Ystäväni kehui, että "Mehiläisen" palvelut ovat laadukkaita ja hyviä ja että hänen tutkija-miehensä tykkää ko. paikasta. Niinpä menin "Mehiläiseen" yleislääkärin vastaanotolle.
Lyhyelle palaverille tuli hintaa 85 euroa! (Verrattuna siihen, mitä terveyskeskuksessa hoito maksaa: 11 euroa).
Maksoin itseni kipeäksi ja aloin vihata "Mehiläistä": se lääkäriakka ei mitenkään edes briljeerannut taidoillaan, vaan tyhmältä vaikutti, oikein tyhmältä. Mutta osasi kyllä rahastaa. Olen kertonut kaikille tutuillenikin, että varoisivat tätä Tampereelle pesiytynyttä nylkyrirahastajaa "Mehiläistä".
Mehiläisen lääkäri-käynti 85 euroa!
92
20303
Vastaukset
- Happonen
Ihan normaali veloitus, ei mikään korkea. Jos ei rahapussi aina yksityistä käyttää, niin mars Hatanpään arvauskeskukseen vaan. Turha huonoa taloudellista tilannettaan täällä valittaa.
- hihiihii
Samat lääkärit noissa kunnallisissa terveyskeskuksissa on kuin yksityisissäkin. Ihan turha maksaa itseään kipeäksi yksityisellä puolella.
- ja potilaan rahat
hihiihii kirjoitti:
Samat lääkärit noissa kunnallisissa terveyskeskuksissa on kuin yksityisissäkin. Ihan turha maksaa itseään kipeäksi yksityisellä puolella.
Niin tyhjän saa pyytämättäkin, ei siitä kannata erikseen maksaa. Lääkärit ovat tänäpäivänä muutenkin varsin epäammatillisia niin tiedoissaan kuin taidoissaankin. Lääkärin päätarkoitus hakeutua alalle on pelkästään ja vain rahastus ja suunnaton halu saada yliarvostettua auktoriteettista valtaa. Pitääväthän he itseään usein jossei nyt aivan niin ainakin lähes jumalana.
- Tepi
hihiihii kirjoitti:
Paitsi kyllä terveyskeskuksissa ja muissa kunnallisissa hommissa kaikenmaailman Virosyntyisiä yms. mihin en ole kyllä yksityisellä sektorilla muutaman kerran käyneenä törmännyt.
- Ehkä parempiakin
Tepi kirjoitti:
Paitsi kyllä terveyskeskuksissa ja muissa kunnallisissa hommissa kaikenmaailman Virosyntyisiä yms. mihin en ole kyllä yksityisellä sektorilla muutaman kerran käyneenä törmännyt.
Omat kokemukseni on kylläkin niinpäin että esimerkiksi virolais- tai venäläis lääkärit ovat olleet paljon asiallisempia ja perusteellisempia kuin koskaan nää kotimaiset verrokit.
- lisensiaatti
ja potilaan rahat kirjoitti:
Niin tyhjän saa pyytämättäkin, ei siitä kannata erikseen maksaa. Lääkärit ovat tänäpäivänä muutenkin varsin epäammatillisia niin tiedoissaan kuin taidoissaankin. Lääkärin päätarkoitus hakeutua alalle on pelkästään ja vain rahastus ja suunnaton halu saada yliarvostettua auktoriteettista valtaa. Pitääväthän he itseään usein jossei nyt aivan niin ainakin lähes jumalana.
Vai palkanko perässä tuli istuttua yliopiston penkillä 6v ja vielä pari vuotta "lisäkoulutuksessa"? Palkka bruttona 3100 e / kk.
8 v koulutusta lukion jälkeen...
Perehdy faktoihin ennenkuin tulet päätäsi aukomaan. - ja yksinkertaistaen.
lisensiaatti kirjoitti:
Vai palkanko perässä tuli istuttua yliopiston penkillä 6v ja vielä pari vuotta "lisäkoulutuksessa"? Palkka bruttona 3100 e / kk.
