Luottamusmies kiusaajana

Kaiken kokenut

Entäs jos pahimpana kiusaajana on ollut luottamusmies. Näinkin on tapahtunut. Kenen puoleen semmoisissa asioissa on käännyttävä ?

9

1914

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi ottaa yhteyttä

Työsuojelupiiri ja työterveyshuolto toimivat riippumatta kiusaajan asemasta.

• Kipupiste

Ei toimi käytännössä kumpikaan, jos kyse on työpaikkakiusaamisesta.

• Onneton
        Kipupiste kirjoitti:

Ei toimi käytännössä kumpikaan, jos kyse on työpaikkakiusaamisesta.

Voiko olla joku muukin, jolle on käynyt näin! Meillä kaikkein pahin ja mulkuin kiusaaja on juuri pääluottamusmies. Hallitsee hyvin sanattoman kiusaamisen. Eleet ja ilmeet, jotka painavat aremman työkaverin todella tehokkaasti aivan maan multiin. Puhuu toista edessä ja toista takana. Voi hyvä luoja! Minä kun luulin ettei tämmöistä voi ollakaan.

• Kaiken kokenut
        Onneton kirjoitti:

Voiko olla joku muukin, jolle on käynyt näin! Meillä kaikkein pahin ja mulkuin kiusaaja on juuri pääluottamusmies. Hallitsee hyvin sanattoman kiusaamisen. Eleet ja ilmeet, jotka painavat aremman työkaverin todella tehokkaasti aivan maan multiin. Puhuu toista edessä ja toista takana. Voi hyvä luoja! Minä kun luulin ettei tämmöistä voi ollakaan.

Et ole yksin. Sitä minä juuri ihmettelen kun vielä pitäisi luottamusmiehiä tukea, mutta miten tällaisia luonnehäiriöisä luottamusmiehiä voi ja viitsii tukea?
        Jotkut luottamusmiehet luulevat omistavansa koko firman. Niin mahtipontisesti kävelivät käytäviä pitkin naurattelemassa työkavereita. Kenties jotkut luulevat olevansa jumalia.

• ole yksin
        Kaiken kokenut kirjoitti:

Et ole yksin. Sitä minä juuri ihmettelen kun vielä pitäisi luottamusmiehiä tukea, mutta miten tällaisia luonnehäiriöisä luottamusmiehiä voi ja viitsii tukea?
        Jotkut luottamusmiehet luulevat omistavansa koko firman. Niin mahtipontisesti kävelivät käytäviä pitkin naurattelemassa työkavereita. Kenties jotkut luulevat olevansa jumalia.

Meilläkin keitosa hämmentelee luottamusmies.
        Hän käyttää valtaa jopa sellaisissa asioissa jotka ei hänelle kuulu.
        Minun teveyteni hän on tuhonnut ja kaikista kummallisinta tässä on että olen vielä jopa maksanut tästä lystistä liitonmaksuja... et sillee toimii liitto...........

• vaatii
        ole yksin kirjoitti:

Meilläkin keitosa hämmentelee luottamusmies.
        Hän käyttää valtaa jopa sellaisissa asioissa jotka ei hänelle kuulu.
        Minun teveyteni hän on tuhonnut ja kaikista kummallisinta tässä on että olen vielä jopa maksanut tästä lystistä liitonmaksuja... et sillee toimii liitto...........

Joku liitto vielä vaatii että tukekaa luottamusmiehiä. Miksi ja miten noita roikaleita pitäisi vielä tukea, siis sellaisia jotka tuhoavat toisen elämän. Kertokaas se?

• luottamusmies kiusaajana
        Onneton kirjoitti:

Taitaa olla aika yleistä tuo luotamusmiesten harrastama kiusaaminen. Luulisi että työntekiöillä olisi jokin suoja ilkeitä luotamusmiehiä vastaan , vaan eipä ole .Ei auta että maksaa kyseisen Liiton maksuja Luottamus mies ei ole yhtään kertaa vielä vaivautunut kysymään kantaani asioihin vaikka olen ollut jo kaksi vuotta sairaslomalla. Kylmästi hän vaan ilmoitti että minä olen se kiusaaja.. kumminkaan työyhteisöstä ei lopultakaan kukaan pystynyt sanomaan että olisin ketään kiusanut. Luottamusmiehen oma jengi joka todellisuudessa kiusaa, sitä puolustetaan onhan valta niin makeaa Ovelasti käytettynä saadaan ympärille omannäköinen jengi joka savustaa ulos kaikki jotka ei kumarra luottamusmiestä. Minne onkaan hukkunut TASA-ARVO JA SANANVAPAUS onko ne hukkuneet vallanhaluisten luottamusmiesten vallan alle?????

• Anonyymi

Täällä PääLuottamusmies (SEL), harrastaa hienoin sanakääntein tiettyä kanavaa pitkin ihmisten haukkumista, kiusaamista? Kyllä, herjaamista? Kyllä.

• Anonyymi

Työterveyshuollosta tai AVIsta ei pidä apuja odotella, muuten pettyy.

Taitava kiusaaja on usein myös luottiksena. Kerran päästyään valtaan, hän ei välttämättä järjestä edes vaaleja, ettei hänen asemaansa uhattaisi. Hän osaa liittoutua työnantajan edustajien kanssa edistääkseen omaa asiaansa ja hyödyntää esimiehiä sekä HR:ia omissa likaisissa peleissään.

Luottamusmiesjärjestelmään kuuluu, että pääluottamusmies uskoo sokeasti luottamusmiestä, ei liiton rivijäsentä. Jos työpaikkojen ruohonjuuritaso saisi jossain äänensä kuuluviin, tulisi esiin kuvioita sekä kohtaloita, joita ei pidetä mahdollisina.

Nykymaailmassa ay-toiminnalle olisi tilausta todella paljon, mutta liian usein tehtäviin päätyy henkilöitä, joita itse asiat eivät kiinnosta, vaan suuna päänä oleminen ja kokouskahvittelut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2693
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2634
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1782
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1607
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1540
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1470
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1382
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe