Augsburgin tunnustuksesta:
VII Kirkko
Edelleen seurakuntamme opettavat, että yksi, pyhä kirkko on pysyvä ikuisesti. Kirkko on pyhien yhteisö, jossa evankeliumi puhtaasti julistetaan ja sakramentit oikein toimitetaan. Kirkon todelliseen ykseyteen riittää yksimielisyys evankeliumin opista ja sakramenttien toimittamisesta. Sen sijaan ei ole välttämätöntä, että perityt inhimilliset traditiot, jumalanpalvelusmenot tahi seremoniat, jotka ovat ihmisten säätämiä, ovat kaikkialla samanlaiset. Paavali näet sanoo: "Yksi usko, (Ef. 4:5-6) yksi kaste, yksi Jumala, joka on kaikkien Isä jne."
VIII Mitä kirkko on?
Vaikka kirkko varsinaisessa mielessä on pyhien ja tosiuskovien yhteisö, on kuitenkin jumalattomienkin toimittamien sakramenttien käyttäminen sallittua, koska tässä elämässä myös teeskentelijöitä ja jumalattomia on sekoittunut tosiuskovien ja pyhien joukkoon. Onhan Kristus sanonut: "Mooseksen (Matt. 23:2) istuimella istuvat kirjanoppineet ja fariseukset jne." Sakramenteilla ja sanalla on Kristuksen asetuksen ja käskyn tähden tehonsa, vaikka niitä jakaisivat jumalattomatkin.
Seurakuntamme tuomitsevat donatolaiset ja muut samankaltaiset, jotka eivät hyväksyneet sitä, että kirkossa saa käyttää hyväksi jumalattomien pappien palveluksia ja katsoivat niiden olevan hyödyttömiä ja tehottomia.
Seurakunnasta
37
1779
Vastaukset
Kerrankin Syntisäkin kanssa samaa mieltä, jos siis tuo kohta on myös sinun mielipiteesi.
Näin minä juuri esikoislestadiolaisena kristittynä ajattelen. Näinhän meillä on toimittu heräyksen alkuajasta saakka. What's the point???- Siis Mitäh
"Kirkon todelliseen ykseyteen riittää yksimielisyys evankeliumin opista ja sakramenttien toimittamisesta."
Kuinka voit sanoa että, "näin meillä on toimittu heräyksen alkuajoista asti".
Siis kuinka on toimittu heräyksen alkuajoista asti?
Tutkipa nyt ensin vaikka lestadiolainen opetus Pyhän Kasteen sakramentista, ja vertaat sitä Lutherin opetukseen.
Luther:
Täällä maan päällä on nyt niin asianlaita, että me kuitenkin olemme aina vajavaisia, ettemme voi käsittää ja ymmärtää aarrettamme niin, kuin mielellämme tahtoisimme, sillä me olemme vasta vielä hänen luomiensa esikoisia.
Hän on tosin tehnyt jo meissä alun, mutta ei tahdo jättää meitä sikseen, vaan jos pysymme uskossa vahvoina emmekä anna vihan tai kärsimättömyyden meitä estää, on hän vievä meidät oikeitten iankaikkisten aarteitten omistukseen, joita sanotaan täydellisiksi lahjoiksi, sinne, missä emme enää milloinkaan erehdy emmekä horju, vihastu tai tee syntiä.
Kristus ei ole sentähden tullut taivaasta ja ottanut ihmisluontoa, ei myöskään sen vuoksi kuollut ristillä tai noussut kuolleista ja astunut taivaaseen, että hän jättäisi meidät kurjuuteen ja onnettomuuteen tänne maan päälle, vielä vähemmän maan alle, hautaan ja kuolemaan katoavaisuuden ja matojen saaliiksi, vaan lunastaakseen meidät kaikesta pahasta ja ottakseen meidät luokseen iankaikkiseen taivaalliseen valtakuntaansa.
Me emme ole myöskään kastetuita ja kristittyjä ja kuule evankeliumia sitä varten, että jäisimme iankaikkisesti tähän vihamieliseen ja murheelliseen maailmaan, vaan sitä varten, että pääsisimme toiseen elämään ja olemiseen, jossa ei tarvitse syödä ja juoda, ei nähdä vaivaa ja tehdä työtä, kärsiä ja murehtia, kuolla ja mädätä.
----------------
*) Koska me siis olemme lunastetut Kristuksen kalliilla verellä,
*) uudestisyntyneet kasteessa hänen riemullisen kuolleista ylösnousemuksensa kautta ja ....
evankeliumin kautta kutsutut elävään toivoon, katoamattomaan, saastuttamattomaan ja turmelemattomaan pefintöön, joka on taivaassa säilytettynä meitä varten (1. Piet. 1:3 - 4)
— niin tuIee meidän myös iloisina ja hyvässä turvassa odottaa tätä toivoa. - Syntisäkki Surkea
Niin pLErinOutoa on havaita, miten kylmästi ja
tunnottomasti suoraan valehtelet.
Sehän on kokonaan vastoin perinteistä lestadiolaista opetusta. - Syntisäkki Surkea
Siis Mitäh kirjoitti:
"Kirkon todelliseen ykseyteen riittää yksimielisyys evankeliumin opista ja sakramenttien toimittamisesta."
Kuinka voit sanoa että, "näin meillä on toimittu heräyksen alkuajoista asti".
Siis kuinka on toimittu heräyksen alkuajoista asti?
Tutkipa nyt ensin vaikka lestadiolainen opetus Pyhän Kasteen sakramentista, ja vertaat sitä Lutherin opetukseen.
Luther:
Täällä maan päällä on nyt niin asianlaita, että me kuitenkin olemme aina vajavaisia, ettemme voi käsittää ja ymmärtää aarrettamme niin, kuin mielellämme tahtoisimme, sillä me olemme vasta vielä hänen luomiensa esikoisia.
Hän on tosin tehnyt jo meissä alun, mutta ei tahdo jättää meitä sikseen, vaan jos pysymme uskossa vahvoina emmekä anna vihan tai kärsimättömyyden meitä estää, on hän vievä meidät oikeitten iankaikkisten aarteitten omistukseen, joita sanotaan täydellisiksi lahjoiksi, sinne, missä emme enää milloinkaan erehdy emmekä horju, vihastu tai tee syntiä.
Kristus ei ole sentähden tullut taivaasta ja ottanut ihmisluontoa, ei myöskään sen vuoksi kuollut ristillä tai noussut kuolleista ja astunut taivaaseen, että hän jättäisi meidät kurjuuteen ja onnettomuuteen tänne maan päälle, vielä vähemmän maan alle, hautaan ja kuolemaan katoavaisuuden ja matojen saaliiksi, vaan lunastaakseen meidät kaikesta pahasta ja ottakseen meidät luokseen iankaikkiseen taivaalliseen valtakuntaansa.
Me emme ole myöskään kastetuita ja kristittyjä ja kuule evankeliumia sitä varten, että jäisimme iankaikkisesti tähän vihamieliseen ja murheelliseen maailmaan, vaan sitä varten, että pääsisimme toiseen elämään ja olemiseen, jossa ei tarvitse syödä ja juoda, ei nähdä vaivaa ja tehdä työtä, kärsiä ja murehtia, kuolla ja mädätä.