Perehdy faktoihin ennenkuin tulet päätäsi aukomaan.Ensinnäkään et ole lääkäri ja toisekseen ei lääkärin ammatti ole ainoa johon opiskellaan kahdeksan vuotta lukion jälkeen.
Päinvastoin kun lääkärit usein itse luulevat, kuuluvat he erehtyväiseen ihmis-sukukuntaan ja ovat aivan samallatavalla epäempaattisia ja eksovertteja kuin muukin populaatio.
Siis kukatahansa lääkäri ei pärjää terveyskeskuslääkärinä. Mutta niin kunnan taloudelle kuin yksittäiselle lääkärille on edullista että meillä Suomessa on toimii erinomainen keikkalääkäri-järjestelmä! - lisesnsiaatti
ja yksinkertaistaen. kirjoitti:
Ensinnäkään et ole lääkäri ja toisekseen ei lääkärin ammatti ole ainoa johon opiskellaan kahdeksan vuotta lukion jälkeen.
Päinvastoin kun lääkärit usein itse luulevat, kuuluvat he erehtyväiseen ihmis-sukukuntaan ja ovat aivan samallatavalla epäempaattisia ja eksovertteja kuin muukin populaatio.
Siis kukatahansa lääkäri ei pärjää terveyskeskuslääkärinä. Mutta niin kunnan taloudelle kuin yksittäiselle lääkärille on edullista että meillä Suomessa on toimii erinomainen keikkalääkäri-järjestelmä!Olen lääkäri ja olen ollut sitä jo usemmamman vuoden ajan. Hei-joo ja vielä keikkalääkärinäkin jo jonkin tovin.
Ja kyllä: tähän hommaan ei kannata hakea jos rahaa haluaa. Kilisevää ja kahisevaa saa huomattavasti vähemmälläkin työllä.
Ja ylläri sulle: kyllä, lääkärit ovat ihmisiä, me piereskellään ja haistaan pahalle. Ja me erehdytään ja tuodaan erehdyksemme kotiin ja me itkemme itsemme uneen paskan päivän jälkeen.
Ja me vastaamme sinun terveydestäsi ja paskimmassa tapauksessa hengestäsikin.
3100e/kk. - Pihlajalinnassa,,,
hihiihii kirjoitti:
On mehiläinenkin tuttu paikka, viimeksi hoono soomo lääkäri, en tajunnut häntä.
ns omalääkäri on Pihlajalinnassa, kaupungin ostopalvelutouhua, siellä kävin käsikivun vuoksi, lääke ei auttanut, sain toista lääkettä, kipu hieman helpotti, mutta määrätyssä asennossa helmikuusta lähtien ollut kipeä, eikä auta lääkkeetkään. Tarjosivat kortisoonipiikkiä, siitä kieltäydyin, katson ettei kortisooni ole oikea hoitomuoto puristuksissa olevaan hermoon, tai mikä olkapäässä sitten onkaan,
JOS olisin mennyt Pihlajalinnaan yksityispotilaana, käsi olisi kuvattu heti, mutta menin luuserina, kunta maksaa mieluummin yksityislääkärille, ehkä hieman ylimääräistäkin, kuin helpottaisi potilaan tuskaa.
Parasta hoitoa perheeni on saanut Koskiklinikalla, ikävää ettei minulla ole vakuutusta. - ei-lisensiaatti
lisensiaatti kirjoitti:
Perehdy faktoihin ennenkuin tulet päätäsi aukomaan.Mistäs tuon palkan 3100 e/kk vetäisit?. Kaverini, eurolääkäri, tienaa yli 7000 e/kk brutto, joten kannatti kuluttaa 8 vuotta yliopiston penkkejä.
- katri
Ehkä parempiakin kirjoitti:
Omat kokemukseni on kylläkin niinpäin että esimerkiksi virolais- tai venäläis lääkärit ovat olleet paljon asiallisempia ja perusteellisempia kuin koskaan nää kotimaiset verrokit.
Olen kyllä samaa mieltä, tunnen hyvin paljon alaa, ja kun tarvitsen lääkäriä, menen virolaiselle lääkäriile, näiltä olen avun saanut, suosittelen kaikkea muuta kuin mehiläistä, hintaero melkein 30 euroa, jos vertaa terveystaloa ja mehiläistä, mehiläinen on tunnetusti kalliimpi kuin muut
- otapaselvää
katri kirjoitti:
Olen kyllä samaa mieltä, tunnen hyvin paljon alaa, ja kun tarvitsen lääkäriä, menen virolaiselle lääkäriile, näiltä olen avun saanut, suosittelen kaikkea muuta kuin mehiläistä, hintaero melkein 30 euroa, jos vertaa terveystaloa ja mehiläistä, mehiläinen on tunnetusti kalliimpi kuin muut
Ei välttämättä. Osa on esim proffia tai hyviä jotka ei ole tkssa vaan tays tai vain yksityisellä. On se yhtä piinaa jos tapaa ne tk-tollot siellä ja vielä maksaa itsensä kipeeksi.
- Anonyymi
Ehkä parempiakin kirjoitti:
Arvelen, että nuori virolaislääkäri pelasti poikani hengen. Lähetti välittömästi TAYSiin ja heti leikattiin keskellä yötä, umpisuoli puhkeamaisillaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Arvelen, että nuori virolaislääkäri pelasti poikani hengen. Lähetti välittömästi TAYSiin ja heti leikattiin keskellä yötä, umpisuoli puhkeamaisillaan.
Nykyään usein annetaan puhjeta ja hoidetaan antibiootilla
- Anonyymi
lisensiaatti kirjoitti:
Perehdy faktoihin ennenkuin tulet päätäsi aukomaan.helmikuun 2024 tilanteeseen. Tilastokeskuksen mukaan hyvinvointialueilla toimivien lääkärien säännöllisen työajan ansiot olivat keskimäärin noin 7100 euroa kuukaudessa. Kokonaisansiot olivat keskimäärin noin 9070 euroa kuukaudessa.9.10.2024
- Nimetön
Samathan lääkärit niissä huseeraa, mutta hoidon laadussa on eroo kuin yöllä ja päivällä, tai sanoisiko hatanpäällä ja mehiläisellä.
Kävin Mehiläisessä yksityislääkärillä, H. 110e todistus terveydentilasta 110e.
Melko kallista siis sen toteamiseksi että olen terve. Silloin kun sairaudesta vielä pääsee eroon rahalla, mielestäni tuollaiset summat eivät ole yhtään mitään, omasta mielestäni terveys on rahaa tärkeämpi. Sen moni lääkärikin jossain vaiheessa saa todeta.- pöllö
se on vertaappa esim muut yksityiset koskiklinikka, eurolääkärit ym.. Boikottiin vaan koko paikka ja ainakin yleis lääkärit ihan turisteja ja sille toiselle kirjoittajalle 85 euroa ei todellakaan ole mikään yleinen "halpa" taksa yksityisillä lääkäreillä
- tohtori Sykerö
Diagnoosin jälkeen arvioin, että 300€ olisi ollut sinun tapauksessasi sopiva taksa ja tarkistuskäynti Runeberginpäivänä.
- jo on
On Sua siellä aikalailla puleerattu ja tutkittu. Itse kävin max. 20min käynnillä ja omakustannushinta KELAkorvauksen jälkeen oli 36euroo...
Kannatti maksaa reilu viikon saikusta :) - kysyjä.
ampiaisille halvempi taksa?
- Mehiläiseen
Luulitko Mehiläisessä saavasi hoidon 11 eurolla. Kyllä köyhien ja kipeiden sekä muiden luusereiden kannattaa Mehiläistä katsella vain kadulta, eikä ollenkaan edes ovea avata.
