Olen kuullut vahvaa huhua että volvon vm.96 2.3 matalapaineturbo koneeseen saisi lisää hieman heppoja katkaisemalla jonkun turboon menevistä alipaineletkuista ja laittamalla siihen väliin T-kappaleen , ilmeisesti ahtopaine hieman nousee ??
Mutta mikä se näistä letkuista mahtaa olla , onko kellään tietoa..??
940 volvon 2.3T turbosta lisää tehoja..
17
19214
Vastaukset
- Oikea tapa
Kepulikonsteja...
Miksi et nostaisi ahtoja ihan oikeilla tavoilla. Tuo matalapaineinenkin ahdin jaksaa nostaa painetta huomattavasti enemmn kuin mihin se on tehtaalla viritetty. - seos saattaa laihentua
ahtopaineen nousun myötä ,koska moottori säädetty taloudellisuuden nimissä juuri niitä ahtoja varten. Seurauksena voi sulaa mäntiä ja se ei enää ole halpaa se. Lastuta ennemmin tai osta t-5r.
- jlknjlkö
Kyllä aitä vaan pystyy nostamaan siitä 0,3 ---> 0,6-0,7bariin. Ohjausyksikkö tajuaa vielä sen.. itse ajoin pitkään yli 400tkm ajetulla lastuttamattomalla 900satku ft:llä ennen kuin myin sen. Ei ollu ongelmia.
- pauna
Tuolta www.bsrab.se
Lastuviritykset 155hv, 175hv ja 205hv. Hinnat 2500-4300 kruunua. Aivan käsittämättömän halpaa verrattuna muihin automerkkeihin saatuun tehoon nähden. Tuo 2.3t on todella maltillisesti säädetty vakiona.
Ihmetyttää muuten kun sulla tuollainen auto on, etkä ole valmis lastuttamaan vaan pelkkiä vippaskonsteja kyselet. Eikun lastukauppaan mars!- pauna
Suomessa tuota firmaa edustaa www.doc-power.com. Ei ole kokemuksia itsellä, mutta hyvät nettisivut.
- exvolvisti
pauna kirjoitti:
Suomessa tuota firmaa edustaa www.doc-power.com. Ei ole kokemuksia itsellä, mutta hyvät nettisivut.
Se on letku, joka menee hukkaportin alipainekellolle. Laitat väliin venttiilin(bleederi), joka laskee ilmaa välistä ulos säädetyn verran (huijaa järjestelmää). Varo ettei mene laihalle. Kannattaa hommata lastu lisäksi. Käy volvolandian sivuilta katsomassa tarkemmin.
- ei puhu ennenkuin tietää...
pauna kirjoitti:
Suomessa tuota firmaa edustaa www.doc-power.com. Ei ole kokemuksia itsellä, mutta hyvät nettisivut.
Ottaisitte nyt selvää asioista ennenkuin kirjoitatte niistä muille....ensinnäkään doc-power ei myy noin vanhaan autoon viritysohjelmia...:(
Ja toisekseen viri lastuihin noin vanhan kärryn kyseessä ollessa kannattaa suhtautua varauksella , koska ne maksaa 500eur vähintään ja tehon lisäys on ehkä mitä on...saman tehon lisäyksen saa tosiaan asentamalla venttiilin hukkaportin ja alipainekellon väliin , maksaa 65 euroa sellainen "virallinen" versio jonka pitäisi säilyttää myös alavääntö koneessa...mutta näissä asioissa kannattaa kääntyä jonkin asian tuntevan turbo pajan puoleen ja sielläkin suhtautua varauksella siihen mitä siellä milloinkin tyrkytetään ja mihin hintaan....
Nimittäin näitä "viritys" lastuja yms.myydään aivan käsittämättömällä katteella , vaikka "halpoja" hevosia ovat silti jos vertaa perinteiseen viritykseen...mutta se kannattaa aina muistaa että vastuun kantaa lähes poikkeuksetta itse virittäjä - rgt
ei puhu ennenkuin tietää... kirjoitti:
Ottaisitte nyt selvää asioista ennenkuin kirjoitatte niistä muille....ensinnäkään doc-power ei myy noin vanhaan autoon viritysohjelmia...:(
Ja toisekseen viri lastuihin noin vanhan kärryn kyseessä ollessa kannattaa suhtautua varauksella , koska ne maksaa 500eur vähintään ja tehon lisäys on ehkä mitä on...saman tehon lisäyksen saa tosiaan asentamalla venttiilin hukkaportin ja alipainekellon väliin , maksaa 65 euroa sellainen "virallinen" versio jonka pitäisi säilyttää myös alavääntö koneessa...mutta näissä asioissa kannattaa kääntyä jonkin asian tuntevan turbo pajan puoleen ja sielläkin suhtautua varauksella siihen mitä siellä milloinkin tyrkytetään ja mihin hintaan....
Nimittäin näitä "viritys" lastuja yms.myydään aivan käsittämättömällä katteella , vaikka "halpoja" hevosia ovat silti jos vertaa perinteiseen viritykseen...mutta se kannattaa aina muistaa että vastuun kantaa lähes poikkeuksetta itse virittäjäälä ny tärkeile siellä!
