olen jo kauan odottanut miksei puututa jatkuvaan ja VAARALLISEEN ylinop... ihan turha vedota et tarvii olla varaa saada nopeutta lisää oikaisemiseen. paskan puhumista. samoin työnantajien aivan liiat kovat vaatimukset kiireen suhteen !!!!!!
rekoille vihdoin 80 km/h ..yes
21
1702
Vastaukset
- Benji
Sulla on tietysti oikeus omaan mielipiteeseen,mutta onneksi asiasta päättävät tahot joilla on enempi tietämystä.Huomaa ettet paljon liiku autolla liikenteessä,etkä aja ainakaan ammatiksesi kuten toiset.
Suurinosa raskaasta kalustosta liikkuu 85-87km/rajoitinta vasten joka on puhdas turvamarginaali yhdistelmän hallitsemiseksi kyseisen kaltaisissa tilanteissa.
Joa rajoitin säädetää tasan 80km/h,niin ajonopeus putoaa käytännössä 75 km/h,koska aina on oltava mahdollisuus kiristää tuo 5 kilsaa ja sekös lisää mielipuolisien itsemurhaohituksien määrää teillämme.Sekö muka luo turvallisuutta,tuskin !
Tietenkin omassa ammattikunnassakin on "lajitovereita" jotka puskevat rajoitinta vasten ja pilaavat näin kaikkien maineen,
Meno tuolla tiellä on viime vuosina mennyt täysin hulluksi,tästä osoituksena keväiset ketjukolarit.Itsekin samaisena yönä ja aamuna tienpäällä työn puolesta olleena ei voi kun todeta liikennekurin ja järjen käytön kadonneen täysin suomalaisilta !
Kyllä eniten peiliin katsomista on PIKKUAUTOILLA liikkuvilla,joten aloitapa itse siitä !!!!
Terveisin siellä tiellä ammatikseen ajava.- turvamarginaali
Mihin tarvii turvamarginaalia joka on maximi ajonopeuden yläpuolella???
Jos rekan suurin ajonopeus on 80 km/h säädettäköön rajoitin samaan.
Kuljettajan pitää ottaa ajaessaan huomioon keli ym olosuhteet ja ajaa alle tuon max. 80. Turvamarginaali on 75-80 km/h
Älkääkä puhuko vauhdinotosta ym paskasta, olen ajanut raskaita ajoneuvoja ja tiedän asian. - kun . . . . . . . . .
turvamarginaali kirjoitti:
Kuljettajan pitää ottaa ajaessaan huomioon keli ym olosuhteet ja ajaa alle tuon max. 80. Turvamarginaali on 75-80 km/h
Älkääkä puhuko vauhdinotosta ym paskasta, olen ajanut raskaita ajoneuvoja ja tiedän asian.uskallat sanoa
- äly hoi
kun . . . . . . . . . kirjoitti:
uskallat sanoa
Oletteko olleet ikinä ison auton kyydissä? Ette varmaankaan...Jos nyt otetaan täydessä lastissa oleva yhdistelmä, se painaa n.60 tonnia. Ei tarvitse olla kummoinenkaan ylämäki, kun vauhti hiipuu törkeästi. Isoissa mäissä se putoaa jopa kolmeen-neljäänkymppiin.Nyt jos huippunopeutta pudotetaan 10 km/h, alkaa ylämäissä olla 20-30 km/h körötteleviä rekkoja tien tukkona. Tämä taas aiheuttaa henkilöautoilijoille kovan tarpeen ohittaa. Ja yleensä ohitukset tehdään paikoissa joissa ei missään tapauksess pitäisi, kun luotetaan että kyllä muut väistää. Ja tämän lisäksi rekkoja tulisi jäämään nimenomaan talvisin ylämäkiin kiinni entistä enemmän.Ja sitten on leipä lopussa kaupoista kun tavara ei etene ja täällä kirjoitellaan, että onpa kumma kun ne rekkamiehet taas tunaroi.Suurin osa rekkakolareista on sen toisen osapuolen aiheuttamia kaikkien tilastojen mukaan. Tämä Konginkangas aiheuttaa näköjään hysteerisiä reaktioita muissakin kuin asianomaisissa.Ihmisiä valitettavasti kuolee ja vammautuu, myös omakohtaista kokemusta on.JÄRKI KÄTEEN kaikille!