Itse käyn operonissa, hyvä paikka, asiallinen henkilökunta, aina sieltä olen avun saanut ja menen toistekin.- puhumassa
Kävitkö siellä lanttumaakarin juttusilla puhumassa omasta paisuneesta egosta vai napoleonkompleksista?
- Ketunhäntä kainalossa
Mehiläinen on osakeyhtiö, joten joku parin osakkeen omistaja voi kehua sitä omaan pussiinsa. Jos vaikka osingot nousisivat pari senttiä. Toinen juttu on, että joidenkin vakuutukset maksavat yksityislääkärin käytön.
En suosittele yleislääkärillä käyntiä yksityisellä. Se on ihan yhtä tyhjän kanssa versus terveyskeskus. Erikoislääkärillä käynti tarpeeseen on sitten ihan eri asia.
Toinen juttu on, että mistä sitten löydät pätevän ja sopivan lääkärin silloin kun sellaista tarvitset. Se on hyvin vaikeaa. Ei näitä juttuja siviilit tiedä. Yrittäkää hankkia joku tuttu terveydenhoidon piiristä, ne tietävät kaikki tarvittavat juorut lääkäreistä.
Varokaa, ettette joudu yksityislääkäreiden rahastuksen kohteeksi. Näitä hämärälääkäreitäkin on Tampereella ihan tarpeeksi. Jos huomaatte, että teitä on vedätetty ja teille on tehty tarpeettomia lääketieteellisiä tutkimuksia rahastusmielessä niin todetkaa vain, että silpominen on vakava rikos Suomessa. Tehtiin se sitten lääkäriasemalla tai muualla. Eiköhän siinä jonkinlaiseen sovitteluun hinnasta päästä aika äkkiä.- Satu754
on Helsingissa ainakin taysi floppi. Yleislaakarit paivystavat ja heidan tasonsa ei sieda paivanvaloa !!! Mikali todella olet laakarin avun tarpeessa, et sair.lomaa hakemassa, ala missaan nimessa mene ainakaan Mehilaisen yksityislaakarin vast.otolle. Alan ammattilaiset tietavat hyvin Mehilaisen tason, eika kukaan heista suosittele paikkaa vihamiehellekaan.
- Ällistynyt
Satu754 kirjoitti:
on Helsingissa ainakin taysi floppi. Yleislaakarit paivystavat ja heidan tasonsa ei sieda paivanvaloa !!! Mikali todella olet laakarin avun tarpeessa, et sair.lomaa hakemassa, ala missaan nimessa mene ainakaan Mehilaisen yksityislaakarin vast.otolle. Alan ammattilaiset tietavat hyvin Mehilaisen tason, eika kukaan heista suosittele paikkaa vihamiehellekaan.
Joo Hesassa sama homma, kävin hakemassa apua mm. kovaan selkäsärkyyn ja lääkäri ei viitsinyt tehdä asialle mitään. Ei edes särkylääkettä määrännyt. Sen sijaan hän keskittyi käyttäytymään ylenkatseellisesti ja hävisi toimistoon tutkimaan ketä laskuttaa käynnistäni lähes puoleksi siitä ajasta, jonka vastaanotolla vietin. Täydellistä rahastusta! Olin niin ällistynyt lääkärin käytöksestä, etten osannut edes sanoa mitään. Tuli häpeän tunne siitä, että edes häiritsin niin korkea-arvoista henkilöä typerillä vaivoillani!
- Yualle
Ällistynyt kirjoitti:
Joo Hesassa sama homma, kävin hakemassa apua mm. kovaan selkäsärkyyn ja lääkäri ei viitsinyt tehdä asialle mitään. Ei edes särkylääkettä määrännyt. Sen sijaan hän keskittyi käyttäytymään ylenkatseellisesti ja hävisi toimistoon tutkimaan ketä laskuttaa käynnistäni lähes puoleksi siitä ajasta, jonka vastaanotolla vietin. Täydellistä rahastusta! Olin niin ällistynyt lääkärin käytöksestä, etten osannut edes sanoa mitään. Tuli häpeän tunne siitä, että edes häiritsin niin korkea-arvoista henkilöä typerillä vaivoillani!
