Suomen kuorma-autoliitto lupasi käynnistää kampanjan 80 km/h nopeusrajoituksen noudattamiseksi.
Ei tunnu tehoavan rekkoihin. Nopeudet vain nousevat aikaisemmasta 89 km/h todellisesta. Olen äimänä.
Lahtarit vai
13
908
Vastaukset
- ajotaitoinen
juntit rahtarit uudelleen autokouluun tai saunan nurkan taakse....
- Rattimatti
Älyn jättiläiset on taas päässeet irti! Lopettakaa tuo pillittäminen. Lahjaksi ootte ajokorttinne saaneet.
Rattimatti kirjoitti:
Älyn jättiläiset on taas päässeet irti! Lopettakaa tuo pillittäminen. Lahjaksi ootte ajokorttinne saaneet.
Jääkää nyt ihmeessä kotiin sinne mamman viereen peiton alle, jos liikenteessä on noin kamalan pelottavaa...
- Ohjaamotarkkailija
Sanotaan että,ÄLÄ VALITA! Tee asialle jotain. Kun sun itkusi menee hukkaan niin,kehitä itseäsi. Opettele hoitamaan omat asiasi ja eteenkin selviämään liikenteessä. Niin mekin selviämme. Emme ala vaatimaan teidänlaisia poistattamaan liikenteestä. Tämä vastaus on yleisesti kaikille rutisioille.
Osa ihmisistä jotka ovat heikkoja-yksilöitä elämässään valittavat aina. Ja ovat aina muiden ehdoilla ja vailla minkäänlaista vastuuta tekemisistään. Meitä ammattilaisia on hyviä ja huonoja. Samoin kuin teitäkin. Toiset pärjää,toiset valittaa... - Tepa
kuin niin nousevat??? Mikä helevetin faktahan se oli??? Omalla (itse asiassa työnantajan...)Scanialla jurrannut 82-84 eikä ole viimeisen viikonkaan aikana raskaita ohi mennyt.
- Carawaneri
Aikaisemmin oli meno se, että rekat eivät saavuttaneet, kun ajeli vaunuyhdistelmän kanssa VT 10 Turusta Hämeenlinnaan päin noin mittarinopeutta 92-93.
Tilanne oli hallinnassa, kun piti nopeuden varsinkin ylämäissä. Rekat jäivät. Niitä oli tosin kahta heimoa: osa kulki niin perkuleesti ja osa oli ilmeisen raskaassa lastissa tai moottoriteho ei riittänyt mäissä.
Sivumennen sanoen: noin 5 prosenttia vuosittaisista kilometreistä on vaunun kanssa. Muut pelkällä henkilöautolla.
Istuskelin syksyllä piruuttani ja aika monta kertaa pakostakin muutaman rekan takana 80 km/h alueella, kun oli vielä satasen rajoitus. Oma mittarini näytti yli sataa ja etäisyys pysyi samana. Rekkojen todellinen nopeus oli yli 95 km/h.
En kerro. millaisia rekkoja oli kysymyksessä, mutta yksi meni ojaan kuukausi-pari sitten Hausjärvellä traktoria väistettyään.
Kysymys kuuluukin: onko rajoittimia näpelöity? - Tepa
Carawaneri kirjoitti:
Aikaisemmin oli meno se, että rekat eivät saavuttaneet, kun ajeli vaunuyhdistelmän kanssa VT 10 Turusta Hämeenlinnaan päin noin mittarinopeutta 92-93.
Tilanne oli hallinnassa, kun piti nopeuden varsinkin ylämäissä. Rekat jäivät. Niitä oli tosin kahta heimoa: osa kulki niin perkuleesti ja osa oli ilmeisen raskaassa lastissa tai moottoriteho ei riittänyt mäissä.
Sivumennen sanoen: noin 5 prosenttia vuosittaisista kilometreistä on vaunun kanssa. Muut pelkällä henkilöautolla.
