Oikein taas pelottaa kun tulee liukkaat ja rekat jatkavat samaa ajotapaansa kuin kesäkelilläkin välittämättä yhtään siitä onko liukasta vai ei.
Eikö jo valtiovallan olisi aika tajuta tämä hankala tilanne ettei Konginkangaita tulisi taas tänä talvena!
Tarja Haloselle viesti, puutu sinä Tarja tähän kun ammattiyhdistykset ei siiihen kykene!
Rekka, maantien surmaaja
66
6257
Vastaukset
http://www.helsinginsanomat.fi/uutiset/tuoreet/artikkeli/Rekkaan törmännyt kuoli Hyvinkäällä/1101981680525
Onhan tuossa rekka tosiaan se surmaaja, mutta kumman syystä?- Ajonopeus
Liian suuri tilanne nopeus rekallaz kun ei kyennyt tekemään mitään.
- näkijä
Ajonopeus kirjoitti:
Liian suuri tilanne nopeus rekallaz kun ei kyennyt tekemään mitään.
sinä se tilannenopeutes perseesees, kun et tästä nimenomaisesta kolarista tiedä hevon vittua !!!
- ooo>
Ajonopeus kirjoitti:
Liian suuri tilanne nopeus rekallaz kun ei kyennyt tekemään mitään.
Olet näköjään vielä sellainen joka ei osaa tai ymmärrä selvää tekstiä, tai etkö osaa mennä Kairaketun antamalle linkille?
- Meinaatko
Ajonopeus kirjoitti:
Liian suuri tilanne nopeus rekallaz kun ei kyennyt tekemään mitään.
että ko. rekan kuljettaja tahallaan tai piittaamattomuudellaan aiheutti kolarin?
- Sami_
näkijä kirjoitti:
sinä se tilannenopeutes perseesees, kun et tästä nimenomaisesta kolarista tiedä hevon vittua !!!
Rekat ajaa usein sumuvalot päällä ja ne on monsesti myös suunnattu päin helvettiä. Häikäistynyt vastaantulija voi ajella väärällä kaistalla.
Edellisviikolla rekka tuli vastaan eikä vaihtanut lainkaan lyhkäsille... Häikäisi muuten aivan vitusti ja tiellä pysyminen oli tuurista kiinni. Onneksi tuota sattuu erittäin harvoin. - näkijä
Sami_ kirjoitti:
Rekat ajaa usein sumuvalot päällä ja ne on monsesti myös suunnattu päin helvettiä. Häikäistynyt vastaantulija voi ajella väärällä kaistalla.
Edellisviikolla rekka tuli vastaan eikä vaihtanut lainkaan lyhkäsille... Häikäisi muuten aivan vitusti ja tiellä pysyminen oli tuurista kiinni. Onneksi tuota sattuu erittäin harvoin.tiedän tästä Hyvinkään kolarista aivan tarpeeksi.
Ei ollu rekalla näitä sun sumuvalojas.
Henkilöauto muuten vaan väärällä kaistalla !!!! - Jarski
Meinaatko kirjoitti:
että ko. rekan kuljettaja tahallaan tai piittaamattomuudellaan aiheutti kolarin?
Jos et ymmärrä sarkasmia, niin ole hiljaa.
- helevetti!!
Sami_ kirjoitti:
Rekat ajaa usein sumuvalot päällä ja ne on monsesti myös suunnattu päin helvettiä. Häikäistynyt vastaantulija voi ajella väärällä kaistalla.
Edellisviikolla rekka tuli vastaan eikä vaihtanut lainkaan lyhkäsille... Häikäisi muuten aivan vitusti ja tiellä pysyminen oli tuurista kiinni. Onneksi tuota sattuu erittäin harvoin.Kai soitit poliisille ja äidilles? Ja sen lisäksi vielä katkes konttoritöissä kynsi? Laki sanoo muuten että auto on saatava pysähtymään näkyvällä tieosuudella. Eli silloin kun ei näe niin pitää hidastaa.
- muuten
Jarski kirjoitti:
Jos et ymmärrä sarkasmia, niin ole hiljaa.
puhunut mitään. Kirjoittanut vain. Mutta jos kuulet ääniä niin suosittelen ammattiapua! Hohohoho!!!
- vai oli
Jarski kirjoitti:
Jos et ymmärrä sarkasmia, niin ole hiljaa.
tämä sarkasmia
- teit?
Sami_ kirjoitti:
Rekat ajaa usein sumuvalot päällä ja ne on monsesti myös suunnattu päin helvettiä. Häikäistynyt vastaantulija voi ajella väärällä kaistalla.
Edellisviikolla rekka tuli vastaan eikä vaihtanut lainkaan lyhkäsille... Häikäisi muuten aivan vitusti ja tiellä pysyminen oli tuurista kiinni. Onneksi tuota sattuu erittäin harvoin.ajelitko itse pitkät päällä "en vaihda ennen kuin tuo vaihtaa?"
- voivoi...
Mene yleisillä ajoneuvoilla kun pelottaa.
Älytöntä ruikutusta.
Ihan oikeastiko pelottaa, voi voi.
Kummat ajavat enemmän kolareita, ammattiliikenne vai yksityiset arastelijat ja ajamaan opettelevat.Varmasti henkilöautot.
Vähän suhteellisuuden tajua. Silloin kun ei ymmärrä raskaanliikenteestä mitään olisi paras olla hiljaa. Itse ajan henkilöautoa. Enkä näe mörköjä.- Tohtori vain
Toki henkilöautoilijoita on prosentuaalisestikin paljon enemmän kuin näitä "tappajia" joten suosittelen sinullekin suhteellisuuden tajuntaa hieman enemmän.
Onhan toki ikävää ajaa henkilöautoa kun iso paha "rekamies" ajaa ylinopeutta alati ja roikkuu kelillä kuin kelillä takaluukussa kiinni vähät välittämättä mitä edessä on. - ylitse
Tohtori vain kirjoitti:
Toki henkilöautoilijoita on prosentuaalisestikin paljon enemmän kuin näitä "tappajia" joten suosittelen sinullekin suhteellisuuden tajuntaa hieman enemmän.
Onhan toki ikävää ajaa henkilöautoa kun iso paha "rekamies" ajaa ylinopeutta alati ja roikkuu kelillä kuin kelillä takaluukussa kiinni vähät välittämättä mitä edessä on.ajaa kun toisen työmaalla roikut. Yli vaan niin on yks piipertäjä vähemmän
- Ohjaamotarkkailija
On ongelma liikenteessä. Hiljan sattuneessa onnettomuudessa 1-tiellä jossa hirvi oli osallisena. Aiheutti henkilöautoilijat ylimääräistä vahinkoa jälkiseuraamuksissa. Ajoivat jonossa liian lähellä toisiaan ja aiheuttivat ketjukolarin.
Kyllä hirvittää kun liukkaat tulee... Mitä kaikkea saavatkaan taas aikaan kun "talvi yllätti"... - sinä
perse
- vaatii
Aikataulut ei saa muuttua, asiakas vaatii sekunnilleen kaiken. Sama asiakas ei voi millään antaa tietä vaikka "pelkää".
Sama asiakas kirjoittelee täällä ja lehdissä. Valittaa kaupassa että sillit ei ollu hyllyssä aikanaan -> kauppias uhkaa vaihtaa toimittajaa -> autoilija saa sapiskaa jos ei pysty toimittamaan kuljetuksia -> sillit on oltava kaupassa aikanaan.
