Nopeusrajoitukset ja kaaharit.

finnbulli

Olen huomannut,että kuin noudattaa nopeusrajoitukset tai huonoissa olosuhteissa ajaa hitaampi,niin on melkoinen joukko muita joille sellainen vauhti riittää aivan hyvin.

Mutta sitten tulee teiden omistava kunkku,KAAHARI,joka ohittaa miltei missä tahansa tai jos ei heti pääsee,jää roikkumaan jonkun takapuskurissa.

Ja pahinta on se että tällainen ajotyyli tavallaan pakottaa muita ajamaan nopeampi kuin he itse haluaisivat.

Sen tähden voidaan myös kirjoittaa,että 80 % ylittää nopeusrajoitukset.

Kysynkin,kuinki monta % ajaa nopeampi,kuin he oikeastaan itse haluasivat.?

32

2400

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • promille

mutta joskus on ajettava kovempaa kuin haluaisi; kun taakse - aika harvoin kyllä - osuu rekkahäirikkö. Toisaalta taas, mitä vanhemmaksi tulen, sen rauhallisemmin jaksan katsella valojen välkytystä ja ahterissa roikkumista. Bensa-asemalla voidaan sitten keskustella asiasta lähemmin, jos tarve vaatii.

• Auto--Antero

Joudutaan bensiksellä vastakkain, ehdottaisin luotiliivejä, tai rotevaa henkivartijaa.

Vittu jos sun takanasi joudun hieromaan, etkä ymmärrä valomerkkejä.
        Syytä vain itseäsi, jos tulee bensiksellä nenä kipeäksi!!!

• susta
        Auto--Antero kirjoitti:

Joudutaan bensiksellä vastakkain, ehdottaisin luotiliivejä, tai rotevaa henkivartijaa.

Vittu jos sun takanasi joudun hieromaan, etkä ymmärrä valomerkkejä.
        Syytä vain itseäsi, jos tulee bensiksellä nenä kipeäksi!!!

oo mihinkään

• Perse

jos ajaa alle ohjearvojen ohitte niin on kaahari...
      nyt alkaa tuntua että olet asennevammainen poliisi ?
      ps :tänään vedin raketin hakureissulla ainakin 30:nen nysvärin ohitte...mikä vittu se maksaa että ei voi ajaa edes sitä sallittua ?
      aivokuolleita kuten tänään yksi nysväri ajoi kontti auki motarilla ohitus kaistaa noin 80 km/h:n vauhdilla...hitto kun nautin että nysvärin tavarat kastuu loska paskassa tai korvaamattomat tavarat tippuu tielle...näytti olevan mukvasti vaatteita jotka likaantuu ...

• JOUDUN AJAA HILJEMPAA MUIDE...

JOUDUN AJAA HILJEMPAA MUIDEN TAKIA !

JA NIIN VARMASTI 90 % MUMMOISTA ! ! ! !

• Vtu--Stna

Mielestäsi kaikki jotka ajavat kaltaisesi nysvärin ohi, ovat kaahareita. Asenteessasi on paha ongelma.

Käsitä nyt että joustavasti ajavat vapaat kansalaiset joutuvat nysväreiden takia ohituksiin. Jos ei olisi nysväreitä, liikenne olisi paljon jouhevampaa.

Joskus olen jopa poli-isille ilmoittanut liikennettä haittaavasta nysväristä, mutta eihän ne perkeleen sinipaskahousut korviaan lotkauta.

• finnbulli

että korkein sallittu nopeus voidaan ajaa ainoastaan poikkeuksellisissä hyvissä olosuhteissa,eli periaatteessa ei talvella.

• Vtu--Stna
        finnbulli kirjoitti:

että korkein sallittu nopeus voidaan ajaa ainoastaan poikkeuksellisissä hyvissä olosuhteissa,eli periaatteessa ei talvella.

Haloo, haloo!!! Jos suurin sallittu nopeus tiellä on esim. 40 km/h, voidaanko tuo saavuttaa "vain poikkeuksellisissa hyvissä olosuhteissa"???

Kyllä Suomen rajoitukset on sitä luokkaa että niitä voidaan ajaa lähes kelillä kuin kelillä. Poikkeuksena jotkut lumipyrytilanteet...

• finnbulli
        Vtu--Stna kirjoitti:

Haloo, haloo!!! Jos suurin sallittu nopeus tiellä on esim. 40 km/h, voidaanko tuo saavuttaa "vain poikkeuksellisissa hyvissä olosuhteissa"???

Kyllä Suomen rajoitukset on sitä luokkaa että niitä voidaan ajaa lähes kelillä kuin kelillä. Poikkeuksena jotkut lumipyrytilanteet...

Helsingin keskustassa.

• Vtu--Stna
        finnbulli kirjoitti:

Helsingin keskustassa.

Mainitsinko missään Helsingin keskustaa?

Jos jollakin tiellä (ei Helsingin keskustassa) on nopeusrajoitus 40 km/h, pystytkö ajamaan ko. nopeutta ainoastaan poikkeuksellisen hyvissä olosuhteissa?? Et siis talvikelillä ole kykenevä tuohon nopeuteen? Sun pitäisi tosiaankin kulkea julkisilla kulkuvälineillä, eikä sotkea normaalia liikennettä nysväämällä siellä!!!

