Vähän pohdintaa, mennäkkö vai eikö mennä?
Nyt kun on tuo suuriturma oikeudessa, ja kun aikanaan tulee siitä tuomio. Niin jos siitä lankeaa minkäänlainen tuomio kuljettajalle, niin uskaltaako sitten kukaan lähteä liukkaalla kelillä liikkeelle ollenkaan.
Tehdäänkö sitten niin, että kun "Mette Mannonen" lupaa televisiossa liukasta. Niin kukaan ei sitten lähde ajamaan ollenkaan.
Vai onko se tehtävä niin, kuin nyt näyttäisi vaatimukset keskustelussa olevan. Että joka kilometri on käytävä tarkistamassa jalan ulkona, että onko tie jäässä mahdollisesti. Eihän sitä tiedä milloin se jäätyy, milläkin kohden yöllä.
Sillä voihan se karata käsistä siinä ensimmäisessäkin liukkaassa. Eikä varoita etukäteen, niinkuin yleensä tekee.
Ja jos joku luulee, että vauhti aiheuttaa sen karkaamisen. Niin kyllä se karkaa siinä 70km/h yhtälailla, jos on peilikirkas jää alla. Ja ainakin siinävaiheessa, jos alkaa jarruttamaan alamäessä topakasti vauhtia hiljentääkseen. Ei tarvitse kummaa heittoa tiessä, jos tie on ihan peilini. Niin ei auta kuin toivoa parasta, tai sitten jäädä kotiin näpyttelemään tietokonetta. Niin kuin minä aionkin pian tehdä kokonaan. Saavat nämä osaavat ajella ne tavarat, jos kerta taitoa ja malttia löytyy.
Pohdintaa
12
2242
Vastaukset
- Älä ,muuta virka
Eiköhän sovita oikein porukalla, että mikäli tämä Transpointin huono-onninen kuljettaja saa vielä nykyisten kärsimysten lisäksi jonkin tuomion, niin lyödään koko Suomi stoppiin. Ajakaa sitten junillanne päivittäistavarat ym. Mä olen ainakin ollut aistivininani näistä mielipiteistä, ettei maa päällään voi kantaa suurempaa käärmettä tai roistoa kuin tämä kaikkien päällesylkemä "rekkakuski".
- Ohjaamotarkkailija
Vehkeet parkkiin. Ylimääräinen tauko "turvallisuuden nimessä"?? Tämä mielipide olisi riittävä kannanotto kaverin puolesta ja siitä miten tärkeetä työtä teemme jokainen tahoillamme.
Ohjaamotarkkailija kirjoitti:
Vehkeet parkkiin. Ylimääräinen tauko "turvallisuuden nimessä"?? Tämä mielipide olisi riittävä kannanotto kaverin puolesta ja siitä miten tärkeetä työtä teemme jokainen tahoillamme.
Jos Transpointin kuski saa tuomion, niin eikun pyörät jumiin.
- tueksi
puukuski kirjoitti:
olen valmis seisomaan tuon ajan, ja vaikka pidempäänkin.
olen itse samassa firmassa toisessa terminaalissa ja kaveri ei oo mikään rikollinen, kärsinyt ihan tarpeeksi ja tämän tuskan hän kantaa mukanaan lopun elämää, tekipä sitte nmitä tahansa työtä.
nuo tuomitsijan jotka ovat valmiit lynkkaamaan kaverin, eivät tosiaankaan ajattele mistä heidän kaljansa ja bensansa ilmestyy kotikulmille kauppoihin ja asemille.
ilman tätä ammattikuntaa ei hänkään mäyräkoiraa niin halvalla hakisi kiskalta, kotikulman. - Suomessa
tueksi kirjoitti:
olen valmis seisomaan tuon ajan, ja vaikka pidempäänkin.
olen itse samassa firmassa toisessa terminaalissa ja kaveri ei oo mikään rikollinen, kärsinyt ihan tarpeeksi ja tämän tuskan hän kantaa mukanaan lopun elämää, tekipä sitte nmitä tahansa työtä.
nuo tuomitsijan jotka ovat valmiit lynkkaamaan kaverin, eivät tosiaankaan ajattele mistä heidän kaljansa ja bensansa ilmestyy kotikulmille kauppoihin ja asemille.
ilman tätä ammattikuntaa ei hänkään mäyräkoiraa niin halvalla hakisi kiskalta, kotikulman.Mutta esim Ranskassa kyllä. Suomalaiset on vaan yksinkertaisesti liian kilttiä porukkaa.
puukuski kirjoitti:
"kässäri" päälle vaan..
- out-sider
käynyt minullekin,eikä enää pahasti vaivaa,eli ajelin aikani,sitten päätin jättää ajurin hommat. Ainahan siinä on uransa huipulla ja ei ole vapaa-ajan huolia kun ei ole vapaa-aikaakaan. Taloudellisesti tiukaa hankkia aikuisena uusi ammatti ja kituuttaa koulun penkillä pienillä " tuloilla ",mutta aikansa kun menemisen vietti riivasi,nyt osaa jo nauttia ettei tarvitse aina olla menossa. Olisihan sitä jaksanut vielä ajaa,mutta onneksi perhe syyt alkoi ajatteluttaa keväällä 2002 sen verran vaativasti,että tuli hankkiuduttua ihan toisen alan kouluun,enkä siis ole katunut pätkääkään. Nykyiset tiekeli olosuhteet kun ottaa huomioon ja muistaa mitä ne olivat yli 10 vuotta sitten,tuntuu että jos ei ilmasto ole vaikuttanut asioihin,niin säästö toimenpiteet kuitenkin ja toisaalta pikkuautojen määrät,nopeudet ja välinpitämättömyys eivät nekään ole ainakaan vähentynyt,vaikka on tullut uusia hki-lahti-heinola ja hki-tre jne. teitä,niin siltikin enemmän aikaa on jäänyt koti-hommiin. Sattuihan niitä ratissa tapauksia,joita ei unohda,tulevat vieläkin uniin,mutta kuten sanottu, vierotus oireet olla yht´äkkiä pois ajamasta oli puoli vuotta,sitten jo tähän tavalliseen elämään tottui,eikä kaduta lainkaan.
- 3000000km
Totta helkutti nopeus vaikuttaa ajoneuvon käyttäytymiseen,kelillä kuin kelillä !!
Nopeutta on laskettava vastaamaan kulloistakin tilannetta.
Se on tosi,että kun tarpeeksi liukasta ajoneuvon renkaiden kitka häviää pienilläkin nopeuksilla,(välillä paikalla ollessakin),mutta jälki on aina siistimpää mitä pienemmällä vauhdilla metsään mennään.Monesti pysää jo ojan penkkaan missä pitoa löytyy,mutta vähän kovemmalla nopeudella kalusto kyljellään ojan pohjalla.Välillä käyn kokeilemassa tien pinnan liukkautta,tarkkailen peilien varsien jäätymistä,jos sataa alijäähtynyttä vettä,samallalailla se tienpintaan jäätyy,vastaan tulevien ajoneuvojen valojen heijastumasta voi päätellä onko tie jäässä jne.
Mitä enempi kilometrejä sen harvemmin liukkaus "yllättää".- autoilijat
koskee joka syksy. Tietenkin nopeusrajoitus ei määrää kuinka lujaa pitää ajaa vaan kuinka kovaa saa ajaa enintään. Liukkaat aina on yllätys jopa ammattikuljettajille,joka vuos pitää aina opetella asia uusiks. Paapatat asiaa joka pitäis olla jokaiselle tuttu,mut koska sä osaat hommat ala siis rekkakuskiks niin mä pääsen helpommalla. No älä ala,en pahimmalle vihamiehellekkää yllyttäis sellasta kokeilee.se on ihan oikeesti muutaku luulis, Ajan venäjälle,kerta viikossa moskovaan,minne sä ajat ?
- muijaas
autoilijat kirjoitti:
koskee joka syksy. Tietenkin nopeusrajoitus ei määrää kuinka lujaa pitää ajaa vaan kuinka kovaa saa ajaa enintään. Liukkaat aina on yllätys jopa ammattikuljettajille,joka vuos pitää aina opetella asia uusiks. Paapatat asiaa joka pitäis olla jokaiselle tuttu,mut koska sä osaat hommat ala siis rekkakuskiks niin mä pääsen helpommalla. No älä ala,en pahimmalle vihamiehellekkää yllyttäis sellasta kokeilee.se on ihan oikeesti muutaku luulis, Ajan venäjälle,kerta viikossa moskovaan,minne sä ajat ?
kun olet moskovassa
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1018033- 1075647
- 2794993
- 494933
- 763707
- 542940
- 642667
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222498Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292432- 422358