Saako

puhua

Terve!

Käydessäni ravintolassa ravintolan pitäjä kysyi minulta asiaa (koski kahden ihmisen välistä riitaa, joista toinen on minulle läheinen ja joka oli väittänyt minun sotkeutuneeni asiaan mikä ei pidä paikkaansa), johon kerroin oman mielipiteeni. Ravintolan pitäjä kertoi sanomisistani eteenpäin tälle riidan vähemmän läheiselle puoliskolle, tosin hieman sanomisiani muuttaen. Lisäksi olen kuulema sanonut mielipiteessäni jotain ihmisestä, jota en edes tunne. Tämä siis ravintoloitsijan mukaan.

Kysyisinkin Teiltä arvoisat ravintolatyöntekijät onko ravintolatyöntekijöillä minkälainen vaitiolovelvollisuus. Asian johdosta olen joutunut mm. uhkailun kohteeksi.

- KIITOS -

4

659

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • normaalit

pätee ravintola-alallakin, eli vaitiolovevollisuus on,mutta ei mikään vahvistettu, eikä suuruusluokka terveyddenhoitoala ja kyllä sen huomaa kun on ohi suun puhunut kun potku tulee persuuksiin! mutta ei nyt ehkä tuollaisissa henk. koht. asioissa liity millään tavalla RAVINTOLAN vaitiolovelvollisuus asioihin, että koitahan sotkusi selvittää ja muista että ne uhkailut voi viedä poliisille!

Hyviä kavereita muuten siulla..!

• Einariepätoivo

Asun tuppukylässä.vkl tuli riitaa teiniporukan kanssa ruhjeita niin minulle kuin heille silti olin ainut joka vietiin yöpymään valtion tiloihin.sain seuraavana päivänä kuulla kuinka pienen räkälämme omistaja oli monelle pizzaa hakeneelle asiakkaalle kertonut tapahtuneesta niin tuntemilleni ihmisille kuin täysin minulle tuikituntemattomille.vähissä on puheenaiheet sillä mienhellä...

• Tarjoilijaaaaa

Ei ole vaitiolovelvollisuutta.

• vaiti_olo

Olen joutununut vastaavanlaiseen tilanteeseen kun lähikauppaan murtauduttiin ja kyseessä oleva henkilö oli "asiakkaana" päihdekuntousyksikössä jossa tein liikuntaryhmiä. Kauppias pyysi minua tsekkaamaan nauhalta tunnistanko tyypin. Sanoin että aivan ehdoton vaitolovelvollisuus oltava sitten minua kohtaan, ja niin olikin. Muuten en osis suostunut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2600
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2552
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1752
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1577
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1500
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1430
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1352
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1213
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1157
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1076
    Aihe