Linnaan!!!

xyz

Konginkangas rekka kuskille linnaa..
Olen seurannut näitä raskaan liikenteen ritareita jo jonkin aikaa ja tämä onnettomuus oli odotettavissa.Ajetaan niin pirusti turbo viheltäen.Turha selitellä millään kireillä aikatauluilla jne.

20

1898

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kulkurinvalssi

Linnanportinvartija...?
      Lyödään sit kaks kärpästä kerralla.
      Vaikka kyllä toi rekkakuski on jo linnansa kärsinyt ilman tätä teatteria jossa sinunlaises räkänokat ja malliapinat ihan valtionsyyttäjiä myöten vain ja ainoastaan omaa narsismiaan harrastaa.
      Vissiinnii uneksitte yöt syyteharkintoja nauttien... Noh, säästyypähänä eukkonne mokomilta kiusankappaleilta ja saa mielenrauhan...

• Rattimatti

"Olen seurannut näitä raskaan liikenteen ritareita jo jonkin aikaa".

Ootko ottanut elämäntehtäväksesi? No, saahan meidän perään katsella, mutta mitä tyydytystä siitä saat? Kuvitteletko sinä, että jos turbo viheltää kunnolla, niin se merkitsee välittömästi kaahaamista. Tiesitkö, että isolla dieselillä käytetään moottorin vääntöä hyväksi massan liikkeessä pitämiseksi.

• xyz

Jos tosiaan väität ettei rahtarit aja nykyisin agressiivisesti niin puhut PASKAA...näkeehän sen kaikki.
        Turbot pitäisi kieltää heti vetureista jne.
        Kyllä pojat hymy hyytyy nyt on Isopyörä lähtenyt liikkeelle ja siinä ei pullikointi auta.

• xyz

Olisin vielä huomauttanut 23 kuolleesta ja useasta loukkaantuneesta.
        Pitäisikö vaan paijata päätä ja yrittää ymmärtää?
        Minun raja on ainakin ylitetty moninkertaisesti!

• Rattimatti
        xyz kirjoitti:

Jos tosiaan väität ettei rahtarit aja nykyisin agressiivisesti niin puhut PASKAA...näkeehän sen kaikki.
        Turbot pitäisi kieltää heti vetureista jne.
        Kyllä pojat hymy hyytyy nyt on Isopyörä lähtenyt liikkeelle ja siinä ei pullikointi auta.

Onkohan oikealle henkilölle annettu ajokortti, kun tuommoisia vikisee. "Näkeehän sen kaikki", joo tuollaiset tolvanat, jotka kuvittelee että tiet on tehty vain heitä varten. Ja mitä tuohon toiveeseesi turbosta tulee, niin in your dreams. Taidat vaan provosoida.

• Elävä
        Rattimatti kirjoitti:

Onkohan oikealle henkilölle annettu ajokortti, kun tuommoisia vikisee. "Näkeehän sen kaikki", joo tuollaiset tolvanat, jotka kuvittelee että tiet on tehty vain heitä varten. Ja mitä tuohon toiveeseesi turbosta tulee, niin in your dreams. Taidat vaan provosoida.

On sitä ennenkin tehoja kuristettu.Aikanaan 80 luvulla F1 turbot kielettiin.Kyllä se hoituisi tänäpäivänäkin.

• Lize
        xyz kirjoitti:

Ei pidä syyttää rekkakuskia niistä kaikista kuolemista. Voisin väittää osan kuolleen puutteellisen hoidon takia, ainakin kun on lukenut tutkintaselostuksen. Sinunkin kannattaisi lukea se niin et tulisi möläytelleeksi tuollaisia.

• Rattimatti
        Elävä kirjoitti:

On sitä ennenkin tehoja kuristettu.Aikanaan 80 luvulla F1 turbot kielettiin.Kyllä se hoituisi tänäpäivänäkin.

Verrata F1-autoa rahtiautoon. F1:ssä bensakone kiikuttaa muutaman satasen painoista "lastua" kuin leppäkeihästä. Rahtikampe painaa max 60 tonnia ja myllyt n. 400-700 hv dieselkoneita. Ahtopainetta tarvitaan vähän toisella tavalla. F1 ottaa vajaat 20 000 rinkulaa minuutissa, iso dieselmotti korkeimmillaan 2500 kierrosta minuutissa. Yhdistelmissä keskiarvoteho on n. 7-10 heppaa tonnia kohden. Mitäköhän mahtaa F1-autossa olla?

• Kulkurinvalssi
        xyz kirjoitti:

... on niin ala-arvoisia että niistä loistaa todellakin asenteesi jossa et todellakaan murehdi näiden kuolemaa vaan sä itse ajattelet lähinnä - sun tyylisäi lainaten; "vittuako ne siihen bussiin änkesi henkesä uhalla".
        Tässä sun keskustelutasosi kiteytettynä!

• stycke
        xyz kirjoitti:

Kaikki muutkin enemmän tai vähemmän kuolonkolarin aiheuttajana olleet linnaan, eikö? Mukaanlukien aivan kaikki henkilöautokuskit myös. Tulee vain yksi paha ongelma: Eivät kaikki mahdu millään hemmetillä maamme vankiloihin.

