mistäpäin kannattaisi kysellä ajoa? Ei venäjälle eikä ruotsiin. pelkästään kotimaahan. millaiset ovat nykypäivän taksat, onko kellään tietoa . millaisiin kilometrihintoihin pääsee lakikuormalla. millaiset matkat? sanovat että metsähallituksen ajossa on tosi surkeat taksat!
puunajoyrittäjäksi
16
3359
Vastaukset
- teetkö kuormat käsin
Teetkö kuormat käsin vai käytätkö kuormaajaa. Käsin tekemällä ei tuu niin helposti ylikuormaa...
- puukuskin poeka
riippuu että ajatko 470 skanialla tai 630 sisulla tulee 10 litraa nopeestii kulutus eroo tekee loppu viimeks aika paljo .sitte riippu onko napaperät akseli auto.napaperät kulutta vähän enemmän ,mutta omasta mielestä pakolliset. riippuu myös varusteiden painosta ostatko pirun raskaan jykin perävaunun vai kevyen weckmannin sitte pääli rakenteet ,nosturi ,ja alustan paino vaikuttaa.ja sitten firmalle kenelle ajat. oon kuullu että upm makaa hyvin keräilystä toisin kuin metsäliitto
- ajetahan
puukuskin poeka kirjoitti:
riippuu että ajatko 470 skanialla tai 630 sisulla tulee 10 litraa nopeestii kulutus eroo tekee loppu viimeks aika paljo .sitte riippu onko napaperät akseli auto.napaperät kulutta vähän enemmän ,mutta omasta mielestä pakolliset. riippuu myös varusteiden painosta ostatko pirun raskaan jykin perävaunun vai kevyen weckmannin sitte pääli rakenteet ,nosturi ,ja alustan paino vaikuttaa.ja sitten firmalle kenelle ajat. oon kuullu että upm makaa hyvin keräilystä toisin kuin metsäliitto
Hullun hommaa se o puunajo yhtiölle. Saatana, kun kourallisen otat sieltä ja toisen täältä, ja ku ehrit sieltä nosturin pukilta takasi autoon, on tullu taas uusi määräys jotta hae sieltä perssilimäntiän varresta vielä kourallinen, kun on näköjään moto justiin tehnynnä sopevan nyssäkän. Ala siinä sitte repiä ketjuja pois ja ajat parikymmentä kilometriä ja taas ketjut takasi alle. Siellä sitte auraamattomalla kinttupolulla kikkailet ku joku kaupunkilaismettänomistaja on jättäny korollansa keskelle tiätä. Sitte löyrät ne pölökyt sieltä jostain kuraprunnista, ku ajokone om menny pankko myäte ruuppaan, ja pualet niistä pölökyistä ov viä vääriä klennkkoja, jokkei millää pysy eres liinan alla. Tehtaan liitymäs o poliisi kyttäämäs vaakonensa. Kuarmas ku on 50 kg liikaa, nii siinä meni seki palkka pelastusarmeijalle.
Minä aianaki kyllästyin yhtiöitten kusetukseen, ku ei enää saanu eres jättää yäks kuarmaa päälle autoon. Yhtiön puita, ei niitä saanu omalla pihalla pitää... Sanoon sille kuljetuspäällikön nulikalle, jotta mene sinä poika vaikka kottikärryillä ajamaan pölkkyjäsi, minä lähden maksamaan autosta viimesen lyhennyserän. Sen jälkeen en ole yhtiön puita ajanu- enkä aja. Isäntien tukkeja olen ajanu sahoille ja kuitutavaraa polttopuuksi. Piruuttani ostin vielä tuommosen hakkurin sisun päälle, jolla teen haketta hankinta- ym. palstojen kuidusta ja latvoista, ja yhtiön äijjät kattoo vittuuntuneena: "tua perkele selevis henkis ja konkkurssitta, vaikka haistatti pitkät yhtiön puilla ja päällikkönulikalla".
Jotta mitä tästä oppii ittekuki? No, äläkää hyvät ihimiset lähtekö yhtiön puille, ne viä voit yrittäjän leivän päältä ja vielä leivänki. Vai haluakko jotta saat tehrä 20-tuntista päivää 7 päivää viikos? Pankki huutaa lyhennyksiä, yhtiö alennuksia taksoihin, muija rahaa ja munaa ja lapset leipää. Jos tuasta tykkäät niin osta resla ja laita pankat päälle, siinähän olet sitte oravanpyäräs!½ - Ex-autoilijan poika
ajetahan kirjoitti:
Hullun hommaa se o puunajo yhtiölle. Saatana, kun kourallisen otat sieltä ja toisen täältä, ja ku ehrit sieltä nosturin pukilta takasi autoon, on tullu taas uusi määräys jotta hae sieltä perssilimäntiän varresta vielä kourallinen, kun on näköjään moto justiin tehnynnä sopevan nyssäkän. Ala siinä sitte repiä ketjuja pois ja ajat parikymmentä kilometriä ja taas ketjut takasi alle. Siellä sitte auraamattomalla kinttupolulla kikkailet ku joku kaupunkilaismettänomistaja on jättäny korollansa keskelle tiätä. Sitte löyrät ne pölökyt sieltä jostain kuraprunnista, ku ajokone om menny pankko myäte ruuppaan, ja pualet niistä pölökyistä ov viä vääriä klennkkoja, jokkei millää pysy eres liinan alla. Tehtaan liitymäs o poliisi kyttäämäs vaakonensa. Kuarmas ku on 50 kg liikaa, nii siinä meni seki palkka pelastusarmeijalle.
Minä aianaki kyllästyin yhtiöitten kusetukseen, ku ei enää saanu eres jättää yäks kuarmaa päälle autoon. Yhtiön puita, ei niitä saanu omalla pihalla pitää... Sanoon sille kuljetuspäällikön nulikalle, jotta mene sinä poika vaikka kottikärryillä ajamaan pölkkyjäsi, minä lähden maksamaan autosta viimesen lyhennyserän. Sen jälkeen en ole yhtiön puita ajanu- enkä aja. Isäntien tukkeja olen ajanu sahoille ja kuitutavaraa polttopuuksi. Piruuttani ostin vielä tuommosen hakkurin sisun päälle, jolla teen haketta hankinta- ym. palstojen kuidusta ja latvoista, ja yhtiön äijjät kattoo vittuuntuneena: "tua perkele selevis henkis ja konkkurssitta, vaikka haistatti pitkät yhtiön puilla ja päällikkönulikalla".
Jotta mitä tästä oppii ittekuki? No, äläkää hyvät ihimiset lähtekö yhtiön puille, ne viä voit yrittäjän leivän päältä ja vielä leivänki. Vai haluakko jotta saat tehrä 20-tuntista päivää 7 päivää viikos? Pankki huutaa lyhennyksiä, yhtiö alennuksia taksoihin, muija rahaa ja munaa ja lapset leipää. Jos tuasta tykkäät niin osta resla ja laita pankat päälle, siinähän olet sitte oravanpyäräs!½On siis niin saatanan asiaa tuo sinun juttusi,se homma on menny aivan lypsämiseksi ja se lypsettavä on velkainen autoilija jota pidetään kuristusotteessa yhtiön puolesta.
Niillä yhtiön ukoilla ei ole itellään työpäivällä pituutta ku 8tuntia ja saavat samanpalkan kun autoilija liikevaihtoa samalla ajalla.
Sitten siellä istuu saman firman paperikoneen ääressä mies joka ei tee mitään muuta ku pyytää lisää liksaa joka toinen vuosi ja myös sitä saa.
Siis kuvitelkaa,istuu ja kyttää konetta sillä liksalla.
Ihmetttelen että suomessa on vielä niinki paljon hulluja jotka jaksaa antaa koko elämänsä näille puunfirmoille,tarkoitan työnä ja liki ilmaisena sellaisena. - missä jamassa
Ex-autoilijan poika kirjoitti:
On siis niin saatanan asiaa tuo sinun juttusi,se homma on menny aivan lypsämiseksi ja se lypsettavä on velkainen autoilija jota pidetään kuristusotteessa yhtiön puolesta.
Niillä yhtiön ukoilla ei ole itellään työpäivällä pituutta ku 8tuntia ja saavat samanpalkan kun autoilija liikevaihtoa samalla ajalla.
Sitten siellä istuu saman firman paperikoneen ääressä mies joka ei tee mitään muuta ku pyytää lisää liksaa joka toinen vuosi ja myös sitä saa.
Siis kuvitelkaa,istuu ja kyttää konetta sillä liksalla.
Ihmetttelen että suomessa on vielä niinki paljon hulluja jotka jaksaa antaa koko elämänsä näille puunfirmoille,tarkoitan työnä ja liki ilmaisena sellaisena.puunajo on vuoden tai kahden päästä, se on varmaa että aineen hinta vielä nousee, kyllä niitä kohta alkaa automiehiä mennä nurin. ainut lääke hommaan on taksojen nosto mutta luulenpa että mehtäyhtiöt ajattaa mieluummin venäläisillä, niillä ei ole mitään muuta päämäärää kun että voittoa tulis lisää ja lisää
missä jamassa kirjoitti:
puunajo on vuoden tai kahden päästä, se on varmaa että aineen hinta vielä nousee, kyllä niitä kohta alkaa automiehiä mennä nurin. ainut lääke hommaan on taksojen nosto mutta luulenpa että mehtäyhtiöt ajattaa mieluummin venäläisillä, niillä ei ole mitään muuta päämäärää kun että voittoa tulis lisää ja lisää
On siinä mielesä "tyhmiä" ku laittavat heti ku saavat jotaki ajoa,nii sen uuen velekasen vehkeen,kokeilis eka käytetyllä..,ja sit jos yhtiö ei maksa,niinku kesälläki oli se lakko..,nii automiehet vinku vaa,et ku pitäs saaja ajaa,olisivat mennee automiehet kans lakkoo..,ja olleet lakosa vaikka tuomiopäivään..,pakkoko tuos on ajaa..,auto seisontsvakuutukseen,kilivet konttorille,ja vaik viel lehteen myyntiin..,mut liian moni haluaa ajaa puoli iliman..,tai sit ovat panneet ihtensä sillä uuella autolla "velekavankeuteen" nii sen takia pakko..
- laitny
Trucker84 kirjoitti:
On siinä mielesä "tyhmiä" ku laittavat heti ku saavat jotaki ajoa,nii sen uuen velekasen vehkeen,kokeilis eka käytetyllä..,ja sit jos yhtiö ei maksa,niinku kesälläki oli se lakko..,nii automiehet vinku vaa,et ku pitäs saaja ajaa,olisivat mennee automiehet kans lakkoo..,ja olleet lakosa vaikka tuomiopäivään..,pakkoko tuos on ajaa..,auto seisontsvakuutukseen,kilivet konttorille,ja vaik viel lehteen myyntiin..,mut liian moni haluaa ajaa puoli iliman..,tai sit ovat panneet ihtensä sillä uuella autolla "velekavankeuteen" nii sen takia pakko..
Pist ny joku toisen hylkäämä miljoona ajettu puuauto ajoon saatana se o metäs joka heleveti päivä rikki,ei kenekkä hermo semmost kest
- verokarhun uhri
Trucker84 kirjoitti:
On siinä mielesä "tyhmiä" ku laittavat heti ku saavat jotaki ajoa,nii sen uuen velekasen vehkeen,kokeilis eka käytetyllä..,ja sit jos yhtiö ei maksa,niinku kesälläki oli se lakko..,nii automiehet vinku vaa,et ku pitäs saaja ajaa,olisivat mennee automiehet kans lakkoo..,ja olleet lakosa vaikka tuomiopäivään..,pakkoko tuos on ajaa..,auto seisontsvakuutukseen,kilivet konttorille,ja vaik viel lehteen myyntiin..,mut liian moni haluaa ajaa puoli iliman..,tai sit ovat panneet ihtensä sillä uuella autolla "velekavankeuteen" nii sen takia pakko..
Jos vanhalla yrität verottaja vie kaikki,ja vähän enempikin. Uudesta saa poistot joten joka killinki ei mene verottajalle,vaan autokauppaan,mutta jäähän siinä pitkällä juoksulla uusi velaton autokin joskus.(5-6 autoakun loppuun ajaa,jos silloin ei velatonta uutta,paras lopettaa.vuosissa n 15-20v)
Ex-autoilijan poika kirjoitti:
On siis niin saatanan asiaa tuo sinun juttusi,se homma on menny aivan lypsämiseksi ja se lypsettavä on velkainen autoilija jota pidetään kuristusotteessa yhtiön puolesta.
Niillä yhtiön ukoilla ei ole itellään työpäivällä pituutta ku 8tuntia ja saavat samanpalkan kun autoilija liikevaihtoa samalla ajalla.
Sitten siellä istuu saman firman paperikoneen ääressä mies joka ei tee mitään muuta ku pyytää lisää liksaa joka toinen vuosi ja myös sitä saa.
Siis kuvitelkaa,istuu ja kyttää konetta sillä liksalla.
Ihmetttelen että suomessa on vielä niinki paljon hulluja jotka jaksaa antaa koko elämänsä näille puunfirmoille,tarkoitan työnä ja liki ilmaisena sellaisena.Näin ne asiat rullaa. Perhana taitaa olla Metsähallitus ainoa firma, joka tekee useamman vuoden ale-sopimuksia. Muilla taitaa olla tyylinä se, että tehdään vuodeksi kerrallaan. On siinä mukava suunnitella elämäänsä vajaa vuosi kerrallaan. Firmojen ukot vielä niin kieroja, että se jolla on korkeampi hinta kun muilla ajaa sitten vähiten. Ja päinvastoin. Ja se vähän kalliimmalla ajava on yleensä se, jonka pyörät ensimmäisenä pysähtyy.
En tiijä onko muilla firmoilla millaisia käytäntöjä muualla päin Suomea, mutta ainakin tiälläpäin tuntuu muut firmat kuin Metsähallitus tekevän sopimuksen vuodeksi kerrallaan. Taitaa olla poikkeuksina ne, joilla on kokonais- tai avainurakointisopimuksia. En tiijä niin tarkkaan.puukuski kirjoitti:
Näin ne asiat rullaa. Perhana taitaa olla Metsähallitus ainoa firma, joka tekee useamman vuoden ale-sopimuksia. Muilla taitaa olla tyylinä se, että tehdään vuodeksi kerrallaan. On siinä mukava suunnitella elämäänsä vajaa vuosi kerrallaan. Firmojen ukot vielä niin kieroja, että se jolla on korkeampi hinta kun muilla ajaa sitten vähiten. Ja päinvastoin. Ja se vähän kalliimmalla ajava on yleensä se, jonka pyörät ensimmäisenä pysähtyy.
En tiijä onko muilla firmoilla millaisia käytäntöjä muualla päin Suomea, mutta ainakin tiälläpäin tuntuu muut firmat kuin Metsähallitus tekevän sopimuksen vuodeksi kerrallaan. Taitaa olla poikkeuksina ne, joilla on kokonais- tai avainurakointisopimuksia. En tiijä niin tarkkaan.Se useamman vuojen sopimus on siinä mielesä huono..,että naftalla on tapana kallistua..
- hei!
Trucker84 kirjoitti:
Se useamman vuojen sopimus on siinä mielesä huono..,että naftalla on tapana kallistua..
No sinä et ainakaan kuljetussopimuksista tiedä yhtään mitän.
- sisu-driver
hei! kirjoitti:
No sinä et ainakaan kuljetussopimuksista tiedä yhtään mitän.
on niin,että ainakin näillä isommilla firmoilla on polttoainapykälä sopimuksissa! taksa menee polttoaineen hinnan mukaan ylös ja alas... ainakin meilläpäin esim.metsäliitto tekee 2-4v sopimuksia ja taksan tarkitusneuvottelu pidetään kerran vuoteen. totta on että ei taksa tahdo pysyä kulujen mukana... mutta en oo kuullu että vuosi kausiin ainakaan taksan alennusta olisivat oleet vailla.
metsähallituksen ajot taas saa aina se joka laskee eniten pieleen! :) hei! kirjoitti:
No sinä et ainakaan kuljetussopimuksista tiedä yhtään mitän.