- Rattimatti
äly hoi kirjoitti:
Oletteko olleet ikinä ison auton kyydissä? Ette varmaankaan...Jos nyt otetaan täydessä lastissa oleva yhdistelmä, se painaa n.60 tonnia. Ei tarvitse olla kummoinenkaan ylämäki, kun vauhti hiipuu törkeästi. Isoissa mäissä se putoaa jopa kolmeen-neljäänkymppiin.Nyt jos huippunopeutta pudotetaan 10 km/h, alkaa ylämäissä olla 20-30 km/h körötteleviä rekkoja tien tukkona. Tämä taas aiheuttaa henkilöautoilijoille kovan tarpeen ohittaa. Ja yleensä ohitukset tehdään paikoissa joissa ei missään tapauksess pitäisi, kun luotetaan että kyllä muut väistää. Ja tämän lisäksi rekkoja tulisi jäämään nimenomaan talvisin ylämäkiin kiinni entistä enemmän.Ja sitten on leipä lopussa kaupoista kun tavara ei etene ja täällä kirjoitellaan, että onpa kumma kun ne rekkamiehet taas tunaroi.Suurin osa rekkakolareista on sen toisen osapuolen aiheuttamia kaikkien tilastojen mukaan. Tämä Konginkangas aiheuttaa näköjään hysteerisiä reaktioita muissakin kuin asianomaisissa.Ihmisiä valitettavasti kuolee ja vammautuu, myös omakohtaista kokemusta on.JÄRKI KÄTEEN kaikille!
Jos vauhtia ei saada mäkeen ja se kuolee kokonaan, niin häijy tilanne tulee kun 60 tonnia tulee perse edellä mäen alas. Sopivasti jotain äksyä lientä kuormana ja kipataan se mäen alla olevaan järveen. Kalasopassa pitkän aikaa jännä sivumaku.
Rattimatti kirjoitti:
Jos vauhtia ei saada mäkeen ja se kuolee kokonaan, niin häijy tilanne tulee kun 60 tonnia tulee perse edellä mäen alas. Sopivasti jotain äksyä lientä kuormana ja kipataan se mäen alla olevaan järveen. Kalasopassa pitkän aikaa jännä sivumaku.
...sitä sopisi ihan oikeasti jokaisen lähteä katsomaan, mitä se on. Nimim. nähty on.
Älkääkä puhuko vauhdinotosta ym paskasta, olen ajanut raskaita ajoneuvoja ja tiedän asian.Ajokokemusta,ja asiantuntemusta tarpeeks,ku noin
sanot,käyppä ajaa sellasella autolla misä rajotinta ei oo ollenkaa,ja tuu sitte tänne kommentoimaan.. T.Sisu SR300 -86- Jarski
Kuten itsekin kirjoitat, kuskit ajavat jo nyt käytännössä rajoitinta vasten. Miten muuten on selitettävissä se, että useimpien rekkojen matkanopeus on n. 86-90 km/h? Kuskit siis puhuvat turvamarginaalista, mutta käytännössä ulosmittaavat sen itse pois pitämällä normaalin matkanopeuden lähes rajoittimessa kiinni.
Minusta turvamarginaali rekoissa on hyvä asia, mutta kuskit itse ovat osoittaneet, etteivät he sellaista pidä. Jos rajoitin sallii 90 km/h, kuskit ajavat 90 km/h. Se siitä turvamarginaalista. - poju..
Trucker84 kirjoitti:
Ajokokemusta,ja asiantuntemusta tarpeeks,ku noin
sanot,käyppä ajaa sellasella autolla misä rajotinta ei oo ollenkaa,ja tuu sitte tänne kommentoimaan.. T.Sisu SR300 -86Olen ajanut sellaisella rekalla missä ei ole rajoitinta.
Nykyautoissa on niin suuret moottoritehot että älä puhu paskaa.
Nykyisin 60 tonnin rekalla ei vauhti putoa koskaan alle 80 km/h.
Tiet ja mäet missä nopeus putoaa ovat muutenkin sellaisia että vähempi nopeus riittää.
Nopeusrajoitin tulee säätää suurinpaan sallittuun. - Luigi
Älkääkä puhuko vauhdinotosta ym paskasta, olen ajanut raskaita ajoneuvoja ja tiedän asian.Kyllähän tosta sun komentista oikeen huokuukin kokemus...pitkänmallin Hiace ei oo raskasajoneuvo!
- 430hv
poju.. kirjoitti:
Olen ajanut sellaisella rekalla missä ei ole rajoitinta.
Tiet ja mäet missä nopeus putoaa ovat muutenkin sellaisia että vähempi nopeus riittää.
Nopeusrajoitin tulee säätää suurinpaan sallittuun.en tiiä missä pohojanmaan lakeuksilla olet ajellu mutta kyllä niitä mäkiä löytyy missä 48 tonnisen vauhti tippuu jopa 40km/h ja vielä ihan valtaväylillä! kierrä kuule vähän ensin suomen maata ennen ku alat sanomaan ettei mäkiä ole! Ja kaikilla ei ole 610 veturi!
- minä
poju.. kirjoitti:
Olen ajanut sellaisella rekalla missä ei ole rajoitinta.
