Onko kellään psoria korvakäytävissä?

korvat

Onko kellään todettu psoria korvakäytävässä? Muutamia kuivia ja kutisevia länttejä myös kasvoissa, korvat vuotavat kirkasta kuin vettä, ovat paksun karstan peitossa ja kutisevat. Ihotautilääk. korvat katsottuaan totesi heti, että psoriasis, mutta itse vielä epäröin josko jotakin muuta...

6

4879

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Psorilainen

molemmissa korvakäytävissä ja heti, kun alkaa tulla hilsettä laitan Diprosalic tai Betnovat linimenttiä niin auttaa ja ei tule niin pahana kuin muuten tulisi. Myös päänahalla ja muuallakin on ja nuo edellä mainitut auttavat hyvin. Kyllä ammatti-ihmiset huomaa heti Psorin nähdessään milloin se sitä on. Turha kiusata itseään vaan luota lääkäriisi.

• korvatar

dermovat 0,05% voidetta myös korviin,niin auttaa hillitsemään kutinat.

• Mikä neuvoksi

Puolisollani psori myös kummassakin korvakäytävässä,alkoikin juuri korvista.
      Lääkäri huuhteli pirtulla ja määräsi erilaisia korvatippoja ja korvat senkun pahenivat.
      Korvakäytavät olivat tukossa paksusta karstasta ja hilseestä.
      Itse sanoin heti niitä katsottuani että se on psoria,lääkäri ei maininnut mitään tästä mahdollisuudesta.
      Sitten 1-2v päästä tuli päänahkaan ja kyynäepäähän, kumpaankin ihovaurion jälkeen.
      Nyt psori on pahentunut tasaiseen tahtiin.
      Käsissä ,jaloissa, korvakäytävissä, päässä,kasvoissa,hartioissa, korvan takana.
      Iho tulee paksuksi ja punaiseksi.
      Tietääkö kukaan auttaako ruokavalio ja jos niin millainen?
      Alkoholi kyllä pahentaa.

• Köhnäle

Minulla vuosikaudet epäiltiin joko taliköhnää tai psoria, sain nyt kehotuksen viimeinkin mennä otattamaan näytepala korvasta. Ihottuman pitää olla selvärajainen, että parasta siis otattaa koepala silloin kun korva "kukkii". Salvoja ei saa olla käyttänyt pariin viikkoon. Bemetson kyllä on auttanut.

• Mitä te kortisoneja

käytätte kun parhaiten toimii Protopic!

• Quez

Onko kenelläkään ollu psoria tärykalvossa? Mulla on päänahassa psori ja korvissa kanssa välillä, mut toinen korva nyt kutissi pitemmän aikaa ja näytin lääkärille, ni se sano et tärykalvo hilseilee ja käski hakee apteekista korvaöljyä. Kerran nyt laittanu sitä öljyä ja koko ajan tuntuu et korva lukossa, lääkäri ei osannu sanoo et onko psoria just tuolla tärykalvossa mut ite epäilen et on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2942
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      65
      2793
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1822
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1669
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1600
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      23
      1553
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1297
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1273
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1259
    Aihe