Mieti ja tarkista kantaas. - PELOTTAA
Ajan henkilöautolla n.100000km vuodessa eikä ole vielä kertaakaan tullut rekkojen kanssa ongelmia. Toisten pikkuautoilijoiden kanssa kylläkin. Kyllä jumalauta ammatti-ihmiset koneensa hallitsee!!!
- Lada
Ammattikuski hallitsee - mutta entäs kun kohdalle sattuukin amatööri? Marraskuun Tuulilasi esittelee Kuukauden shokki -palstalla tapauksen, jossa puutavararekka risteyksessä oikealle kääntyessään otti ja kaatui ulkokaarteeseen pakurin päälle. Vauhtia oli ollut aivan liikaa. Pakettiauton kuski kuoli samana päivänä sairaalassa.
- Sulevi
Lada kirjoitti:
Ammattikuski hallitsee - mutta entäs kun kohdalle sattuukin amatööri? Marraskuun Tuulilasi esittelee Kuukauden shokki -palstalla tapauksen, jossa puutavararekka risteyksessä oikealle kääntyessään otti ja kaatui ulkokaarteeseen pakurin päälle. Vauhtia oli ollut aivan liikaa. Pakettiauton kuski kuoli samana päivänä sairaalassa.
Teillämme ajavat venäläiskuljettajat ovat tosiaankin suuri riskitekijä teillämme.
- sinivilkku
rekkakuski niin minua taas pelottaisi kaikki huuhaat jotka päättävät kajauttaa päin rekkaa ja päättää siten päivänsä. Ajaisivat vaikka kallionleikkausta tai siltapilaria päin ja sellaiseen aikaan, ettei ole muita vaaravyöhykkeellä.
Uutisissa hurskalteltiin, että itsarit ovat vähentymään päin. Kuitenkin ihan selkeät itsemurhat liikenteessä kirjataan likkenneonnettomuuksiksi ja taas voidaan kertoa, että ylinopeutta ajettiin. Totta hemmetissä, kun joku meinaa päättää päivänsä niin tuskin ajattelee siinä vaiheessa rajoituksia.- Paska-Antero
Jos sanotaan, että "auto ajautui tuntemattomasta syystä vastaantulijoiden kaistalle", TODELLA harvoin se on tietoinen teko.
Huomio on saattanut kiinnittyä esim. radion säätämiseen, puhelimen kaivamiseen, takapenkillä kiljuvaan kakaraan tms. ja katse eksyä tiestä. Ja kun monissa nykyautoissa on tunnottomaksi tehostettu ohjaus, auton suunnanmuutosta ei välttämättä huomaa ennen kuin on liian myöhäistä.
Syynä toiselle kaistalle ajautumiseen voi olla myös renkaan puhkeaminen tai toisen vetävän pyörän osuminen yllättäen liukkaaseen jääplänttiin kiihdytettäessä.
Konginkankaan onnettomuus oli SELKEÄSTI rekkakuskin törkeän piittaamattomuuden seurausta, eikä sitä faktaa muuta se, että sinun kakarasi ovat rahtareita. - sinivilkku
Paska-Antero kirjoitti:
Jos sanotaan, että "auto ajautui tuntemattomasta syystä vastaantulijoiden kaistalle", TODELLA harvoin se on tietoinen teko.
Huomio on saattanut kiinnittyä esim. radion säätämiseen, puhelimen kaivamiseen, takapenkillä kiljuvaan kakaraan tms. ja katse eksyä tiestä. Ja kun monissa nykyautoissa on tunnottomaksi tehostettu ohjaus, auton suunnanmuutosta ei välttämättä huomaa ennen kuin on liian myöhäistä.
Syynä toiselle kaistalle ajautumiseen voi olla myös renkaan puhkeaminen tai toisen vetävän pyörän osuminen yllättäen liukkaaseen jääplänttiin kiihdytettäessä.
Konginkankaan onnettomuus oli SELKEÄSTI rekkakuskin törkeän piittaamattomuuden seurausta, eikä sitä faktaa muuta se, että sinun kakarasi ovat rahtareita.kohtaa viestissäni puhuin Konginkankaasta?
oikein....en missään.
Toisaalta, aivan sama mitä huhuilet. Nimimerkkisi kertoo Sinusta riittävästi. Koskapa paska olisi osannut puhua saati sitten ajatella. Paska-Antero kirjoitti:
Jos sanotaan, että "auto ajautui tuntemattomasta syystä vastaantulijoiden kaistalle", TODELLA harvoin se on tietoinen teko.
Huomio on saattanut kiinnittyä esim. radion säätämiseen, puhelimen kaivamiseen, takapenkillä kiljuvaan kakaraan tms. ja katse eksyä tiestä. Ja kun monissa nykyautoissa on tunnottomaksi tehostettu ohjaus, auton suunnanmuutosta ei välttämättä huomaa ennen kuin on liian myöhäistä.
Syynä toiselle kaistalle ajautumiseen voi olla myös renkaan puhkeaminen tai toisen vetävän pyörän osuminen yllättäen liukkaaseen jääplänttiin kiihdytettäessä.
Konginkankaan onnettomuus oli SELKEÄSTI rekkakuskin törkeän piittaamattomuuden seurausta, eikä sitä faktaa muuta se, että sinun kakarasi ovat rahtareita."Syynä toiselle kaistalle ajautumiseen voi olla myös renkaan puhkeaminen tai toisen vetävän pyörän osuminen yllättäen liukkaaseen jääplänttiin kiihdytettäessä."
Liukkaus voi siis yllättää ja juuri niinhän Konginkankaallakin kävi. Sitä ei saa törkeäksi piittaamattomuudeksi väännettyä millään.- Paska-Antero
Kairakettu kirjoitti:
"Syynä toiselle kaistalle ajautumiseen voi olla myös renkaan puhkeaminen tai toisen vetävän pyörän osuminen yllättäen liukkaaseen jääplänttiin kiihdytettäessä."
Liukkaus voi siis yllättää ja juuri niinhän Konginkankaallakin kävi. Sitä ei saa törkeäksi piittaamattomuudeksi väännettyä millään.Eikö 4 000 kg:n ylikuorma ole törkeää piittaamattomuutta?
Eikö ylinopeus ole törkeää piittaamattomuutta?
Eikö mutkan "oikaiseminen" vastaantulijan kaistalle ole törkeää piittaamattomuutta? - Paska-Antero
sinivilkku kirjoitti:
kohtaa viestissäni puhuin Konginkankaasta?
oikein....en missään.
Toisaalta, aivan sama mitä huhuilet. Nimimerkkisi kertoo Sinusta riittävästi. Koskapa paska olisi osannut puhua saati sitten ajatella.Väitätkö, että puhuin paskaa?
Paska-Antero kirjoitti:
Eikö 4 000 kg:n ylikuorma ole törkeää piittaamattomuutta?
Eikö ylinopeus ole törkeää piittaamattomuutta?
Eikö mutkan "oikaiseminen" vastaantulijan kaistalle ole törkeää piittaamattomuutta?Minkäpä se rekkakuski siellä sille kuormalle mahtoi?
Ylinopeudesta ei juurikaan voida edes puhua, ei olisi saanut edes rikesakkoa, jos poliisit olisivat tutkanneet. Eikä vähäinen ylinopeus ole muutenkaan mitään törkeää piittaamattomuutta.
Ainahan ne rekat jossain ylittelevät keskiviivoja, kaistat kun ovat liian kapeita.- Paska-Antero
Kairakettu kirjoitti:
Minkäpä se rekkakuski siellä sille kuormalle mahtoi?
Ylinopeudesta ei juurikaan voida edes puhua, ei olisi saanut edes rikesakkoa, jos poliisit olisivat tutkanneet. Eikä vähäinen ylinopeus ole muutenkaan mitään törkeää piittaamattomuutta.
Ainahan ne rekat jossain ylittelevät keskiviivoja, kaistat kun ovat liian kapeita."Minkäpä se rekkakuski siellä sille kuormalle mahtoi?"
Kukas auton ylikuormasta on vastuussa ellei auton kuljettaja?
"Ylinopeudesta ei juurikaan voida edes puhua, ei olisi saanut edes rikesakkoa, jos poliisit olisivat tutkanneet. Eikä vähäinen ylinopeus ole muutenkaan mitään törkeää piittaamattomuutta."
Kysymys on asennevammasta. Rajoitinta vasten ajaminen olosuhteissa kuin olosuhteissa on tietoista piittaamattomuutta ja leikkimistä toisten hengellä. Jos rajoittimet olisi säädetty 100 km/h:iin, kaikki paskamahaiset rahtarit ajaisivat satasta kelillä kuin kelillä.
"Ainahan ne rekat jossain ylittelevät keskiviivoja, kaistat kun ovat liian kapeita."
Tässä tapauksessa keskiviiva ylitettiin ylinopeuden takia. Rekkakuski oikaisi mutkassa, koska ajoi ylinopeutta - ja tilannenopeus oli aivan liian suuri. Kun hän näki vastaantulevan auton valot, hän yritti palata kaistalleen, mutta perävaunu lähti heittelehtimään korjausliikkeen takia.
Oletko itse rahtari? Paska-Antero kirjoitti:
"Minkäpä se rekkakuski siellä sille kuormalle mahtoi?"
Kukas auton ylikuormasta on vastuussa ellei auton kuljettaja?
"Ylinopeudesta ei juurikaan voida edes puhua, ei olisi saanut edes rikesakkoa, jos poliisit olisivat tutkanneet. Eikä vähäinen ylinopeus ole muutenkaan mitään törkeää piittaamattomuutta."
Kysymys on asennevammasta. Rajoitinta vasten ajaminen olosuhteissa kuin olosuhteissa on tietoista piittaamattomuutta ja leikkimistä toisten hengellä. Jos rajoittimet olisi säädetty 100 km/h:iin, kaikki paskamahaiset rahtarit ajaisivat satasta kelillä kuin kelillä.
"Ainahan ne rekat jossain ylittelevät keskiviivoja, kaistat kun ovat liian kapeita."
Tässä tapauksessa keskiviiva ylitettiin ylinopeuden takia. Rekkakuski oikaisi mutkassa, koska ajoi ylinopeutta - ja tilannenopeus oli aivan liian suuri. Kun hän näki vastaantulevan auton valot, hän yritti palata kaistalleen, mutta perävaunu lähti heittelehtimään korjausliikkeen takia.
Oletko itse rahtari?Kuorma oli tehty paperitehtaalla ja sen turmarekan kuski ei ollut tietääkseni alunperin sitä tekemässä, eikä tiennyt ylipainostakaan kuin ehkä vasta ottaessaan kärryn peräänsä. Siinä vaiheessa myöhäistä rutista ylipainosta.
Eihän sitä ylinopeutta ollut muistaakseni paljonkaan, koska kuski yritti kiihdyttämällä oikaista kärryn luisua, mutta epäonnistui, koska rajoitin tuli vastaan.
Missä tuosta on faktaa, että keskiviivan ylitys oli ylinopeuden takia. En oikein usko.
Minä en ole rahtari, minulla on vain henkilöautokortti. Olen kyllä nähnyt juuri siellä Jyväskylän pohjoispuolella noita rekan kärryjen lipsumisia, aika herkästi näyttäis huonolla kelillä lähtevän, mutta onneksi ne ovat olleet vain vähäisiä luisteluita. Tielle pitäis tehdä jotain.- Paska-Antero
Kairakettu kirjoitti:
Kuorma oli tehty paperitehtaalla ja sen turmarekan kuski ei ollut tietääkseni alunperin sitä tekemässä, eikä tiennyt ylipainostakaan kuin ehkä vasta ottaessaan kärryn peräänsä. Siinä vaiheessa myöhäistä rutista ylipainosta.
Eihän sitä ylinopeutta ollut muistaakseni paljonkaan, koska kuski yritti kiihdyttämällä oikaista kärryn luisua, mutta epäonnistui, koska rajoitin tuli vastaan.
Missä tuosta on faktaa, että keskiviivan ylitys oli ylinopeuden takia. En oikein usko.
Minä en ole rahtari, minulla on vain henkilöautokortti. Olen kyllä nähnyt juuri siellä Jyväskylän pohjoispuolella noita rekan kärryjen lipsumisia, aika herkästi näyttäis huonolla kelillä lähtevän, mutta onneksi ne ovat olleet vain vähäisiä luisteluita. Tielle pitäis tehdä jotain."Kuorma oli tehty paperitehtaalla ja sen turmarekan kuski ei ollut tietääkseni alunperin sitä tekemässä, eikä tiennyt ylipainostakaan kuin ehkä vasta ottaessaan kärryn peräänsä. Siinä vaiheessa myöhäistä rutista ylipainosta."
Miten niin MYÖHÄISTÄ? Millä perustelet tämän vastauksesi?
"Eihän sitä ylinopeutta ollut muistaakseni paljonkaan, koska kuski yritti kiihdyttämällä oikaista kärryn luisua, mutta epäonnistui, koska rajoitin tuli vastaan."
Missä näin sanottiin?
"Missä tuosta on faktaa, että keskiviivan ylitys oli ylinopeuden takia. En oikein usko."
Tutkijalautakunnan raportissa. Mikset usko? Onko se jotenkin uskon asia? Paska-Antero kirjoitti:
"Kuorma oli tehty paperitehtaalla ja sen turmarekan kuski ei ollut tietääkseni alunperin sitä tekemässä, eikä tiennyt ylipainostakaan kuin ehkä vasta ottaessaan kärryn peräänsä. Siinä vaiheessa myöhäistä rutista ylipainosta."
Miten niin MYÖHÄISTÄ? Millä perustelet tämän vastauksesi?
"Eihän sitä ylinopeutta ollut muistaakseni paljonkaan, koska kuski yritti kiihdyttämällä oikaista kärryn luisua, mutta epäonnistui, koska rajoitin tuli vastaan."
Missä näin sanottiin?
"Missä tuosta on faktaa, että keskiviivan ylitys oli ylinopeuden takia. En oikein usko."
Tutkijalautakunnan raportissa. Mikset usko? Onko se jotenkin uskon asia?Eikös sitä ylipainoa ollut jo sen kärryn edellisellä vetäjällä, joten eikö se vastuu olisi kuulunut jo sinne lähtöpäähän jollekin? Niillä rullilla oli kai kiirekin ja jos joku rekkakuski ryhtyy tuolla välillä rutisemaan ylikuormista, niin taitaa työt vähetä, joku sen sitten kuitenkin ottaa viedäkseen.
Uutisissa näytettiin se animaatio ja siinä joku selostaja mainitsi siitä kiihdyttäen tapahtuneesta oikaisuyrityksestä. Tais olla joku tutkijalautakunnan mies.
Minulla on video siltä tienpätkältä molempiin suuntiin sen onnettomuuden jälkeen otettu ja moneen kertaan on tullut se paikka ajettua vuosien varrella edestakaisin, joten paikka on kyllä tuttu ja siksi tuo keskiviivan ylitys nopeuden vuoksi tuntuu hiukan oudolta.- Paska-Antero
Kairakettu kirjoitti:
Eikös sitä ylipainoa ollut jo sen kärryn edellisellä vetäjällä, joten eikö se vastuu olisi kuulunut jo sinne lähtöpäähän jollekin? Niillä rullilla oli kai kiirekin ja jos joku rekkakuski ryhtyy tuolla välillä rutisemaan ylikuormista, niin taitaa työt vähetä, joku sen sitten kuitenkin ottaa viedäkseen.