Täysin sama havainto!
Lisäksi Mehiläisessä palvelu niin lekurin luona kuin myös vastaanotossa on todella nuiveaa. Olen yrittänyt miettiä, että miksiköhän ja sen seurauksena siihen johtopäätökseen asiassa tullut, että pääosa Mehiläisen asiakkaista on maksukykyisiä nuivakoita vanhuksia, joiden nuiveaan ja turhantärkeään asiakaskäyttäytymiseen vastataan samalla nuivuudella Mehiläisen henkilökunnan puolelta.
Vai keksiikö joku vielä paremman selityksen? - meollaanoikeassa
Satu754 kirjoitti:
Tampereella myös päivystävä yleislääkäri määräsi lääkettä, jota ei enää suositella lasten otiitin hoitoon (keskussairaalan korvapoliklinikan erikoislääkärin mukaan). Mehiläisen vastuulääkärin mielestä kyseessä ei ollut hoitovirhe, joten mitäpä sitä erikoislääkäreiden tiedoista välittämään saatika aiheutunutt vaivaa ja särkyä pahoittelemaan. Aika töykeää oli kohtelu. Hinnat myös määräytyvät erikoisesti vaihtelevan lääkärin taksan mukaan eikä nitä etukäteen kerrota, jos ei oikein vaatimalla vaadi. Suosittelen lämpimästi jotakin toista lääkäriasemaa tai jonotamista kunnalliseen palveluun.
- vcxvcxvcx
meollaanoikeassa kirjoitti:
Tampereella myös päivystävä yleislääkäri määräsi lääkettä, jota ei enää suositella lasten otiitin hoitoon (keskussairaalan korvapoliklinikan erikoislääkärin mukaan). Mehiläisen vastuulääkärin mielestä kyseessä ei ollut hoitovirhe, joten mitäpä sitä erikoislääkäreiden tiedoista välittämään saatika aiheutunutt vaivaa ja särkyä pahoittelemaan. Aika töykeää oli kohtelu. Hinnat myös määräytyvät erikoisesti vaihtelevan lääkärin taksan mukaan eikä nitä etukäteen kerrota, jos ei oikein vaatimalla vaadi. Suosittelen lämpimästi jotakin toista lääkäriasemaa tai jonotamista kunnalliseen palveluun.
Eikö hinnan tiedä jo ennen lääkäriin menoa jos netistä ajan varaa? Itse ainakin muistelisin näin olleen. Itse kävin Vaasassa ihotautien erikoislääkärillä mehiläisessä ja sain asiallista palvelua ja asianmukaiset lääkkeet. Mielestäni varsin pieni hinta siitä, että ei tarvi lähteä yleiselle puolelle ensin hoitajalla, sitten yleislääkärille ja sitten jonottamaan erikoislääkärille.
- saffa
saman jouduin pulittamaan kun korva oli tulehtunut ulkolaiselta kaveriltani korvakorun takia. olimme 3 minuuttia sisällä kun muija kirjoitti reseptia.En kuvitellut eta 80 e maksaa kun sanottiin etta ainoa paivystava ois mehilainen yölla niin vein sinne. ja tosi huono palvelu oli, kuin kerjaisimme almuja.
- toisaalla
Vertailun vuoksi käynti Eurolääkäreillä maksaa ilman ajanvarausta, päivystyksesä reilut 40 euroa.
- yksityiselle
jos ei ole varaa. Niin yksinkertaista se on. Ottaa päästä kun köyhät valttaa jostain hinnoista. Laukatkaa siellä terveyskeskuksissanne ja pitäkää suut supussa. Rahalla saa ja bermarilla pääsee, vai miten se nyt oli ?? :)
- :D Höpön höpön.
