Onko siementangot tarpeellisia kanarioille? Ostin sellaisia ja tuntuvat maistuvan. Tarjoavat kuulemma mielekästä tekemistä.
Eikö nyt pitäisi olla pesinnässä hiljaisempi kausi? Meillä kuitenkin uros jahtaa naarasta ja yrittää paritella! Voinko laittaa niille pesäkorin? Naaras sai viime syyskuussa kolme poikasta ja viime heinäkuussa myös kolme poikasta. Olen lukenut, että pesintäkausi olisi helmikuusta syyskuun loppuun. Linnuille olen pidentänyt valoisaa aikaa keinovalolla.
Siementangot ja pesiminen
1
223
Vastaukset
- -M-
Siementangot eivät ole kanarioille välttämättömiä, mutta ihan kivaa puuhasteltavaa namupaloina silloin tällöin käyvät. Siemeniä ei tarvita välttämättä lainkaan jos lintu syö pellettejä.
Talvella kanariakoiraat alkavat kesän ja sulkasadon jälkeen lauleskella innokkaammin ja suunnitellla pesimäkautta. Ei se pesimäinto lemmikkilinnuilla niinkään kalenterista kiinni ole vaan ympäristötekijöistä: valo, lämpö, kosteus, ravinto vaikuttavat pesimävireen muodostumiseen.
Vielä en kyllä laittaisi pesäkoria jos viime pesinnästä on vasta pari kuukautta ja poikueita on ollut vielä pari peräjälkeen, annahan naaraan levätä nyt kunnolla vielä ainakin pari kuukautta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682570
- 622532
- 681742
- 221536
- 201480
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91420- 151342
- 381203
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81147- 251076