Kumpi?

i see dc

kumpi parempi, Chris Slade vai Phil Rudd, arvaan että kukaan ei äänestä chrissiä!
pidän erittäin paljon molemmista, ihan sama kumpi takoo. Chrissiä kuulin 1979 ekan kerran Manfred Mann's Earth Bandissa, loistavalla kiekolla WATCH, on mul kaikki Mannin muutkin levyt niitä on 25 v sahattu levarissa eikä kyllästy koskaan .sama juttu acdc.n kohdalla,paranee vanhetessaan ja yllätys yllätys acdc:n vastakohdalla YES yhtyeellä, vai onko mielestänne vastakohtia ei soittajilla ja laulajilla mitään yhteistä, vai voitteko kuvitella Jon Andersonia Brianin tilalle,tai Chris Squire Cliff williansin paikalle, puhumattakaan Steve Howea ANguksen "pallille" heheh. ja kappaleitten rakenne on taas niin kaukana toisista kun mielikuvitus riittää.

8

970

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rock'n'roll

      Molemmat ovat hyviä, mutta phil on parempi.

    • Chris on teknisesti parempi, vispiläkäsi TOIMII ja on nopeampi.
      Ei Phil huono ole, mutta liika "täyttö" lautasiin häiritsee, jopa pilaa joitain biisejä.

      Phil´lle plussaa kurinalaisesta soitosta.
      Arraa kompin samalla tavalla kuin levyllä:)

    • problem child

      Ehdottomasti Phillip Rudd! Chris Slade on erittäin tekninen rumpali joka omaa huikean "vispiläkäden" jonka vuoksi onkin parhaimmillaan nopeissa biiseissä. Sladen soitosta puuttuu kuitenkin sellainen groove jonka Phill Rudd AC/DC:n soittoon tuo ja joka AC/DC:n musiikissa on alunpitäenkin ollut.

      Jos kuuntelee molempien soittoa livenä, soittaa Phil "fillit" hyvin pitkälle samalla tavalla kuin levyllä (niinkuin pitääkin) kun taas Chrisin breikit on omanlaisiaan (ei AC/DC:mäisiä). Pidemmän tauon jälkeen kun kuuntelee vuorostaan Sladen soittoa vaikkapa Liveltä tulee mieleen että "hei, eihän se noi mene!" -fiilis. Slade ei mielestäni sopinut oikein muutenkaan AC/DC:n konseptiin isoine rumpusetteineen. Hienoa että Phil Rudd istuu jälleen Sonoreiden takana omalla paikallaan!

      • muniaan nuoli

        Chris Slade on paras rumpali ! AC/DCn peruskomppi -basari ykköselle ja kolmoselle virveli kakkoselle ja neloselle-
        ei paljoa rumpalilta vaadi. Oleellista medium beatissa, jolle suurin osa AC/DCn biiseistä on sovitettu, on se miten Hi-hat-kädellä soitetaan.
        Hi-hat- kädestä hyvät rumpalit tunnetaan.

        Phil Rudd soittaa hi-hatin vain basarin ja virvelin kanssa yhteen.
        Chris Slade soittaa myös `välit´, joka vaatii nopeissa biiseissä rumpalilta erittäin teknisen ja kestävän hi-hat-käden, ja sellainen Chris Sladella on!

        Phill Rudd jää tekniikassa auttamattomasti hopealle, mikä lienee syynä myös siihen, että AC/DCllä on hyvin vähän nopeita kappaleita.


      • problem child
        muniaan nuoli kirjoitti:

        Chris Slade on paras rumpali ! AC/DCn peruskomppi -basari ykköselle ja kolmoselle virveli kakkoselle ja neloselle-
        ei paljoa rumpalilta vaadi. Oleellista medium beatissa, jolle suurin osa AC/DCn biiseistä on sovitettu, on se miten Hi-hat-kädellä soitetaan.
        Hi-hat- kädestä hyvät rumpalit tunnetaan.

