ajokielto

nimetön aviomies

Vaimo sai juuri sakot ja kortti lähti,kuinkahan kauan mahtaa olla kortti hyllyllä?
päiväsakkoja 25,kuukauden kortti pois?
onko kokemuksia kenelläkään...
tehdäänkö päätökset poliisilaitoksella tapauskohtaisesti/pärstäkertoimen mukaan?

13

913

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jepulis

Mielestäni niillä on nykyään ohjeistus pitää korttiä kuivumassa vähintään 1 kuukausi, käytännössä asia lienee eri, jos on vaikka tuttu komisario päättämässä. Aika raju tuo päiväsakkojen määrä, 25 kpl.

Millainen oli teko, ei sentään ole käräjäreissu edessä?

• nimetön aviomies

Ei sentään käräjille.
        Kuukautta olivat sanoneet poliisiautossakin "kuivumisajaksi",
        mutta mitä nyt lehtiä lukeneena voi päätellä että julkkikset voi selvitä ilman kortinmenetystäkin liikenteessä toilailuilta.
        Vaimolla ylinopeutta ja oikealta ohitus moottoritiellä.Tutkaa ei ollut poliisilla vaan nopeusmittarin jollain keskinopeusmittarilla olivat mitanneet.
        Onko 25 raju määrä?Itse olen tietämätön näistä asioista.Sakot voi maksaa mutta tärkeämpää olisi työn takia ajokortin takaisinsaaminen,nyt vaimo ei voi käydä töissä kun ei ole ajokorttia.
        Ennen tätä puhdas tausta,ei sakkoja eikä kortin kuivumisia.Toivottavasti se 1kk vain ajokieltoa*

• jami62
        nimetön aviomies kirjoitti:

Ei sentään käräjille.
        Kuukautta olivat sanoneet poliisiautossakin "kuivumisajaksi",
        mutta mitä nyt lehtiä lukeneena voi päätellä että julkkikset voi selvitä ilman kortinmenetystäkin liikenteessä toilailuilta.
        Vaimolla ylinopeutta ja oikealta ohitus moottoritiellä.Tutkaa ei ollut poliisilla vaan nopeusmittarin jollain keskinopeusmittarilla olivat mitanneet.
        Onko 25 raju määrä?Itse olen tietämätön näistä asioista.Sakot voi maksaa mutta tärkeämpää olisi työn takia ajokortin takaisinsaaminen,nyt vaimo ei voi käydä töissä kun ei ole ajokorttia.
        Ennen tätä puhdas tausta,ei sakkoja eikä kortin kuivumisia.Toivottavasti se 1kk vain ajokieltoa*

ei 25 km/h ylityksestä ajo-oikeus mene,jos siihen ei muuta liity.

• päiväsakkojen
        jami62 kirjoitti:

ei 25 km/h ylityksestä ajo-oikeus mene,jos siihen ei muuta liity.

määrästä mikäli oikein ymmärsin ei siitä että olisi ollut 25km/h ylinopeutta.

• kysyinpä tämänkin

Vaimosi ajotapa nimittäin viittaa vahvasti tuohon palstojen kingiin.

• ...siihen missä päätökset tehdään? Kai niissä sakoissa edelleenkin se viikko on valitusaikaa ja jos valittaa, niin asia käsitellään käräjillä? Kuukausihan nykyään on kai minimi ajokielto?

Hiukka outoja minulle, mutta jotain tuollaista vanhasta muistista.

• siis näin

sakoista voi kyllä valittaa viikon sisällä sen saamisesta mutta on täysin turhaa jos vastassa on kaksi poliisia todistamassa,tulee vain kalliimmaksi.Nykyään tosiaan on niin että 1kk on vähimmäisaika jonka kortti on pois.

• ketjun aloittaja
        siis näin kirjoitti:

sakoista voi kyllä valittaa viikon sisällä sen saamisesta mutta on täysin turhaa jos vastassa on kaksi poliisia todistamassa,tulee vain kalliimmaksi.Nykyään tosiaan on niin että 1kk on vähimmäisaika jonka kortti on pois.

Ei ollut kuin vain yksi poliisi.
        Poliisi ajoi siviiliautoa ja itsekkin ylinopeutta vaikka ei ollut hälytysajossa.