Kai niisä pitempiaikasisa sopimuksisa sit on se "pykälä" siinä sopimuksesa,joka huomioi polttoaineen vaihtelut..,mutta oonpa vaan kuullu,et vaikka se on,nii ei se hinnan "nosto" silti nii helppoa..,ja kylläpä ne muutki kustannukset pakkaa nouseen..,kaikenlisäks mitä se vaikuttaa,vaikka kuin ois pitkä sopimus,ite oon kuullu,että rahtihommisa (osittain) kuka vaan saa kuorman päälle jostain,jonka ajo on sovittu toiselle..,jos vaa on sopivat vehkeet,ja lupaa viiä halvemmalla..,kaikenlisäks me tehtiin tuosa aura-hommista ajosopimus,useamman vuoden,mutta joka syksy pittää hinta neuvotella uuestaan..?,ja pakkaa tippua..
- asioista
Trucker84 kirjoitti:
Kai niisä pitempiaikasisa sopimuksisa sit on se "pykälä" siinä sopimuksesa,joka huomioi polttoaineen vaihtelut..,mutta oonpa vaan kuullu,et vaikka se on,nii ei se hinnan "nosto" silti nii helppoa..,ja kylläpä ne muutki kustannukset pakkaa nouseen..,kaikenlisäks mitä se vaikuttaa,vaikka kuin ois pitkä sopimus,ite oon kuullu,että rahtihommisa (osittain) kuka vaan saa kuorman päälle jostain,jonka ajo on sovittu toiselle..,jos vaa on sopivat vehkeet,ja lupaa viiä halvemmalla..,kaikenlisäks me tehtiin tuosa aura-hommista ajosopimus,useamman vuoden,mutta joka syksy pittää hinta neuvotella uuestaan..?,ja pakkaa tippua..
Kovasti on hatarat edelleen sun tiedot kuljetussopimuksista. Ei niitä palkkoja muitakaan kuluja oleteta kiinteiksi monivuotisissa sopimuksissa. Kyllä niidenkin osalta tehdään tarkistuksia. Tai sitten pitää olla todellinen pölhö kustaa.
- sisu-driver
asioista kirjoitti:
Kovasti on hatarat edelleen sun tiedot kuljetussopimuksista. Ei niitä palkkoja muitakaan kuluja oleteta kiinteiksi monivuotisissa sopimuksissa. Kyllä niidenkin osalta tehdään tarkistuksia. Tai sitten pitää olla todellinen pölhö kustaa.
jos on polttoainapykälä,niin se toimii automaattisesti,ainakin näillä isoilla yhtiöillä! muut kulut katsotaan kerran vuodessa,mutta tottakai niistä pitää vääntää ja neuvotella... ei kai yhtiötkään niin hölmöjä ole,että kaiken "ilman" antaisivat! mutta se on pojat sitä yrittämistä!!! :)
- pönttö
sisu-driver kirjoitti:
jos on polttoainapykälä,niin se toimii automaattisesti,ainakin näillä isoilla yhtiöillä! muut kulut katsotaan kerran vuodessa,mutta tottakai niistä pitää vääntää ja neuvotella... ei kai yhtiötkään niin hölmöjä ole,että kaiken "ilman" antaisivat! mutta se on pojat sitä yrittämistä!!! :)
Ei ainakaan Fortumilla (nyk. Neste Oil) toimi polttoainepykälä automaattisesti.
Viime talvenakin kun polttoaineen hinta nousi pykälän laukaiseviin lukuihin, alkoi kauhea uhkailu keväällä tulossa olevalla kilpailuttamisella.
Hinnan vertailupiste oli marraskuun lopussa ja hinta laski pari kymmenystä joulukuun alussa (indeksiarvojen sisään), niin ei sitä rahtia senkään takia olisi voinut nostaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1058227- 1105743
- 555211
- 2895196
- 783831
- 583031
- 662747
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222548Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292522- 452491