• stycke
        Lize kirjoitti:

Ei pidä syyttää rekkakuskia niistä kaikista kuolemista. Voisin väittää osan kuolleen puutteellisen hoidon takia, ainakin kun on lukenut tutkintaselostuksen. Sinunkin kannattaisi lukea se niin et tulisi möläytelleeksi tuollaisia.

...ja osa ihan vain turvavyön käyttämättömyyden takia.

• Lize
        stycke kirjoitti:

...ja osa ihan vain turvavyön käyttämättömyyden takia.

Tärkeä pointti! Ei niitä turvavöitä ole koristeeksi linja-autoihinkaan asennettu. Voisi olla hyvä kampanjoida linja-autoissa turvavyön käyttämistä. Tosin varmaan niitä pitäisi ensin asentaa enemmän, aika harvoissa busseissa niitä olen nähnyt joka paikalla olevan.

• stycke
        Lize kirjoitti:

Tärkeä pointti! Ei niitä turvavöitä ole koristeeksi linja-autoihinkaan asennettu. Voisi olla hyvä kampanjoida linja-autoissa turvavyön käyttämistä. Tosin varmaan niitä pitäisi ensin asentaa enemmän, aika harvoissa busseissa niitä olen nähnyt joka paikalla olevan.

Totta, nythän kai Linja-autoliitto suunnittelee turvavyökampanjaa. Totta onkin ettei kaikissa autoissa niitä joka paikalla ole, mutta ironista kyllä, bussissa IUF-867 sellaiset oli.

• Lize
        stycke kirjoitti:

Totta, nythän kai Linja-autoliitto suunnittelee turvavyökampanjaa. Totta onkin ettei kaikissa autoissa niitä joka paikalla ole, mutta ironista kyllä, bussissa IUF-867 sellaiset oli.

Niin siinä oli. Ikävää ettei niitä käytetty, olisi saattanut pelastaa monta henkeä tai ainakin lieventää vammoja. Ilmeisesti turvavyön käyttäminen bussissa on sen verran outoa vielä, ettei niitä sen takia käytetä. Jostain syystä en ole kampanja suunnitelmaa kuullut, mutta hyvä kun sellainen on tulossa.

• stycke
        Lize kirjoitti:

Niin siinä oli. Ikävää ettei niitä käytetty, olisi saattanut pelastaa monta henkeä tai ainakin lieventää vammoja. Ilmeisesti turvavyön käyttäminen bussissa on sen verran outoa vielä, ettei niitä sen takia käytetä. Jostain syystä en ole kampanja suunnitelmaa kuullut, mutta hyvä kun sellainen on tulossa.

Tutkijalautakuntahan sitä suositti, ja Linja-autoliitto ilmeisesti on ottanut sen "onkeensa". Kyllähän se tietysti tottumatta oudolta voi tuntua, mutta viimeksi kun pikavuorobussilla matkustin, pistin kokeeksi lähtöpäässä turvavyön kiinni kun sellainen oli tarjolla. Muuten siitä ei sitten ollut mitään haittaa, paitsi perillä kun en muistanut sitä ja yritin nousta avaamatta vyötä :-) Joillakin vuoroilla olen kuullut kuljettajien kehoittavankin turvavyön käyttöön leikkisästi sanomalla asian tyyliin "turvavyöt ovat maksutta käytettävissänne" tms.

• teemu

Näyttää aika negatiivistä palautetta tulevan tästä keskustelusta.... Tämähän on vain sitten minun mielipiteeni. Mielestäni pitäisi jo liittojen jo puuttua näihin kiireisiin aikatauluihin. jokainen joka on ollut/on töissä kuljetusalalla niin tietää varmasti mitä se kiire on! Olisi aika kuljetus alojen jo harkita lakkotoimenpiteitä.
      Ja teille muille "kaikkitietäville" älkää puhuko asiasta mistä ette tiedä yhtään mitään.
      Voimia kaikille raskaan liikenteen kuljettajille!
      V...tuttaa nuo kirjoitukset joissa sanotaan että ei ole kiireitä.

• käy niin

Täällä muu liikenne on vapaata riistaa ja lähes täysin vapaasti tapettavissa. Kaikki menee aina vahinkona vaikka olisi ajanut 300km/h 6 promillen humalassa niin sakkoa vaan saa.

• se kuski kärsi lopun ikäänsä henkisesti ja sitä kautta fyysisesti. Valtionsyyttäjän täytyy pykälien mukaan syyttää, se on sitten oikeusasteista kiinni mitä ne sieltä antaavat.
      Eihän kaikkia rattijuoppojakaan linnaan pistetä, vaikka nähdäkseni heidän aiheuttamat onnettomuudet ovat TÄYSIN TAHALLISIA. Konginkangas oli puhdas onnettomuus. Jos pysyttäiskin kaikki kotona sohvalla niin ei kuolisi ihmisiä liikenteessä, prkl!

• joooooooooo

Ei ketään voi linnaan laittaa puhtaasta vahingosta!!!!!!!!!

• Heka

Linnaan kaikki vittu, ketkä siellä tienpäällä nyt liikkuvatkin, ovat kuitenkin aikeissa tappaa jonkun.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      136
      3787
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2546
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1995
    4. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1741
    5. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      31
      1526
    6. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      125
      1501
    7. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1321
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1266
    9. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      488
      1265
    10. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      80
      1235
    Aihe