Veneitä katsellessa olen kiinnitttänyt huomiota seikkaan, että erittäin harvassa purjeveneessä on targakaari. Miksi ? Mielestäni se on käytännöllinen ja parantaa jopa veneen ulkonäköä. Siihen pystyy kiinnittämään esim. antenneja, aurinkokennon, valoja ym. Onko mielipiteitä asiasta?
Targa
28
8189
Vastaukset
- Ex venhoilija
Purjeveneessä olis myös näyttävän näköinen tämä yläohjaamo. Sieltä näkis pitkälle, kun nuo purjeveneet on aika matalia. Sitku olis se targakaari siellä yläohjaamon katolla, ja mastot ja antennit vielä siitä ylös, olis kuuluvuudet hyvät. Ja taatusti erikoisen oloinen purjevene.
Lisäideoita purjeveneen tuunaukseen.
Kaikenlaista hörhöilyä on mukava lueskella, pimeinä talvi-iltoina, ja naureskella lämpimikseen.- hyvä
Kyllä on hyvä että olet exvenhoilija. Ei tavitse tuollaisia kusipäitä katsella merellä
- ...mutta
hyvä kirjoitti:
Kyllä on hyvä että olet exvenhoilija. Ei tavitse tuollaisia kusipäitä katsella merellä
Olen enempi samoilla linjoilla ton Exän kanssa. Yhtään ulkonäköä parantavaa targa-kaarta en ole nähnyt ja mitä vähemmän noita kilkkeitä veneessä on, sen parempi. Yleensä noihin kaariin kertyy joulukuusen verran kaikenlaista tarpeellisuudeltaan kyseenalaistakin.
Silti myönnän, että pitkän matkan matkaveneessä, jossa sähkön saanti on jokapäiväinen ongelma, se kaari on todella paras paikka aurinkokennoille. Ja jos sellainen on, saa sinne sitten jonkun antenninkin. - ihmettelijä
hyvä kirjoitti:
..ja miksi oli pakko kirjoittaa noin loukkaavasti??
Kenen rakkautta vaille sinä olet jäänyt? Äidin, Isän, tyttöystävän, vaimon, miehesi, poikaystäväsi..
Ei voi kuin ihmetellä miksi tuollaisia vaivaudut edes kirjoittamaan - kertoisitko mistä puristaa? - ex venhoilija
ihmettelijä kirjoitti:
..ja miksi oli pakko kirjoittaa noin loukkaavasti??
Kenen rakkautta vaille sinä olet jäänyt? Äidin, Isän, tyttöystävän, vaimon, miehesi, poikaystäväsi..
Ei voi kuin ihmetellä miksi tuollaisia vaivaudut edes kirjoittamaan - kertoisitko mistä puristaa?Siis olisiko moisesta aiheesta syntynyt, näinkin montaa mielipidettä, kysyn vaan. Ja tarkoitus ei ollut ketään loukata,tulkitsit siis väärin. Jos joku otti pipoonsa , kannattais vaihtaa pipo isommaksi, ettei kiristä. Rakkausasioille on oma fooruminsa,joten siirry sinne. Olen vanhan -ajan purjevenemies mallia -50 joten tämmöset targakaaret, ei sovi meikäläisen veneisiin. SIIS ANTEEKSI TARGAKAARI PURJEVENEILIJÖILLE::::::::::: Ja onhan siellä loppupäässä hyvin muotoiltu mielipide, joka käsittääkseni sivuaa omaani?????????
Talvi on venemiehelle pitkä, mutta pian on taas kevät, ja saamme alkaa kunnostella Rakastamme, kesän koitoksiin.
Kevään odotusta VENEMIEHILLE ei tiukkapipoille T EX venhoilija - balle
hyvä kirjoitti:
joo, ei tavitse ei. Vakavamieliset Targakaaripurjehtijat pysyvät nimittäin visusti sisävesillä:-):-):-)
- Sinä
balle kirjoitti:
joo, ei tavitse ei. Vakavamieliset Targakaaripurjehtijat pysyvät nimittäin visusti sisävesillä:-):-):-)
pitkä viulu!
Eipä noita hirvityksiä päijänteellä ole näkynyt! - Anonyymi
balle kirjoitti:
Targakaaren voi asentaa myös Veneen alle!Siihen voisi kiinnittää katiskan tai rysän,niin sitten vierasvenesatamaan tullessa voisi ottaa katiskasta tuoretta kalaa?Voitte käyttää ideaani ,ilman pelkoa oikeudellisissa toimista!!
Terkuin Ismo ideanikkari
- olet
Meillä targakaaret ovat harvinaisia, mutta maailmalla matkapursissa hyvinkin yleisiä.Aurinkokennoille ehdottomasti paras paikka.Kätevä paikka myös tutkalle ja antenneille ,sekä aurinkokatoksen kiinnitykseen.
- miehii tää
ex venhoilija.Ei voi käsittää miten targakaaren saisi optariin,niin ei ymmärrä silloin muidenkaan tarpeita.Eikä käsitä että jollakin olisi niin suurta purjevenettä,mihin moista tarvitsisi.
- sopii veneeseen
Itsekin olen monesti miettinyt targakaaren
laittamista veneeseen.
Onkohan Suomessa joku hyvä tekijä, vai
pitääkö itse ruveta sitä värkkäämään?
Taitaa muuten nimim. ex veneilijä olla
varsinainen huuliveikko(omasta mielestä).
Kirjoituksesta päätellen aika yksinäinen kaveri.- keijo I
Moikkaa vaan ,,kyselit targakaarta .Minulla olis sellainen yksi kaari Bayliner 2455 veneeseen tehty lasikuidusta puh 02 8250923
taikka saat sähköp. lisää tietoja keijo.iltanen@dnainternet.net - hemi 426
keijo I kirjoitti:
Moikkaa vaan ,,kyselit targakaarta .Minulla olis sellainen yksi kaari Bayliner 2455 veneeseen tehty lasikuidusta puh 02 8250923
taikka saat sähköp. lisää tietoja keijo.iltanen@dnainternet.netterve
jos kaari on talell soita 0400 782 787 - heti laitan
kunhan vaan löytyisi hyvä tekijä.Kaareen saa asennettua kaikki nykyajan hilavitkutimet pois tieltä ja säilyyhän noi paremmin ehjänä kaaresa. Toisinaan näkee melkoisia virityksiä, mallia "omatekemä", mutta onpa joukossa onnistuneitakin kaaria. Täydellisyytä hipoisi malli, missä taavetti olisi samassa paketissa ja biminin saisi niputettua samaan häkkyrään.Tekijällä pitäisi olla pelisilmää myös mallin suunitteluun.
- hoist
Tuossa kummajaisessahan on targakaari, mutta se on varattu levangille.
http://www.marnet.fi/gallery/venekuvat/originals/3969_Guyline3800.jpg- mielipiteeni
Juuri tuollainen "muskeliveneen" kaari on kauhistus purjeveneessä. Mielestäni rosterista väännetty tuplaputki on sopiva surffilautaan jos se on pakko siihen saada. Mutta tämähän oli vain yksi mielipide muiden joukossa.
Se on maku asia- sano Lundberg kun lehmää pussas. - oli suunnittelija
Löfgreni oli kummajainen ennen ja nyt vaikuttaessaan Ruotsissa samalla alalla.
Menestys Suomessa jäi erikoisuuksien keksimiseen ja niiden puolivalmisteisiin joista myynnin jälkeen kinattiin,korjailtiin ja riideltiin. Veneiden jälleenmyyntiarvo ei ole nousussa. - hoist
oli suunnittelija kirjoitti:
Menestys Suomessa jäi erikoisuuksien keksimiseen ja niiden puolivalmisteisiin joista myynnin jälkeen kinattiin,korjailtiin ja riideltiin. Veneiden jälleenmyyntiarvo ei ole nousussa.Jostain muistan kuulleeni, että Löfgren on sisustus arkkitehti? Selittää ehkä osaksi asiaa.
- yleensä. Yksi parhaita
oli suunnittelija kirjoitti:
Menestys Suomessa jäi erikoisuuksien keksimiseen ja niiden puolivalmisteisiin joista myynnin jälkeen kinattiin,korjailtiin ja riideltiin. Veneiden jälleenmyyntiarvo ei ole nousussa.näkemyksiä omaavia venesuunnittelijoita - mutta tietysti täällä junttilassa ei asiaa ja parannuksia joita tuo aikaansa edellä oleva suunnittelija on veneisiin tuonut.
- rosterihirvitys, vaan
mielipiteeni kirjoitti:
Juuri tuollainen "muskeliveneen" kaari on kauhistus purjeveneessä. Mielestäni rosterista väännetty tuplaputki on sopiva surffilautaan jos se on pakko siihen saada. Mutta tämähän oli vain yksi mielipide muiden joukossa.
Se on maku asia- sano Lundberg kun lehmää pussas.erittäin hyvin veneen linjoihin sopiva ja käytännöllinen lasikuitukaari. Muutenkin kannattaisi tutustua lähemmin noihin veneisiin, ovat aikalaillaa olleet aina aikaansa edellä.
- raha ja käytännöllisyys
Meillä kun aika vähän kärsitään auringosta - silloin kun se paistaa, sen annetaan paistaa.
yli 30°C löytyy harvoin jos koskaan kotiVEsiltä, maalla voi olla eipä juuri merellä.
Tuollaiset kaaret on enimmäkseen tiellä telakoitaessa ja kuljeteltaessa veneitä laveteilla - ne pitää irroittaa ja laittaa jonnekin ja ovat vielä kalliita teettää - yleensä kiinnityspaikkaa pitää vahvistaa lisälaminoinnilla tms. sisustusta ehkä purkaa jotta päästään paikkoihin käsiksi - ihan luonnollisista syistä, suomalaiset on aika käytännöllisiä ihmisiä, ne puuttuvat.
Ei niitä tarvita täällä, antennille on paras paikka mastossa jos maksimaalista kuuluvuutta haluaa VHF-radiolleen.- P.D.