Uutisissa näytettiin se animaatio ja siinä joku selostaja mainitsi siitä kiihdyttäen tapahtuneesta oikaisuyrityksestä. Tais olla joku tutkijalautakunnan mies.
Minulla on video siltä tienpätkältä molempiin suuntiin sen onnettomuuden jälkeen otettu ja moneen kertaan on tullut se paikka ajettua vuosien varrella edestakaisin, joten paikka on kyllä tuttu ja siksi tuo keskiviivan ylitys nopeuden vuoksi tuntuu hiukan oudolta."Eikös sitä ylipainoa ollut jo sen kärryn edellisellä vetäjällä, joten eikö se vastuu olisi kuulunut jo sinne lähtöpäähän jollekin? Niillä rullilla oli kai kiirekin ja jos joku rekkakuski ryhtyy tuolla välillä rutisemaan ylikuormista, niin taitaa työt vähetä, joku sen sitten kuitenkin ottaa viedäkseen."
Vastuun pakoilua! KUKAAN muu ei loppukädessä ole vastuussa siitä, että auto on laillisessa lastissa ja kunnossa kuin sen kuljettaja.
Sinulle kymmenten lasten henki on vähäarvoisempi asia kuin vartin myöhästyminen aikataulusta.
Tutustu tutkijalautakunnan raporttiin ennen kuin alat mutu-pohjalta viisastella. - sinivilkku
Paska-Antero kirjoitti:
"Kuorma oli tehty paperitehtaalla ja sen turmarekan kuski ei ollut tietääkseni alunperin sitä tekemässä, eikä tiennyt ylipainostakaan kuin ehkä vasta ottaessaan kärryn peräänsä. Siinä vaiheessa myöhäistä rutista ylipainosta."
Miten niin MYÖHÄISTÄ? Millä perustelet tämän vastauksesi?
"Eihän sitä ylinopeutta ollut muistaakseni paljonkaan, koska kuski yritti kiihdyttämällä oikaista kärryn luisua, mutta epäonnistui, koska rajoitin tuli vastaan."
Missä näin sanottiin?
"Missä tuosta on faktaa, että keskiviivan ylitys oli ylinopeuden takia. En oikein usko."
Tutkijalautakunnan raportissa. Mikset usko? Onko se jotenkin uskon asia?>>"Eihän sitä ylinopeutta ollut muistaakseni paljonkaan, koska kuski yritti kiihdyttämällä oikaista kärryn luisua, mutta epäonnistui, koska rajoitin tuli vastaan."
Missä näin sanottiin? - sinivilkku
sinivilkku kirjoitti:
>>"Eihän sitä ylinopeutta ollut muistaakseni paljonkaan, koska kuski yritti kiihdyttämällä oikaista kärryn luisua, mutta epäonnistui, koska rajoitin tuli vastaan."
Missä näin sanottiin?Vertailuajo muuten suoritettiin vasta SEN JÄLKEEN kun heittoja oli jo korjattu, silti ne vaikuttivat perävaunun käyttäytymiseen myös vertailuajossa.
- sinivilkku
Paska-Antero kirjoitti:
Väitätkö, että puhuin paskaa?
>>Konginkankaan onnettomuus oli SELKEÄSTI rekkakuskin törkeän piittaamattomuuden seurausta, eikä sitä faktaa muuta se, että sinun kakarasi ovat rahtareita.
Paska-Antero kirjoitti:
"Eikös sitä ylipainoa ollut jo sen kärryn edellisellä vetäjällä, joten eikö se vastuu olisi kuulunut jo sinne lähtöpäähän jollekin? Niillä rullilla oli kai kiirekin ja jos joku rekkakuski ryhtyy tuolla välillä rutisemaan ylikuormista, niin taitaa työt vähetä, joku sen sitten kuitenkin ottaa viedäkseen."
Vastuun pakoilua! KUKAAN muu ei loppukädessä ole vastuussa siitä, että auto on laillisessa lastissa ja kunnossa kuin sen kuljettaja.
Sinulle kymmenten lasten henki on vähäarvoisempi asia kuin vartin myöhästyminen aikataulusta.
Tutustu tutkijalautakunnan raporttiin ennen kuin alat mutu-pohjalta viisastella.Ei minulla mitään vastuuta rekkojen kuormista olekaan. Vastuu pitäisi olla niillä, jotka niitä kuormaavat. Eipä tuo muutaman tonnin ylikuorma kovin merkittävä edes ollut.
Olen kyllä tutustunut tutkijalautakunnan raporttiin: http://www.onnettomuustutkinta.fi/33635.htm
Kannattais tutustua sinunkin. Eihän sillä rekalla edes ollut ylinopeuttakaan muulloin kuin silloin, kun yritti oikaista ja tais ehtiä yrittämään parikin kertaa, mutta rajoitin tuli aina vastaan.
Keskiviivan ylityksellä ei merkitystä.
Kirjoittelin muuten jo silloin onnettomuuspäivänä sen tien heitoista, siis kaltevuuden muutoksista kesken kaarteenkin. Olen nähnyt miten helposti se lähtee, kuten jo aikaisemmin mainitsinkin. Ei siinä tarvitse olla edes rajoituksen mukaista nopeuttakaan, äkillinen kaltevuuden muutos ja sivutuulen puuska, niin silloin lähtee.
Todellisia syyllisiä ovat päättäjät. Nuo päätiet, joilla on paljon raskasta liikennettä, pitäisi olla moottoriteitä, olisi pitänyt olla jo 60-luvulla.- Paska-Antero
sinivilkku kirjoitti:
>>"Eihän sitä ylinopeutta ollut muistaakseni paljonkaan, koska kuski yritti kiihdyttämällä oikaista kärryn luisua, mutta epäonnistui, koska rajoitin tuli vastaan."
Missä näin sanottiin?Ajoneuvoyhdistelmän kokonaismassa ylitti suurimman
sallitun massan noin 4 100 kg:lla (ei siis kahdella tonnilla).
MISTÄ TÄMÄ KERTOO? RAHTARIN TÖRKEÄSTÄ PIITTAAMATTOMUUDESTA JA HÄLLÄVÄLIÄ-ASENTEESTA!
Tutkijalautakunnan raportista:
Molemmat ajoneuvot ajoivat yli tiekohtaisen talvinopeusrajoituksen 80 km/h ja tien liukkauden huomioon ottaen liian suurella tilannenopeudella.
MISTÄ TÄMÄ KERTOO? RAHTARIN TÖRKEÄSTÄ PIITTAAMATTOMUUDESTA JA HÄLLÄVÄLIÄ-ASENTEESTA!
Tutkijalautakunnan raportista edelleen:
Välittömäksi syyksi todettiin ajoneuvoyhdistelmän kuljettajan osalta ajoneuvon ajohallinnan menetys ja merkittävimpinä taustatekijöinä epäedullisen ajolinjan valinta, ajoneuvon suuri tilannenopeus ja kuljettajan mahdollisesti alentunut vireystila.
MISTÄ TÄMÄ KERTOO? RAHTARIN TÖRKEÄSTÄ PIITTAAMATTOMUUDESTA JA HÄLLÄVÄLIÄ-ASENTEESTA!