• finnbulli
        Vtu--Stna kirjoitti:

niin silloin tehdään yleensä siellä töitä,ja pitää olla todella varovainen.

• Perse

kiinosta olenkaan nysvärit koska ei pääse sakottamaan...sitten on yksi vaihtoehto että poliisit on kaikki nysväreitä...

• Häh?
        Vtu--Stna kirjoitti:

Mainitsinko missään Helsingin keskustaa?

Jos jollakin tiellä (ei Helsingin keskustassa) on nopeusrajoitus 40 km/h, pystytkö ajamaan ko. nopeutta ainoastaan poikkeuksellisen hyvissä olosuhteissa?? Et siis talvikelillä ole kykenevä tuohon nopeuteen? Sun pitäisi tosiaankin kulkea julkisilla kulkuvälineillä, eikä sotkea normaalia liikennettä nysväämällä siellä!!!

Missä muualla kuin taajamissa on tuollaisia rajoituksia?

• jurpo
        finnbulli kirjoitti:

Ihme selittelijä. Miksi sitten talvella on eri rajoitukset lähes joka paikassa kuin kesällä?

• Marxgf
        finnbulli kirjoitti:

Oletko oikeastaan ajanut autoa ollenkaan kun esität tuollaisia näkemyksiä. jotenkin tuntuu siltä ettei sinulla ole mitään käsitystä nopeusrajoitusten nykyisestä tasosta. Otetaan joitain esimerkkejä.

Entinen valtatie keskellä peltoja kaupunkialueen ulkopuolella ei liittymiä tai risteyksiä n 2km matkalla. Sopiva nopeus hyvissä kesäolosuhteissa hiljaiseen aikaan maksimi 60km/h. Muutoin korkeintaan 50km/h.

Kaupunkialue leveä katu jossa vähäisesti kevyttä liikennettä. Maksimi 40km/h mutta sopiva nopeus yleensä 30km/h. Näissä olosuhteissa on jo polkupyörailijöidenkin syytä laskea ajonopeutta.

Ei ruuhkainen moottoritie kesäolosuhteissa 100km/h. Kuitenkin päiväsaikaan tai esimerkiksi jos tien pinta ei ole kuiva on sopiva nopeus 80km/h

Varmaan tarkoitus nopeusrajoituksissa on alunperin ollut tuo mainitsemasi korkein nopeus hyvien olosuteiden vallitessa mutta näytäisi olevan että nykyisin nopeusrajoitukset asetetaan siten että huonoissakaan olosuhteissa ei syntyisi vaaratilanteita ja autoilijan oma harkintavara on unohdettu.

• liikenneurheilija
        finnbulli kirjoitti:

' että korkein sallittu nopeus voidaan ajaa ainoastaan poikkeuksellisissä hyvissä olosuhteissa,eli periaatteessa ei talvella.' hahahahahahahahahah..............!!!!

Toi oli paras veto pitkään aikaan - todella hupaisaa... katkean!

OIKEASSA TODELLISUUDESSA korkein sallittu nopeus on yleensä sopiva ajonopeus pahimmassa mahdollisessa kelissä tien paskimmassa kurvi/mäki yhdistelmässä!

• vai kuinka

Toivottavasti, et kuulu sellaisiin nysväreihin jotka ajavat 70km/h:ssa 80km/h:n rajoituksella ja sitten kun tullaan risteysalueelle niin sama vauhti jatkuu vaikka nopeusrajoitus on sitten jo 60km/h. Tuli vain mieleen kun viljelet tuota % ajatusta. Prosentuaalisesti sittenhän nämä virtsa-aivot ajavat "oikeaa" nopeutta, Mutta vaarantavat liikennettä joka paikassa.

• "ja sitten kun tullaan risteysalueelle niin sama vauhti jatkuu"

Ennen sai jatkuakin, mutta siten joku/jotkut keksivät typerät risteysalueiden alennetut rajoitukset. Onhan se saatanan hölmöä hommaa nostattaa kaasupoljinta tuhansilta autoilijoilta päivässä vain varoakseen ei ketään.
        Sitten, jos itse menet siihen sivutien liittymään odottamaan pääsyä päätielle, niin toivot päätietä ajavan menevän hiljentämättä ohi, että pääsisit sinne joskus itsekin.

• finnbulli

huonoissa olosuhteissa .

• Elmeri

Jos ajan vuorokaudessa vaikka 1-2h noin 200km/h, ja pihaan päästessäni jätän auton seisomaan, niin silloinhan keskimääräinen nopeuteni sinä päivänä on 8,7-9,1 km/h. Eli olen aikamoinen NYSVÄRI!

• somm

Ihan pikku vinkkinä, ei sitä nopeutta kannata lähteä nostamaan siinä vaiheessa, kun sua lujempaa ajava kuski on sut saavuttanut. Ohittaminen on huomattavasti hankalampaa kun se ohitettava painaa kaasun joka suoralla pohjaan ja laskee nopeuden mutkissa ja muissa mahdottomissa ohituspaikoissa takaisin kuuteenkymppiin.

