>>Eikä kukaan tietysti voi väittää itse Laestadiuksen (1800 - 1861) saarnanneen internettiä vastaan!
>>
ei kai sentään myöskään tv-vastaanotinta vastaan?
>>Minun teoriani on käytännöllisyys: eläminen modernissa yhteiskunnassa menisi aivan liian hankalaksi ilman tietokonetta ja verkkoyhteyksiä. Luonnollisesti se on mahdollista, mutta esim. liikeasioiden hoitaminen muuttuisi todella työlääksi. Bisneksessä aika on rahaa!
>>
No elämä ei todellakaan ole sen ihmeellisen vaikeaa nykypäivänä ilman nettiä. Silkkaa olettamusta. Sen sijaan yrittämisestähän on valtakunnankin tasolta lestaadiolaisten periaatteiden tyhjäksi tekeminen tunnettua.
Löytyy eräskin pyöreähkö herrashenkilö televiissorista silloin tällöin lihajalosteitaan mainostaen. Kyseinen yritys on täysin tämän uskontokunnan omistuksessa. Periaatteet on tietenkin helpompi heittää romukoppaan silloin kun niistä sattuu olemaan firmalle haittaa taloudellisesti?
Anteeksi suhteellisen uuden aiheen esille nosto, mutta vastaus kiinnostaa niin kovasti.
Ei ole olemassa vastausta teillä?
6
704
Vastaukset
- Pilvilinna
Tuntuuko siltä, kuin internetin tuomat kiusaukset ovat ylitsepääsemättömiä? -Neuvon siinä tapauksessa irtisanomaan internet-liittymäsi ja myymään modeemin ym. välineet pois. Kyllä näin voi toimia ilman yhteistä päätöstäkin, eihän sinun kyläillessä tarvitse tietokoneelle mennä.
--Parempi on sinun ilman internetiä Taivaan valtakuntaan käymän, kuin surffata ikuiseen kadotukseen.--- Anterox
Mikäs leipäpappi meille nyt alkoi saarnata? Netissä hätistelemässä muita pois netistä!
Tuo vaihtoehtojen asettaminen on todella epäreilu. Ilman nettiä taivaaseen / surffaten helvettiin. Entäs jos surffaakin kirkkauteen tai päätyy kieltäytymällä manalan hiilihangon varteen? Tai valitsee kohtuuden ja on onnellinen?
Nimimerkkisi ja kirjoituksesi perusteella rakentelet todellakin aivan ikiomia unikuviasi. Asetelma oli alkujaankin tv vs. netti, ja se kuinka tv on kielletty, mutta netti ei.
hohhoijjaa.Anterox kirjoitti:
Mikäs leipäpappi meille nyt alkoi saarnata? Netissä hätistelemässä muita pois netistä!
Tuo vaihtoehtojen asettaminen on todella epäreilu. Ilman nettiä taivaaseen / surffaten helvettiin. Entäs jos surffaakin kirkkauteen tai päätyy kieltäytymällä manalan hiilihangon varteen? Tai valitsee kohtuuden ja on onnellinen?
Nimimerkkisi ja kirjoituksesi perusteella rakentelet todellakin aivan ikiomia unikuviasi.silmä kauniiseen kätöseen ja lue mitä kirjoitin, ehkä menee tajuntaan, ehkä ei. Vihjeenä kuitenkin, että ymmärsit asian päin ..
- melli
No kerros vähän enemmän ,kun minullakin on noita uskovia vastaan jotakin hampaan kolossa. Ihan sen vuoksi ,etten kasvattaisi yrittäjän mahaa ja muutenkin.
Atria
Pouttu
Snellman vai kuka...? - hyhhyh
Ja Suomen valtakunnan eräs suurimmista media-alan yrityksistä (kattaa niin televisiota, jos minkainlaisia maallisia lehtiä, rockradiokanavia jne.) on yritys, jonka pääpomona on tämän samaisen, nyt puheena olevan herätysliikkeen, aktiivi ja tunnollinen jäsen.
Että se siitä vanhoillislestadiolaisten netti, televisio, rockmusiikki, bisnestä millä hinnalla tahansa jne. rajotteista. Niin kauan kun rahaa tulee, silloin ei syntiä ole rock, ei televisio, ei mediaan liittyvä kaupallisuus jne. Mutta köyhemmille lestadiolaisille se kaikki sama saarnataan synniksi. Sitä kutsutaan myös kaksimielisyydeksi :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565340Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212367- 1131592
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2311550- 931477
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681175Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91143Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3021105- 721047