Mä ostin mun kanarianlintu-urokselle kaverin ja nyt sillä on joku ihme tauti. Muutamassa päivässä se alko nyhtään höyheniään niin, että sillä on sellasia kaljuja paikkoja. Se pörhistelee ja on levoton ihan koko ajan, ihan niinku sillä olis kauhea kutina, kuitenkin syö ihan ok. Vanhemmalla linnulla ei ole koskaan ollut mitään vaivaa...mikäs nyt on? Jotain kirppuja? Mitä niille voi itse tehdä vai täytyykö lintu viedä eläinlääkäriin? Auttakaa joku pian pliis!
APUA, sairas lintu
3
523
Vastaukset
- Jari T
Jos lintu on sairas, niin sitä ei välttämättä tarvitse viedä eläinlääkäriin jos kuljetus on hankalaa. Oireita voi kuvailla eläinlääkärille, joka sitten määrää hoidon. Sillä voi olla jokin syyhy tai ihottuma. Kysy eläinlääkäriltä.
- -M-
Ihan ensin pitää varmistaa että tipi nyppii itse itseään eikä ole se kaveri syypää...
Toiseksi naaraslintu voi pesimävireessä nyppiä vatsaansa hautomalaikun, mikä on ihan normaalia.
Jos paljaita laikkuja on kuitenkin muuallakin kuin yksi yhtenäinen alue rinnassa/vatsassa (tai lintu on koiras...) ja lintu on itse nyppijä niin on otettava yhteys eläinlääkäriin. - Sponge
Ok, siis menen itse lääkäriin selvittämään asiaa...Toivottavasti kaikki menee hyvin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682570
- 622532
- 681742
- 221536
- 201480
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91420- 151342
- 381203
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81147- 251076