The Excorcism Of Emily Rose

Zed

Kuinka moni on nähnyt? Suomenkielinen nimi on siis Emily Rosen Riivaaja.

Minusta oli paras kauhuleffa sitten Blair Witch Projectin. Aivan pirun tunnelmallinen, hyvin näytelty, ja jopa pelottava elokuva. Tämä ei todellakaan ole mikään halpa Manaaja-kopio, jos joku sitä nimen perusteella pelkää. Elokuvan tummat maisemat, "vanhanaikainen" tunnelma, ja hienosti toteutettu pelottelu toimivat kuin junan vessa. Emily Rosen roolityön tehnyt tyttö ansaitsee hatunnoston.

Mahtava elokuva, joka palautti uskon siihen, että hyviäkin kauhuelokuvia vielä tulee. (Tosin pirun harvoin:D)

10

997

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Zed

Pahoittelen otsikon typoa....

• outo nick

Ja olen kanssasi täysin eri mieltä. Emily Rosen kirous oli minusta todella surkea. Etenkin se että Emily "uhrasi" itsensä, jotta maailmalle selviäisi, että demoneja ja muita örrimöykkyjä on olemassa. Siis aivan helvetin typerä juoni. Mutta tämä on tietysti vain minun mielipiteeni.

• Zed
        outo nick kirjoitti:

Ja olen kanssasi täysin eri mieltä. Emily Rosen kirous oli minusta todella surkea. Etenkin se että Emily "uhrasi" itsensä, jotta maailmalle selviäisi, että demoneja ja muita örrimöykkyjä on olemassa. Siis aivan helvetin typerä juoni. Mutta tämä on tietysti vain minun mielipiteeni.

...on jännä juttu.

Musta leffa oli pirun hyvä. Olen itse lakisarja-friikki, eikä tuo oikeudenkäynti mua haitannut pätkääkään. Minusta tuota "pelottelua" oli aivan tarpeeksi, ja se oli läpeensä laadukasta. Itse en hirveästi koskaan innostunut "japsikauhusta" kuten The Ring ja Kauna.

Vaikea sanoa järkiperäisiä perusteita, kun en elokuvakriitikko ole, mutta minusta tässä oli sitä jotain.

• käytyä katsomassa ja pettymys oli todella...
      Elokuva on ihan okei MUTTA siinä oli aivan liian vähän kauhukohtauksia...heti alkuun tuli lähes kaikki kohtaukset jotka mainoksessa näytettiin ja muu anti olikin sitten melko laimeaa! Todelliselle kauhun ystävälle se ei siis oikeen toiminut...
      En pitänyt myöskään siitä että kaikki parhaat kauhukohtaukset näytettiin pienissä pätkissä taantuvasti...Emily oli siis sivuroolissa tässä leffassa eikä sanonut montaa sanaa koko elokuvan aikana...
      En muutenkaan pidä liiallisesta oikeussali keskeisyydestä ja sitähän tämä leffa lähes kokonaan oli...
      Kaikenkaikkiaan ei ihan sellainen elämys mitä odotin mutta onneks näitä mielenkiintosia kummituselokuvia riittää :)

Tässä linkki yhteen...toi An American Haunting:in traileri näytti TODELLA lupaavalle...kannattaa tsekata :)
      Sit Saw:n tekijältä tulee kans tänä vuonna Silence niminen kauhu...se aiko kuulemma tehdä siitä kaikkien aikojen pelottavimman kummitusleffan...jäämme siis mielenkiinnolla odottamaan :D

http://www.imdb.com/title/tt0429573/

• Heka

Ihan kuin olisin joskus kuullut tuollaisesta Silence nimisestä elokuvasta....... olisiko kyseessä kenties uusintaversio vai ihan uusi keksintö? /:

• Heka kirjoitti:

Ihan kuin olisin joskus kuullut tuollaisesta Silence nimisestä elokuvasta....... olisiko kyseessä kenties uusintaversio vai ihan uusi keksintö? /:

ihan uusi elokuva siitä olis tulossa...mutta en ole täysin varma!! Tuolla imdb:com:issa ei ainakaan ollut siitä vielä kovin paljon tietoa...
        Googlettamalla varmasti löytyy lisää infoa :)

• Amerest

Ei tullut elokuvateatterissa nähtyä, DVD:llä voisi sitten hommatakin jahka tulee. Kellään tarkempaa tietoa, koska tämä tapahtuu?

• Juu,katsoin pari päivää sitten kyseisen leffan ja hyvä oli..=) Kyllähän tuo hieman laittoi pelottamaan..;)

• toden totta

Perusidea ok, juoni ontui. Rakenne miellyttävä, sen toteutus pilattu hieman teennäiseksi heittäytyvällä oikeussalileikillä.

Emilyn kohtaukset olivat kyllä vaikuttavia, sille en mitään voi. Oli miehen sormet tiukasti miun nyrkkiin rutistettuna, kun katsoimme ko. elokuvaa. Pelotti =)

Ehtikö kukaan muuten laskea montako erilaista takkia sillä naispuolisella asianajajalla oli? Pisti vain silmään, että ihan kiva palkka ilmeisesti, joka päivä erilainen...

• lindaah

minä itse nauroin koko elokuvan ajan! :D
      aika tylsä oli. hyvä juoni mutta olisi voinu olla paremmin näytelty :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5490
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2407
    3. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      255
      1675
    4. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1657
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1497
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1426
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1195
    8. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      327
      1195
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      334
      1190
    10. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      10
      1187
    Aihe