Kertokaas mistä kannattaisi kysellä kuljetusalan töitä (esim. kesätöitä), jos hakijana on nainen eikä kokemusta kuljetus hommista paljoakaan ole, mutta kokemusta pitäisi saada tulevaisuuden kursseja varten!
Töitä kuljetusalalta!
10
2246
Vastaukset
"eikä kokemusta kuljetus hommista paljoakaan ole"
Niin onko sitä vähäsen vaiko ei yhtään ;)
Jos sulla on C-kortti niin varmaan jostain sellaisesta firmasta, missä on nuppiliikennettä. Tai vaikkapa jakeluajoa. Tai sitten kysäiset jostain firmasta, jossa on vaikkapa ihan täysperävaunujakin, saahan sitä tyhjää yhdistelmää "tilapäisesti siirtää" C-kortillakin ;)
Riippuu tietty myös siitä, että mistä päin olet jne.
Tuo että olet nainen tuskin vaikuttaa kovinkaan paljoa, riippuu niistä työnantajien asenteista. Jotkut kun eivät ota ketään harjoittelemaan. Jos et muuta keksi, niin kysäiseppä vaikka työkkäristä että mistä kannattaisi kysellä kesätöitä.
Tai sitten teet niin kuin minä aikoinaan, eli suoraan soitto työnantajalle sellaiseen firmaan, mikä kiinnostaa. Mie ainakin pääsin silloin C-kortillisena työharjoitteluun.- jakari
Jakeluhommiin kyllä pääsee kesätöihin vaikka ei olisi kokemusta ollenkaan. Ainakaan isompien kaupunkien läheisyydessä kuskipula ei jätä työnantajille paljon valinnanvaraa.
Jos sinulla taas on vähänkään työkokemusta niin homma helpottuu vielä entisestään. Ei muuta kuin esim. http://www.mol.fi kattelet oman alueen paikkoja ja soittelet kun sattuu löytymään. Kysellähän toki voi vaikkei olisi tuolla ilmoitustakaan...- advadv
kannattaa vähän valkata minkälaista jakarihommaa alat kyselee. se reilu tonninen lava pumppukärryllä liikuteltuna aiheuttaa raavaallekkin miehelle "kevyttä hikoilua ja otsasuonien pullistelua"...mitenkään väheksymättä naissukupuolta. joku matkahuolto/dhl/tnt-tyyppinen ratkaisu vois olla oivaa työharjoittelua tulevaa varten. jakarihommaahan sekin on mutta hieman kevyempää(ehkä) sellaista. kommentoikaapa muutkin!
- ajattelin sanoa
advadv kirjoitti:
kannattaa vähän valkata minkälaista jakarihommaa alat kyselee. se reilu tonninen lava pumppukärryllä liikuteltuna aiheuttaa raavaallekkin miehelle "kevyttä hikoilua ja otsasuonien pullistelua"...mitenkään väheksymättä naissukupuolta. joku matkahuolto/dhl/tnt-tyyppinen ratkaisu vois olla oivaa työharjoittelua tulevaa varten. jakarihommaahan sekin on mutta hieman kevyempää(ehkä) sellaista. kommentoikaapa muutkin!
kandee oikeesti alotella ihan jakarilla tai mieluiten pakulla, jo paketitkin painaa. tosiaankin pitä tuo lava saada liikkumaan ja ne kun painaa mulla ainakin tuonne 1000-1500kg asti.
tekniikkaa vaatii saada naisena semmoinen liikkumaan autoon ja pois, kaikkialla ei trukit pura.
kyllähän nainenkin pärjää, itse elättänyt tällä ajohommalla perheeni jo 17 vuotta, joten naisena tiedän mistä puhun.
onhan nuo postin rullakot vähän keveimpiä ja maidotkin on pyörillä... - pullasukkula
advadv kirjoitti:
pullaapullaapullaa. se o kivvaa, aikataulut kyl tiukat. ja maksetaan huonosti. ja perkeleen aikasin ylös. mut on niin kivvaa että.... ja pakulla jakelu se viddumaisinta on jos sattuu samaan paikkaan paljo nyssäkkää ni siinähän lemppaat. pikkukaappi pikkuperälaidalla ni a vot. naiselle (väheksymättä kauniimpia) sopivaa hommaa. dhl, tnt, tmi, xyz, yms.
- Suomea?....
.........
- Rekkanainen!
Heip!
Itse olen sitä mieltä että eikun naiset vaan harjoittelemaan sinne rahtipuolelle. Hommat ei sen raskaampia naisille kuin miehillekään ole. Se että näytät naiselta, pukeudut kuin nainen ja olet olemukseltasi nainen ei estä sinua tekemästä raskasta työtä. Onhan niitä miehiäkin kätilöinä. Itse ammattikoulun aikaan kaikki harjoitteluni rahtipuolella tehnyt ja ihan siellä hyvin pärjäsi naisena kuin miehenäkin. Riippuu tietysti siitäkin mitä kortteja sinulla on, että minkälaiseen hommaan. Itselläni on CE ja oikein mielelään ovat harjotteeluun ottaneet raskaammallekin puolelle kuin pakun ajoon :) Rohkeasti vaan yrittämään. eiköhän tuo reiluun kuuteen vuoteen ole jo jonkun ratkaisun asiallen saanut.
- isoreiska
Niin tai sitä on jo kusetettu palkkojen suhteen kunnolla niin kuin alalla on tapana. Ollut jo varmaan muun alan hommis reilut 5v.
- töitötöitötä
yöllä rekkaparkista, jos vaa o ulkonäköä ja hinnat kohtuulliset esim 40€ 15 min
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492318- 262173
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271535Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161484- 1241417
- 191083
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71974Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut117944Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad89944Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333883