ICSI luovutussiittiöillä

Pumpuli77

Moi naiset!

Jos ISCI ei ole tuottanut toivottua tulosta ja syy siihen on alunperin miehessä, milloin siirrytään käyttämään luovutussiittiöitä ja millä toimenpiteillä? Tulee vaan mieleen noi jutut jossa ollaan saatu isoja määriä munasoluja mutta ei yksikään oo jakaantunut, niin voiko syy olla siinä että sperma on kuitenkin liian huonoa eikä hedelmöityminen siksi onnistu?Olen itse menossa ICSI:n ja syy miehen sperman laadussa. Tuli vaan väkisinkin mieleen tämä...

5

697

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rv15

onks teille tehty jo monta isci:tä? No mut jos olette jo noin pitkällä niin onhan miehesi testattu et hänen sperman laadussa on vikaa niin syyhän on silloin siinä. Eikö lääkärit ole kertonut mahdollisuus prosenteista teille? Meillä tilanne toisinpäin et mä en tuota kypsiä munasoluja. Meille tehtiin yksi ivf, jossa saatiin 11 munasolua mutta kaikki liian pieniä eivätkä hedelmöityneet, vika solu tasolla jolle ei voi tehdä mitään ainakaan 20 vuoteen sanoo lääkärit. Yritimme että jos kokeilisimme vielä yhtä ivf hoitoa niin lääkärit eivät suostuneet koska onnistumis prosentti pyöri 1% luokassa. Eli meiltä loppui hoidot. Menimme yksityiselle puolelle ja nyt olen raskaana luovutettujen munasolujen avulla. Tähän pisteeseen meillä meni yhteensä koko hoitojakso siis lapsettomuus aika noin 7 vuotta. mutta kyllä nyt on hyvä ja onnellinen olotila. Vaikka munasolut on luovutettuja tuntuu lapsi silti olevan täysin minusta koska odotan sitä ja maha alkaa pikkuhiljaa näkymään ja ollaan jo uutta tulokasta käyty ultrassa muutamaan otteeseen katsomassa. Alussa tietty mietitytti et pystyykö sitä sellaiseen mut tää tuntuu ihan normaalilta raskaudelta ja ikiomalta!!! Onnea teille hoitoihin..

• ....ON MEILLÄ JA NIIIIIIN RAKAS JA OMA!ÄLKÄÄ IHMISET PELÄTKÖ SITÄ TAI LAHJASIITTIÖ/LAHJA-ALKIOHOITOJA.TOKI ASIA KÄSITTELEMISTÄ VAATII,MUTTA,KUN SEN ON TEHNYT,HOITOTAPA EI OLE "HOITOA KUMMEMPI"!PALJON ONNEA KAIKILLE HOITOIHIN JA TOIVON TÄSTÄ PLUSSARIKASTA VUOTTA TEILLE!!!:)

• ONNEA,ONNEA SYLIKAUPALLA!NIIN MEKIN NAUTIMME KOKO RASKAUSAJASTA JA NYT,LAPSESTAMME!TEILLÄ OLLUT PIIIIITKÄ LAPSETTOMUUS KUTEN MEILLÄKIN,JOTEN YMMÄRRÄN SUUREN ILONNE!!!!KAIKKEA HYVÄÄ SINULLE "RV 15",MIEHELLESI JA MASUVAUVALLE&HALEJA!:)

• yksityisellä

Luovutusmunasoluhoito? Oliko siinä joku takuu kuinka monta ja minkä tasosta alkiota saa??Tärppäskö heti tuoresiirrosta vai PAS:sista?

• yksityisellä kirjoitti:

Luovutusmunasoluhoito? Oliko siinä joku takuu kuinka monta ja minkä tasosta alkiota saa??Tärppäskö heti tuoresiirrosta vai PAS:sista?

..kuin tärppäsikin heti ekalla tuoresiirrolla(pakkaseen ei saatu yhtään) onneksi!Ikääkin,kun jo on!Nyt elämme jännittäviä aikoja,kun yritämme sisarusta...Väestöliitolla tapana jakaa lahjoitetut munasolut 2 perheelle mikäli niitä tulee yli 10.Kukaan tietenkään etukäteen ei voi tietää paljonko muniksia kultakin luovuttajalta tulee!Siinä sitä jännittämistä onkin.Montako saa ja moniko sitten hedelmöittyy...Meillä hedelmöittämistapana oli ICSI.Nykyinen hinta sillä tavalla lahjamunasoluilla on n.3000€.Tuosta saa sitten KELA:lta osan takaisin.Minun lääkkeistä ja parista lääkärikäynnistä myös saa sitten KELA:lta vähän korvausta.Ne kustannukset tulevat siis vielä tuon 3 tonnin päälle,että sillai....Takuitahan ei ole näissä "hommissa"...on sitten omat tai luovutetut solut käytössä...Ainut varma asia on rahan meno....Toivottavasti nyt sait jotain irti tästä vastauksestani!!!Kaikkea hyvää sinulle ja toivon,että saatte hoidoilla myös sen oman käärön.Voimahaleja!!!:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      103
      8182
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      110
      5733
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      287
      5158
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      53
      5146
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      77
      3803
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      58
      3021
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      66
      2737
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2538
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2522
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      45
      2471
    Aihe