Kun Idols ohjelman ilkka seurakuntalaisenanne voittaa epäjumalaa tarkoittavan tittelin? Jos te nyt yhtään johdonmukaisia edes yritätte olla niin erotus olisi ainut oikea ratkaisu.
Vaan ei, ettehän te nyt moista ymmärrä... Raamattu kun on muutenkin vieras käsite teille...
Miltä se nyt tuntuu?
12
554
Vastaukset
- ei ejäjumala
ihmiset ymmärtää eron
- faith
Lapsia ja nuoria pitäisi varoittaa palvomasta maailmallisia idolseja, joka tarkoittaa suomennettuna epäjumalia ja heidän kuviaan.
1. Tess. 1:9
For they themselves shew of us what manner of entering in we had unto you, and how ye turned to God from idols to serve the living and true God;
1. Joh. 5:21
Little children, keep yourselves from idols. Amen. - miestenmies.
Ilkka ei voita Idolsia!
Katri voittaa Idolsin ja Tarja vaalit.
Varmaa tietoa!ei ollut veikkaus, vaan varmuuteen perustuva tieto. Kyse olikin siitä, että onko sopivaa julistaa uskoaan samalla kun osallistuu epäjumalaan rinnastettavan tittelin tavoittelemiseen.
Surulliselta tämä tuntuu. Eikä Sinun viestisi yhtään iloisemmaksi minua tee, vaikka en kuulukaan helluntailaisiin.
Toteat viestissäsi helluntailaisia tarkoittaen, että "Raamattu kun on muutenkin vieras käsite teille". Miksi niin kirjoitat? Oman kokemukseni mukaan helluntailaiset uskovaiset tuntevat Raamattua kohtuullisen hyvin, kun vertaamme sitä keskimäärin tunnustaviin suomalaisiin kristittyihin.
Näistä idols-asioista olen tietämätön, esimerkiksi kuka tuo mainitsemasi Ilkka on, koska en seuraa tällaisia asioita enkä ylipäätään katsele televisiota. Minulla ei ole aikaa eikä halua käyttää vapaahetkiäni jonnin joutavaan tv:n katselemiseen. Toivottavasti ei Sinullakaan. Elämä on täynnä jännitystä ja seikkailua ilman televisiotakin tai nimenomaan ilman televisiota, vaikka kai sieltä jotain katsomisenkin arvoista tulee?
Tahdon toivottaa Sinulle mitä parhainta jatkoa ja Herran Jeesuksen armon ja rakkauden yhä lisääntyvää tuntemusta.tahdon kiittää toivottamisistasi ja toivotan niitä samoja sinullekin.
Kiitos.
>>"Raamattu kun on muutenkin vieras käsite teille". Miksi niin kirjoitat?
>>
Noo nyt esim mitä ihmeisiin tulee niin eikö ne korinttolaisissa kirjeissä todeta paholaisen tekeleiksi?
Sielä sitä silti kielillä puhutaan ja kehdataan ihmeparannuksista mainita. Silkkaa humpuukia, tai jos jostain on niin ei hyvästä.- Timo
t-i-u-k-u kirjoitti:
tahdon kiittää toivottamisistasi ja toivotan niitä samoja sinullekin.
Kiitos.
>>"Raamattu kun on muutenkin vieras käsite teille". Miksi niin kirjoitat?
>>
Noo nyt esim mitä ihmeisiin tulee niin eikö ne korinttolaisissa kirjeissä todeta paholaisen tekeleiksi?
Sielä sitä silti kielillä puhutaan ja kehdataan ihmeparannuksista mainita. Silkkaa humpuukia, tai jos jostain on niin ei hyvästä.korinntolaiskirjeitä löydät opetusta että ihmeet ovat paholaisen tekoja?
- frihet
Suomalaista juurta,vaan nyt yks uskova on valinnut kokeilla tuota taitoaan yleisön edessä ja mikäs siinä enää,senkun kokeilee.
Nythän hänellä on suosikkeja,joten nyt evankelioimaan,kyllä sitä kuulijaa varmaan tulee uskovaisten ulkopuoleltakin,joten Herra "sanoittakoon" pojan puheet ja laulut.
Eiks se enne olu syntiä istua ravintolassa jossa viinaa tarjottiin,ja saattoi jopa kenkää saada.
Sinulla taitaa myös olla "suolanen" asenne syntiin?,minä kans pyrin "hylkimään" syntiä.- Baskeri.
Kreikan kielen sana eidolon on kopioitu eri kieliin muodossa idol. Se tarkoittaa epäjumalaa. Arkeologit käyttävät löytämistään epäjumalien kuvapatsaista ammattitermiä idoli.
- frihet
Baskeri. kirjoitti:
Kreikan kielen sana eidolon on kopioitu eri kieliin muodossa idol. Se tarkoittaa epäjumalaa. Arkeologit käyttävät löytämistään epäjumalien kuvapatsaista ammattitermiä idoli.
Mitenhän niille ihmis raukoille käy jotka eivät kaikkien sanojen alkuperää ymmärrä tai saa selville.
En kylläkään puollusta tuollaisia kisoja.
Minun tuttuni täällä pyrki myös idols tähdeksi ja kun kuulin niin hämmästyi suuresti.
En kylläkään tuon idols sanan tähden,vaan pelkästään siitä,kun uuden uran ajatteli saavansa, mihin? - Baskeri.
frihet kirjoitti:
Mitenhän niille ihmis raukoille käy jotka eivät kaikkien sanojen alkuperää ymmärrä tai saa selville.
En kylläkään puollusta tuollaisia kisoja.
Minun tuttuni täällä pyrki myös idols tähdeksi ja kun kuulin niin hämmästyi suuresti.
En kylläkään tuon idols sanan tähden,vaan pelkästään siitä,kun uuden uran ajatteli saavansa, mihin?Ei tarvitse tietää sanojen alkuperää, riittää, kun omistaa sen verran sisälukutaitoa, että tajuaa, mitä Raamattu sanoo ihmisen palvomisesta. Jos ihminen väittää olevansa uskovainen, niin hän ei lähde kisaamaan jostain vuoden turhimman julkkiksen tittelistä. Idols on puhdasta typeryyttä. Ja kyllä se on nähty niin monen julkkiksen kohdalla, miten ollaan 'roolimallina': Armi Aavikko, Matti Nykänen jne.
- lutku
Tän ajan nuoret on niin eksyksissä, että ne tarttee hyvän roolimallin. Rukoillaan simona, että Ilkasta tulee heille sellainen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565320Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212357- 1131582
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2281529- 931467
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681165Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91133Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi2911085- 721047