Lisää Tutkijalautakunnan raportista:
Kuolemaan johtaneiden ja vakavien vammojen syntymiseen vaikuttivat ajoneuvoyhdistelmän osalta perävaunun kuormakorin heikko rakenne, *puutteellinen kuorman sidonta* sekä *ajoneuvon suuri tilannenopeus*. - Paska-Antero
sinivilkku kirjoitti:
>>Konginkankaan onnettomuus oli SELKEÄSTI rekkakuskin törkeän piittaamattomuuden seurausta, eikä sitä faktaa muuta se, että sinun kakarasi ovat rahtareita.
Mihin faktoihin lausuntosi perustat?
ANNA TULLA!
Moniko näistä onnettomuuksista on KIISTATTA itsemurhia? Kerropa vähän lukuja. Kerro myös, mistä tiedät asian.
Konginkankaan onnettomuuden syiksi on mainittu mm. liian korkea tilannenopeus (törkeää piittaamattomuutta!), ylinopeus (törkeää piittaamattomuutta!), ylikuorma (törkeää piittaamattomuutta!), kuorman huono sidonta (törkeää piittaamattomuutta!)... Mitä tämä kertoo rahtarin ammattitaidosta ja ennen kaikkea MORAALISTA? - karkoski
Paska-Antero kirjoitti:
Ajoneuvoyhdistelmän kokonaismassa ylitti suurimman
sallitun massan noin 4 100 kg:lla (ei siis kahdella tonnilla).
MISTÄ TÄMÄ KERTOO? RAHTARIN TÖRKEÄSTÄ PIITTAAMATTOMUUDESTA JA HÄLLÄVÄLIÄ-ASENTEESTA!
Tutkijalautakunnan raportista:
Molemmat ajoneuvot ajoivat yli tiekohtaisen talvinopeusrajoituksen 80 km/h ja tien liukkauden huomioon ottaen liian suurella tilannenopeudella.
MISTÄ TÄMÄ KERTOO? RAHTARIN TÖRKEÄSTÄ PIITTAAMATTOMUUDESTA JA HÄLLÄVÄLIÄ-ASENTEESTA!
Tutkijalautakunnan raportista edelleen:
Välittömäksi syyksi todettiin ajoneuvoyhdistelmän kuljettajan osalta ajoneuvon ajohallinnan menetys ja merkittävimpinä taustatekijöinä epäedullisen ajolinjan valinta, ajoneuvon suuri tilannenopeus ja kuljettajan mahdollisesti alentunut vireystila.
MISTÄ TÄMÄ KERTOO? RAHTARIN TÖRKEÄSTÄ PIITTAAMATTOMUUDESTA JA HÄLLÄVÄLIÄ-ASENTEESTA!
Lisää Tutkijalautakunnan raportista:
Kuolemaan johtaneiden ja vakavien vammojen syntymiseen vaikuttivat ajoneuvoyhdistelmän osalta perävaunun kuormakorin heikko rakenne, *puutteellinen kuorman sidonta* sekä *ajoneuvon suuri tilannenopeus*.Kun oot nyt tosiaankin löytäny vähän liian vaativan aiheen käsiteltäväkses.
Ei kai tuota TILANNENOPEUTTA kukaan ookkaan sopivaks väittäny. Aika yksinkertainen asia tuollai nörtille miettiä näppäimistön ääressä. Harmi, ettet tunnu käsittävän, että se vauhti oli SALLITTU, ennenkuin kitka loppui. Sen jälkeen kuski sai vielä kuitenkin pidettyä pötkön suht aisoissa, kunnes rajoitin puuttui peliin. Sen jälkeen hän oli matkustaja. Itsehän tietysti tiputtelet sen nopeutes joka mäen harjanteella kävelyvauhtiin, jos se vaikka oliskin liukasta siitä eteenpäin. Kuten kaikki muutkin, jotka tuosta YLINOPEUDESTA vaahtoaa REKKAKUSKIN osalta.
Tuo painohommeli onkin sitten vähän vaikeampi, mut yritetään nyt kuitenkin:
Vetoauton suurin sallittu kokonaispaino oli 26.000kg, todellisuudessa 28.320kg.
Perävaunussa taas sallittu oli 36.000kg, todellisuudessa 35.785kg.
Kun nämä lasketaan yhteen, niin yhdistelmäpaino nousee sen nelisen tonnia yli. Tällä ei ole oikeassa elämässä yhtään mitään merkitystä, mutta kun tätä asiaa haluaa märehtiä just tuollaiset, mitkä ei ymmärrä läppäriä suuremmista laitteista mitään, niin silloin tätä "ylikuormaa" pitäisi mielestäni tarkastella tuon aiemman mallin mukaan, koska sillä on kuitenkin ENEMMÄN vaikutusta asiaan, että kuinka se paino JAKAUTUI kärryn ja vetäjän välille.
Osasit siis lukea sieltä tuonkin kohdan, jossa mainittiin kuormakorin heikko rakenne. Harmi, ettet kuitenkaan ymmärtänyt, mitä se tarkoittaa. Ei niitä oikeesti kukaan kuljettaja käy niitä korirakenteita vahvistamaan.
MISTÄ TÄMÄ KERTOO? KAKKA-ANTERON TÄYDELLISESTÄ TIETÄMÄTTÖMYYDESTÄ ASIAN SUHTEEN JA LÄÄKITYKSEN TARPEESTA! Paska-Antero kirjoitti:
Ajoneuvoyhdistelmän kokonaismassa ylitti suurimman
sallitun massan noin 4 100 kg:lla (ei siis kahdella tonnilla).
MISTÄ TÄMÄ KERTOO? RAHTARIN TÖRKEÄSTÄ PIITTAAMATTOMUUDESTA JA HÄLLÄVÄLIÄ-ASENTEESTA!
Tutkijalautakunnan raportista:
Molemmat ajoneuvot ajoivat yli tiekohtaisen talvinopeusrajoituksen 80 km/h ja tien liukkauden huomioon ottaen liian suurella tilannenopeudella.
MISTÄ TÄMÄ KERTOO? RAHTARIN TÖRKEÄSTÄ PIITTAAMATTOMUUDESTA JA HÄLLÄVÄLIÄ-ASENTEESTA!
Tutkijalautakunnan raportista edelleen:
Välittömäksi syyksi todettiin ajoneuvoyhdistelmän kuljettajan osalta ajoneuvon ajohallinnan menetys ja merkittävimpinä taustatekijöinä epäedullisen ajolinjan valinta, ajoneuvon suuri tilannenopeus ja kuljettajan mahdollisesti alentunut vireystila.
MISTÄ TÄMÄ KERTOO? RAHTARIN TÖRKEÄSTÄ PIITTAAMATTOMUUDESTA JA HÄLLÄVÄLIÄ-ASENTEESTA!
Lisää Tutkijalautakunnan raportista:
Kuolemaan johtaneiden ja vakavien vammojen syntymiseen vaikuttivat ajoneuvoyhdistelmän osalta perävaunun kuormakorin heikko rakenne, *puutteellinen kuorman sidonta* sekä *ajoneuvon suuri tilannenopeus*.Aika valikoivaa on sinun tapasi tulkita sitä raporttia. Aivan samoin sieltä saisi nivaskan törkeitä piittaamattomuuksia tienpitäjän ja muiden tahojen harteille. Kulumisurat tiessä, tien kaltevuuden vaihtelut, liukkauden torjunta jne.
Rekakuskihan ei voinut liukkautta havaita edes tarpeeksi ajoissa "Tie oli tapahtumahetkellä erittäin liukas. Liukkaus oli paikallista ja ennustamatonta sekä vaikeasti silmin havaittavaa."