        Phil Rudd soittaa hi-hatin vain basarin ja virvelin kanssa yhteen.
        Chris Slade soittaa myös `välit´, joka vaatii nopeissa biiseissä rumpalilta erittäin teknisen ja kestävän hi-hat-käden, ja sellainen Chris Sladella on!

        Phill Rudd jää tekniikassa auttamattomasti hopealle, mikä lienee syynä myös siihen, että AC/DCllä on hyvin vähän nopeita kappaleita.

        Niinkuin sanoin, Slade on teknisempi ja hakkaa varmasti nopeuskisassa monet muutkin rumpalit. AC/DC:ssä kuitenkaan ei ole kyse siitä kuka on teknisin tai nopein. Phil Rudd on ollut luomassa AC/DC:n tyyliä ja on ainoa AC/DC- rumpali joka soittaa biisit niinkuin ne pitääkin. Edelleen kehotan katsomaan videolta tai dvd:ltä (Donington/SUL Live) Sladen ja Rudin soittoa. Esim. vaikkapa For those about to rock, Hell ain´t a bad place to be, The Jack...

        Phil Rudd on ylivoimaisesti parempi AC/DC- rumpali kuin "Kaljupää Mr.Propper" Slade!!!


      • parempi
        problem child kirjoitti:

        Niinkuin sanoin, Slade on teknisempi ja hakkaa varmasti nopeuskisassa monet muutkin rumpalit. AC/DC:ssä kuitenkaan ei ole kyse siitä kuka on teknisin tai nopein. Phil Rudd on ollut luomassa AC/DC:n tyyliä ja on ainoa AC/DC- rumpali joka soittaa biisit niinkuin ne pitääkin. Edelleen kehotan katsomaan videolta tai dvd:ltä (Donington/SUL Live) Sladen ja Rudin soittoa. Esim. vaikkapa For those about to rock, Hell ain´t a bad place to be, The Jack...

        Phil Rudd on ylivoimaisesti parempi AC/DC- rumpali kuin "Kaljupää Mr.Propper" Slade!!!

        "Phill Rudd on ollut luomassa AC/DC:n tyyliä ja on ainoa AC/DC-rumpali joka soittaa biisit niinkuin ne pitääkin."

        Jokainen muusikko jokaisessa bändissä luo jotain.
        Jokainen muusikko tuo oman tyylinsä ja näkemyksensä bändiin, siitä ei päästä mihinkään, eikä se ole huono asia, päin vastoin.

        Kuka määrittelee miten biisit pitää oikeasti soittaa? Miksi juuri Rudd on se joka tietää miten rummut tulee AC/DC:ssä soittaa?
        Hänellä on oma näkemyksensä ja Sladella omansa.
        Ei se, että on originaali rumpali takaa sitä, että kompit sopivat biisiin parhaalla mahdollisella tavalla.

        Usein on niin, että "korvaavaa" jäsentä ei periaatteesta kelpuuteta alkuperäisen veroiseksi, vaikka tämä olisi parempi.

        Kuten sanoin, ei Phil Rudd huono rumpali ole, mutta Chris Sladen veroinen hän ei ole !

        Chris Slade on paras AC/DC-rumpali ja sillä sipuli:)


      • problem child
        parempi kirjoitti:

        "Phill Rudd on ollut luomassa AC/DC:n tyyliä ja on ainoa AC/DC-rumpali joka soittaa biisit niinkuin ne pitääkin."

        Jokainen muusikko jokaisessa bändissä luo jotain.
        Jokainen muusikko tuo oman tyylinsä ja näkemyksensä bändiin, siitä ei päästä mihinkään, eikä se ole huono asia, päin vastoin.

        Kuka määrittelee miten biisit pitää oikeasti soittaa? Miksi juuri Rudd on se joka tietää miten rummut tulee AC/DC:ssä soittaa?
        Hänellä on oma näkemyksensä ja Sladella omansa.
        Ei se, että on originaali rumpali takaa sitä, että kompit sopivat biisiin parhaalla mahdollisella tavalla.

        Usein on niin, että "korvaavaa" jäsentä ei periaatteesta kelpuuteta alkuperäisen veroiseksi, vaikka tämä olisi parempi.

        Kuten sanoin, ei Phil Rudd huono rumpali ole, mutta Chris Sladen veroinen hän ei ole !

        Chris Slade on paras AC/DC-rumpali ja sillä sipuli:)

        "Kuka määrittelee miten biisit pitää oikeasti soittaa? Miksi juuri Rudd on se joka tietää miten rummut tulee AC/DC:ssä soittaa? Hänellä on oma näkemyksensä ja Sladella omansa. Ei se, että on originaali rumpali takaa sitä, että kompit sopivat biisiin parhaalla mahdollisella tavalla."

        Kuten Anguskin on sanonut: AC/DC:ssä soittaminen on tiimityötä. Ja parhaillaan se toimii kuin hyvin öljytty moottori. AC/DC:ssä soittaminen on tiimityötä. AC/DC on bändi joka soittaa biisit livenä hyvin samanlaisin sovituksin kuin levylläkin. Biisien tempo on livenä oikeastaan suurin ero verrattuna studioversioihin. Tietysti kitarasoolot eroavat nuoteiltaan studioversioista mutta myös livenä ne ovat tyyliltään hyvin pitkälle samanlaisia. Toimikoon tämä aasin siltana siirryttäessä AC/DC:n rumpaleihin...

        Kuten olemme molemmat todenneet; Chris Slade on erittäin tekninen, taitava ja nopea rumpali. Hän hakkaisi tod.näk. Phil Rudin "tekniikka/nopeus"- kisassa. Mutta kuten sinäkin tiedät? AC/DC:ssä ei siitä ole kysymys! Koko AC/DC:n musiikki pohjaa hyvin pitkälle rytmiryhmän ( Malcolm, Cliff ja Phil/Chris/Simon) varaan. Kun tämä "takakolmio" luo tanakan pohjan on Anguksen ja Brianin "helppo" päällystää. Ja parhaiten tämän "takakolmion" saa toimimaan trio: Malcolm, Cliff ja Phil! Phil saa yksinkertaisesti biiseihin sellaisen grooven johon Chris ja Simon eivät valitettavasti pysty. Toki myönnän että Sladen aikainen liveversio vaikkapa "Let there be rock"ista on huikeaa katsottavaa/kuunneltavaa (lukuunottamatta rumpu soundeja).


        "Usein on niin, että "korvaavaa" jäsentä ei periaatteesta kelpuuteta alkuperäisen veroiseksi, vaikka tämä olisi parempi."

        Kehotan edelleen vertaamaan näiden herrojen soittoa livetilanteessa. Katsopa vaikka seuraavat pätkät:
        -Thunderstruck (Live at Donington vs. No Bull)
        Kyseessä Chrisin biisi (albumi vers.) johon Phil tuo aivan eri meiningin.. kuuntele miten rummut lähtee mukaan kun varsinainen komppi alkaa ;-)

        -Dirty deeds.. (Live at Donington vs. SUL- live / No Bull.

        -For those about to rock (Live at Donington vs. SUL- live / No Bull.) Vertaa esim. miten herrat soittaa "fillit", kitarasoolon aikainen komppi jne..

        Phil on eittämättä paras rumpali AC/DC:hen!

        Loppuun vielä Cliff Williamsin mietteitä rumpali vaihdoksiin:

        "I love to play with Phil. The two drummers that took his place when he leaved us in 1983 were good musicians but, with them, we just tried to remake Phil's game."

