Miten muistikampa asennetaan koneeseen? Omassa wanhassa koneessani on kaksi kampapaikkaa ja molemmat täynnä (64 ja 128), joten joudun ottamaan toisen kamman pois. Katoaako postettavan kamman mukana jotakin tietoa?
Kun laitoin muistikamman paikoilleen kävin katsomassa koneen tiedostoita, että se kyllä tunnisti uuden muistin määrän. Kuitenkin kun tein jonkin aikaa töitä koneella se ilmoitti kuitenkin, että C-aseman levytila vähissä! Miksi? Miten asian saa korjattua?
* Muistikamman asentaminen*
4
971
Vastaukset
- auttava käsi
miksi jouduit ottamaan toisen kamman pois. Jos sinulla on kovalevy tila vähissä niin keskusmuistikampojen vaihtaminen ei auta siihen. Lisäksi näissä kyseisissä muistikammoissa ei varsinaisesti säilytetä tietoa, vain käytön aikana. Virran sulkissasi koneesta muistit tyhjenevät aina.
Eli voisin olettaa että sinulla on kovalevy täynnä, no sitten ei muuta kuin poistamaan kaikkea turhaa levyltä mitä et enää tarvitse tai sitten uuden kovon osto edessä. Luulen Doris D et sun kannattaa viedä se kone johonkin liikkeeseen, niin siellä asennetaan se uus levy tai sit annat jonkun muun tehdä joka tietää koneista jotain. Sun ei varmaan ite kannata tehdä sille enää mitään.- heksat
Voit tarkastaa kovalevyn tilan kuten totesit muistinkin määrän.Sittenhän sen tietää mistä kiikastaa,jos kovalevy on täynnä tarvitset uuden tai sit poistat jotain.Mulla XP:ssä kovalevytilan tarkistaminen menee näin.
-oma tietokone
-kiintolevyasema C (klikkaa päällä hiiren oikealla)
Ja esiin tulee käytetty ja vapaa tila.
Ei tuo isomman kovalevyn vaihto nyt kummoinen homma ole jos sait muistikammankin vaihdettua.Muistokapasiteettisikin on vieläkin aika pieni,voithan korvata tuon 64MB kamman vaikka 256 MB kammalla. - Dooris Dee
heksat kirjoitti:
Voit tarkastaa kovalevyn tilan kuten totesit muistinkin määrän.Sittenhän sen tietää mistä kiikastaa,jos kovalevy on täynnä tarvitset uuden tai sit poistat jotain.Mulla XP:ssä kovalevytilan tarkistaminen menee näin.
-oma tietokone
-kiintolevyasema C (klikkaa päällä hiiren oikealla)
Ja esiin tulee käytetty ja vapaa tila.
Ei tuo isomman kovalevyn vaihto nyt kummoinen homma ole jos sait muistikammankin vaihdettua.Muistokapasiteettisikin on vieläkin aika pieni,voithan korvata tuon 64MB kamman vaikka 256 MB kammalla.Juu, sainkin tuossa juuri vinkkiä, että muistin lisääminen ei autakaan mitään tässä C-aseman täyttymisasiassa. Sitten tarkastelin, että koneellani on myös D-asema, joka ilmeisesti on kapasiteetiltään suurempi kuin C-asema, ja minun koneessani siellä ei ole mitään.
Mihä tiedostoja voisin siirtää sinne? Siirtyvätkö kansiot ihan leikkaa-liimaa-systeemillä, niin että kaikki varmasti tulee mukaan? Vai pitäisikö poistaa ohjelmia (helposti ladattavia kuten Adobe Acrobat, WinAmp ym) ja ladata sitten uudelleen D-asemalle?
Valokuvia en koneellani yleensä säilytä vaan poltan rompulle. Ja cookiet ja temp:it poistan viikottain. - auttava käsi
Dooris Dee kirjoitti:
Juu, sainkin tuossa juuri vinkkiä, että muistin lisääminen ei autakaan mitään tässä C-aseman täyttymisasiassa. Sitten tarkastelin, että koneellani on myös D-asema, joka ilmeisesti on kapasiteetiltään suurempi kuin C-asema, ja minun koneessani siellä ei ole mitään.
Mihä tiedostoja voisin siirtää sinne? Siirtyvätkö kansiot ihan leikkaa-liimaa-systeemillä, niin että kaikki varmasti tulee mukaan? Vai pitäisikö poistaa ohjelmia (helposti ladattavia kuten Adobe Acrobat, WinAmp ym) ja ladata sitten uudelleen D-asemalle?
Valokuvia en koneellani yleensä säilytä vaan poltan rompulle. Ja cookiet ja temp:it poistan viikottain.Älä ainakaan mitään "windows" ja "program files" kansioista siirrä mittään, eikä muutenkaan asennettuja ohjelmia.
Voisit jatkossa käyttää vain d: asemaa
Esim. jos on musiikkia (mp3) niin ne voit "leikata ja liimata" helposti sinne d: asemalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395150Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5181730Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59870
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50803Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738