Kertokaa kuka hullu on keksinyt etuvedon. Jos etuveto olisi hyvä olisi myös kuorma-autot etuvetoisia.
Onhan päivänselvää että voima tiehen välitetään takaa ja kääntö tehdään edestä.
Jos vetävä pyörä ohjaa tuppaa auto puskemaan rajusti.
Itse maksan autosta enemmän jotta saan takavetoisen.
Miksi...
6
465
Vastaukset
- pERSe
ei sitä kauan tarvii miettiä miksi ne on siirtyneet etuvetoon .................................................................................... 2 sek ja TUOTANNOLLISISTA SYISTÄ ...
- Lada
Olisi kai suht helppo selvittää, mikä oli ensimmäinen etuvetoinen auto. Citroen oli varmaan yksi tämän tekniikan pioneereista, mutta tuskin se aivan eka.
Etuvedossa on kysymys paljon muustakin kuin suppeasta kuivan kelin ajettavuudesta. Yksi tärkeimmistä pointeista on tilankäyttö, toinen tuotantotekniikka. Kun kardaani ja tasauspyörästö jätetään pois, lähtee autosta samalla aikamoinen kasa rautaa. Keskitunneli pienenee, rakenne kevenee ja raaka-ainetta säästyy. Ja kun tämä tapahtuu esim. 5 miljoonaa kertaa vuodessa (suurehkon autovalmistajan tuotanto), vaikutus on tuntuva!- pikku-stobe
ollaan kahta eri mieltä.
1.Etienne Lenoirin väitetään keksineen jo v.1860 luvulla etuvedon käsitteen.
2.Andre Citroen 1913 teki läpimurron keksinnöllään.
- Ohjaamotarkkailija
Kulkuneuvot voi vedellä edestäkin...
- Elmeri
Ennenkuin nolaatte itseänne enempää niin voin kertoa teille salaisuuden: AUTOT ovat NELIVETOISIA
Mitä suotta kitistä kahdesta eri asiasta, kumpi on parempi, kun voi saada molemmat? Sama tietysti pätee morsiamiin. Piti käydä vielä pieni lenkki ajamassa ja päivän satanut lunta pihaan, niin sitähän oli melkoisen paksusti. Takavetoinen lukkoperällinen ei ollut kotosalla ja piti etuvetoisella yrittää päästä liikenteeseen. Pihasta auratulle osuudelle n. 40 m ja ei mennyt keula edellä, ei millään. Vaivoin sain vekslattua peräpään menosuuntaan ja sitten pääsin lähtemään, auto työnsi pienen lumivallin edellään koko leveydeltä. Neliveto on onneksi tulossa korvaamaan typerän etuvedon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363717- 122466
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371975Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211731Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301503- 1241468
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101311- 141256
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4831244- 771191