"Ajoreitin, aikataulutuksen sekä kuorman koon oli suunnitellut
kuljetusliike. Lastauksen oli valvonut ja kuorman oli sitonut pohjoisen reitin kuljettaja.
Onnettomuusajoneuvon kuljettajalla ei ollut käytännössä mahdollisuutta vaikuttaa
edellä mainittuihin seikkoihin."- Rattimatti
Paska-Antero kirjoitti:
Ajoneuvoyhdistelmän kokonaismassa ylitti suurimman
sallitun massan noin 4 100 kg:lla (ei siis kahdella tonnilla).
MISTÄ TÄMÄ KERTOO? RAHTARIN TÖRKEÄSTÄ PIITTAAMATTOMUUDESTA JA HÄLLÄVÄLIÄ-ASENTEESTA!
Tutkijalautakunnan raportista:
Molemmat ajoneuvot ajoivat yli tiekohtaisen talvinopeusrajoituksen 80 km/h ja tien liukkauden huomioon ottaen liian suurella tilannenopeudella.
MISTÄ TÄMÄ KERTOO? RAHTARIN TÖRKEÄSTÄ PIITTAAMATTOMUUDESTA JA HÄLLÄVÄLIÄ-ASENTEESTA!
Tutkijalautakunnan raportista edelleen:
Välittömäksi syyksi todettiin ajoneuvoyhdistelmän kuljettajan osalta ajoneuvon ajohallinnan menetys ja merkittävimpinä taustatekijöinä epäedullisen ajolinjan valinta, ajoneuvon suuri tilannenopeus ja kuljettajan mahdollisesti alentunut vireystila.
MISTÄ TÄMÄ KERTOO? RAHTARIN TÖRKEÄSTÄ PIITTAAMATTOMUUDESTA JA HÄLLÄVÄLIÄ-ASENTEESTA!
Lisää Tutkijalautakunnan raportista:
Kuolemaan johtaneiden ja vakavien vammojen syntymiseen vaikuttivat ajoneuvoyhdistelmän osalta perävaunun kuormakorin heikko rakenne, *puutteellinen kuorman sidonta* sekä *ajoneuvon suuri tilannenopeus*.Paska-Anterolle pitäis vaihtaa vaippa. Alkaa tunkemaan jo suusta pihalle.
- Äijälä
Paska-Antero kirjoitti:
Ajoneuvoyhdistelmän kokonaismassa ylitti suurimman
sallitun massan noin 4 100 kg:lla (ei siis kahdella tonnilla).
MISTÄ TÄMÄ KERTOO? RAHTARIN TÖRKEÄSTÄ PIITTAAMATTOMUUDESTA JA HÄLLÄVÄLIÄ-ASENTEESTA!
Tutkijalautakunnan raportista:
Molemmat ajoneuvot ajoivat yli tiekohtaisen talvinopeusrajoituksen 80 km/h ja tien liukkauden huomioon ottaen liian suurella tilannenopeudella.
MISTÄ TÄMÄ KERTOO? RAHTARIN TÖRKEÄSTÄ PIITTAAMATTOMUUDESTA JA HÄLLÄVÄLIÄ-ASENTEESTA!
Tutkijalautakunnan raportista edelleen:
Välittömäksi syyksi todettiin ajoneuvoyhdistelmän kuljettajan osalta ajoneuvon ajohallinnan menetys ja merkittävimpinä taustatekijöinä epäedullisen ajolinjan valinta, ajoneuvon suuri tilannenopeus ja kuljettajan mahdollisesti alentunut vireystila.
MISTÄ TÄMÄ KERTOO? RAHTARIN TÖRKEÄSTÄ PIITTAAMATTOMUUDESTA JA HÄLLÄVÄLIÄ-ASENTEESTA!
Lisää Tutkijalautakunnan raportista:
Kuolemaan johtaneiden ja vakavien vammojen syntymiseen vaikuttivat ajoneuvoyhdistelmän osalta perävaunun kuormakorin heikko rakenne, *puutteellinen kuorman sidonta* sekä *ajoneuvon suuri tilannenopeus*.Paska-Anterossa ja Auto-Anterossa on samankaltaisia yhtäläisyyksiä.
Ehdotan, että ensimmäiseksi vaihdat tuon typerän nimimerkin aivan toiseksi,tai, muuttamanalla paska.sanan joksikin muuksi synonyymiksi.
Rahtari ei minun mielestäni voinut vaikuttaa muihin tekijöihin, kuin vaan tilannenopeuteen. - Tepa
Paska-Antero kirjoitti:
Mihin faktoihin lausuntosi perustat?
ANNA TULLA!
Moniko näistä onnettomuuksista on KIISTATTA itsemurhia? Kerropa vähän lukuja. Kerro myös, mistä tiedät asian.
Konginkankaan onnettomuuden syiksi on mainittu mm. liian korkea tilannenopeus (törkeää piittaamattomuutta!), ylinopeus (törkeää piittaamattomuutta!), ylikuorma (törkeää piittaamattomuutta!), kuorman huono sidonta (törkeää piittaamattomuutta!)... Mitä tämä kertoo rahtarin ammattitaidosta ja ennen kaikkea MORAALISTA?sanoi tuossa taannoin, ku olin ratsiassa, että on viimeaikoina ollut runsaasti näitä itsari-tapauksia.
En muuten saanut sakkoja mistään, ennen kuin ehdit alkaa viisastelemaan!!
- Määlä nyt
Minä Talja Halonen määlään, että lekat ei saa ajaa liian kovaa ja huomioivat muita liikenteesä olevia!
- Henkilöautoilija
Sori, muistin nyt, että tasavallan presidenttiä ei saa sinutella!
- --------------
On se kumma kun raskastakalustoa solvataan. Me rahtarit kuljetamme sitä teidän ostamaa tavaraa jota saatte kaupasta.
Ja toinen asia mikä ihmetyttää niin lehdet puhuvat ainakin otsikoissaan aina rekasta vaikka kyseessä olisi esim. kuorma-auto.
Kuorma-auto, puoliperävaunuyhdistelmä (rekka) ja täysperävaunuyhdistelmä ovat kaikki eriasioita mutta media kirjoittaa kaikista yleisnimellä "rekka". - Paska-Antero
-------------- kirjoitti:
On se kumma kun raskastakalustoa solvataan. Me rahtarit kuljetamme sitä teidän ostamaa tavaraa jota saatte kaupasta.
Ja toinen asia mikä ihmetyttää niin lehdet puhuvat ainakin otsikoissaan aina rekasta vaikka kyseessä olisi esim. kuorma-auto.
Kuorma-auto, puoliperävaunuyhdistelmä (rekka) ja täysperävaunuyhdistelmä ovat kaikki eriasioita mutta media kirjoittaa kaikista yleisnimellä "rekka".Mitä solvaamista se on, jos puhutaan faktoista?
Nythän alan liittokin aloitti kurikampanjan, jolla reikäpäisiä rahtareita yritetään laittaa kuriin.
Rekka nyt vain on helvetin paljon lyhyempi sana kuin kuorma-auto tai puoliperävaunuyhdistelmä tai täysperävaunuyhdistelmä. Asia kyllä käy selväksi siitäkin sanasta. - karkoski
Paska-Antero kirjoitti:
Mitä solvaamista se on, jos puhutaan faktoista?
Nythän alan liittokin aloitti kurikampanjan, jolla reikäpäisiä rahtareita yritetään laittaa kuriin.