• finnbulli

Jos se on rekka hiljenen tarpeen vaatiessa.

Mutta ajan hyvin deffensiivisesti ja varovaisesti koska olen huomannut että aikavoitto on lievästi sanoen marginaalinen.

• finnbulli kirjoitti:

Jos se on rekka hiljenen tarpeen vaatiessa.

Mutta ajan hyvin deffensiivisesti ja varovaisesti koska olen huomannut että aikavoitto on lievästi sanoen marginaalinen.

Onhan se tietenkin lähes merkityksetön lyhyillä matkoilla. Marginaalinen aikavoitto muuttuu kuitenkin merkittäväksi pitkillä päivämatkoilla jo pienestäkin lisänopeudesta.

• sinulla

sellainen arkajalkatauti,joka estää sinua ajamasta edes 70km/h vaikka rajoitus on 80km/h. Sitten tulen minä,joka kiroaa,että tollanen saatanan paskahousu tupeksii tossa edessä,vauhtia n.65km/h vaikka edelleen 80 rajoitus. Sitten kun ketään ei tule vastaan,lähden turbomoottorisella nelivetoautollani suorittamaan rivakkaa (lue:turvallista) ohitusta,niin tää saatanan nysväripelle finkulli vai mikä se nyt olikaan,leimaa mut kaahariksi. Ota nyt,helvetin tonttu,huomioon,että sun oma vauhtis on jo n.20km/h alempi,kuin sallittu rajoitus.Sun vauhtis nimittäin kokoajan hidastuu,kun kyyläät siitä skoodan peilistä mun turvallisen autoni keulamerkkiä.Keskity saatana vaan omaan ajamiseesi,niin joku kaunis kesäpäivä uskallat ajaa ehkä jo sitä kahdeksaakymppiä.Ja voisit hankkia itselles kunnon auton.-jollei raha riitä,niin laita tilinumeros tohon palstalle,niin lähetän senverran,että pääset ostoksille.

• finnbulli

ainoastaan harvinaisessa huonoissa olosuhteissä.

• Kyllä joo

"huonoissa olosuhteissa ajaa hitaampi,niin on melkoinen joukko muita joille sellainen vauhti riittää aivan hyvin."

Muiden autoilijoiden huomioiminen? Eilenkin ajettiin noin kuuttakymppiä yli 50 km erään auton perässä (noin kymmenentenä siinä jonossa), ennenkuin alkoi ohituskaista. Siihen asti keskellä tietä ollut polanne piti kyllä autot jonossa. Itse kaista sen sijaan oli hyvässä kunnossa.

Voisivatko hitaammat harkita hetkeksi tien sivuun vetäytymistä ja päästää muut ohitse? Olisi se ainakin kohteliasta antaa jokaisen päättää itse ajonopeutensa. Ollaanpa tienpäällä jarruna taikka mainitsemanasi puskurissa roikkujana, itsekästä käyttäytymistä ne ainakin molemmat osoittavat.

• finnbulli

olosuhteissa ja on kymmeniä autoja perässä,silloin pitää ajaa sivulle hetkeksi.

Jos tämä auto olisi ajanut alle 60 olisi ollut rikosilmoituksen paikka.

• sinivilkku

>>Olen huomannut,että kuin noudattaa nopeusrajoitukset tai huonoissa olosuhteissa ajaa hitaampi,niin on melkoinen joukko muita joille sellainen vauhti riittää aivan hyvin.>Mutta sitten tulee teiden omistava kunkku,KAAHARI,joka ohittaa miltei missä tahansa tai jos ei heti pääsee,jää roikkumaan jonkun takapuskurissa.>Ja pahinta on se että tällainen ajotyyli tavallaan pakottaa muita ajamaan nopeampi kuin he itse haluaisivat.>Kysynkin,kuinki monta % ajaa nopeampi,kuin he oikeastaan itse haluasivat.?

• finnbulli

mitä se on??

• sinivilkku
        finnbulli kirjoitti:

mitä se on??

sitä.

Taidatpa tietää vallan hyvin ja siksi kolahti.

• finnbulli
        sinivilkku kirjoitti:

sitä.

Taidatpa tietää vallan hyvin ja siksi kolahti.

tämän otsikon alla mahdollisimman asiallisesti,MUTTA kotipoliisi,Mitä se on.

Ja mitä kolahtamiseen kuluu, siihen tarvitaan huomattavasti,suorastaan pohjattomasti,terävämpää aivokykyä,kuin sulle on suotu.

• vaikkas

kahtakymppiä,minäpoika ajelen aina vähintään 20 yli rajoituksen. Kunhan vaan kattelet peileihis ja väistät tarpeen vaatiessa vaikka penkalle,kun isommat ja komiammat tuloo!!!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      136
      3787
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2546
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1995
    4. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1741
    5. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      31
      1526
    6. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      125
      1501
    7. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1321
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1266
    9. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      488
      1265
    10. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      80
      1235
    Aihe