Palsta-asiaa

Kiitos kaikille asiattomista kirjoituksista ilmoittaneille. Nyt tuli yli vuorokauden pätkä ettei palstalle ehtinyt, niin olihan noita viestejä kertynyt niin paljon ettei kaikkia jaksanut alkaa selaamaan, vaan kävin vain ilmoitukset lävitse.

Eräs tiedusteli tuleeko niitä ilmoituksia paljon? No ei niitä onneksi liikaa tule...Ihan sopivasti. Joistakin törkeimmistä viesteistä tulee useita ilmoituksia mutta ei se mitään. Te jotka niitä olette aktiivisesti ilmoitelleet jatkakaan vaan tottumallanne linjalla (kiitos tässä kohtaa erityisesti teille muutamalle jotka aina ilmoitatte niistä omalla mailiosollanne niin tunnistan teidät :) ).

"perttu.sucks" nimimerkki on herättänyt ärtymystä myös ilmoitusten muodossa. Mitään herjaavia viestejä en ole havainnut, mutta vaikka hänen usein laittamansa viesti on perusteltua tekstiä, toivoisin ettei hän ihan noin useasti samaa viestiä laittaisi.

Vähän huvittaa nämä avunhuutopyynnöt kun en ollut palstalla käynyt. Varmasti kaikille jo tähän mennessä on sentään selvää että Suomi24:llä moderointia hoidetaan pääosin ihan vapaaehtosvoimin, ja silloin tänne tullaan kun ehditään. Väitän kuitenkin että aika usein olen ehtinyt. No huumoriahan ne suureksi osaksi olikin ja huolen ilmaisuja törkeiden viestien sisällöistä.

Aloitusten runsasta karsimista olen alkanut miettimään koska sitä todella voi tehdä vain silloin kun ehtii tiiviisti täällä olemaan pidemmän pätkän. Tällöin ne kirjoittajat jotka sattuvat olemaan samaaan aikaan minun kanssa linjoilla saavat eri kohtelun kuin ne jotka ovat eri aikaan; Jälkeenpäin aloituksia on vaikeampi alkaa karsimaan koska ne eivät varsinaisesti ole asiattomia ja samalla menee muutakin pohdittua tekstiä. Mutta jonkinlaista karsimista aloituksissa tulee aina tapahtumaan aloituksissa kun olen linjoilla jos hiljattain on ollut vastaava aloitus. Ei auta kiukuttelu ei :).

Se että olen ilmaissut voittajaehdokkaani (Mika) on mielestäni palstan edun mukaista, enkä siis aio olla puolueeton mielipiteeni suhteen. Eipähän tarvitse spekuloida silla ketä "suosin". Nytpähän pääsevät kaikki sitten tarkkailemaan linjaani sen suhteen... Vakuutan kyllä kaikille lukijoille, että puhtaalla omatunnolla väitän sanovani, että olen tasapuolisesti viestejä poistellut niiden sisällön (asiattomuuden) perusteella. Aion toki hyväksyä arvostelua, kunhan se on hyvän maun rajoissa... Se kun kuitenkin on sitten kirjoittajien oikeus.

Koitetaan pitää palsta viihtyisänä, vaikka edessä onkin viimeinen Häätöäänestys. Jatkossa äänestämme siis vain suosikkia...

17

1108

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikaan kohdistuneen

viestin, jossa mainittiin "muna"? Siis koska Mika on suosikkisi ja aihe oli liian herkkä. Samassa yhteydessä postit myös minun viestini, jossa kehuin Perttua ja Terhiä. Ei ollu solvausta myöskään Mikasta. Että silleen tasapuolisesti vaan poistellaan....

• Perttu.Sucks

Tiedän, että ärsytän monia ihmisiä siitä syystä, että en satu olemaan Pertun fanittajia. Olenkin pyrkinyt esittämään suhtkoht asiallisesti perusteluineen ne syyt, miksi minusta Perttu ei ole ollenkaan minun henkilökohtainen suosikkini.

Lupaan olla toistamatta liikaa itseäni jatkossa. Olikin vähän typerää kopioida pari aiempaa viestiäni tänään lähes muuttumattomana. En vain sillä hetkellä jaksanut viestin sisältöä muuttakaan - saatikka keksiä mitään uutta sanottavaa.

Onneksi tulossa on viikonloppu ja erityyppisille syväanalyyseille on jälleen kunnolla aikaa viihteen ja muun vapaa-ajan ohella. Toivottavasti pystyn jatkossa tuomaan palstalle tuoreempia näkemyksiä, ei pelkästään Pertusta vaan myöskin muista talon asukkaista. :)

Lopuksi kommenttini, että olet erittäin hyvä ja asiallinen sefu. Mielestäni olet ollut myös erittäin tasapuolinen ja oikeudenmukainen. Jatka vaan hienoa työtäsi samaan malliin. En minäkään raskasta it-alan työtä tekevänä ehdi jatkuvasti tälle palstalle kirjoittelemaan, joten teet sitä sefun hommaa silloin kun aika ja energia riittää! :)

PS Toivotaan todellakin, että Mika pärjää tässä skabassa loppuun asti! :)

• kirjoituksia kuin sinun

älä vaivaudu enää kirjoittamaan. Kukaan ei kaipaa vuodatuksiasi. Nyt kieli ruskeana aloit nuoleskelee seriffiä, että saat jatkossakin herjata Perttua! Vakka kantensa valitsee...

• joo

no mutta taidattekin olla veljeksiä!!!

• läpinäkyvää ...
        kirjoituksia kuin sinun kirjoitti:

älä vaivaudu enää kirjoittamaan. Kukaan ei kaipaa vuodatuksiasi. Nyt kieli ruskeana aloit nuoleskelee seriffiä, että saat jatkossakin herjata Perttua! Vakka kantensa valitsee...

..on ton perttu sacks kirjoittajan mielistely, kun sefu antoi armon käydä oikeudessa. Onneksi sinua ei tarvitse kuulla kolmen viikon jälkeen.

• Kiia
        kirjoituksia kuin sinun kirjoitti:

Antakaa uusi mahdollisuus Perttu-sucksille! Ja Perttu-sucks voisi harkita uutta nimimerkkiä :)

• Perttu.Sucks
        läpinäkyvää ... kirjoitti:

..on ton perttu sacks kirjoittajan mielistely, kun sefu antoi armon käydä oikeudessa. Onneksi sinua ei tarvitse kuulla kolmen viikon jälkeen.

Mielestäni kuitenkin aiheellista antaa kiitokset palstan seriffille hyvin tehdystä työstä kun en voi tuolle Cesarille kaljojakaan tarjota kun ei tunneta...

• kulkuri
        joo kirjoitti:

Voi pyhä jyssäys... Minun mielestä ceaserin ei pitäisi ollenkaan
        laukoa omia mielipiteitään tällä palstalla. Siivotkoon vaan asiattomat viestit ja niitähän piisaa.. Ceasarhan valvoo meitä kaikkia faneja tasapuolisesti. Oman suosikkinsa voi julkaista vaikka eri nimimerkillä..

• joo kirjoitti:

Jos hänen kirjoituksensa ei mielestäsi ole talon todellisia tunnelmia kuvaavia toivoisin että vastaisit hänen viesteihin kertoen omia asiallisia näkökulmiasi tapahtumista ja sosiaalisista suhteista. Olisi parempi että arvosteltaisiin tapahtumien tulkintoja kuin niitä esittäviä kirjoittajia. Jos joku mielipide ei miellytä niin olisi kiva kuulla miksi olet eri mieltä. Sitä on keskustelu.

Kaikki kilpailijat vakuuttavat että yhteishenki on hyvä ja uskon heitä. Livenä kun katselee niin varsin leppoisaa elämää talossa vietetään ja hurtti huumori lentää luontevasti. Yksittäisiä asioita kun repäistään pidemmistä asiayhteyksistä niin sen luonne hieman muuttuu. Minuun nuo "se ja se puukotti" jutut eivät ole pudonneet missään vaiheessa koska tiedän paremmin... En vihaa ketään asukkaista todellakaan. Toisista pidän enemmän kuin toisista. Näin uskon olevan asian useimmilla tänne maltilla kirjoittavilla.

• Perttu.Sucks
        Cesar kirjoitti:

Jos hänen kirjoituksensa ei mielestäsi ole talon todellisia tunnelmia kuvaavia toivoisin että vastaisit hänen viesteihin kertoen omia asiallisia näkökulmiasi tapahtumista ja sosiaalisista suhteista. Olisi parempi että arvosteltaisiin tapahtumien tulkintoja kuin niitä esittäviä kirjoittajia. Jos joku mielipide ei miellytä niin olisi kiva kuulla miksi olet eri mieltä. Sitä on keskustelu.

