Onko joku tehnyt viime aikoina tehnyt veneellensä kunnollisen PUHDISTUS/KIILLOTUS työn. Olen edennyt hankkeessa sen verran että ostin Metabon kiillotus koneen jossa portaaton säätö ja seuraavaksi pitäsi hankkia kunnon aineet.
Asiasta on varmasti monta mielipidettä, mutta olen saannut sellaisen ksäityksen ettei HEMPPELS tuotteet ole välttämättä niitä parhaita vaikka hinta antaakin niin ymmärtää.
Joku on kehunnut AUTO-GYM tuotteita, mutta mitä olette mieltä...
Veneen puhdistus, kiillotus ja vahaus
7
7804
Vastaukset
- pianisti
Minkälainen kiillotuskone Metabo on? Katsoin Wihuri-autolan sivuilta, että se malli ei ainakaan ollut kulmahiomakoneen mallinen? Makitalta löytyy hyvä kone hintaan 380 €, sika kallis
Autoglymin tuotteita käyttäisin itse, siis näitä hiomatahnoja- METABO
TARKKA JÄTKÄ...merkki on todellakin Makita ja hinta oli 350€, se on tosin kimppakone toisen onnellisen veneen omistajan kanssa. Muut tallissa olevat koneet kun ovat pääasiassa METABOJA niin koitin sitä tähänkin sovittaa.
- Timop!
Autoglymin tuotteista kerrotaan sivulla: www.kiiltovaunu.com ->Autonhoitoaineet->Veneenhoito-opas
Nykyisin löytyy Autoglymiltä venesarjakin, lieneekö samoja aineita. Autoglymin maahantuoja sanoi mulle joskus, että kannattaa käyttää ainakin vaaleissa pinnoissa sitä tehokkainta hiontatahnaa, on gelkkari kuulemma niin kovaa. Itse olen käyttänyt tuota Autoglymin 04B:sta kiillotuksessa...
Noita kiillotusaineita löytyy monelta muultakin merkiltä: 3M, Farecla, Lahega yms...
Pintavahasta sen verran: Hempel pelottelee ohjeissaan autovahojen käytöstä, koska sisältävät silikonia... ...sitten ainakin niiden yhden vahan selosteessa lukee, että sitältää "erikoissilikonia", joka on poistettavissa Hempel tuotteilla...
Mielestäni (ei tieto siis) Autoglymin vahat ei sisällä silikonia, ja ovat ainakin omien kokemusten perusteella helppokäyttöisiä ja kevyesti kiillotettavissa verrattuna vaikkapa siihen Hempeliin...AutoGlym 04B tulisi ainoastaan käyttää niille alueille joka todella sitä vaatii. Viimestely mahdollisimman hienolla tahnalla muuten pinta jää "auki" eikä kestä kauan kun uusi hionta on edessä. Viimestele 02B:llä tai jopa 01B:llä ennen vahausta ja jälki säylyy vuosia jos vahaus tehty hyvin ja laadukkaalla vahalla. Ilman viimestelyä ei tehty työ ja hukattu gelcoat on menetetty yhden kauden jälkeen.
- suosittelen
minä ainakin olen Autoglymin nämä marine-sarjan vahat hyväksi havainnut että ei siitä ainakaan paremmaksi voi hempelikään pistää :)
Autoglymin hioma-aineetkin on hommattuna ens kevään kylkienkiillotus operaatiota varten. On näköjäns seuraavassa venemestarissa juttua kylkien kiillottamisesta näköjänstäs, mielenkiinnolla odottelen sitä kun itelläkin on keväällä edessä. Ei sen puoleen on suunnilleen hajulla kyllä miten homma etenee mutta kiva kattoa jos tulis jotain hyviä lisävinkkejä. On muuten kovasti tuo venemestari parantunut otettaan tässä ajan kuluessa että kyllä tuo venemestari juttujensa puolesta hakkaa vene-lehden mennen tullen ainakin näin vielä "tuorehkon" veneilijän näkökulmasta. Ei siinä vene-lehdessä kyllä ole mitään kiinnostavia juttuja ollut aikoihin.- jiiku
Hyvä lehti Vene-lehteen verrattuna.
Vene-lehti on noussut jonnekin harrastuksen yläpuolelle. Lehden tekijät ovat kadottaneet kosketuksensa tavalliseen perheveneilyyn ja tavallisen perheveneilijän kiinnostuksen kohteisiin.
- jepu
jos aiot tehdä myllytyksen itse niin hanki kunnon kone. Usein keväisin tuolla rannoilla näkee ihmisiä käyttävän jos jonkin näköisiä epäkeskohiomakoneita, TÄYSIN TURHAA!! Koneen pitäsi olla vääntävä, kierrosluku säädettävissä 500-2000 rpm. Autoglym on hyvä vrsinkin jos pinta kulahtanut kunnolla. Ja 04 aloitetaan. Saat muuten jyystää koko kesän jollain 01. Jos pinta suht hyvä niin 3M toimii kans. Autosmartin tuotteilla saa myös upean tuloksen, ja toimii hyvin esim. kellastuneelle gelcoatille. Unohda Hempel, sekundaa. Soita autoglymille, palvelu asiallista. Varoitus kuitenkin jos et ole aikaisemmin tehnyt, työvaiheita useita, aineet ja koneen käyttö vaativat kokemusta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565320Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212357- 1131582
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2281529- 931467
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681165Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91133Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi2911085- 721047