        "Phil is really THE groove. His play is simple, like mine, still being strong and fiable. Chris Slade was more a technician, kid of "studio shark". He is amazing musician - but none of them has really been able to make us forget "the really one". There's just one Phil Rudd.
        Simon, he... knew every song ! (laught) His play was simple too, but he wasn't Phil Rudd. Phil's play is exactly what we need. Moreover, he's got this sixth sens, a natural feeling."


      • vaiko Phil....
        problem child kirjoitti:

        "Kuka määrittelee miten biisit pitää oikeasti soittaa? Miksi juuri Rudd on se joka tietää miten rummut tulee AC/DC:ssä soittaa? Hänellä on oma näkemyksensä ja Sladella omansa. Ei se, että on originaali rumpali takaa sitä, että kompit sopivat biisiin parhaalla mahdollisella tavalla."

        Kuten Anguskin on sanonut: AC/DC:ssä soittaminen on tiimityötä. Ja parhaillaan se toimii kuin hyvin öljytty moottori. AC/DC:ssä soittaminen on tiimityötä. AC/DC on bändi joka soittaa biisit livenä hyvin samanlaisin sovituksin kuin levylläkin. Biisien tempo on livenä oikeastaan suurin ero verrattuna studioversioihin. Tietysti kitarasoolot eroavat nuoteiltaan studioversioista mutta myös livenä ne ovat tyyliltään hyvin pitkälle samanlaisia. Toimikoon tämä aasin siltana siirryttäessä AC/DC:n rumpaleihin...

        Kuten olemme molemmat todenneet; Chris Slade on erittäin tekninen, taitava ja nopea rumpali. Hän hakkaisi tod.näk. Phil Rudin "tekniikka/nopeus"- kisassa. Mutta kuten sinäkin tiedät? AC/DC:ssä ei siitä ole kysymys! Koko AC/DC:n musiikki pohjaa hyvin pitkälle rytmiryhmän ( Malcolm, Cliff ja Phil/Chris/Simon) varaan. Kun tämä "takakolmio" luo tanakan pohjan on Anguksen ja Brianin "helppo" päällystää. Ja parhaiten tämän "takakolmion" saa toimimaan trio: Malcolm, Cliff ja Phil! Phil saa yksinkertaisesti biiseihin sellaisen grooven johon Chris ja Simon eivät valitettavasti pysty. Toki myönnän että Sladen aikainen liveversio vaikkapa "Let there be rock"ista on huikeaa katsottavaa/kuunneltavaa (lukuunottamatta rumpu soundeja).


        "Usein on niin, että "korvaavaa" jäsentä ei periaatteesta kelpuuteta alkuperäisen veroiseksi, vaikka tämä olisi parempi."

        Kehotan edelleen vertaamaan näiden herrojen soittoa livetilanteessa. Katsopa vaikka seuraavat pätkät:
        -Thunderstruck (Live at Donington vs. No Bull)
        Kyseessä Chrisin biisi (albumi vers.) johon Phil tuo aivan eri meiningin.. kuuntele miten rummut lähtee mukaan kun varsinainen komppi alkaa ;-)

        -Dirty deeds.. (Live at Donington vs. SUL- live / No Bull.

        -For those about to rock (Live at Donington vs. SUL- live / No Bull.) Vertaa esim. miten herrat soittaa "fillit", kitarasoolon aikainen komppi jne..

        Phil on eittämättä paras rumpali AC/DC:hen!

        Loppuun vielä Cliff Williamsin mietteitä rumpali vaihdoksiin:

        "I love to play with Phil. The two drummers that took his place when he leaved us in 1983 were good musicians but, with them, we just tried to remake Phil's game."

        "Phil is really THE groove. His play is simple, like mine, still being strong and fiable. Chris Slade was more a technician, kid of "studio shark". He is amazing musician - but none of them has really been able to make us forget "the really one". There's just one Phil Rudd.
        Simon, he... knew every song ! (laught) His play was simple too, but he wasn't Phil Rudd. Phil's play is exactly what we need. Moreover, he's got this sixth sens, a natural feeling."