Kaikki kilpailijat vakuuttavat että yhteishenki on hyvä ja uskon heitä. Livenä kun katselee niin varsin leppoisaa elämää talossa vietetään ja hurtti huumori lentää luontevasti. Yksittäisiä asioita kun repäistään pidemmistä asiayhteyksistä niin sen luonne hieman muuttuu. Minuun nuo "se ja se puukotti" jutut eivät ole pudonneet missään vaiheessa koska tiedän paremmin... En vihaa ketään asukkaista todellakaan. Toisista pidän enemmän kuin toisista. Näin uskon olevan asian useimmilla tänne maltilla kirjoittavilla.

Tätä keskustelua minäkin olen yrittänyt perätä palstalaisilta. Keskustelua on kovin vaikeaa kuitenkin saada aikaan, kun niin harvalla on oikeasti malttia/taitoa kirjoittaa muuta kuin yhden rivin kommentteja - joista sitten hyvin usein tulee sellaisia alatyylisiä asiattomuuksia.

Itse tosiaan kaipaisin esimerkiksi sitä, että kun esittää jonkin mielipiteen tai vastineen, kirjoittaisi edes jonkin verran perusteluja perään. Ja kuten Cesarkin sanoi, perustelujen pitäisi pohjautua todellisiin tapahtumiin ja faktoihin eikä tunneseikkoihin.

Vaikutan ehkä ihmiseltä, joka fanaattisesti vastustaa Perttua ja hänen mahdollista voittoaan. Peli on kuitenkin käytännössä vielä kesken ja talossa on neljä muutakin asukasta. Tämän vuoksi ei mitenkään voi tässä vaiheessa olla vielä itsestään selvää tai kiveen kirjoitettua että Perttu voittaisi. Mikäli näin olisi, olisi ihan turhaa jatkaa koko tuotantoa.

Tämän viikonlopun aikana aion tuoda esille mahdollisimman paljon mielipiteitäni Mikan, Terhin, Tiinan sekä Antin puolesta - vaikka rehellisesti sanottuna Mika ja Terhi ovat tällä hetkellä ainoat suosikkini. Olen kuitenkin tottunut siihen, että kunnon keskusteluissa ja väittelyissä täytyy kyetä objektiiviseen tarkasteluun sekä myöskin väitellä sellaisenkin asian puolesta, josta itse sattuisi olemaan täysin toista mieltä.

Tätähän harrastetaan amerikkalaisessa koululaitoksessa enemmänkin. Collegessa viimeistään, mutta myöskin High Schoolissa Debate eli väittelytaidot kuuluvat jokaisen opiskelijan lukujärjestykseen. Siellä annetaan jokin aihe josta pitää sitten väitellä opponentin kanssa. Harmi, ettei tällaista opeteta suomalaisessa koulujärjestelmässä!

• Perttu voittoon!

Ettei vaan päätoimesi sattuisi tällä hetkellä olemaan Pertun mollaaminen? Vituttaa kyllä elättää tommosia lapsen tasolle jääneitä paskapäitä!

• ANTANUT ...
        Perttu.Sucks kirjoitti:

Tätä keskustelua minäkin olen yrittänyt perätä palstalaisilta. Keskustelua on kovin vaikeaa kuitenkin saada aikaan, kun niin harvalla on oikeasti malttia/taitoa kirjoittaa muuta kuin yhden rivin kommentteja - joista sitten hyvin usein tulee sellaisia alatyylisiä asiattomuuksia.

Itse tosiaan kaipaisin esimerkiksi sitä, että kun esittää jonkin mielipiteen tai vastineen, kirjoittaisi edes jonkin verran perusteluja perään. Ja kuten Cesarkin sanoi, perustelujen pitäisi pohjautua todellisiin tapahtumiin ja faktoihin eikä tunneseikkoihin.

Vaikutan ehkä ihmiseltä, joka fanaattisesti vastustaa Perttua ja hänen mahdollista voittoaan. Peli on kuitenkin käytännössä vielä kesken ja talossa on neljä muutakin asukasta. Tämän vuoksi ei mitenkään voi tässä vaiheessa olla vielä itsestään selvää tai kiveen kirjoitettua että Perttu voittaisi. Mikäli näin olisi, olisi ihan turhaa jatkaa koko tuotantoa.

