Tuo munasolujen luovuttaminen ei ole mikään pikku juttu. Hormoonihoidot, punktio... Kaiken lisäksi joutuu olemaan pois töistä ja koko touhuun liittyy riskinsä. Miten ihmeessä joku nainen lähtee tuohon vapaa ehtoisesti? Suomessahan ei edes saa mitään rahaa tuosta hommasta. En todellakaan voi uskoa että joku tekee sen vain hyvää hyvyyttään, tuntemattoman ihmisen puolesta. Mkasetaanko näille naisille salaa jotain rahaa vai miten heidät saadaan huijattua mukaan tuohon touhuun?
Miten joku voi luovuttaa munasoluja??
9
1354
Vastaukset
- Mietittävää...
Miksi joku luovuttaa verta, siemennestettä, selkäydinnestettä? Miksi suostumme siihen, että kuoleman jälkeen elimemme luovutetaan? Miksi otamme kummilapsia toiselta mantereelta? Hmm... Onneksi tässä maailmassa on vielä ihmisiä, jotka kykenevät toimimaan epäitsekkäästi. Kysymys on toisen ihmisen elämästä ja munasoluja luovuttaneena voin sanoa, etten tarvitse siihen minkäänlaista muuta syytä kuin halun auttaa. Suomessa n. joka viides pariskunta kärsii lapsettomuudesta. Joka ei sitä ole kokenut, ei sitä tuskaa voi ymmärtää. Toivon sinulle menestystä maailmassa. Muistutan kuitenkin, että itsekkyys johtaa helposti yksinäisyyteen. Tietty määrä empaattisuutta on paikallaan. Vaikkei sinusta olisikaan luovuttamaan munasoluja, älä koskaan kyseenalaista toisten ihmisten halua toimia ihmisen hyväksi. Kaunis ajatus, joka on suhteellisen helpolla tavalla on toteutettavissa.
- Terveeli
Voitko kertoa mitä ongelmia tuohon liittyi? Kauanko joudut olemaan töistä pois? menikö kipulääkkeisiin omaa rahaa vai korvattiinko ne? Miltä nyt jälkeenpäin tuntuu?
Terveeli kirjoitti:
Voitko kertoa mitä ongelmia tuohon liittyi? Kauanko joudut olemaan töistä pois? menikö kipulääkkeisiin omaa rahaa vai korvattiinko ne? Miltä nyt jälkeenpäin tuntuu?
KAIKILLE MUNASOLUJA LUOVUTTANEILLE!!!KIITOLLISUUTEMME KUVAAMISEEN EIVÄT MITKÄÄN MAAILMAN SANAT RIITÄ!!!!HALEJA TEILLE MILJOONA KILOA JA JUMALA TEITÄ SIUNATKOON!KAIKKEA HYVÄÄ ELÄMÄÄNNE!TV:ONNELLINEN ÄIPPÄ JA ISKÄ!:)
- Mie vaan
Kyllä Suomessa saa rahaa luovutuksista, ainakin yksityisillä. Tai näin olen olettanut koska Ava-klinikalla saa 800 euroa luovutuksesta.
Sairaspoissaoloja ei ole kuin operaatiopäivänä. Itse olen menossa, tuttu ollut ja kertoi ettei siinä mikään ehdi sattumaan kun on rentouttavaa ja kipulääkettä suonissa. Hormonien pistäminenkään ei satu, laitetaan sellaisen kynän kanssa.
Käyntejä ollut yksi, tulossa vielä 4(tai 3) kontrolli. Tuo ensimmäinen kerta kesti kauan koska siellä lääkäri selitti asioita enemmän kuin tutki.
Tosiaan...minä viitsin koska a)haluan auttaa, ja tässä elämäntilanteessa ehkä enemmän painottaa b) 800e on iso raha. - haluan auttaa
Hei! Olen ajatellut asiaa paljon viime aikoina.Olen 5-vuotiaan pojan äiti ja oma tieni äidiksi on ollut kovin vaikeaa.Nyt olen aloittamassa toisen ivf-hoitoni. Olen ajatellut,että jos itse tulen raskaaksi ja multa sattuisi jäämään ylimääräisiä alkioita,voisin luovuttaa ne jollekin eteenpäin.Mutta siihen menee vielä paljon aikaa ja ehkä mielikin voi muuttua monta kertaa.Mutta tällä hetkellä ajattelen myös paljon niitä,jolla ei ole yhtään lasta.Luulen että myös sinä ymmärtäisit luovutuksen tärkeyden,jos joutuisit itse kyseiseen tilanteeseen...Mutta hyvää keväään odotusta kaikille!!!
- onnelliset tulevat vanhemma...
