Olen hommaamassa laajakuvaobjektiivia ja minua kiinnostaisi hommata Tokinan 12-24/F4. Ainoa ongelma on se että objektiivi on tarkoitettu digijärkkäreihin. Digissähän tuo vasta kinokoon 18-36:sta. Mitä ongelmia on odotettavissa jos tuota käyttää kinokamerassa?
Objektiiveista
4
775
Vastaukset
- ei riitä
Optiikan piirtoympyrä ei riitä kinokoon negatiiville. Vain keskiosa kuvasta olisi käyttökelpoinen.
- ittemöttönen
Käsittääkseni se ei piirrä täyskokoista kuvaa kinoruutuun. Joten reunat mustuu. Saahan sitä käyttää, jos mahtuu kiinni, mutta mitä järkee siinä olisi?
- särkyy
Jos kiinnität "vajaakennoiseen" digirunkoon
( esim eos350D, 20D, nikon70D tms )
tarkoitetun objektiivin kinorunkoon, peili ei mahdu liikkumaan, vaan särkyy laukaistessa.- peilit tai muut
Jos objektiivi on EF-bajonetilla niin se käy kaikkiin EF-bajonettisiin runkoihin.
VAIN canon on tehnyt (toistaiseksi) EF-S-bajonettisia objektiiveja jotka voivat mennä (eivät välttämättä mene) rungon sisälle syvemmälle kuin EF-määritykset antavat periksi.
Jos siinä lukee EF, sopii se fyysisesti kaikkiin runkoihin (eikä riko mitään), jos se ei mene tai rikkoo ei se ole EF-bajonettinen.
Sama tietysti esim. Nikonin puolella, sopii kaikkiin, mutta piirtokyky ja virheet kasvavat reunoilla mahdollisesti hyväksyttävää enemmän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881507
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla101370- 751146
- 1151109
- 661068
- 74965
- 68895
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n255890Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o12831- 33803