Eli olen lähdössä maaliskuussa vaihtoon Valasske Meziriciin ja olisin utelias kuulemaan muiden kokemuksista kyseisestä kaupungista tai tsekissa asumisesta yleensä.
Eroista suomeen verrattuna.. Mitä kannattaa varata mukaan jne.
Vaihtokokemuksia ja vinkkejä Tsekista?
2
717
Vastaukset
- vaihtari v.2003
Mainitsemastasi kaupungista ei ole kokemusta, mutta itse olin Tsekeissä vaihdossa (itä-tsekissä) syksyllä 2003. Vinkkinä voin sanoa että avoimin mielin kannattaa lähteä, tietenkin riippuu todella paljon missä asustelee ja millainen tyyppi itse on. Eli miten suhtautuu kaikkeen. Pitää osata varautua siihen että kaikki ei todellakaan puhu siellä englantia jne... Jos on vähänkään shoppailuun taipuvainen, kannattaa lähteä aikalailla tyhjällä matkalaukulla reissuun. Ostettavaa ja edullista sellaista kyllä löytyy. :) Ja reissata kannattaa niin ympäri Tsekkiä kun naapurimaitakin jos vaan aikaa ja innostusta riittää. Junalla matkustaminen on edullista ja nopeaa. Itse tykkäsin kyllä todella paljon Tsekeissä oloajasta ja todella kova kaipuu on päästä käymään siellä vielä uudelleen. Mitään suurta kulttuurishokkia ei itsellä ollut kun osasi asennoitua siihen että kaikki ei ole yhtä "hienoa" kun koti-Suomessa. Kaiken kaikkiaan ruoka oli hyvää (tottahan niitä erikoisuuksiakin löytyi....ainakin meidän koulun ruokalasta... ;) ), ihmiset olivat ystävällisiä, hienoja maisemia ja nähtävyyksiä riitti ja opiskeltuakin tuli suht kiitettävästi. =) Oikein mukavaa reissua sulle!
- Usko.T.
Oliko sulla koti-Suomessa joku muka hienompaa kuin vaikkapa Tsekissä? En usko.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881577
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla121460- 981390
- 691260
- 1111229
- 1161150
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n258977- 69971
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18925- 37907