Kiitokset meidänkin perheen puolesta kaikille luovuttajille!!! Täällä parhaillaan odotetaan esikoista jonka olisi tarkoitus syntyä heinäkuussa ja kaikki on mennyt hyvin. Meille tämä lahjamunasolujen käyttö oli enää viimeinen mahdollisuus saada lapsia ja olen ikionnellinen että tässä maassa on ihmisiä jotka haluaa auttaa asiassa kuin asiassa!!! Itselläni pakkasessa odottaa vielä 9 alkiota tulevaisuutta varten mutta en usko että tulen niitä kaikkia tarvitsemaan, jos en tarvitse niin annan ne eteenpäin ehdottomasti.
Alkuperäinen kirjottaja ei ehkä tiedä miten tuskaista on elää lapsettomuuden kanssa ja siihen on turha sanoa että kaikkeen tottuu siihen ei totu ikinä. Mutta vielä kerran kiitos kaikille että annoitte meillekin mahdollisuuden omaan lapseen...=) onnelliset tulevat vanhemma... kirjoitti:
Kiitokset meidänkin perheen puolesta kaikille luovuttajille!!! Täällä parhaillaan odotetaan esikoista jonka olisi tarkoitus syntyä heinäkuussa ja kaikki on mennyt hyvin. Meille tämä lahjamunasolujen käyttö oli enää viimeinen mahdollisuus saada lapsia ja olen ikionnellinen että tässä maassa on ihmisiä jotka haluaa auttaa asiassa kuin asiassa!!! Itselläni pakkasessa odottaa vielä 9 alkiota tulevaisuutta varten mutta en usko että tulen niitä kaikkia tarvitsemaan, jos en tarvitse niin annan ne eteenpäin ehdottomasti.
Alkuperäinen kirjottaja ei ehkä tiedä miten tuskaista on elää lapsettomuuden kanssa ja siihen on turha sanoa että kaikkeen tottuu siihen ei totu ikinä. Mutta vielä kerran kiitos kaikille että annoitte meillekin mahdollisuuden omaan lapseen...=)Olipa kiva kuulla,että tekin onnellisesti saitte raskauden alkuun lahjamunasoluilla!!!!Olen niin "herkillä" aina tämän asian tiimoilta,että onnen kyyneleet silmissä siitä itse kerron ja luen muitten onnesta!Kuinka hyvä sydän lahjoittajilla sykkiikään rinnoissaan!Olet epäilemättä samaa mieltä!Kaikkea hyvää raskauteenne!!!Tiedän kuinka nautitte siitä ajasta ja sitten hänestä!TOTTA ON,ETTÄ LAPSETTOMUUS ON SUURTA KÄRSIMYSTÄ!!!!Siksi TOIVOTAN KAIKILLE VOIMIA LAPSETTOMUUSHOITOIHIN!!!HALEJA IHAN KAIKILLE!!!!:)
- onnelliset......
mansku1 kirjoitti:
Olipa kiva kuulla,että tekin onnellisesti saitte raskauden alkuun lahjamunasoluilla!!!!Olen niin "herkillä" aina tämän asian tiimoilta,että onnen kyyneleet silmissä siitä itse kerron ja luen muitten onnesta!Kuinka hyvä sydän lahjoittajilla sykkiikään rinnoissaan!Olet epäilemättä samaa mieltä!Kaikkea hyvää raskauteenne!!!Tiedän kuinka nautitte siitä ajasta ja sitten hänestä!TOTTA ON,ETTÄ LAPSETTOMUUS ON SUURTA KÄRSIMYSTÄ!!!!Siksi TOIVOTAN KAIKILLE VOIMIA LAPSETTOMUUSHOITOIHIN!!!HALEJA IHAN KAIKILLE!!!!:)
saanko kysyä että odotatko sinä parhaillaan vai oletko jo saanut lapsosen syliisi??? Joo kyl tuntuu et karvat nousee pystyyn ja itku tulee silmään kun on näistä asioista puhetta täällä. varsinkin tämä alkuperäiskirjottajan kommentit,mutta tietty vapaasti saa mielipiteensä sanoa mutta mielestäni asiasta pitää silloin olla tietoa enemmän...mut se siitä, se ei mun onneani pysty silti pilaamaan..=)
onnelliset...... kirjoitti:
saanko kysyä että odotatko sinä parhaillaan vai oletko jo saanut lapsosen syliisi??? Joo kyl tuntuu et karvat nousee pystyyn ja itku tulee silmään kun on näistä asioista puhetta täällä. varsinkin tämä alkuperäiskirjottajan kommentit,mutta tietty vapaasti saa mielipiteensä sanoa mutta mielestäni asiasta pitää silloin olla tietoa enemmän...mut se siitä, se ei mun onneani pysty silti pilaamaan..=)
onnelliset!Olen se ykkössivun piinaa,iik-jutun kirjoittaja!:)Haleja sulle!!!Voi hyvin!!!!:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1018033- 1075647
- 2794993
- 494933
- 763707
- 542940
- 642667
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222498Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292432- 422358