Olen tässä miettinyt että mikä mahtaa olla sellanen iso järvissä asustava koppakuoriainen.
Itse tapasin mökillämme itä-suomessa tälläisen ison n. 2,5 - 3cm leveän ja noin 4-5 cm pitkän kovakuoriais otuksen se pöllähti eteeni veneen lata kun olin menossa katiskaa katsomaan.
Se ei enää elänyt ,en sitten tiedä tappoiko veneen liikautus sen vai oliko se jo kuollut.
Mutta otin ötökän tarkemman tarkastelun alle ja sillä oli kuorensa alla siivet jotka olivat aika isot ja vatsapuolella oli kiinni ikäänkuin munia.
Munat olivat vaaleankeltaisia ja itse ötökkä oli sellaisen viininpunaisen ja ruskean sekoitus.
Mikä ihmeen kovakuoriaspeto järvessämme asustaa?
otus oli noin muuten litteä ja leveä eli selkeästi veteen suunniteltu muoto ja osa raajoistakin oli litteitä ikään kuin pieniä meloja.
noh jos jollain on vinkkiä ötökästä niin olisi kiva.
mikä tämä öttiäinen on?
Jemma*****
2
786
Vastaukset
- Olivia
Se taisi olla malluainen.. Koulumme seinä oli niitä joskus ihan piukassa.. Oli ällöttävää. :D
- henu
Se oli suursukeltaja. Syö pieniä kalojakin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682580
- 622542
- 681752
- 241557
- 201480
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91420- 151352
- 381203
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81147- 251076