----------------
*) Koska me siis olemme lunastetut Kristuksen kalliilla verellä,
*) uudestisyntyneet kasteessa hänen riemullisen kuolleista ylösnousemuksensa kautta ja ....
evankeliumin kautta kutsutut elävään toivoon, katoamattomaan, saastuttamattomaan ja turmelemattomaan pefintöön, joka on taivaassa säilytettynä meitä varten (1. Piet. 1:3 - 4)
— niin tuIee meidän myös iloisina ja hyvässä turvassa odottaa tätä toivoa.Sanon ihan suoraan, että olen
pLErin pelurin asenteesta järkyttynyt.
Kun käytäntö osoittaa, ettei sanakaan ole
totta. - Mukkari
Ennen kun vastaat mitään, niin lue tämä kohta huolellisesti.
"Sen sijaan ei ole välttämätöntä, että perityt inhimilliset traditiot, jumalanpalvelusmenot tahi seremoniat, jotka ovat ihmisten säätämiä, ovat kaikkialla samanlaiset. Paavali näet sanoo: "Yksi usko, (Ef. 4:5-6) yksi kaste, yksi Jumala, joka on kaikkien Isä jne." "
Vastaapa nyt rehellisesti onko lestadiolaisuudessa ollut aina näin?
Vastaan itse että suunnilleen yhtä kaukana kuin itä on lännestä ja taivas on maasta, niin on lestadiolainen opetus tuon kopion mukaisesta.
Kuitenkin sinä sanot !aamen!, niin on aina ollut.
Etkö todellakaan näe tätä eroa?
Jos rehellisesti sanot että et näe, niin minä uskon sen.
Kun "virtahepo", tuo kielletty ja salattu tunnistamaton, on riittävän lähellä, että olemme oikeastaan sen sisässä, niin ei siinä ole silloin pienintäkään näköalaa. Jumala on ainut joka voi voimallaa antaa virtahevollekin ääriviivat. Jilloin Jumalan elävä ja Puhdas sana erottaa Jumalan Hengen hedelmät kaikista niistä sielullisista ja uskonnollis- traditonaalisista
uskomuksista, jotka eivät ole Jumalan sanan mukaisia. - Syntisäkki Surkea
Mukkari kirjoitti:
Ennen kun vastaat mitään, niin lue tämä kohta huolellisesti.
"Sen sijaan ei ole välttämätöntä, että perityt inhimilliset traditiot, jumalanpalvelusmenot tahi seremoniat, jotka ovat ihmisten säätämiä, ovat kaikkialla samanlaiset. Paavali näet sanoo: "Yksi usko, (Ef. 4:5-6) yksi kaste, yksi Jumala, joka on kaikkien Isä jne." "
Vastaapa nyt rehellisesti onko lestadiolaisuudessa ollut aina näin?
Vastaan itse että suunnilleen yhtä kaukana kuin itä on lännestä ja taivas on maasta, niin on lestadiolainen opetus tuon kopion mukaisesta.
Kuitenkin sinä sanot !aamen!, niin on aina ollut.
Etkö todellakaan näe tätä eroa?
Jos rehellisesti sanot että et näe, niin minä uskon sen.
Kun "virtahepo", tuo kielletty ja salattu tunnistamaton, on riittävän lähellä, että olemme oikeastaan sen sisässä, niin ei siinä ole silloin pienintäkään näköalaa. Jumala on ainut joka voi voimallaa antaa virtahevollekin ääriviivat. Jilloin Jumalan elävä ja Puhdas sana erottaa Jumalan Hengen hedelmät kaikista niistä sielullisista ja uskonnollis- traditonaalisista
uskomuksista, jotka eivät ole Jumalan sanan mukaisia.pLErin sanoit tuossa edempänä näin:
>>>>> jumalattomienkin toimittamien sakramenttien käyttäminen sallittua *Jees, näin on toimittu, vaikkei se välttämättä ole toivottavaa, muta kuten sanottu: sallittua...
Minusta tässä ei todellakaan ole mitään ristiriitaa lestadiolaisen heräyksen suhteen (ainakaan näin esikoislestasiolaiselta näkökannalta).>>>
Sitten et ole kuunnellut vuosiin kuunnellut saarnoja, vanhimpien opetuksia ja ns. päivänkohtaisisia opetuksessa esiin nostettuja teema-aiheita. Nehän ovat suoraan ristiriidassa tämän kanssa.
Voi tietysti olla, ettet ole kymmeneen vuoteen kuuunnellut.
Muuten noin suora ja härski vastaväite suorastaan pelottaa. Tällaiseksiko tunnottomuus menee? Syntisäkki Surkea kirjoitti:
pLErin sanoit tuossa edempänä näin:
>>>>> jumalattomienkin toimittamien sakramenttien käyttäminen sallittua *Jees, näin on toimittu, vaikkei se välttämättä ole toivottavaa, muta kuten sanottu: sallittua...
Minusta tässä ei todellakaan ole mitään ristiriitaa lestadiolaisen heräyksen suhteen (ainakaan näin esikoislestasiolaiselta näkökannalta).>>>
Sitten et ole kuunnellut vuosiin kuunnellut saarnoja, vanhimpien opetuksia ja ns. päivänkohtaisisia opetuksessa esiin nostettuja teema-aiheita. Nehän ovat suoraan ristiriidassa tämän kanssa.
Voi tietysti olla, ettet ole kymmeneen vuoteen kuuunnellut.
Muuten noin suora ja härski vastaväite suorastaan pelottaa. Tällaiseksiko tunnottomuus menee?siis PITÄÄKÖ sen sakramentin toimittajan olla jumalaton???
Kyllä niitä sakramentteja toimittaa edelleenkin ei-lestadiolaiset, jopa Ruotsissa. Ja onhan vanhimmatkin olleet Suoemssa käynnillä ja osallistuneet ehtoollisen viettoon. Mutta että sen toimittajan pitäisi olla JUMALATON. Kylliäisen ehtoolliselleko pitäisi ängetä??? En ymmärrä pointtiasi.
Olen minä kuunnellut saarnoja aika paljonkin ja jopa viime vuosina. Voi olla että korvamme ovat erilaiset. Sinä haet saarnoista vikoja, minä sielulleni ravintoa, kun minä en ilman sitä tule toimeen. Ja siitähän voi olla seurauksena erilainen lopputulos.- Vapisen
pELerin kirjoitti:
siis PITÄÄKÖ sen sakramentin toimittajan olla jumalaton???
Kyllä niitä sakramentteja toimittaa edelleenkin ei-lestadiolaiset, jopa Ruotsissa. Ja onhan vanhimmatkin olleet Suoemssa käynnillä ja osallistuneet ehtoollisen viettoon. Mutta että sen toimittajan pitäisi olla JUMALATON. Kylliäisen ehtoolliselleko pitäisi ängetä??? En ymmärrä pointtiasi.
