Mistä tietää sukupuolen?

Hämis

Osaisiko joku kertoa, mistä aikuisen hämähäkin sukupuolen voi päätellä? Kyseessä on b. vagans ja ikää noin kolme vuotta. Koskemaan kun siihen ei pysty, on se sen verran äkäinen kaveri. Kiitos jos osaatte auttaa!

6

2672

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hulllluuuuu mie

hmm eikös 1 keino ollut se koko? että naaras on iso ja koiras pieni/pienempi? en ole kyllä varma ja jos omistat yhden hämpyn niin eihän sitä sitten voi kokeilla :D ei löytynyt googlestakaan..

• sitä

mitäs minä sanoin..

• Keppi

Kolmivuotias vagans ei ole täysikasvuinen.
      Ellei sitten ole todellakin tehoruokittu ukko.

• Marika_

Hämähäkin iän pystyy määrittämään luodusta nahasta.
      herppi.netissä on eräs harrastaja informoinut joskus kuvien kera miten tunnistus tapahtuu.Sieltä vain hakua käyttämällä se varmasti vielä löytyy.
      Selvin ulkopuolinen merkki on uroksen jalkojen koukut.Täysikasvuiselta urokselta löytyy pienet koukut ensimmäisistä jalkapareista.Koukut kehittyvät parittelua varten.
      Selvin uroksen merkki on spermaverkon tekeminen.

• siis

Luodusta nahastahan sen näkee, jos osaa katsoa. herppi.netissä todella on ohjeet kuvien kera miten -sukupuoli- (ei siis ikä, niinkuin nimim. Marika ilmeisen vahingossa on kirjoittanut :) sattuuhan sitä) Että odottelemaan vaan seuraavaa molttia ja sitten nahka talteen.

Lyhyesti ja ilman kuvia: hämähäkin peräpäässä eli opisthosomassa ylempien kirjakeuhkojen yläpuolella on pieni aukon tai pussin tapainen. Naaraalla siinä kohtaa on selvä läppä eli spermatheca, uroksella ei ole läppää, vaan kohta on tasainen. Sukupuolen määritys on tarkkaa puuhaa ja luotua nahkaa levitellessään pitää varoa repimästä sitä, että mitään näkyy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2620
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2572
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1762
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1587
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1510
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1450
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1362
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1213
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1167
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe