Moi! Tietääkö kukaan, minkä ikäisenä aletaan pojilta pesemään esinahan altakin ja miten? Ei kai se satu? Meijän poika kohta kaksi vuotta eikä olla vielä pesty. Pitäisi kysyä seuraavaksi kaksivuotisneuvolatarkastuksessa..
alapään pesu
6
6679
Vastaukset
- 2 lapsen äiti...
en oo pippeliä koskaan rönkkinny...olen suihkuttannut ja poika itse on kylvyssä sitä näplinnyt..ei ole ollut syytä tehdä asialle mitään ja poika nyt 5v.olen kyllä nähdyt kun poika on "leikillään" työntännyt esinahan taakse päin et kyl se irti on..jos tajutte mitä tarkoitan..tuntuu vaikeelta tää kirjoittaminen aiheesta.hölmöä luonnolinen asia.
- faija
Pienillä pojilla esinahka ei liiku. Siitä huolimatta pippeli ja sen pää pitää huuhdella pesun yhteydessä. Esinahkaa vedetään varovasti, ei voimalla eikä väkisin, sen minkä se liikkuu ja huuhdellaan vedellä.
Pippelin päähän ja esinahan alle jää aina pissaa ja sinne kulkeutuu pölyä ja muuta likaa. Tulehduksien välttämiseksi puhtaudesta kannattaa pitää huolta. - hoito-opas:
"Alle 1-vuotiaan pojan penistä ei ole syytä tarpeettomasti käsitellä, se ainoastaan pestään hyvin. Esinahalla on hyvin tärkeä suojaava tehtävä. Yli 1-vuotiaalla eniksen alkaessa kasvaa esinahka pikku hiljaa irtaantuu. Yli 2-vuotiaalla voi jo esinahkaa vähitellen työntää varovasti pippelin pään ylitse taakse ja huuhdella pippelin pää. Näin estetään esinahan tulehdukset ja niistä mahdollisesti johtuva liian kireä esinahka. Esinahan taaksepäin vetämien on helpointa alussa tehdä saunan tai suihkun yhteydessä. Pesun jälkeen pippeli ainoastaan kuivataan hyvin, rasvauksia ei tarvita"
MLL - pesusta
Käyppä lukemassa akuutin sivulla juttu 9 vuotiaan pojan esinahasta. http://www.yle.fi/akuutti/
- lisäys
äskeiseen eli se juttu on siellä omalääkärin vastaanotto osiossa.
- Anonyymi
lisäys kirjoitti:
äskeiseen eli se juttu on siellä omalääkärin vastaanotto osiossa.
Niinkö
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465287Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5311812Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77953
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53931- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748