Tämän viikonlopun aikana aion tuoda esille mahdollisimman paljon mielipiteitäni Mikan, Terhin, Tiinan sekä Antin puolesta - vaikka rehellisesti sanottuna Mika ja Terhi ovat tällä hetkellä ainoat suosikkini. Olen kuitenkin tottunut siihen, että kunnon keskusteluissa ja väittelyissä täytyy kyetä objektiiviseen tarkasteluun sekä myöskin väitellä sellaisenkin asian puolesta, josta itse sattuisi olemaan täysin toista mieltä.

Tätähän harrastetaan amerikkalaisessa koululaitoksessa enemmänkin. Collegessa viimeistään, mutta myöskin High Schoolissa Debate eli väittelytaidot kuuluvat jokaisen opiskelijan lukujärjestykseen. Siellä annetaan jokin aihe josta pitää sitten väitellä opponentin kanssa. Harmi, ettei tällaista opeteta suomalaisessa koulujärjestelmässä!

..AIHETTA AINA PROVOSOIVALLA VIESTILLÄ. Mieti sitä jonkun aikaa ja kirjoita sitten kauniisti lisää.

• Perttu.Sucks
        ANTANUT ... kirjoitti:

..AIHETTA AINA PROVOSOIVALLA VIESTILLÄ. Mieti sitä jonkun aikaa ja kirjoita sitten kauniisti lisää.

BB-palstan kuvauksessa ei lue: "Tämä on Big Brotherin Pertun fanipalsta". Jos siinä lukisi niin, ymmärtäisin käyttämäsi termin "provosointi" käytön tässä yhteydessä.

Kysymyksessä on keskustelupalsta, jossa esitetään omia mielipiteitä ja havaintoja talon tapahtumista sekä talon asukkaista. Ikävää, jos et pysty ymmärtämään sitä, että kaikki eivät pidä Pertusta ja monet palstan lukijoista haluaisivat lukea muunkin tyyppisiä viestejä kuin "Perttu on kuningas" tai "Perttu voittoon".

• asdf
        kulkuri kirjoitti:

Voi pyhä jyssäys... Minun mielestä ceaserin ei pitäisi ollenkaan
        laukoa omia mielipiteitään tällä palstalla. Siivotkoon vaan asiattomat viestit ja niitähän piisaa.. Ceasarhan valvoo meitä kaikkia faneja tasapuolisesti. Oman suosikkinsa voi julkaista vaikka eri nimimerkillä..

Ja muuten te kitisette täällä,että valvoja suosii terhiä, perttua, mikaa, anttia tai tiinaa, koska tämä olisi hänen suosikki. Nytpähän sitten tiedätte hänen suosikkinsa joten olkaa tyytyväisiä. Aina löytyy marisijoita, oli asiat miten tahansa. Keskittyisit säkin vaan siihen keskusteluun etkä turhanpäiväseen valittamiseen. Ei voi olla noin henki ja elämä mitä julkaistaan jollain keskustelupalstalla ja mitä ei!

• Perttu voittoon!

Tää kaljupääsefu ei anna kirjoittaa mitään kritiikkiä Mikasta, kun hän itse ihailee tätä BB-talon kaljua sydämensä pohjasta. Onneksi tämä Mikan propagandaosasto ei voi estää Pertun voittoa.

• miestä

..jo näitten kommenttien takia, mitä täällä lauotaan niin saa hakea. Hän ei ole ketään arvostellut eikä myöskään vähätellyt kun joku ei jotain asiaa osaa talossa. Myöskin tän illan seitsemän lähetyksessä pisti Mikan ja Antin puheet omaan arvoonsa. Niin käyttäytyy fiksu mies. Enkä ole teinipissis vaan 3 lapsen äiti.

• Katariina-6

Kiva kun olet (tai olit) paikalla,on ikäänkuin turva kelkassa.Tosi kova oli huoli, kun sinua ei näkynyt ei kuulunut.Vaan hädän tullen ei aina tajua,et sinullakin sentään OIKEA TYÖ.Eikös "varacesar" olisi paikallaan, kun pelit kovenee...ettei ihan villiksi touhu menisi??? No ei muuta,kun positiivisuutta kehiin...pärjäillään:)
      santtu

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5490
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2407
    3. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      255
      1675
    4. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1657
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1497
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1426
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1195
    8. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      327
      1195
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      334
      1190
    10. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      10
      1187
    Aihe