- perk...
ei puhu ennenkuin tietää... kirjoitti:
Ottaisitte nyt selvää asioista ennenkuin kirjoitatte niistä muille....ensinnäkään doc-power ei myy noin vanhaan autoon viritysohjelmia...:(
Ja toisekseen viri lastuihin noin vanhan kärryn kyseessä ollessa kannattaa suhtautua varauksella , koska ne maksaa 500eur vähintään ja tehon lisäys on ehkä mitä on...saman tehon lisäyksen saa tosiaan asentamalla venttiilin hukkaportin ja alipainekellon väliin , maksaa 65 euroa sellainen "virallinen" versio jonka pitäisi säilyttää myös alavääntö koneessa...mutta näissä asioissa kannattaa kääntyä jonkin asian tuntevan turbo pajan puoleen ja sielläkin suhtautua varauksella siihen mitä siellä milloinkin tyrkytetään ja mihin hintaan....
Nimittäin näitä "viritys" lastuja yms.myydään aivan käsittämättömällä katteella , vaikka "halpoja" hevosia ovat silti jos vertaa perinteiseen viritykseen...mutta se kannattaa aina muistaa että vastuun kantaa lähes poikkeuksetta itse virittäjäTurbo autossa lastulla saadaan huomattavia teho/vääntölisiä halvalla hinnalla. Tottakai mitä tahansa oikeastaan teet autolle niin se on oma vastuu.. Toki ilman lastuakin pärjää suht pitkälle, esim. ahdot saa nostettua jonku verran ylöspäin ilman lastuakin, mutta jos haluaa enemmän irti niin lastulla saadaan esim bensakarttojen muokkaus :)
- Nimetön
Lueppas tuolta Turbo Uno viestiltä miten vastasin
kerroin joitakin perusasioita aiheesta?
Eli ahdin menee vaihtoon ja vähän muutakin?
Tämäkin keskustelu palsta on täysin amattöörien
temmellys kenttä?
Montakohan moottoria,turboa on näillä neuvoilla rikottu turhan takia?
Ahtopaineen nosto on typerä oikotie millä näitä lastu virityksiä myydään?
Teho riippuu ilmamäärästä,kun ilmatuottoa on ememmän saadaan lisää tehoa ja laajemmalla käyttö alueella nostamatta painetta/lisäämättä moottorin termistä rasitusta.
Näitä suremmalla ilmatotuotolla olevia turboja on Esim Volvon tehokkaamissa versioissa.
Toinen tapa on lisätä imatuottoa jos ko turbosta on mahdollista tehdä niin sanottu Hypridi ahdin
joka edellyttää että moottorin säädöt ja imu pako puoli riittää- Di.deb.
Jos hankkii tietoa internetistä, täytyy olla riittävän kriittinen kirjoitetun tiedon suhteen. Omaa pöljyyttähän se on jos moottorinsa tai turbonsa on näillä tiedoilla tuhonnut..
Sinunkin tekstisi muuten sisältää mutu-olettamuksia joita ei välttämättä toetena kannata pitää.. - volvo_tic
Sullahan on nokalla kaikkien FT:koneiden äiti. vanhempi turbo esin 740:stä. hepat kasvaa 185. Lastu esim wiiking (jp-styling) ahdot 1.0 220hp.
Työ nopea ja helppo. Ja pelaa itellä 3vuotta ilman ongelmia. - jjjjjjd
ettei se pelkällä ilmalla kulje, ahdin tuskin herää ilman palotapahtumaa ja siihen tarvitaan polttoaine.
- morepower
Kirjoitinkohan alkuperäisen viestini jotenkin epäselvästi..??...
Tarkoitus ei ole hakea kuin 20-30hp lisäystä ja halvalla , nykyisin kun on toi 99kw eli n.130hp turbo :)...niin siitä pitäisi just niinkuin joku sanoi turboa huijaamalla saada vähän enempi tehoja irti turvallisesti.. mm.jotkin taksimiehet käyttivät aikanaan samaa konstia...
Tosiaan volvolandiasta saa asiallista tietoa..mutta muutenhan täällä amatöörien keskellä vastuu on lukijalla...- ekamatti66
teho nousee helposti ahtopaineita nostamalla. T haaran asennus laihentaa seosta alakierroksilla, hukkaa ahtoja ja toisinaan sotkee öljyä ulospäin. parempi konsti on asentaa lisäjousi hukkaportin kalvon jousen avuksi. jarrujouset usein riittävän tyrniä. koska peruspuristus melko korkea, voit nostaa ahdot n. 0,7b paikkeille 98e polttoaineella. enempi aiheuttaa nakutus vaara kesäkuumalla.. jos koneessa välijäähdytin hieman enemmänkin kestää.. tehot nousee 20-30 heppaa ja vääntö runsaasti..
- juupelis juu
T kappale ei nostaa ahdot 0,3 mutta etippäs netistä kartta missä neuvotaa miten saat vastuksilla ja diodeilla ahdot 1,0
- b254ft
mitäköhä te kaik selität tääl? kaikil menee iha vitu hukkaa aihe terv. L.H 2.4 osaa itse sopeuttaa sopat tarpeen vaatiessa , mutta raja on myös siinäkin. :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih405161Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5181740Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53931- 59870
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50803Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738