Rekka nyt vain on helvetin paljon lyhyempi sana kuin kuorma-auto tai puoliperävaunuyhdistelmä tai täysperävaunuyhdistelmä. Asia kyllä käy selväksi siitäkin sanasta.Noi sun faktas kuuluis tonne huuhaa-osastolle. Tai oikeastaan ihan omaan pääkoppaas, mutta jos niitä kerran on pakko loruilla, niin siellä niihin suhtauduttais oikealla tavalla.
Täällä voi joku käsittää jotain väärin.
- Ohjaamotarkkailija
Vielä lisänä kysyn sinulta,kummanko syy oli tämä lauantaina Hyvinkäällä sattunut vastaantulo-onnettomuus? Naisen ohjaama HENKILÖ-AUTO ajautui tuntemattomasta syystä vastaantulevan "pölli-auton" alle. Jossa nainen kuoli välittömästi. Siinä taas "rekka surmasi".
Pahus kun sattuikin sopivasti sinun kirjotuksesi aikoihin tämä onnettomuus jossa nainen pääsi tavoitteeseensa ja "rekka-kuski" ei. Kuorma jäi tiensivuun kun heikko kansalainen ei kestänyt arjen painetta ja oli päättänyt lopettaa elontien kohdallaan.
Tai olikohan niin kova viha meikäläisiä kohtaan että,päätti kerran näyttää..?- modis
On itseaiheutettuja alleajoja ja puhtaita onnettomuuksia, väsymys, sairaskohtaus tms. Vedät kuitenkin nyt johtopäätöksen itsemurhasta melko kevyin perustein.
Asiaa on se, että syy ei ollut tukkiauton. Olen itse entinen raskaankaluston ammattikuski ja tiedän miten nämä jutut yleensä menee. Ylhäältä ison kuormurin ohjaamosta myös näkee mitä mielettömämpiä pikkuautojen surmansyöksyjä ja ohituksia.
Suuri osa tämän palstan keskustelijoista elää kuvitelmissa että pikkuautot ovat isojen autojen, melkeinpä riistaa. Eivät ole.
Totuus on, että jokainen raskaankaluston kuljettaja yrittää kaikin tavoin varoa onnettomuuksia. Se että niitä tapahtuu on toinen juttu.
Ammattikuskit ovat tienpäällä joka päivä ja kaikilla keleillä, heidän ammattitaitonsa on huippuluokkaa, usein pikkuautojen kuskeista ei voi aina sanoa samaa.
- miltä
tuntuu kun 50 tonninen häkkyrä itsepintaisesti haluaa roikkua 5-10 metrin päässä henkilöautosta.
Se kertoo sen porukan asenteesta kaiken!- karkoski
..henkilöautolla kulkiessani niin, että joku on tosiaankin isolla autolla pakkautunut taakseni. Olen toiminut siinä samoin, kuin KENEN TAHANSA tullessani taakse, eli heti tilaisuuden tullen, esim. mäen päällä tai suoran alussa, kun ketään ei ole näkynyt vastaan:
1:Ihan oikeaan reunaan kaistaa.
2:Vilkkua oikealle muutama kerta, ja jalka pois kaasulta.
3:Kun takanatulija on siirtynyt vasemmalle kaistalle, kevyt jarrutus.
4:Kaveri on moikkannut kättä heilauttamalla tai ison auton kuski vilkkuja väläyttämällä.
5:Mulla on ollu ihan kiva mieli.
6:Varmaankin oon asennevammainen. - Noudata lakia!
karkoski kirjoitti:
..henkilöautolla kulkiessani niin, että joku on tosiaankin isolla autolla pakkautunut taakseni. Olen toiminut siinä samoin, kuin KENEN TAHANSA tullessani taakse, eli heti tilaisuuden tullen, esim. mäen päällä tai suoran alussa, kun ketään ei ole näkynyt vastaan:
1:Ihan oikeaan reunaan kaistaa.
2:Vilkkua oikealle muutama kerta, ja jalka pois kaasulta.
3:Kun takanatulija on siirtynyt vasemmalle kaistalle, kevyt jarrutus.
4:Kaveri on moikkannut kättä heilauttamalla tai ison auton kuski vilkkuja väläyttämällä.
5:Mulla on ollu ihan kiva mieli.
6:Varmaankin oon asennevammainen.Jumalauta mikä neuvo, alkaa nyt polkemaan jarruja pohjaan kun toinen on katsomassa ohituspaikkaa! Oletko oikeasti ajokortin omaava ihminen?
- karkoski
Noudata lakia! kirjoitti:
Jumalauta mikä neuvo, alkaa nyt polkemaan jarruja pohjaan kun toinen on katsomassa ohituspaikkaa! Oletko oikeasti ajokortin omaava ihminen?
Lukemista, ja ETENKIN LUETUN YMMÄRTÄMISTÄ tosin kannattaisi ehkä sinun tapauksessasi hieman harjoitella.
Paremmat mahdollisuudet selvitä autokoulusta sitten tulevaisuudessa. - sinivilkku
karkoski kirjoitti:
..henkilöautolla kulkiessani niin, että joku on tosiaankin isolla autolla pakkautunut taakseni. Olen toiminut siinä samoin, kuin KENEN TAHANSA tullessani taakse, eli heti tilaisuuden tullen, esim. mäen päällä tai suoran alussa, kun ketään ei ole näkynyt vastaan:
1:Ihan oikeaan reunaan kaistaa.
2:Vilkkua oikealle muutama kerta, ja jalka pois kaasulta.
3:Kun takanatulija on siirtynyt vasemmalle kaistalle, kevyt jarrutus.
4:Kaveri on moikkannut kättä heilauttamalla tai ison auton kuski vilkkuja väläyttämällä.
5:Mulla on ollu ihan kiva mieli.
6:Varmaankin oon asennevammainen.No minä olen sitten kanssa asennevammainen, sillä noinhan sitä tulee toimittua.
Kyllä se vaan niin on, että kun vähän tinkii niistä omista oikeuksistaan, saa monasti hyvän mielen ja olen vakaasti sitä mieltä, että hyväntuulinen kuljettaja on turvallisempi kuin tiukasti oikeksistaan kynsin hampain kiinni pitävä tiukkapipo. - AIVAN SAATANAN
karkoski kirjoitti:
..henkilöautolla kulkiessani niin, että joku on tosiaankin isolla autolla pakkautunut taakseni. Olen toiminut siinä samoin, kuin KENEN TAHANSA tullessani taakse, eli heti tilaisuuden tullen, esim. mäen päällä tai suoran alussa, kun ketään ei ole näkynyt vastaan:
1:Ihan oikeaan reunaan kaistaa.
2:Vilkkua oikealle muutama kerta, ja jalka pois kaasulta.
3:Kun takanatulija on siirtynyt vasemmalle kaistalle, kevyt jarrutus.
4:Kaveri on moikkannut kättä heilauttamalla tai ison auton kuski vilkkuja väläyttämällä.
5:Mulla on ollu ihan kiva mieli.
6:Varmaankin oon asennevammainen.SAMA,VAIKKA AJATTE PUOLEN METRIN PÄÄSSÄ. MUTTA KANNATTAA OLLA TARKKANA,ETTEI OSU,IHAN OMAN TERVEYTENNE TAKIA.
- mikkooo
kuinka monella rekkakuskilla on kokemusta siitä että edessä ajava henkilöauto pumppaa vauhtia ajaa keskimäärin jotain 60-70km/h??? kyl mä tulen sil rekal siihen lähelle katsoon ohituspaikkaa jos sitä ei YMMÄRRETÄ ANTAA!!! meinaattako saatana et pitää roikku siel takana 200km ennen ku meettä siitä eestä pois...
- Äijälä
sinivilkku kirjoitti:
No minä olen sitten kanssa asennevammainen, sillä noinhan sitä tulee toimittua.
Kyllä se vaan niin on, että kun vähän tinkii niistä omista oikeuksistaan, saa monasti hyvän mielen ja olen vakaasti sitä mieltä, että hyväntuulinen kuljettaja on turvallisempi kuin tiukasti oikeksistaan kynsin hampain kiinni pitävä tiukkapipo.Minullekkin on alkanut pikkuhiljaa valkenemaan, että kohteliaisuus kuuluu myös liikenteeseen, aivan kuin kaupassa tai virastoissakin asioiminen.
Sinulta olen oppinut, että kohtelias voi olla myös liikenteessäkin.
En ole ollut kohtelias liikenteessä kuin vain jalankulkijoita kohtaan, mutta älyän nyt, että maailmaa voi parantaa myös kanssa-autoilijoita huomioon ottamisella.
Tiedän, että se on vaativa homma, kun on tottunut opettamaan muita.
Hankalin homma lienee se, miten kehtaan ajaa hitaammin kuin muut, sillä tiedän muiden olevan siitä äreissään.
Juuri tämä aiheuttaa eniten ristipaineita liikenteessä, muita hitaammin ajavat, joihin itsekin kuulun.
- Rattimatti
Täällä häntä päässä keskustelua alkaa taas löytyä niitä Keke Rosberg-pikkuautoilijoita, joille sais korkeintaan antaa niitä Matchboxin-leluautoja. Jaa niitäkin vain hyvin rajoitetusti. Kyllä puheesta huomaa, minkä tasoisia teiden kingejä sitä ollaan. Vittu, saatanan kusipää, idiootti rekkamies jne. Ei teitä olis vielä saannut päästää päiväkodista pois. Autokoulu viisvuotiseksi teille ja kokovartalokortonki kaupanpäälle. Liikenteessä pärjäävät vain ne, jotka ottavat huomioon kanssakulkijat ja ne, jotka ovat omaksuneet joustavan ajotavan.
- HALPAAN MEETTE
XXXX
- Rattimatti
Väitteen esittäjäkin tuntuu olevan hakoteillä. Jos lausetta tutkitaan tarkemmin, otsikko antaa kuvan, että rekka surmaa maantien. On eri asia kirjoittaa: Rekka, surmaaja maantiellä. No kai se on niin, että tämä nimimerkkillä "Henkilöautoilija" kirjoittanut haluaa vaan provosoida, kiusa se on pienikin kiusa. Kertoo älyn määrästä sen verran, että EI VOI KAUHALLA VAATIA KUN LUSIKALLA ON ANNETTU.
- Kallonkutistaja
Rattimatti kirjoitti:
Väitteen esittäjäkin tuntuu olevan hakoteillä. Jos lausetta tutkitaan tarkemmin, otsikko antaa kuvan, että rekka surmaa maantien. On eri asia kirjoittaa: Rekka, surmaaja maantiellä. No kai se on niin, että tämä nimimerkkillä "Henkilöautoilija" kirjoittanut haluaa vaan provosoida, kiusa se on pienikin kiusa. Kertoo älyn määrästä sen verran, että EI VOI KAUHALLA VAATIA KUN LUSIKALLA ON ANNETTU.
Minä en pidä tuota ainakaan pelkkänä provona.
Viime tammikuussa poikittain luisunut perävaunu surmasi perheenisän ja pienen lapsen. Eli likimain "konginkangas" kävi siinäkin. Entä jos siinäkin tapauksessa rekkaa vastaan olisi tullut täydessä lastissa olevalla pikavuorolinja-auto?
Kyllä siinä pistää kokeneemmankin miettimään, kun tällaiset tapahtumat ovat hyvin todennäköisiä joka talvi. - Rattimatti
Kallonkutistaja kirjoitti:
Minä en pidä tuota ainakaan pelkkänä provona.
Viime tammikuussa poikittain luisunut perävaunu surmasi perheenisän ja pienen lapsen. Eli likimain "konginkangas" kävi siinäkin. Entä jos siinäkin tapauksessa rekkaa vastaan olisi tullut täydessä lastissa olevalla pikavuorolinja-auto?
Kyllä siinä pistää kokeneemmankin miettimään, kun tällaiset tapahtumat ovat hyvin todennäköisiä joka talvi.Olishan kirjoittanut Henkilöautoilija voinut esittää asiansa hieman asiallisemmin eikä näin provosoivasti. Totta maar jokainen kuolonuhri, jonka uutisotsikoista tulee poimittua, pistää miettimään tilanteen vakavuutta. Mikä on aiheuttanut turvallisuustason laskemisen, syitä miljoona. Onko kehitys luisumassa pois hallinnasta? Asiaa voitaisiin pyöritellä ja vatvoa eri foorumeissa, mutta miten saada se mahdutettua yksilön kalloon.
- miten..
Rattimatti kirjoitti:
Olishan kirjoittanut Henkilöautoilija voinut esittää asiansa hieman asiallisemmin eikä näin provosoivasti. Totta maar jokainen kuolonuhri, jonka uutisotsikoista tulee poimittua, pistää miettimään tilanteen vakavuutta. Mikä on aiheuttanut turvallisuustason laskemisen, syitä miljoona. Onko kehitys luisumassa pois hallinnasta? Asiaa voitaisiin pyöritellä ja vatvoa eri foorumeissa, mutta miten saada se mahdutettua yksilön kalloon.
sen esittää niin voi olla myös, että jää monelta lukemattakin, kun on asiallisempi! Herättäähän ne lehdetkin lukijansa aina mitä erikoisimmilla otsikoilla!
Tuli mieleen juuri yksi! Henkilöauto syöksyi talon seinään vieden useita kymmeniä metrejä aitaa mukana! Todellisuudessa se vei autonleveydeltä sitä aitaa ja pysähtyi niin, että syöksytorvi meni talonnurkasta ruttuun ja talo säästyi vauroilta! - Kallonkutistaja
Rattimatti kirjoitti:
Olishan kirjoittanut Henkilöautoilija voinut esittää asiansa hieman asiallisemmin eikä näin provosoivasti. Totta maar jokainen kuolonuhri, jonka uutisotsikoista tulee poimittua, pistää miettimään tilanteen vakavuutta. Mikä on aiheuttanut turvallisuustason laskemisen, syitä miljoona. Onko kehitys luisumassa pois hallinnasta? Asiaa voitaisiin pyöritellä ja vatvoa eri foorumeissa, mutta miten saada se mahdutettua yksilön kalloon.
Ehkä tarkoitat tuota otsikkoa, johon en niinkään kiinnitä huomiota. Sisältöhän ei sisällä varsinaista provoa.
Ehkä ne onnettomuusuutiset vilahtavat läpilukemalla ohi, kunnes osallisena on joku, jonka enemmän tai vähemmän tuntee. Silloin tarvitaan vähän ajatustyötä, että mikä meni pieleen ja voisiko sellaisen helposti välttää jatkossa.
Kyllä minä ainakin olen epäillyt noiden suurimpien yhdistelmien vakautta, kun räätälöity moduuli tarkoittaa aina viisiakselista perävaunua. Ja koska eteen ei voi laittaa kuin tavallisen telin, niin taakse tulee se trippeli. Tästä taas johtuu se, että myös kuorman pääpaino pitää sijoittaa sinne peräosaan. Eli yhdistelmä on sellainen, että vetoauto on kevyempi kuin perävaunu, ja vielä perävaunu on kuormattava niin, että paino on siellä peräosassa, ellei pystytä kuormaa sijoittaamaan suhttasaisesti.
Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565340Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212367- 1131592
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2311550- 931477
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681175Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91143Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3021105- 721047