Allergikolle halpa lemmikki?

-Kaisa-

Mikä olisi halpa lemmikki allergikolle? Olen miettinyt konnaa -liian kallis, akvaario -liian tilaa vievä, jne.
Olisiko jotain liskoja (tulilisko) joita sais suht halvalla? Mistä voisi kysellä käytettyjä terraarioita?
Mielipiteitä kiitos!!

12

759

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • allergikko

minulla on vesikilppari
      ja kaloja
      ( miljoonakaloja ja plätyjä, kun ne saa poikasia ja kun entiset kuolee on uusia kasvamassa)

• alenia

Tulilisko olisi loistava valinta! Se on suht halpa, kunhan ensin ostaa tarpeeksi ison akvaarion (n.60litraa, eläinkauppa ei välttämättä aina tiedä miten iso akvaarion pitäisi olla. Minulle möivät n.15litrasen faunaboksin!!!) ja itse liskot (maksavat n.50-100mk, ostin omani 3vuotta sitten niin hinnasta en ole niin varma...). Ja varsinkin jos ostaa käytetyn akvaarion/terraarion ei kuluja tule paljon. Muistathan, että tuliliskot ovat enemmänkin sammakkoeläimiä, kuin liskoja, joten ne tarvitsevat paljon vettä ja pienen maa-alueen. Käytettyjä akvaarioita myydään esim. http://www.keltainenporssi.fi Tuliliskojen ruokaankaan ei mene paljon rahaa, kesällä voi pyydystää esim. kaikenlaisia ötököitä ja talvella syöttää esim. kuivattuja hyttysen toukkia (saa eläinkaupasta).

• Aino

Vaikka viljakäärme (tms. pikku käärme).
      Se ei vie paljoa tilaa. Tarvitsee terraansa lämpömaton (a 20 Eur) ja vesikupin sekä piilopaikkoja (ilmasia pahvilaatikoita, kuukaruukkuja, munakennoja, vessapaperirullia, puuta jne.).
      Syö muutaman hiiren viikossa (a 80 senttiä, eläinkaupassa kalliimpia).

Hyvin halpa hoitaa. Pakastehiiret ja uloste voi hyvin harvoissa tapauksissa aiheuttaa tosin allergiaa.

Katso vaikka:
      http://www.tuug.fi/~herpit/viljakaarme/

Aino

• Aino

Vaikka viljakäärme (tms. pikku käärme).
      Se ei vie paljoa tilaa. Tarvitsee terraansa lämpömaton (a 20 Eur) ja vesikupin sekä piilopaikkoja (ilmasia pahvilaatikoita, kuukaruukkuja, munakennoja, vessapaperirullia, puuta jne.).
      Syö muutaman hiiren viikossa (a 80 senttiä, eläinkaupassa kalliimpia).

Hyvin halpa hoitaa. Pakastehiiret ja uloste voi hyvin harvoissa tapauksissa aiheuttaa tosin allergiaa.

Katso vaikka:
      http://www.tuug.fi/~herpit/viljakaarme/

Aino

• Aino

Tuli kahteen kertaan.

Niin. Kannattaa katsella käytettyjä terroja myös herppifoorumista: http://www.herppi.net

Aino

• Vilkku ja omistaja
    • Devil

Jos haluut jotain suht halpaa niin akaattikotilon saa suhteellisen halvalla.. ei maksa varmaan kymmentä euroa enempää...jos sitäkään.. mut terraario on tietysti vähän kalliinpi ja se hiekka ja kalkkikivi ja kiipeilypuu. Mulla on ollu kotilo ja muistaakseni se ei paljoo maksanu ees sen terraarion kanssa! tietysti enää on se että haluuks sellasta! se on suhteellisen helppohoitoinen!

• oona101

mistä saisi halpoja kairia autakaa äitinllä on koira kuume

• slcllflflfoöe

Osta vaikka villasukka niin ei herkkä nenäsi allergisoidu enäö enempää

• tyhjäpäiselle

slcllflflfoöe, noin sitä yksinkertainen ja sairaudesta tietämätön ihminen itsensä ilmaisee.

• äakrjfkdi

Sairaudesta?Hienostelusta pikemminkin

• Ei kilpikonnaa

Kilpikonna ei sovi allergikolle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      39
      5100
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      511
      1660
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1090
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1008
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      943
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      911
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      860
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      814
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      793
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      738
    Aihe