Syö sinä isin pikku nutipää mustaa jöötiä! Kakarat ei tajua mitään!
- fdsfsdfds
Terveyskeskuslääkärin osaamisalueen täytyy yleensä olla laajempi kuin yksityisen lääkärin, koska joutuu hoitamaan paljon erilaisia tapauksia. Erikoislääkäreille taas on hirvittävät jonot julkisella sektorilla.
1. Perussairasteluun käytä terveyskeskusta. Saat todennäköisesti ihan yhtä pätevää palvelua.
2. JONOJEN TAKIA erikoislääkärin vastaanotolle kannattaa mennä yksityiselle. Esim. ihotautien tai sydäntautien erikoislääkäri. Vain erikoislääkärit voivat myöntää tiettyjä reseptejä. - aleina76
Käytin lapsen kesällä Mehiläisessä ja laskuttivat yli 60e ja tänään käytin hänet Eurolääkäreillä ja maksoi vaan 35e joten kyllä yksityisilläkin on paljon hinnoissa eroja.Ei tarvitse enään arpoa että missä käytän lastani jatkossa.
Ei meikäläisenkään rahoilla paljon juhlita mutta mielummin käytän lapseni sairaana yksityisellä kuin istutan häntä tuntitolkulla lääkäriasemalla tai acutassa.- tyytyväinen asiakas
Eurolääkäreillä minäkin olen käynyt. Palvelu on tosi ystävällistä ja asiantuntevaa. Olen aina saanut sieltä kunnolliset lääkkeet vaivoihini, eli sellaiset jotka todella TEPSIVÄT (eikä mitään 30 vuotta vanhoja tehottomia antibiootteja tms.) Lisäksi määräsivät tutkimuksiin joissa paljastui tärkeitä tietoja, muuten en olisi tiennyt sairastavani erästä sairautta, ennen kuin olisi ollut liian MYÖHÄISTÄ. Pätevää, kohtuuhintaista, ystävällistä. Ja mukavasti huumoriakin seassa, niinkuin elämässä olla pitää.
- Tomppeli33
tyytyväinen asiakas kirjoitti:
Eurolääkäreillä minäkin olen käynyt. Palvelu on tosi ystävällistä ja asiantuntevaa. Olen aina saanut sieltä kunnolliset lääkkeet vaivoihini, eli sellaiset jotka todella TEPSIVÄT (eikä mitään 30 vuotta vanhoja tehottomia antibiootteja tms.) Lisäksi määräsivät tutkimuksiin joissa paljastui tärkeitä tietoja, muuten en olisi tiennyt sairastavani erästä sairautta, ennen kuin olisi ollut liian MYÖHÄISTÄ. Pätevää, kohtuuhintaista, ystävällistä. Ja mukavasti huumoriakin seassa, niinkuin elämässä olla pitää.
Suomessa saa tehdä niin, että perii tuplatun hinnan lääkäripalvelusta toinen palvelu suhteessa toiseen.
Eurolääkärit on minunkin suosikkini. Oma kokemukseni on, että terveyskeskuksissa saa melko hyvää palvelua muutenkin, jotta yksityiselle ei kannata lähteä.
- ätshiiii !
sydämeni takia oikein kardiologilla eli erikoissydänlääkärillä. Mittautti Holterin ja rahasti hirveesti. Vaikka rytmihäiriöt oli päällä koko ajan niin että äijä ei meinannut saada edes verenpainettani mitattua niin mitään muuta hän ei sanonut kuin hieman virnuillen, että olen kotona mitannut verenpainettani liian usein "ei sitä tarvitse jatkuvasti mitata". Siinä oli ainoa anti ja läksin ulos yhtä tyhmänä kuin tulinkin.
