Kun oli 23-vuotias, minun todettiin olevan allerginen kissalle (ihotesti). Joistakin ystävien kissoista olen saanut oireta, mutta en kaikista. Lapsena meillä oli lemmikkinä koira, josta en saanut mitään oireita.
Olen nyt 36-vuotias. Voinko ottaa koiran, jos olen allerginen pelkästään kissalle?
Voiko kissa-allergikko ottaa
2
527
Vastaukset
- perrier
Tietysti voit. Niinkuin voit syödä lihaa jos olet allerginen kalalle.
Itse olen kissa- ja jyrsijäallerginen kahden koiran omistaja. - hmm?
Voit ottaa, mut ei ole varmaa oletko sille allerginen. Saatat ekassa parissa kuukaudessa huomatakin saavasi oireita. Testata ei voi kuitenkaan etukäteen vaan sinun pitää olla testiä tehtäessä altistunut jo. Eli vaikka olisit allerginen koiralle ja menisit testiin ennen kuin otat koiran, vastaus tod.näk. olis negatiivinen, koska et sillä hetkellä ole altistunut koiralle.. :( Joten arpapeliähän se. Mut lohdutukseksi: todella monet kissa-allergikot ovat allergisia ainoastaan kissoille, koska kissa on paljon korkeammin allergisoiva eläin kuin esim. koira.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732845
- 642733
- 681802
- 241647
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä161610- 201580
- 151422
- 481287
- 381253
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91239