• olisi ehdottomasti
        ketjun aloittaja kirjoitti:

Poliisi ajoi siviiliautoa ja itsekkin ylinopeutta vaikka ei ollut hälytysajossa.

kiistää ajaneensa ylinopeutta eikä allekirjoittaa sakkolappua=asia käräjille jos sillä kytällä ei ole ollut videokameraa siinä autossa,mutta paha vissiin rypistellä kun on jo housussa.Aika mielivaltaiseksi menee touhu jos alkaa yleistymään tuollainen sakotus käytäntö.Olen itsekkin joskus meinannut saada sakot yksin ajavalta poliisilta joka myös ajoi siviiliautolla,kysyin perustetta pysäyttämiseen,ylinopeus kuulemaTiedustelin että milläpä mittasit kun ei tutkaa näkynyt missään niin jollain helvetin stalkerilla kuulema?! Pyysin näyttämään tuon laitteen ja jotenkin todistamaan että ajoin ylinopeutta,ei löytynyt sillä kertaa stalkeria ja poliisi sanoi että tällä kertaa pääset suullisella varoituksella,kiitos ja näkemiin.Ei aina kannata niellä kaikkea paskaa mitä ne yrittää,näin ainakin mun tapauksessa.

• nimetön aviomies
        olisi ehdottomasti kirjoitti:

kiistää ajaneensa ylinopeutta eikä allekirjoittaa sakkolappua=asia käräjille jos sillä kytällä ei ole ollut videokameraa siinä autossa,mutta paha vissiin rypistellä kun on jo housussa.Aika mielivaltaiseksi menee touhu jos alkaa yleistymään tuollainen sakotus käytäntö.Olen itsekkin joskus meinannut saada sakot yksin ajavalta poliisilta joka myös ajoi siviiliautolla,kysyin perustetta pysäyttämiseen,ylinopeus kuulemaTiedustelin että milläpä mittasit kun ei tutkaa näkynyt missään niin jollain helvetin stalkerilla kuulema?! Pyysin näyttämään tuon laitteen ja jotenkin todistamaan että ajoin ylinopeutta,ei löytynyt sillä kertaa stalkeria ja poliisi sanoi että tällä kertaa pääset suullisella varoituksella,kiitos ja näkemiin.Ei aina kannata niellä kaikkea paskaa mitä ne yrittää,näin ainakin mun tapauksessa.

No tällä kertaa tuli laitettua jo allekirjoitukset sakkolappuun...
        eli ei enää kannata koittaa kiistää ylinopeutta?
        vaikka joku vastustamisaikahan siinä on.
        tarviiko poliisin selittää mitä tapahtuu jos ei olisi allekirjoittanut lappuja?
        naispoliisi oli töykeä ja tohkeissaan kun pääsi sakottamaan.

• Kaaharit kyykkyyn
        ketjun aloittaja kirjoitti:

Outoa kun NE siellä poliisiautossa sanoivat...
        ja OLIVAT mitanneet jne. Vai oli vielä tohkeissaan naispoliisikin! Ja ylinopeuttakin ajoi. Niinkuin vaimosikin ilmeisesti törkeää sellaista ja teki vielä kielletyn (kiellettyjä?) ohituksia.
        Hyvä juttu että on ainakin yksi törppö pois vähän aikaa liikenteestä. Näinhän se kortti lähtee pakastimeen. Eli aivan turha ihmetellä ja valitella.

• Ajuri
        nimetön aviomies kirjoitti:

No tällä kertaa tuli laitettua jo allekirjoitukset sakkolappuun...
        eli ei enää kannata koittaa kiistää ylinopeutta?
        vaikka joku vastustamisaikahan siinä on.
        tarviiko poliisin selittää mitä tapahtuu jos ei olisi allekirjoittanut lappuja?
        naispoliisi oli töykeä ja tohkeissaan kun pääsi sakottamaan.

Siis kenen ja monenko? Sähän sekoilet.

• 6vk
        Kaaharit kyykkyyn kirjoitti:

Outoa kun NE siellä poliisiautossa sanoivat...
        ja OLIVAT mitanneet jne. Vai oli vielä tohkeissaan naispoliisikin! Ja ylinopeuttakin ajoi. Niinkuin vaimosikin ilmeisesti törkeää sellaista ja teki vielä kielletyn (kiellettyjä?) ohituksia.
        Hyvä juttu että on ainakin yksi törppö pois vähän aikaa liikenteestä. Näinhän se kortti lähtee pakastimeen. Eli aivan turha ihmetellä ja valitella.

ja 6 viikkoa tuli ajokieltoa.teen valituksen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5340
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2367
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      113
      1592
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      231
      1550
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1477
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1416
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1175
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1143
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      302
      1105
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      1047
    Aihe