        "Koko AC/DC:n musiikki pohjaa hyvin pitkälle rytmiryhmän ( Malcolm, Cliff ja Phil/Chris/Simon) varaan."

        joo...osittain väärin osittain oikein, nimittäin AC/DC:n musiikki perustuu hyvin pitkälle kitara riffeihin, joiden "ympärille" muut soittimet sovitetaan.
        AC/DC:n musiikin perusta on siis kitara riffit, ei komppi. Komppi sovitetaan aina riffien ehdoilla.


        "Kun tämä "takakolmio" luo tanakan pohjan on Anguksen ja Brianin "helppo" päällystää. Ja parhaiten tämän "takakolmion" saa toimimaan trio: Malcolm, Cliff ja Phil!"

        Olen täsmälleen samaa mieltä!
        Takakolmio toimii parhaiten juuri Malcolm,Cliff, Phil kokoonpanolla.
        Mutta... ketjun aloittaja kysyi: kumpi parempi Phill vai Chris?
        Ja tähän vastasin, ja vastaan edelleen, että Chris!

        "Phil saa yksinkertaisesti biiseihin sellaisen grooven johon Chris ja Simon eivät valitettavasti pysty. Toki myönnän että Sladen aikainen liveversio vaikkapa "Let there be rock"ista on huikeaa katsottavaa/kuunneltavaa (lukuunottamatta rumpu soundeja)."

        Toi "Let there be rock" on hyvä esimerkki Chrisin taidoista, ja erityisesti hi-hat-käden nopeudesta, tarkkuudesta ja kestävyydestä!
        Phill soittaa nopeat beatit helpoimmalla mahdollisella tavalla.
        Meillä päin soitetaan humppaa samalla tavalla:D vitsivitsi...
        Phill "korjaa" hi-hat-käden puutteita pitämällä hi-hatia "löysällä" ja lyömällä raskaasti, mikä saa hi-hatiin täyteläisemmän soinnin.
        Hi-hat miksataan Philille huomattavasti voimakkaammaksi kuin esim. Chris`lle, mikä saa kuulostamaan soiton siltä kuin siinä olisi enemmän "groovea".



        "Kehotan edelleen vertaamaan näiden herrojen soittoa livetilanteessa. Katsopa vaikka seuraavat pätkät:
        -Thunderstruck (Live at Donington vs. No Bull)
        Kyseessä Chrisin biisi (albumi vers.) johon Phil tuo aivan eri meiningin.. kuuntele miten rummut lähtee mukaan kun varsinainen komppi alkaa ;-)

        -Dirty deeds.. (Live at Donington vs. SUL- live / No Bull.

        -For those about to rock (Live at Donington vs. SUL- live / No Bull.) Vertaa esim. miten herrat soittaa "fillit", kitarasoolon aikainen komppi jne.."

        Olen kuunnellut ko. biisit lukemattomia kertoja.
        Ymmärrän hyvin mitä haet, mutta en ole aivan samaa mieltä kanssasi.

        "Phil on eittämättä paras rumpali AC/DC:hen!"

        Varauksin näin on, mutta keskustelu alkoi siitä kumpi on PAREMPI RUMPALI Phil vai Chris?

        Tähän vastaan taas, että Chris.
        On vähän eri asia vertailla rumpaleita keskenään ja vertailla heitä bändissä:)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mies vinkkinä sulle

      Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      99
      7873
    2. Oletko katkera kun

      Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      107
      5617
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

      Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      275
      4881
    4. Haluun sua niin paljon

      ❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      49
      4843
    5. Vietetään yö yhdessä

      Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      76
      3617
    6. Mitä palveluita mies..

      Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      51
      2859
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

      Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      63
      2615
    8. Olet oikeasti ollut

      Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2478
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

      Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2412
    10. Nyt se sit loppuu

      Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2294
    Aihe