Olen minä kuunnellut saarnoja aika paljonkin ja jopa viime vuosina. Voi olla että korvamme ovat erilaiset. Sinä haet saarnoista vikoja, minä sielulleni ravintoa, kun minä en ilman sitä tule toimeen. Ja siitähän voi olla seurauksena erilainen lopputulos.Aika mautonta politikointia ja totuuden kiertämistä, pLErin
Se kertoo kirjoittajastaan paljon. - poistaa vapinan
Vapisen kirjoitti:
Aika mautonta politikointia ja totuuden kiertämistä, pLErin
Se kertoo kirjoittajastaan paljon.Minulle tuli ensimmäideksi mieleen, että teillä on eri henki. Mutta soisin, että vapiseva vanhinveli löytäisi isän kodin, jossa on ruokaa yllin kyllin.
- Syntisäkki Surkea
poistaa vapinan kirjoitti:
Minulle tuli ensimmäideksi mieleen, että teillä on eri henki. Mutta soisin, että vapiseva vanhinveli löytäisi isän kodin, jossa on ruokaa yllin kyllin.
Ei se näytä poistavan niin kauan kun sinä ja pLErin hävyttömästi vilpistelette.
mutta vielä lyhyt vastaus.
Mitä hyödyttää, kun heti leimataan valehtelijaksi. En koe, että minun tehtävänäni on täällä pyydellä anteeksi teidän valheväittämiänne. Se menee vähän överiksi. Jos kerran sanon, että ko. lainattu kohta sopii minulle täysin, niin myös tarkoitan sitä. Se, joka ei sitä usko, olkoon sitten epäuskoinen. Sitten on eri asia, jos joku alkaa sitä TULKITSEMAAN OMALTA NÄKÖKANNALTAAN. Mutta teksti sellaisenaan on oikea.
- Yksi pyhä kirkko on pysyvä ikuisesti * Jees
- Kirkko on pyhien yhteisö * Jees
- Evankeliumi puhtaasti julistetaan ja sakramentit oikein toimitetaan *Jees
- ei ole välttämätöntä että seremoniat ovat kaikkialla samanlaiset *Jees, meilläkin on hieman erilaiset seremoniat eri tilanteissa. Eikä luterilaisen kirkon jumalanpalvelus tänä aikana ole juurikaan samanlainen kuin esim. Lutherin aikan. Huom! tähän kuitenkin liittyy tuo edellinen kohta, että EVANKELIUMI PUHTAASTI JULISTETAAN ym.
- kirkko varsinaisessa mielessä on pyhien ja tosiuskovien yhteisö *Jees
- jumalattomienkin toimittamien sakramenttien käyttäminen sallittua *Jees, näin on toimittu, vaikkei se välttämättä ole toivottavaa, muta kuten sanottu: sallittua...
Minusta tässä ei todellakaan ole mitään ristiriitaa lestadiolaisen heräyksen suhteen (ainakaan näin esikoislestasiolaiselta näkökannalta).- Syntisäkki Surkea
Ei siinä oikein rehellisen nimeä saa, jos totuutta rupeaa muuntelemaan.
- kirjoitettusana
." Sakramenteilla ja sanalla on Kristuksen asetuksen ja käskyn tähden tehonsa, vaikka niitä jakaisivat jumalattomatkin.
Eli jumalattoman (ei uskovan) papin synninpäästö on Kristuksen käskyn tähden pätevä, vaikka julistajalla ei olisikaan Pyhää hengeä.- pappijalukkari
siinä sitä tehtäävää pojilla onkin, kun käytte kaikki Suomen papit tsekkaamaan ja jakamaan sitten kahteen ryhmään: uskoviin ja jumalattomiin!
Mahtavatko valtakirjat siihen testaamiseen riittää.
Kyllä niin farisealaista ja lahkolaista on tuo henki. Krisityllä on oikeus ja hänen tuleekin uskoa kaikki syntinsä anteeksi koko ajan, ei ainoastaan silloin kun sitä saarnataan. "Enkeli näytti minulle elämän veden virran, joka kristallinkirkkaana kumpuaa Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta."
Ja vaikka papukaija synninpäästöä julistaisi niin minä saan uskoa, tuleehan minun enimmän aikaa uskoa ilman saarnaamistakin. Mutta ei sen enempää papukaija kuin jumalaton pappikaan voi uskoa antaa, sitä ei voi antaa edes kristitty toiselle ihmiselle. Sen tekee Jumala.
Mutta toistan vielä, että sellainen kristillinen yhteisö (kutsutaan sitä sitten millä nimellä tahansa), jossa jumalattomat tai ei-uskovat ovat siellä sun täällä toimittamassa kaikkea mahdollista, ei voi olla mikään tavoiteltava asia. Ei ainakaan minun Raamatustani saa sellaista käsitystä.- Syntisäkki Surkea
pELerin kirjoitti:
Krisityllä on oikeus ja hänen tuleekin uskoa kaikki syntinsä anteeksi koko ajan, ei ainoastaan silloin kun sitä saarnataan. "Enkeli näytti minulle elämän veden virran, joka kristallinkirkkaana kumpuaa Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta."
Ja vaikka papukaija synninpäästöä julistaisi niin minä saan uskoa, tuleehan minun enimmän aikaa uskoa ilman saarnaamistakin. Mutta ei sen enempää papukaija kuin jumalaton pappikaan voi uskoa antaa, sitä ei voi antaa edes kristitty toiselle ihmiselle. Sen tekee Jumala.
Mutta toistan vielä, että sellainen kristillinen yhteisö (kutsutaan sitä sitten millä nimellä tahansa), jossa jumalattomat tai ei-uskovat ovat siellä sun täällä toimittamassa kaikkea mahdollista, ei voi olla mikään tavoiteltava asia. Ei ainakaan minun Raamatustani saa sellaista käsitystä.Väärät väitteesi ovat edelleen korjaamatta.
Sitten uutta:
>>jumalaton pappikaan voi uskoa antaa, sitä ei voi antaa edes kristitty toiselle ihmiselle. Sen tekee Jumala.>>>
Tuohan ei ole mikään vastaus mihinkään.
Ei voi jumalinenkaan pappi.
Mutta hänen sanomansa Jumalan sana on se, joka avaa ja sulkee.
Niin se kuitenkin todellisuudessa on virallinen lv:n oppi, että papista ei ole mihinkään. Pitää olla toinen "kristitty".
Uskohan tulee Jumalan sanasta. Sille taas ei millään herätysliikkeellä ole mallisuojaa, vaikka kuinka innokkaasti tuomitsisi sisarliikkeensä jäsenet oikeaa luottamusta vailla olevina helvettiin.
>>>Mutta toistan vielä, että sellainen kristillinen yhteisö (kutsutaan sitä sitten millä nimellä tahansa), jossa jumalattomat tai ei-uskovat ovat siellä sun täällä toimittamassa kaikkea mahdollista, ei voi olla mikään tavoiteltava asia. Ei ainakaan minun Raamatustani saa sellaista käsitystä>>>.
Sellainen yhteisö seurakunta kuitenkin on.
Siellä on mukana myös Juudas Iskariot ja Kaifas ja Hannas. Varsin pienessäkin joukossa, näkyy.
Mitä tuo "jumalattomien kaiken mahdollisen toimittaminen sitten tarkoittaa". Sehän on tuossa pelkkä aasinportti, jotta päästään tarkastelemasta asiaa syvällisemmin.
Suomen kirkossa on vakavia, jokapäivä armossa ja Herran tuntemisessa kilvoittelevia pappeja. Sitä tosiasiaa on turha kieltää. - Manetti
Syntisäkki Surkea kirjoitti:
Väärät väitteesi ovat edelleen korjaamatta.
Sitten uutta:
>>jumalaton pappikaan voi uskoa antaa, sitä ei voi antaa edes kristitty toiselle ihmiselle. Sen tekee Jumala.>>>
Tuohan ei ole mikään vastaus mihinkään.
Ei voi jumalinenkaan pappi.
Mutta hänen sanomansa Jumalan sana on se, joka avaa ja sulkee.
Niin se kuitenkin todellisuudessa on virallinen lv:n oppi, että papista ei ole mihinkään. Pitää olla toinen "kristitty".
Uskohan tulee Jumalan sanasta. Sille taas ei millään herätysliikkeellä ole mallisuojaa, vaikka kuinka innokkaasti tuomitsisi sisarliikkeensä jäsenet oikeaa luottamusta vailla olevina helvettiin.
>>>Mutta toistan vielä, että sellainen kristillinen yhteisö (kutsutaan sitä sitten millä nimellä tahansa), jossa jumalattomat tai ei-uskovat ovat siellä sun täällä toimittamassa kaikkea mahdollista, ei voi olla mikään tavoiteltava asia. Ei ainakaan minun Raamatustani saa sellaista käsitystä>>>.
Sellainen yhteisö seurakunta kuitenkin on.
Siellä on mukana myös Juudas Iskariot ja Kaifas ja Hannas. Varsin pienessäkin joukossa, näkyy.
Mitä tuo "jumalattomien kaiken mahdollisen toimittaminen sitten tarkoittaa". Sehän on tuossa pelkkä aasinportti, jotta päästään tarkastelemasta asiaa syvällisemmin.
Suomen kirkossa on vakavia, jokapäivä armossa ja Herran tuntemisessa kilvoittelevia pappeja. Sitä tosiasiaa on turha kieltää.Miksi meidän kristittyjen yleensäkään pitäisi ahkeroida toisten ihmisten henkilökohtaisen uskon kieltäjinä? Tämähän on aivan absurdi jo pelkkänä ajatuksenakin, saati että se synti tulee jo rehvakkaasti esille sanoina ja kirjoituksissa.
Meidäthän on asetettu tismalleen päinvastaiseen tehtävään. Nimittäin julistamaan evankeliumia Kristuksesta, niin että kaikki sen uskoisivat ja Kristuksen lahjoittaman vanhurskauden tähden autuaiksi tulisivat. - Toisin
Manetti kirjoitti:
Miksi meidän kristittyjen yleensäkään pitäisi ahkeroida toisten ihmisten henkilökohtaisen uskon kieltäjinä? Tämähän on aivan absurdi jo pelkkänä ajatuksenakin, saati että se synti tulee jo rehvakkaasti esille sanoina ja kirjoituksissa.
Meidäthän on asetettu tismalleen päinvastaiseen tehtävään. Nimittäin julistamaan evankeliumia Kristuksesta, niin että kaikki sen uskoisivat ja Kristuksen lahjoittaman vanhurskauden tähden autuaiksi tulisivat.Sinun puhumaasi julistusta on välinpitämätön maailma täynnä. Minä ainakin toivon, että joku tarttuu hihasta, jos toimin epäeettisesti.
Tuomitsemisen kulttuurin arvostelemisesta tässä kaiketi on ollut kysymyskin - Manetti
Toisin kirjoitti:
Sinun puhumaasi julistusta on välinpitämätön maailma täynnä. Minä ainakin toivon, että joku tarttuu hihasta, jos toimin epäeettisesti.
Tuomitsemisen kulttuurin arvostelemisesta tässä kaiketi on ollut kysymyskinTulevatko kaikki uskoa tunnustavat koskaan ymmärtämään sitä, että he eivät ole YHTÄÄN syntistä kummempia? Pelkään että eivät. Me näemme ihmisluonnon hyvin juutalaisista.
Vaikka he ovat Jumalan omaisuuskansa, ja he tunsivat hyvin Tooransa. Toora on itse asiassa esievankeliumia Kristuksesta kannesta kanteen. Siitä huolimatta he eivät he Kristusta tunteneet, vaan tappoivat hänet. Messias Kristus asetti heidän isäinsä säädökset uusiin puihin, sanoen RAKASTAKAA toisianne. Hän sanoi vielä näille uskollisille isäin säädösten täyttäjille senkin, että sabatti on ihmistä varten, eikä ihminen sabattia varten.
Näin siinä käy kun ihminen ei ymmärrä perisyntiään synniksi, vaan alkaa itse omin teoin välttämään pahaa ja tekemään hyvää.
Ja pahaa tehtyään tekee "parannusta". Näin hän rakentaa itselleen valheminän, joka vastaa hänen mielikuviaan kyllä, mutta ei ollenkaan Jumalan sanaa. Ja sen paljastaa muutama tärkeä seikka.
- Omahyväisyys.
- Ylpeys
- Itsekeskeisyys
- Toisten tuomitseminen
- Epäilystä toiseen häälyvä elämä, joka johtuu siitä, että hänen vanhurskautensa ei ole Kristuksessa, siis lahjaksi saatu Kristuksen vanhurskaus, vaan siinä miten hän onnistuu
"synnin pois panijana". Aivan kuin synti olisi pantavissa pois!
----------------------------------------------
Kun ihmiselle kirkastuu synnin todellinen luonne ja laajuus (kokosyntinen), niin hän ei tule enää hetkeäkään toimeen ilman Jeesusta Kristusta, joka ansioitta lahjoittaa *USKOVALLE* syntiselle hänen OMAN vanhurskautensa. Ja Kristus ei lahjoita vanhurskauttaan yhtäkään ihmisen tekoa vastaan. Silloin jos tätä yritetään syntyy hengellinen huoruus. Tarkoittaa sitä, että:
*) Omia tekoja sekoitetaan vanhurskauttamiseen.
Vihollinen on paljon ovelampi kuin moni vanhurskauden tavoittelija osaa edes kuvitella.
Jumalalle ei riitä mikään muu vanhurskaus kun Kristuksen vanhurskaus, tämä on totuus!.
JA Kristuksen vanhurskaus EI OLE KAUPAN, SITÄ EI VOI OSTAA, SE ON NÖYRRYTTÄVÄ OTTAMAAN LAHJANA VASTAAN.
JA MIKÄ TÄRKEINTÄ, JUURI SELLAISENA KUN ON.
Jumalan edessä on turha yrittää teeskennellä onnistunutta, ja köyhäily on nöyryyden kaapuun pukeutunutta ylpeyttä, joka kieltäytyy ottamasta armoa vastaan lahjaksi, ilman imia ansioita.
---------------------------------------------
Joh. 14:4 Ja mihin minä menen - tien sinne te tiedätte."
Joh. 14:5 Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet; kuinka sitten tietäisimme tien?"
Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani. - Manetti
Toisin kirjoitti:
Sinun puhumaasi julistusta on välinpitämätön maailma täynnä. Minä ainakin toivon, että joku tarttuu hihasta, jos toimin epäeettisesti.
Tuomitsemisen kulttuurin arvostelemisesta tässä kaiketi on ollut kysymyskinGal. 3:22 Mutta Raamattu on sulkenut
1. kaikki synnin alle,
2. että se, mikä luvattu oli,
*) annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen
- niille, jotka uskovat.
Gal. 3:23 Mutta ennenkuin usko tuli, vartioitiin meitä lain alle suljettuina uskoa varten, joka oli vastedes ilmestyvä.
Gal. 3:24 Niinmuodoin on
- laista tullut meille kasvattaja Kristukseen,
*) että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme.
Gal. 3:25 Mutta uskon tultua
*) me emme enää ole kasvattajan alaisia.
Gal. 3:26 Sillä te olette
*kaikki*
*uskon kautta*
Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.
Gal. 3:27 Sillä kaikki te,
- jotka olette Kristukseen kastetut,
- olette Kristuksen päällenne pukeneet. - Syntisäkki Surkea
Manetti kirjoitti:
Tulevatko kaikki uskoa tunnustavat koskaan ymmärtämään sitä, että he eivät ole YHTÄÄN syntistä kummempia? Pelkään että eivät. Me näemme ihmisluonnon hyvin juutalaisista.
Vaikka he ovat Jumalan omaisuuskansa, ja he tunsivat hyvin Tooransa. Toora on itse asiassa esievankeliumia Kristuksesta kannesta kanteen. Siitä huolimatta he eivät he Kristusta tunteneet, vaan tappoivat hänet. Messias Kristus asetti heidän isäinsä säädökset uusiin puihin, sanoen RAKASTAKAA toisianne. Hän sanoi vielä näille uskollisille isäin säädösten täyttäjille senkin, että sabatti on ihmistä varten, eikä ihminen sabattia varten.
Näin siinä käy kun ihminen ei ymmärrä perisyntiään synniksi, vaan alkaa itse omin teoin välttämään pahaa ja tekemään hyvää.
Ja pahaa tehtyään tekee "parannusta". Näin hän rakentaa itselleen valheminän, joka vastaa hänen mielikuviaan kyllä, mutta ei ollenkaan Jumalan sanaa. Ja sen paljastaa muutama tärkeä seikka.
- Omahyväisyys.
- Ylpeys
- Itsekeskeisyys
- Toisten tuomitseminen
- Epäilystä toiseen häälyvä elämä, joka johtuu siitä, että hänen vanhurskautensa ei ole Kristuksessa, siis lahjaksi saatu Kristuksen vanhurskaus, vaan siinä miten hän onnistuu
"synnin pois panijana". Aivan kuin synti olisi pantavissa pois!
----------------------------------------------
Kun ihmiselle kirkastuu synnin todellinen luonne ja laajuus (kokosyntinen), niin hän ei tule enää hetkeäkään toimeen ilman Jeesusta Kristusta, joka ansioitta lahjoittaa *USKOVALLE* syntiselle hänen OMAN vanhurskautensa. Ja Kristus ei lahjoita vanhurskauttaan yhtäkään ihmisen tekoa vastaan. Silloin jos tätä yritetään syntyy hengellinen huoruus. Tarkoittaa sitä, että:
*) Omia tekoja sekoitetaan vanhurskauttamiseen.
Vihollinen on paljon ovelampi kuin moni vanhurskauden tavoittelija osaa edes kuvitella.
Jumalalle ei riitä mikään muu vanhurskaus kun Kristuksen vanhurskaus, tämä on totuus!.
JA Kristuksen vanhurskaus EI OLE KAUPAN, SITÄ EI VOI OSTAA, SE ON NÖYRRYTTÄVÄ OTTAMAAN LAHJANA VASTAAN.
JA MIKÄ TÄRKEINTÄ, JUURI SELLAISENA KUN ON.
Jumalan edessä on turha yrittää teeskennellä onnistunutta, ja köyhäily on nöyryyden kaapuun pukeutunutta ylpeyttä, joka kieltäytyy ottamasta armoa vastaan lahjaksi, ilman imia ansioita.
---------------------------------------------
Joh. 14:4 Ja mihin minä menen - tien sinne te tiedätte."
Joh. 14:5 Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet; kuinka sitten tietäisimme tien?"
Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.Oletko todella sitä mieltä, että täällä on ajateltu niin, että ollaan jollakin tavalla syntisiä kummempia? Kuka niin on esittänyt?
Jos jotkut puhuvat nettietiketistä, voidaanko sopia sinunkin kanssasi siitä, ettemme valehtele keskenämme. Puolustaa saa jokainen omaa uskonnäkemystään, mutta tapahtukoon se tosiasioilla ja raamatulla. - Manetti
Oletko todella sitä mieltä, että täällä on ajateltu niin, että ollaan jollakin tavalla syntisiä kummempia? Kuka niin on esittänyt?
Jos jotkut puhuvat nettietiketistä, voidaanko sopia sinunkin kanssasi siitä, ettemme valehtele keskenämme. Puolustaa saa jokainen omaa uskonnäkemystään, mutta tapahtukoon se tosiasioilla ja raamatulla.Sitähän minäkin niin hartaasti toivoisin, ja olen rukoillut Jumalaa, että kaikki kymmenet miljoonat kristityt voisivat olla kaikki yhtä Jeesuksessa Kristuksessa.
Silloin ei olisi enää näitä lestadiolaisiakaan jotka pitäisivät itseään paitsi erehtymättöminä ihmisinä ja jumalan valtakuntana, niin myöskin muita syntisiä parempina. Ja päälle päätteeksi he pitävät itseään ainoina avainten vallan hallitsijoina maan päällä.
Todellisuudessa Pyhä Henki on ovenvartija ja ainut joka voi avata taikka sulkea ovet Jumalan sanan tulla USKON kautta sydämille.
Mutta äläs mitä! Nämä lestadiolaiset kun ovat keksineet vielä senkin koukun itselleen, että ainoastaan heillä on asuvainen Pyhä Henki.
He ovat siis mielestään jumalia, Hänen kolmannessa persoonassaan.
Ja kuten he edelleen uskovat, heistä Pyhä Henki sitten tulee Jumalan sanaankin kun he sitä julistavat, muutoin Jumalan Sana, (joka on Pyhä Kolmiyhteinen Jumala itse), on heidän mielestään pätemätön ja voimaton.
Päätelkää itse loppu, mistä tässä opissa on kysymys!
Toki läheskään kaikki lestadiolaiset eivät usko näin, Jumalalle kiitos, mutta ei se ole vähäinen joukko jotka edelleen näin uskovat.
Olen monesti ihmetellyt sitä, miten se voi olla mahdollista kun he sentään osaavat lukea. Joko he eivät lue Raamattua, taikka sitten eivät ymmärrä lukemaansa. - Syntisäkki Surkea
Manetti kirjoitti:
Sitähän minäkin niin hartaasti toivoisin, ja olen rukoillut Jumalaa, että kaikki kymmenet miljoonat kristityt voisivat olla kaikki yhtä Jeesuksessa Kristuksessa.