Istuskelin syksyllä piruuttani ja aika monta kertaa pakostakin muutaman rekan takana 80 km/h alueella, kun oli vielä satasen rajoitus. Oma mittarini näytti yli sataa ja etäisyys pysyi samana. Rekkojen todellinen nopeus oli yli 95 km/h.
En kerro. millaisia rekkoja oli kysymyksessä, mutta yksi meni ojaan kuukausi-pari sitten Hausjärvellä traktoria väistettyään.
Kysymys kuuluukin: onko rajoittimia näpelöity?joten mittari on Tarkka. Kun ajan ennalta mainittua 82-84 km/h niin harvoin minua ollaan ohittamassa. Alamäessä vauhti saataa ehkä hetkeksi nousta, mutta että jatkuvasti??? Enpä usko.
- Carawaneri
Tepa kirjoitti:
joten mittari on Tarkka. Kun ajan ennalta mainittua 82-84 km/h niin harvoin minua ollaan ohittamassa. Alamäessä vauhti saataa ehkä hetkeksi nousta, mutta että jatkuvasti??? Enpä usko.
Moni muukin yhdistelmän kuljettaja sanoo ajavansa saman rajoittimen asetuksen mukaan. Käytäntö on kuitenkin erilainen. Valitettavasti.
Mainitsin vain esimerkin monista tapaamistani. Kyseessä ei ollut alamäessä liukunut nopeus, vaan rekka veteli samaa kyytiä pitkät siivut tasamaalla.
Rajoitin säädetään käsittääkseni uusien renkaiden mukaan. Nopeus nousee, kun renkaat kuluvat. Eli lujimpaa menevät kuluneimmilla renkailla ajavat. - Tepa
Carawaneri kirjoitti:
Moni muukin yhdistelmän kuljettaja sanoo ajavansa saman rajoittimen asetuksen mukaan. Käytäntö on kuitenkin erilainen. Valitettavasti.
Mainitsin vain esimerkin monista tapaamistani. Kyseessä ei ollut alamäessä liukunut nopeus, vaan rekka veteli samaa kyytiä pitkät siivut tasamaalla.
Rajoitin säädetään käsittääkseni uusien renkaiden mukaan. Nopeus nousee, kun renkaat kuluvat. Eli lujimpaa menevät kuluneimmilla renkailla ajavat.Kun rengas kuluu niin vierinkehä pienenee l. juuri päinvastoin kuin väitit. Siis nopeus laskee kun renkaat kuluvat lisää.
- Tepa
Tepa kirjoitti:
Kun rengas kuluu niin vierinkehä pienenee l. juuri päinvastoin kuin väitit. Siis nopeus laskee kun renkaat kuluvat lisää.
...ajokissani rajoitin on säädetty kyllä yheksäänkymppiin, mutta en aja sitä rajoitinta vasten!!
- sinivilkku
Tepa kirjoitti:
Kun rengas kuluu niin vierinkehä pienenee l. juuri päinvastoin kuin väitit. Siis nopeus laskee kun renkaat kuluvat lisää.
Niinhän siinä käy.
Kyllä nuo jotkut ovat sitten viisaita ;) - stycke
Carawaneri kirjoitti:
Rajoitin säädetään käsittääkseni uusien renkaiden mukaan. Nopeus nousee, kun renkaat kuluvat. Eli lujimpaa menevät kuluneimmilla renkailla ajavat.Tämä kirjoitus loi kummasti uskoa karvanaamareiden kykyyn ajatella :-)
- Tarzi
stycke kirjoitti:
Tämä kirjoitus loi kummasti uskoa karvanaamareiden kykyyn ajatella :-)
Ajan aina rajoitinta vasten on niin kiire elintarvikeajossa, vältän vain aina satatasen piikkejä kuten Keski-Euroopassa, valitettavasti on niin kiireelliset aikataulut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363847- 122596
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos372025Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211751Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?311556- 1251521
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101331- 851302
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo5001300- 141266