Mikä hiirilaji tämä on?

Tommi

Tämä ei tänne varsinaisesti kuulu, koska kyse ei ole lemmikkihiiristä.

Nimittäin kotonani maatilalla on alkanut esiintymään varsin paljon hiiriä eivätkä ne ole mitään normaaleja harmaita hiiriä vaan sellaisia melko suuria ja solakkoja otuksia, joilla on maha valkoinen ja selkä vaaleanruskea. Eivät ole rottiakaan, mielestäni.
Olisiko jollain alan harrastajalla tietoa myös näistä "maatiaishiiristä"?

6

718

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • snapsilasi

Peltohiiri-nimellä liikkuvat hiirulaiset.

• ovat

ne ovat metsähiirä, jotka tunkevat aina taloihin sisään syksyisin. Ulos ne palaavaat joskus talvella. Ne ovat todellisia tuholaisia, jotka pitäisi myrkyttää heti pois jos niitä näkyy! Kiinni niitä ei ilman loukkua saa millään.

• hiirulainen

sori jos oon tällanen mut oon niin eläinrakas et tuntuu pahalta ku joku sanoo et hiiriä pitää tappaa..

• Boogie86
        hiirulainen kirjoitti:

sori jos oon tällanen mut oon niin eläinrakas et tuntuu pahalta ku joku sanoo et hiiriä pitää tappaa..

Julmaahan se on, mutta joskus on pakko...:( En minäkään tahtoisi, että hiiret valtaisivat taloni kun isona joukkona saavat paljon harmia aikaan.

• Salopeura

Metsähiireltä vaikuttaa. Ei se nyt mikään paha tuholainen ole. Itse olen syksyisin loukulla pyytänyt. Loppuvat pian. Ei ole ollut ongelma.

• ultraakehiin

Ultraääneen perustuva karkotin toimii, hääti hiiret, myös metsähiiret ja rotatkin autotallista. Ei näkynyt yhtään jälkeä laitteen hankinnan jälkeen ja pähinäö( tarkistussyötti) pysy koskemattomana. Sitö ennen pyydystin AUTON SISÄLTÄ pari rottaa ja puolen tusinaa hiiriä. Myös auton ilmanpuhdistajassa oli hiirenpesä ja auringonkukan siemeniä ruokavarastona ( 2 kertaa 10 v aikanan) ja vebaston johdfot jyrsittiin poikki. Siis silloin viime talvena hankin karkottajan kun loukut eivät riittäneet

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2590
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2552
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1752
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1577
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1490
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1430
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1352
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1213
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1157
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1076
    Aihe