Silloin ei olisi enää näitä lestadiolaisiakaan jotka pitäisivät itseään paitsi erehtymättöminä ihmisinä ja jumalan valtakuntana, niin myöskin muita syntisiä parempina. Ja päälle päätteeksi he pitävät itseään ainoina avainten vallan hallitsijoina maan päällä.
Todellisuudessa Pyhä Henki on ovenvartija ja ainut joka voi avata taikka sulkea ovet Jumalan sanan tulla USKON kautta sydämille.
Mutta äläs mitä! Nämä lestadiolaiset kun ovat keksineet vielä senkin koukun itselleen, että ainoastaan heillä on asuvainen Pyhä Henki.
He ovat siis mielestään jumalia, Hänen kolmannessa persoonassaan.
Ja kuten he edelleen uskovat, heistä Pyhä Henki sitten tulee Jumalan sanaankin kun he sitä julistavat, muutoin Jumalan Sana, (joka on Pyhä Kolmiyhteinen Jumala itse), on heidän mielestään pätemätön ja voimaton.
Päätelkää itse loppu, mistä tässä opissa on kysymys!
Toki läheskään kaikki lestadiolaiset eivät usko näin, Jumalalle kiitos, mutta ei se ole vähäinen joukko jotka edelleen näin uskovat.
Olen monesti ihmetellyt sitä, miten se voi olla mahdollista kun he sentään osaavat lukea. Joko he eivät lue Raamattua, taikka sitten eivät ymmärrä lukemaansa.Puheesi perustuu aikamoisille yleistyksille.
Eikö ensimmäinen viestisi vaatinut suvaitsevaisuutta ja rakkautta?
Mihin se idea nyt katosi? - Manetti
Puheesi perustuu aikamoisille yleistyksille.
Eikö ensimmäinen viestisi vaatinut suvaitsevaisuutta ja rakkautta?
Mihin se idea nyt katosi?Ei ollenkaan suvaita sellaista, joka edes yrittää
riistää Kristuksen Jumalan lapsilta. Ja Uskomisen yrittää panna hänet peltotöihin kyntämään kymmentä eri sarkaa, joista se kymmenes ei tule koskaan valmiiksi. - Syntisäkki Surkea
Manetti kirjoitti:
Ei ollenkaan suvaita sellaista, joka edes yrittää
riistää Kristuksen Jumalan lapsilta. Ja Uskomisen yrittää panna hänet peltotöihin kyntämään kymmentä eri sarkaa, joista se kymmenes ei tule koskaan valmiiksi.Sinähän itse tuomitset.
Lisäksi viet vielä Jumalan sanalta oikeuden tuomita. - Manetti
Sinähän itse tuomitset.
Lisäksi viet vielä Jumalan sanalta oikeuden tuomita.Nyt top tykkänään. Pysähdy mies tosiasioiden eteen! Kiertää et voi, ja yli et pääse, se on
varma.
Minkä tähden sinä et huomioi lainkaan sitä että minä en tuomitse yhtäkään Kristuksen lunastamaa, joita on es.lessujen lisäksi hyvin monia miljoonia tässä maailmassa.
Minkä tähden sinä pupolistisesti, ja jatkuvasti samaa (valhetta) toistaen vain syytät minua tuomitsemisesta, lainkaan perustelematta kenet ja miten olen tuominnut???
Vielä kerran, en tuomitse ketään, piste!!!
Minä tiedän lestadiolaisen tuomiohengen vähintään yhtä hyvin kun sinäkin! Miksi toistuvasti ohitat sen, aivan kun sitä ei olisikaan?
Sen sijaan syytät minua milloin mistäkin tuomitsemisesta?
Missään tapauksessa en hyväksy lestadiolaisten piirissä esiintyvää hyvin halveksivaa ja tuomitsevaa puhetta muista Jumalan lapsista. Sellainen tumitseminen sioiksi ja vuohiksi, ei perustu Jumalan sanaan ollenkaan.
Syyttämällä perusteettomasti minua, sinä allekirjoitat es.lestadiolaisuudessa julistettavan epäraamatullisen ja Lutherinkin opin vastaisen julistuksen. Nyt on huomioitava ja Jumalan kunniaksi sanottava, että tämä edellä sanottu ei koske kaikkia julistajia.
Jos vielä kerrankin syytät tuomitsemisesta, niin se on perusteltava Jumalan sanalla. NYT EI OLE KYSYMYS SUINKAAN YKSITTÄISISTÄ IHMISISTÄ, VAAN JULISTUKSESTA JA OPISTA SEURAKUNNAN KESKELLÄ.
kUKAAN EI VOI PAKOTTAA KETÄÄN USKOMAAN jUMALAN SANAN VASTAISESTI IHMISOPPEIHIN.
JA SELLAISEN väärän OPETUKSEN TORJUMINEN EI OLE TUOMITSEMISTA, vaan Jumalan ansaitsemattoman armon julistusta. Jokainen Kristukseen uskova ja häneen kastettu, uskoa tunnustava Kristitty saa henkilökohtaisella uskolla omistaa kaikki Jumalan Jumalan lupaukset. Meillä kenelläkään syntisellä ei ole siihen mitään sanomista. Ei edes lestadiolisella. Manetti kirjoitti:
Nyt top tykkänään. Pysähdy mies tosiasioiden eteen! Kiertää et voi, ja yli et pääse, se on
varma.
Minkä tähden sinä et huomioi lainkaan sitä että minä en tuomitse yhtäkään Kristuksen lunastamaa, joita on es.lessujen lisäksi hyvin monia miljoonia tässä maailmassa.
Minkä tähden sinä pupolistisesti, ja jatkuvasti samaa (valhetta) toistaen vain syytät minua tuomitsemisesta, lainkaan perustelematta kenet ja miten olen tuominnut???
Minä tiedän lestadiolaisen tuomiohengen vähintään yhtä hyvin kun sinäkin! Miksi toistuvasti ohitat sen, aivan kun sitä ei olisikaan?
Missään tapauksessa en hyväksy lestadiolaisten piirissä esiintyvää hyvin halveksivaa ja tuomitsevaa puhetta muista Jumalan lapsista. Sellainen tumitseminen sioiksi ja vuohiksi, ei perustu Jumalan sanaan ollenkaan.
Syyttämällä perusteettomasti minua, sinä allekirjoitat es.lestadiolaisuudessa julistettavan epäraamatullisen ja Lutherinkin opin vastaisen julistuksen. Nyt on huomioitava ja Jumalan kunniaksi sanottava, että tämä edellä sanottu ei koske kaikkia julistajia.
Jos vielä kerrankin syytät tuomitsemisesta, niin se on perusteltava Jumalan sanalla. NYT EI OLE KYSYMYS SUINKAAN YKSITTÄISISTÄ IHMISISTÄ, VAAN JULISTUKSESTA JA OPISTA SEURAKUNNAN KESKELLÄ.