Viittasit auringon paisteeseen. Se paistaa meille aina niin matalalta että siinä ei pään päällä olevasta aurinkopanelista ole suurempi haittaa ja jos on niin autopilotille vai seisotaanko jossain vielä ruorissa muuta kuin kuvauksen ajan ja satamaan tullessa.
YLI KYMMEN METRISIIN SLOOPPEIHIN
jos ei omista muuta kuin ijänikuisen antennilla toimivan VHF:n niin sitä varten ei kyllä kannata targakaarta hankkia eli teettää.
Targagaareen saa 1-4 60 W aurinkopaneelia. Tutka-antennin (alle, kenties.) Tv-antennin. Sääfaxin antennin. Kovaääniset ja radion. Varasvilkun ja liiketunnistimen. Sumu ja hälytystorven. GPS:n antennin. Ja sen VHF antennin. Ankkuriliinojen kelat sivulle. Mies yli poijun ja pelastusrenkaat.
Oli niitä varmaan muitakin, mutta täytyy lähteä maitokauppaan.
- Skönäri-x
toteutus mielestäni yksi parhaista. En muista mallimerkintöjä, mutta olisko ollut ainakin 106 jossa tyylikäs toteutus.
Olen 6 vuotta ajéllut moottori diissel veneellä .
Olen hiukan aatellu noita purjeveneilijöitä -..
hu. hu.Katselevat todella kieroon ,kun merellä moikkaan heille .Vaisusti nousee händy. Näyttää olevan samoin täälläkin .Itse yritän esintyy fiksusti. Onko siinä jotain kähnää jota en tiedä .. Kun itse olen uus veneilijä ..- ja onneksi kuihtuva
luonnonkatastrofi. Tilalle tulee oikeita venelijöitä, joille veneily on pääasia, eikä se millä se liikkuu.
- Mikas siina...
ja onneksi kuihtuva kirjoitti:
luonnonkatastrofi. Tilalle tulee oikeita venelijöitä, joille veneily on pääasia, eikä se millä se liikkuu.
Enpa ole ikana tuommaoista kaarata nahnyt,ja vaikka olisin nahnytkin olisin kuitannut nakemiseni olankohautuksella.Empas oo miettiny asiaa...
Mutta eikos tuo ole aika epakaytannollinen?Sitahan saa vaistella limboamalla ja siihen kiinnitetyin hardeleineen?
Itse en ole kovin nopea ja notkea.Mutta jos on kovasti laitteita ja sahkosta pulaa,ni mikas siina ja mita se valinta kenellekkaan kuuluu...
Ja mika yllamainittuun kirjoitukseen noista "oikeista" purjehtioista katoavina luonnonvaroina...
Olet oikeassa!
Thank God!Haviamassa ovat pirulaiset ;))
Pahimmat jupit ovat tehneet konkurssin ja karanneet Thaimaaseen jattaen veneet perassaan ulosottovirkailijoille ;)))
...nii tai eihan siella sita venetta tarvitakkaan,meen testaamaan tammikuussa ;)...
Ciao! Mikas siina... kirjoitti:
Enpa ole ikana tuommaoista kaarata nahnyt,ja vaikka olisin nahnytkin olisin kuitannut nakemiseni olankohautuksella.Empas oo miettiny asiaa...
Mutta eikos tuo ole aika epakaytannollinen?Sitahan saa vaistella limboamalla ja siihen kiinnitetyin hardeleineen?
Itse en ole kovin nopea ja notkea.Mutta jos on kovasti laitteita ja sahkosta pulaa,ni mikas siina ja mita se valinta kenellekkaan kuuluu...
Ja mika yllamainittuun kirjoitukseen noista "oikeista" purjehtioista katoavina luonnonvaroina...
Olet oikeassa!
Thank God!Haviamassa ovat pirulaiset ;))
Pahimmat jupit ovat tehneet konkurssin ja karanneet Thaimaaseen jattaen veneet perassaan ulosottovirkailijoille ;)))
...nii tai eihan siella sita venetta tarvitakkaan,meen testaamaan tammikuussa ;)...
Ciao!Luultavimmin kuitenkin taivaaseen. Taivaassa ei venettä tarvita...
- Anonyymi
Vanha ketju, mutta aika tukevan näköisiä nuo kalaveneiden vavoille myytävät rosteriset targakaaret. Onko joku semmoisesta viritellyt purkkariin telineen aurinkopaneeleille? Esim Blind-merkkistä myydään parilla satkulla. Toinen vaihtoehto ois ostaa rosteriputkea ja sopivat helat joilla kasaisi, tai mites jos laminoisi jonkun tyylikkään? Itse en osaa hitsata rosteria ja rahat ei riitä teettämiseen, liekö tonnilla saisi..? Oisko jollain linkkiä tai vinkkiä laminoitavasta (seppomartti?)? Tarkoitus olisi laittaa pari sataa wattia lisää paneelia veneeseen ja lisätä omavaraisuutta sähkön suhteen..
--Luuppiketsi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa682411En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361779- 101614
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3741575Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly161525Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681397- 1061141
- 121118
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91094- 201009