritiellä pääsee piru irti, kun joku nysvää vasemmalla kaistalla eikä palaa ohituksen jälkeen takaisin oikealle kaistalle. Silloin ajan kiinni puskuriin ja laitan valot vilkkumaan. Useimmille riittää yksi vilautus, mutta aina silloin tällöin eteen osuus kotipoliiseja, jotka tekevän kaikkensa jottei kukaan pääse kovempaa kuin itse ajaa. Kaksikaistaisella tiellä ei tulisi mieleenkään painostaa ketään ajamaan kovempaa takapuskurissa roikkumalla.

Vielä kommentti alkuperäiseen viestiin. Mielestäni 115 euroa 20 km/h ylityksestä taajamassa on aivan liian vähän. Maantiellä se on ok, mutta taajamassa pitäisi olla tuplarangasitus.

• aloittaja

sen verran täytyy puolustautua tuosta omasta sakon saannista, että sitä 40 rajoitusmerkkiä ei kukaan muu näe, paitsi päätietä ajavat. Sivuteiltä tulijat siis ajavat sitä 50, mikä on taajamanopeus.. Näin siis kävi itselläni! alkuteksistä herkästi varmasti ymmärtää niin, että tahallani ajoin ylinopeutta!!

Ei mielestäni ole meikäläisen syy, jos ulkopaikkakuntalaisena en sitä tiedä!

Muuten kyllä yhdyn tuohon, että taajamassa ylinopeuksista isompi sakko! Olisin toki itsekkin sen ansainnut, jos tietoisesti olisin virheeni tehnyt!

• Jaska
        aloittaja kirjoitti:

sen verran täytyy puolustautua tuosta omasta sakon saannista, että sitä 40 rajoitusmerkkiä ei kukaan muu näe, paitsi päätietä ajavat. Sivuteiltä tulijat siis ajavat sitä 50, mikä on taajamanopeus.. Näin siis kävi itselläni! alkuteksistä herkästi varmasti ymmärtää niin, että tahallani ajoin ylinopeutta!!

Ei mielestäni ole meikäläisen syy, jos ulkopaikkakuntalaisena en sitä tiedä!

Muuten kyllä yhdyn tuohon, että taajamassa ylinopeuksista isompi sakko! Olisin toki itsekkin sen ansainnut, jos tietoisesti olisin virheeni tehnyt!

Jos ajoreittisi varrella ei ole ollut rajoitusmerkkiä, et ole mitenkään voinut tietää, että 40 km/h rajoitus on voimassa. Jos asia todella on näin, tee ihmeessä valitus, niin vältyt sakoilta. Nopeusrajoitukset eivät voi perustua paikallistuntemukseen vaan ne on oltava selvästi merkityt.

Vaikka toisaalta olit varmaan taajamassa, joten joka tapauksessa ajoit ylinopeutta, mutta sakko ainakin pitäisi olla pienemmän rikesakon mukainen.

• Rekkanainen

...tuli aamu-viideltä ajettua pöntön kuvattavaksi, henkilöautolla. No, oma vika, mutta oli eka sakko yli 20 vuoden aikana,joten en kai ihan pahis ;-)
      Toistasataa maksoi.

• Äijälä

Siis eikö sitä tiedä etukäteen, milloin on edessä se pönttö, että tietäisi hiljentää.
        Meilläpäin ei noita pönttöjä ole, joten ei ole kokemusta.
        Kallista lystiä tosiaan ajaa ylinopeutta.
        Minä olen eliminoinut tuon ylinopeussakon mahdollisuuden sillä, että ajan aina kuuliaisesti rajoitusten mukaan.
        Vaikeaakaan se ei ole, sillä mieluisin ajovauhti minulle on 90 km/h hyvissä olosuhteissa.
        Huonoissa olosuhteissa taas ihannevauhtini on 70 km/h

• Rekkanainen
        Äijälä kirjoitti:

Siis eikö sitä tiedä etukäteen, milloin on edessä se pönttö, että tietäisi hiljentää.
        Meilläpäin ei noita pönttöjä ole, joten ei ole kokemusta.
        Kallista lystiä tosiaan ajaa ylinopeutta.
        Minä olen eliminoinut tuon ylinopeussakon mahdollisuuden sillä, että ajan aina kuuliaisesti rajoitusten mukaan.
        Vaikeaakaan se ei ole, sillä mieluisin ajovauhti minulle on 90 km/h hyvissä olosuhteissa.
        Huonoissa olosuhteissa taas ihannevauhtini on 70 km/h

...liikkuessani tiedän pöntön sijainnin ihan tarkkaan ja kuten todettu, oma moka ja ansioni mukaan sain, en voi kuin katsoa itseäni peilistä.

Mutta kun auton rekkarin mukaan tieto tuli miehelleni, soitin itse ja ilmottauduin samantien.Selvistä asioista on turha lähteä vänkäämään, maksuun menee kuitenkin. Huvittavaa oli kyllä nähdä oma kuvansa, nimittäin ei siitä minua tunnistanut olisi ja ilmoitusten konstaapeli naureskeli samaa,hain itse laitokselta "voittoni". En sitten vetänyt myöntämistäni takaisin, heh ;)

Sakot antavan poliisin mukaan olisin säästynyt sakoilta jos nopeuteni olis ollut 1km/h !!! pienempi.Kun sanoin pollarille että piruuttas oot laittanut sen ykkösen lisää todelliseen nopeuteen,meinasin joutua oikeuteen herjauksesta.

• kaahailija

Ajoin suojatielle juosseen varusmiehen kumoon. Syyttämättä jättämispäätös, ei sakkoja.

40km/h alueella 65km/h, 1026mk sakkoja.
      60km/h alueella 80km/h, 300mk sakkoja.
      50km/h alueella 70km/h, 300mk sakkoja.
      50km/h alueella 65km/h, 300mk sakkoja.

Ja Juhannus aaton aattona -05, 100km/h alueella 130km/h, 332€ sakkoja. Viimeisimmästä jäi jopa hyvä mieli, kun liikkuva oli asiallinen ja poisti 3pv sakkoa sekä neuvoi että rangaistuksen voi maksaa erissä, vaikka pv sakon per kuukausi.

Yhdestäkään sakosta en ole ikinä purnannut poliisille, paitsi alkoholin juomisesta yleisellä paikalla, 60mk sakkoa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5340
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2367
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      113
      1592
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      231
      1550
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1477
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1416
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1175
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1143
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      302
      1105
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      1047
    Aihe