Elikkä. Sinä joka olet joutunut joskus yllättävään tilanteeseen missä olet saanut/joutunut käyttämään ensiaputaitoja (esim. kolari, tulipalo yms.) niin ois kiva kun jasaisit vastailla muutamaan kysymykseen. Tietoja tarvisin tehtävän tekemiseen.
*Kuvaile ensiaputilanne, jossa olet ollut. Mitä oli tapahtunut? Miten? Mitä jouduit tekemään? OLiko tilanne kuinka paha?
*Miten toimit?
*Miltä tilanne tuntui silloin ja jälkeen päin?
*Miten olisit voinut toimia toisin tms. Mitä opit?
Nämä olivat vain kysymyksiä mihin voi vastata? Saa myös kertoa muutakin.
Kiitos kauheesti, jos vaan joku viittii vastata!!
Tarvisin apua joka on joskus joutunut
2
1176
Vastaukset
- tapani
Tilanne auto pellolla keula rutussa,menin paikalle äiti ja 2 lasta autossa.Äiti huutaa hysteerisesti eikä ole saanut turvavyötä auki,yritän avata mutta onkin juuttunut kiinni.Katson turvaistuimessa kiljuvaa noin 2 vuotiasta sekä takana istuvaa noin 6 vuotiasta tyttöstä.Avaan tytön turvavyön ja hän tulee ulos lohduttamaan hysteeristä äitiä.
Haen autosta puukon jolla leikkaamme äidin vyön poikki,silloin totean verta rinnuksilla,on saanut kylkiluunmurtumia turvavyön puristuksesta.Silloin on paikalla muitakin ja nostamme hänet maahan kyljelleen hänen niin vaatiessa.Lasten näkeminen rauhoittaa häntä ja mä keskityn lapsiin joilla ei näy mitään näkyviä vammoja.
Tällänen tapaus vaikka ei siinä ensiapua tarvittu niin kovasti kun sitä henkistä toki.- kaksi
oli täys elvytys-tilanne,sydänpysähdys.tein puhallus-painelu-elvytystä ambulanssin tuloon saakka.ambulansiin väki jatkoi elvytystä myös ja sitten todettiin että turhaa enää jatkaa,potilas todettiin kuolleeksi.
itsesyytökset tapauksen jälkeen oli kovat vaikka ambulannsin väki selitii että muuta ei olisi enää voinut tehdä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374875Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4981541Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59850
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57717