JA SELLAISEN väärän OPETUKSEN TORJUMINEN EI OLE TUOMITSEMISTA, vaan Jumalan ansaitsemattoman armon julistusta. Jokainen Kristukseen uskova ja häneen kastettu, uskoa tunnustava Kristitty saa henkilökohtaisella uskolla omistaa kaikki Jumalan Jumalan lupaukset. Meillä kenelläkään syntisellä ei ole siihen mitään sanomista. Ei edes lestadiolisella.Kun nyt olette keskustelleet tuomitsemisesta tai pikemminkin tuomitsemattomuudesta, niin olisi mukava kuulla mielipiteenne seuraavasta Uuden testamentin kohdasta.
Apostoli Paavali kirjoittaa korinttolaisille: "Jos te saatte tuomita maailmaa, ettekö muka kelpaa tuomareiksi vähäpätöisissä asioissa? Ettekö tiedä, että me tulemme tuomitsemaan enkeleitäkin -- kuinka emme sitten voisi ratkaista tämän elämän asioita?"
Jos te saatte tuomita maailmaa, on tietenkin viittaus Jeesuksen sanoista opetuslapsilleen: "Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: siinä uudestisyntymisessä, jolloin Ihmisen Poika istuu kirkkautensa valtaistuimella, saatte tekin, jotka olette minua seuranneet, istua kahdellatoista valtaistuimella ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa."
Mitä apostoli mahtaa tarkoittaa, kun hän sanoo: "...me tulemme tuomitsemaan enkeleitäkin"?- Manetti
pELerin kirjoitti:
Kun nyt olette keskustelleet tuomitsemisesta tai pikemminkin tuomitsemattomuudesta, niin olisi mukava kuulla mielipiteenne seuraavasta Uuden testamentin kohdasta.
Apostoli Paavali kirjoittaa korinttolaisille: "Jos te saatte tuomita maailmaa, ettekö muka kelpaa tuomareiksi vähäpätöisissä asioissa? Ettekö tiedä, että me tulemme tuomitsemaan enkeleitäkin -- kuinka emme sitten voisi ratkaista tämän elämän asioita?"
Jos te saatte tuomita maailmaa, on tietenkin viittaus Jeesuksen sanoista opetuslapsilleen: "Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: siinä uudestisyntymisessä, jolloin Ihmisen Poika istuu kirkkautensa valtaistuimella, saatte tekin, jotka olette minua seuranneet, istua kahdellatoista valtaistuimella ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa."
Mitä apostoli mahtaa tarkoittaa, kun hän sanoo: "...me tulemme tuomitsemaan enkeleitäkin"?1. Kor. 5:12 Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?
1. Kor. 5:13 Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."
1. Kor. 6:1 Kuinka rohkenee kukaan teistä, jolla on riita-asia toisen kanssa, käydä oikeutta vääräin edessä? Miksei pyhien edessä?
-----------------
Tämä neuvo liittyy seurakuntalaisten välisiin ajallisiin riitakysymyksiin. Elikkä varoittaa käyttämästä tuomareita apuna riitakysymyksissä.
Tämä ei ole ollenkaan hengellinen kysymys!
Nykysuomessa on lainsäädäntö niin monimutkainen, että monesti lainopillisissa kysymyksissä tarvitaan apuna lakia tuntevaa henkilöä.
Mitä taas hengelliseen tuomitsemiseen tulee, niin Jumala sanansa kautta (siis Kristus) tuomitsee kaikki elävät ja kuolleet. Eivät suinkaan syntiset erehtyvät ihmiset, joilla jokaisella on eri asioihin oma näkökulmansa.
Tuo näkökulma taas riippuu hyvin monista asioista, joita kaikkia ei voi kukaan edes luetella.
Ap. t. 10:39 Ja me olemme kaiken sen todistajat, mitä hän teki juutalaisten maassa ja Jerusalemissa; ja hänet he ripustivat puuhun ja tappoivat.
Ap. t. 10:40 Hänet Jumala herätti kolmantena päivänä ja antoi hänen ilmestyä,
Ap. t. 10:41 ei kaikelle kansalle, vaan Jumalan ennen valitsemille todistajille, meille, jotka söimme ja joimme hänen kanssaan sen jälkeen, kuin hän oli kuolleista noussut.
Ap. t. 10:42 Ja hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa,
että hän on se, jonka Jumala on asettanut elävien ja kuolleitten tuomariksi.
Ap. t. 10:43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta." Manetti kirjoitti:
1. Kor. 5:12 Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?
1. Kor. 5:13 Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."
1. Kor. 6:1 Kuinka rohkenee kukaan teistä, jolla on riita-asia toisen kanssa, käydä oikeutta vääräin edessä? Miksei pyhien edessä?
-----------------
Tämä neuvo liittyy seurakuntalaisten välisiin ajallisiin riitakysymyksiin. Elikkä varoittaa käyttämästä tuomareita apuna riitakysymyksissä.
Nykysuomessa on lainsäädäntö niin monimutkainen, että monesti lainopillisissa kysymyksissä tarvitaan apuna lakia tuntevaa henkilöä.
Mitä taas hengelliseen tuomitsemiseen tulee, niin Jumala sanansa kautta (siis Kristus) tuomitsee kaikki elävät ja kuolleet. Eivät suinkaan syntiset erehtyvät ihmiset, joilla jokaisella on eri asioihin oma näkökulmansa.
Tuo näkökulma taas riippuu hyvin monista asioista, joita kaikkia ei voi kukaan edes luetella.
Ap. t. 10:39 Ja me olemme kaiken sen todistajat, mitä hän teki juutalaisten maassa ja Jerusalemissa; ja hänet he ripustivat puuhun ja tappoivat.
Ap. t. 10:41 ei kaikelle kansalle, vaan Jumalan ennen valitsemille todistajille, meille, jotka söimme ja joimme hänen kanssaan sen jälkeen, kuin hän oli kuolleista noussut.
Ap. t. 10:43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."...kyseessä olivat riidat maallisista asioista, mutta kyllä minun mielestäni niistäkin tulee hengellisiä, jos ne aiheuttavat kristittyjen välille eripuraa.
Oikeastaan kysymykseni ei koskenut tätä osaa asiasta, vaan sitä mitä Paavali tarkoittaa, kun hän sanoo: "Ettekö tiedä, että pyhät tulevat kerran olemaan maailman tuomareina?" ja "Ettekö tiedä, että me tulemme tuomitsemaan enkeleitäkin?" Näissä lauseissa hän ei ilmeisesti enää puhukaan "tämän elämän asioista" tai siitä että "teillä on riitaa maallisista asioista". Hän viitta johonkin muuhun.- Syntisäkki Surkea
Manetti kirjoitti:
Nyt top tykkänään. Pysähdy mies tosiasioiden eteen! Kiertää et voi, ja yli et pääse, se on
varma.
JA SELLAISEN väärän OPETUKSEN TORJUMINEN EI OLE TUOMITSEMISTA, vaan Jumalan ansaitsemattoman armon julistusta. Jokainen Kristukseen uskova ja häneen kastettu, uskoa tunnustava Kristitty saa henkilökohtaisella uskolla omistaa kaikki Jumalan Jumalan lupaukset. Meillä kenelläkään syntisellä ei ole siihen mitään sanomista. Ei edes lestadiolisella.Sinä esität mielipiteitä ja vastuunjakoa, jolle ei ole mitään perustetta. Piste.
- Syntisäkki Surkea
Manetti kirjoitti:
1. Kor. 5:12 Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?
-----------------
Ap. t. 10:43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."Sille ei voi mitään, että Henki nuhtelee maailmaa synnin tähden ja vanhurskauden tähden ja tuomion tähden.
Kristuksen ns. kirkkolaki kertoo myös miten Jumalan sana sitoo ja vapauttaa. Missä tämä Sana sitten on? Se on kristittyjen suussa ja sydämessä, ja se saarnataan heidän keskuudessaan.
Se tuo teot valoon, sillä kaikki mikä ilmi tulee, on valossa.
Täällä nuhdeltiin valehtelemisesta, eikä se ollut turhaa. - Manetti
Sille ei voi mitään, että Henki nuhtelee maailmaa synnin tähden ja vanhurskauden tähden ja tuomion tähden.
Kristuksen ns. kirkkolaki kertoo myös miten Jumalan sana sitoo ja vapauttaa. Missä tämä Sana sitten on? Se on kristittyjen suussa ja sydämessä, ja se saarnataan heidän keskuudessaan.
Se tuo teot valoon, sillä kaikki mikä ilmi tulee, on valossa.
Täällä nuhdeltiin valehtelemisesta, eikä se ollut turhaa.Pitää muistaa että sana on Kristus.
Jos meillä on suussamme ja sydämessämme Uskon kautta sana Kristuksesta syntisten Vapahtajana, niin se on ok.
Room. 10:8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; ....
*) se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
Room. 10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
Room. 10:10-11 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan. Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään."
Mistä sitten tarkistetaan profetiat ovatko ne Jumalasta lähtöisin, siis Jumalan sanan mukaisia? Raamatusta!
1. Tim. 1:3-4 Niinkuin minä Makedoniaan lähtiessäni kehoitin sinua jäämään Efesoon, käskeäksesi eräitä kavahtamaan, etteivät vieraita oppeja opettaisi eivätkä puuttuisi taruihin ja loppumattomiin sukuluetteloihin,
*) jotka pikemmin edistävät turhaa mietiskelyä *kuin Jumalan armotaloutta*, *joka perustuu uskoon*, niin kehoitan nytkin.
1. Tim. 1:5 Mutta käskyn päämäärä on
* rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta.*
... vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille, haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan - - Manetti
Sinä esität mielipiteitä ja vastuunjakoa, jolle ei ole mitään perustetta. Piste.
Voisitko sanoa saman suomeksi! Mitä ihmeen vastuunjakoa olen täällä esittänyt????
Uskonvanhurskautta vastustavia tekojen oppeja
pitääkin uskossa valvovan kristityn aina vastustaa. Niin paljon kun Jumala siihen voimia ja viisautta antaa.
USKONVANHUSKAUDEN KAUTTA JOKAISESTA USKOVASTÄ TULEE VOITTAJA, KRISTUKSEN KANSSA JUMALAN PERILLINEN (lapsi).
------------------------------------------
Kuinka voi olla mahdollista, että Kristuksen vanhurskautta niin toimellisesti täällä joka päivä vastustetaan? Tämä hämmästyttää kovasti minua??
Kuitenkin jokainen hetki omassa vanhurskaudessa räpiköiden, on rakkaudetonta, ilotonta, turvatonta, ja epäluulojen täyttämää ristiriitaista elämää, jossa vielä epäilykset varjostavat kulkijaa miltei joka hetki.
Epäily johtuu juuri siitä, ettei uskalleta ottaa koko vanhurskautta Jeesukselta lahaksi, vaan koitetaan täydennellä Kristuksen vanhurskautta omien tekojen kautta, niin että paremmin hänelle kelvattaisiin. Pitäisi uskoa että kaikki oma vanhurskaus on saastainen vaate, kuten Raamattu niin monessa kohtaa siitä todistaa.
Älä leimaa ja halveksi suotta Jumalan lasta, Jeesus voi hyvin puhua sinulle minunkin suuni kautta, jos hän niin tahtoo.
Minulla ei ole mitään muuta tarkoitusta kun kirkastaa Jumalan armoa Jeesuksessa Kristuksessa, jonka sinäkin saat aivan lahjaksi. - Syntisäkki Surkea
Manetti kirjoitti:
Pitää muistaa että sana on Kristus.
Jos meillä on suussamme ja sydämessämme Uskon kautta sana Kristuksesta syntisten Vapahtajana, niin se on ok.
Room. 10:8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; ....
*) se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
Room. 10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
Room. 10:10-11 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan. Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään."
Mistä sitten tarkistetaan profetiat ovatko ne Jumalasta lähtöisin, siis Jumalan sanan mukaisia? Raamatusta!
1. Tim. 1:3-4 Niinkuin minä Makedoniaan lähtiessäni kehoitin sinua jäämään Efesoon, käskeäksesi eräitä kavahtamaan, etteivät vieraita oppeja opettaisi eivätkä puuttuisi taruihin ja loppumattomiin sukuluetteloihin,
*) jotka pikemmin edistävät turhaa mietiskelyä *kuin Jumalan armotaloutta*, *joka perustuu uskoon*, niin kehoitan nytkin.
1. Tim. 1:5 Mutta käskyn päämäärä on
* rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta.*
... vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille, haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan -Ei meidän kannata tästä kinata.
Hyvin se sopii, Manetti, että meillä on erilainen rooli.
Silitä sinä vapaasti valehtelemista nettikeskustelussa ja puolusta sitä ja kaikkea muuta eksyttävää kaunein sanoin. Aivan oman valintasi mukaan.
Minulta se ei luonnistu. En opi siihen millään. - Manetti
Ei meidän kannata tästä kinata.
Silitä sinä vapaasti valehtelemista nettikeskustelussa ja puolusta sitä ja kaikkea muuta eksyttävää kaunein sanoin. Aivan oman valintasi mukaan.
Minulta se ei luonnistu. En opi siihen millään.Jostakin tuntemattomasta syystä emme nyt tällä kerralla ymmrtäneen toistemme hyviä tarkoituksia.
Olen nimenomaisesti pyrkinyt kunniaani säästämättä tuomaan esille sellaisia epäkohtia, jotka ovat hyvin hämmästyttäviä, nyt kun Jumala on saanut Sanansa kautta kirkastaa Jeesuksen Kristuksen minun vapahtajakseni. - Manetti
Minulta se ei luonnistu. En opi siihen millään.Siitä ilmeisesti johtuu tämä sekaannus!
- Realisti
Minulta se ei luonnistu. En opi siihen millään."Minulta se ei luonnistu. En opi siihen millään.", sanoo "Jouko/Jorma/jne/Syntisäkki Surkea", kaikkien valehtelijoitten isä! Sanot siis, että tuo valehtelu ei sinulta luonnistu, etkä opi siihen millään!!!!! :-))))))
Pitääkin ymmärtää, ettei kysymys ole vähimmässäkään määrin roolistamme, "Syntisäkki Surkea", alias se ja se ja se ja se..."!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857415- 965364
- 2534524
- 444455
- 623227
- 482646
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222328Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘282291- 482240
- 412164