puolustus voimien autoissa on vääjäämättä helvetin väsyneitä kuskeja ratissa. aatelkaa että vaikka valvot 48tuntia nukut sen jälkeen kuusi tuntua niin olet täysin valmis suorittamaan ajotehtäviä seuraavat 18tuntia! viim. viikolla viimmeksi nukahti yks jantteri rattiin. miten valtio sallii tämän?
saint
5
1288
Vastaukset
Ainakin kun minä olin intissä, niin oli aivan perkeleen tarkkaa ettei mene väsyneenä rattiin ennen pitempiä siirtymiä. Jotkut alikessut/upskokit, joilla kuskien koulutuksen suoma etu kävi kaaliin, yritti tietysti nakitella mielensä mukaan. Vaan kun sanoi että puolustusvoimain laki en sellainen ja sellainen niin eipä ne mahtaneet mitn.
Tosin jotkut kouluttajatkin laittoivat tieten tahtoen vähän nukkuneen kuskin ajamaan, tai pikemminkin valvottivat kuskia liian pitkään ennen pitempää siirtymää että uni jää lyhyeksi. Todella harvoin ja niiden yksien ja samojen kouluttajien kanssa oli kaikilla ne ongelmat. Yleensä nämäkin kouluttajat tiedostivat vastuunsa ja yleensä (jos valvottamista sattui) niin se oli pikemminkin pakon sanelemaa kuin ihan suoraan tarkoitushakuista.
Muuten, SA Int:in kuorma-autoissa pitää olla "vanhin" kopissa, jonka "ainoa tehtävä" oli pitää kuski hereillä. Näitä "vanhimpia" pelottelivat siten, että jos kuski nukahtaa niin syy on sinun ;)
Mutta minun lähtöni jälkeen se koulutus taisi vähän muuttua, ainakin suunnittelivat sitä.- että se kypsytti
porukkaa kun sano ettei valitettavasti voi olla kipinässä kun on pakko nukkua, oli se aina harmin paikka.....
- niitä
että se kypsytti kirjoitti:
porukkaa kun sano ettei valitettavasti voi olla kipinässä kun on pakko nukkua, oli se aina harmin paikka.....
nössöjä meidänkin porukassa,jotka itki,ettei voi olla kipinässä.No,päätettiin sitten,ettei muutkaan voi valvoa.Ja kuinka ollakkaan,tämä rattimatti oli porukan ainoa vilukissa,ja hoiti kaminan senjälkeen yksin.Että semmonen sankari.
niitä kirjoitti:
nössöjä meidänkin porukassa,jotka itki,ettei voi olla kipinässä.No,päätettiin sitten,ettei muutkaan voi valvoa.Ja kuinka ollakkaan,tämä rattimatti oli porukan ainoa vilukissa,ja hoiti kaminan senjälkeen yksin.Että semmonen sankari.
Joskus kyllä ihmetytti kovastikkin, kun teltassa oli vaikka 15 jätkää ja nukuttiin ehkä 6-7 tuntia niin vittu miten vaikeaa oli muutamien hyväksyä sitä, että kuskin ei tarvitse olla kipinässä keskellä yötä. Yleensäkkin oli jatkuvaa avautumista muutamien taholta jos puoli telttaa oli kipinässä ja toinen puoli ei ollu. Tai sitten päättivät porukassa että kipinä on 30 minuuttia. Tai että sitä kipinää ei ole ollenkaan. Ei ollu sitä porukkahenkeä ei. Toista se oli meillä kuskeilla, oltiinhan me niin gonia :P
- oli aina
puukuski kirjoitti:
Joskus kyllä ihmetytti kovastikkin, kun teltassa oli vaikka 15 jätkää ja nukuttiin ehkä 6-7 tuntia niin vittu miten vaikeaa oli muutamien hyväksyä sitä, että kuskin ei tarvitse olla kipinässä keskellä yötä. Yleensäkkin oli jatkuvaa avautumista muutamien taholta jos puoli telttaa oli kipinässä ja toinen puoli ei ollu. Tai sitten päättivät porukassa että kipinä on 30 minuuttia. Tai että sitä kipinää ei ole ollenkaan. Ei ollu sitä porukkahenkeä ei. Toista se oli meillä kuskeilla, oltiinhan me niin gonia :P
porukkahenkeä, kyllä kaikki sissit oli niin rikki ja vittuuntuneita kuskeihin kun meidän ei tarvinnut oikein tehdä mitään, kerrankin jollain leirillä katottiin telkkaria sisällä ja jotain sissejä tuli valittaa jotakin mahatautia, sitten kun joku kapiainen tuli ja sano että ei auta valitus ja ei kun takaisin mehtään niin vitutuksen pysty lukemaan sissien naamalta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1018053- 1075657
- 2795003
- 494943
- 763727
- 542940
- 642667
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222508Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292442- 422358