Nopeusrajoitin tulee säätää suurinpaan sallittuun.Sinä ja sinun moottoritehosi. Ei tarvii olla kovin kummoinen ylämäki kuin uudempikin rekka hyytyy kuin vanha Lada. Laitoin aivan testimielellä vakionopeudensäätimen vastaamaan viereisellä kaistalla ajavaa rekan nopeutta vastaavaksi. Rekka ajoi siis selvästi rajoitinta vasten ennen mäkeä. Kumma kuin aluksi tasaisella mentiin aivan samaa tahtia ja kun rupesi mäkeä pukkaamaan niin rekka jäi taakse aivan mielettömästi. Kyseistä "mäkeä" ei voinut vielä oikein edes kunnon mäeksi kutsua... Mietippä tilanne, jos rekkojen rajoittimia kiristetään entisestään ja ylämäkeen noustessa rekka hyytyykin paikoilleen ja on liukasta niin alas se sieltä tulee aivan varmasti. Eri asia on, että missä asennossa joka puolestaan aiheuttaa lisää vaaratilanteita.
- Rattimatti
Mulla on työajoneuvon rajoitin säädetty 80 km/h:ssa ja kyllähän se menettelee. Jonoa piru tahtoo tulla taakse. Pikkuautojen nopeus tulis sitten rajoittaa 100 km/h:ssa, olis tasaväkinen tilanne. Siellä ne todelliset hurjastelijat asuu, pikkuautoissa! Vai mitä mieltä ootte, kun viritetty diesel-Mersu katkaisi puita n.10 metrin korkeudesta, kuskilta henki pois.
- Hanna Karttunen ins.
Joo mutta pikku merussa ei olekkaan lastina 60 tonnia paperirulli , teräspalkkeja , betoniseinää, sepeliä tai polttoöljyä. Haloo käytä vähän järkeäsi.
Kyllähn mersuissa on nopeuden rajoitin se on vaan säädettu 250kmh.
Kyllähän suomeen voitaisiin säätä laki jossa nopeuden rajoitn säädettäisiin ha. :ssa 130kmh. - pölöjä
Hanna Karttunen ins. kirjoitti:
Joo mutta pikku merussa ei olekkaan lastina 60 tonnia paperirulli , teräspalkkeja , betoniseinää, sepeliä tai polttoöljyä. Haloo käytä vähän järkeäsi.
Kyllähän suomeen voitaisiin säätä laki jossa nopeuden rajoitn säädettäisiin ha. :ssa 130kmh.mulle, että minkätakia henkilöautoille sitten pitäisi antaa kymppi suurimman sallitun päälle, jos sitä ei rahtivehkeille sallita??
- pyttyautoilija
Kyllähän suomeen voitaisiin säätä laki jossa nopeuden rajoitn säädettäisiin ha. :ssa 130kmh.Kerroppa Hanna, mikä ajoneuvo on tuo jossa on kuormaa 60tonnia, kuten kerroit. Onko kyseessä jokin erikoisajoneuvo? Paino on vaan aika hurjan oloinen. Kyllä varmaan tiedät, koska olet ammattilainen. Vai oletko?
- Rattimatti
Kyllähän suomeen voitaisiin säätä laki jossa nopeuden rajoitn säädettäisiin ha. :ssa 130kmh.Herätys! Muita herättelet, mutta näköjään iso auto on paha ja pikku auto hyvä. Elätkö jatkuvassa pelkotilassa, että tulet rekan runtelemaksi. Ei tuollainen hysteria elämää helpota. Suomessa on kuitenkin pääosin ammattitaitoinen, kokenut kuljettajisto, joka pyrkii ajattelemaan myös SINUN turvallisuuttasi. Tarkkailisit välillä kevyemmän liikenteen onnettomuuksia. Huomaat, että niitä on määrällisesti huomattavasti enemmän.
Käy ajaan!
- tiellä
Busseille kans se 80km/h. Kyllä on hirveetä katottavaa kun bussi työntää talvikelillä sitä satasta, vaikka rajoitus on se 80 km/h. Ku täällä palstoilla ollaan niin jälkiviisaita, on pakko miukin päästä sannoon jos bussi ois ajanut sitä talvirajoitus nopeutta ja pitänyt lakisääteisen tauon 45 min niin ei olis rytissy!
- ..kuski..
Kyllähän ne hurjastelijat ovat henkilö-autoilijoita ja moottoripyöräilijöitä.
Väärin on jos Suomalaiset joutuvat laitamaan rekkoihin nopeuden rajoittimen 80km/h. Silloin suoraan sanottuna Venäläis rekat ajelevat 90km/h täällä suomessa. - vesku38
hyväksyn rekkoihin rajoittimen 80 jos HENKILÖAUTOIHIN LAITETAAN RAJOITIN 12O JA TALVIRENGASKAUDEKSI 100.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363847- 122596
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos372025Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211751Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?311556- 1251521
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101331- 851302
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo5001300- 141266