Paska reissu mutta tulipahan tehtyä, paremman avun olenkin saanut sen jälkeen työpaikkani työterveyslääkäreiltä ja nyt ei ole tarvinnut pariin vuoteen enää kärsiä rytmihäiriöistä kuin ajoittain ja silloinkin paljon lievempinä. Beetasalpaajat on auttaneet sekä pumppuun että verenpaineeseen, joka saattoikin olla rytmihäiriöitten suurin syy. Mutta ei tuo onneton kardiologi edes sitä osannut neuvoa. - sairas vääns..;)))
-Yksityiselle mennään silloin, kun halutaan nopeasti apua akuuttiin vaivaan. Muuten on helppoa ja edullista käydä ns.omalääkärin vastaan otolla ruikuttamassa vähemmän tärkeistä vaivoista. Olen valmis maksamaan nopeasta avun saannista, eikä siinä ole mitään valittamisen aihetta, koska sinne ei ole pakko mennä!
Yleisimmät vastaanottohinnat 2012, Tampere.Mehiläinen.
Yleislääkäri
Vastaanottokäynti 20 min 45,00 €
Vastaanottokäynti 30 min 66,70 €
Vastaanottokäynti 45 min 95,50 €
Vastaanottokäynti 60 min 128,30 €
Erikoislääkäri
Vastaanottokäynti 20 min 73,00 €
Vastaanottokäynti 30 min 88,00 €
Vastaanottokäynti 45 min 114,00 €
Vastaanottokäynti 60 min 145,00 €
Toimistomaksu 13,50 €- huuuuuhhhhh!!!!
suolaiset on hinnat ja voitotkin menee ulkomaille. Veroja mehiläinen ei maksa, kuin prosentin liikevaihdostaan suomeen! Sellainen on MEHILÄINEN. Googlella löytyy tieto.
- gfdgfdgdf
huuuuuhhhhh!!!! kirjoitti:
suolaiset on hinnat ja voitotkin menee ulkomaille. Veroja mehiläinen ei maksa, kuin prosentin liikevaihdostaan suomeen! Sellainen on MEHILÄINEN. Googlella löytyy tieto.
Tampereella näyttää olevan kalliimmat hinnat. Mielestäni en maksanut noin paljoa Vaasassa alle 20min käynnistäni erikoislääkärillä. Maksoin ehkä tuon 45 euroa.
Kannattaa kuitenkin huomioida, että Mehiläiseen voi varata ajan kätevästi verkosta. Julkisella puolella on arpapeliä milloin sinne lääkäriin pääsee/joutuu.
Toki voi olla halvempiakin yksityisiä ja toki kannattaa tehdä hintavertailua. Mielestäni on kuitenkin järjetöntä lähteä vertaamaan yksityistä julkiseen hintojen puolesta, koska palvelun helppous on täysin eri.
- Lasketteluloma
Maksoin 85 euroa yksitysläkärille ja nyt laskettelen täällä pohjoisessa ja nautin.
85: 7, päivää kohden halpaa huvia. - ---minni---
Kävin Mehiläisessä lauantaina, käynti kesti n. 5 min, sain panacod-reseptin raastavaan influenssa-päänsärkyyni ja maksoin 65 euroa. Ei sairaslomaa. Tänään kuumetta 38,5 ja huomenaamulla terveyskeskukseen, jos viellä elossa ollaan... EI IKINÄ MEHILÄISEEN ENÄÄ!!!!
- vcxvcxvcx
Miksi menit yksityiselle flunssan takia? Eikö teillä ole työterveyspalveluita?
- ---minni---
vcxvcxvcx kirjoitti:
Miksi menit yksityiselle flunssan takia? Eikö teillä ole työterveyspalveluita?
ei ole työterveyspalveluita, toki olisin niitä käyttänyt, jos olisi ollut... eikä ollut pelkkä flunssa...
tänään kävin eurolääkärissä, INFLUENSSA (ei siis flunssa) ja poskiontelotulehdus, sairaslomaa viikon loppuun, antibioottikuuri, 38 €
SELVENSIKÖ???????? - tökkii vähän,tök.
---minni--- kirjoitti:
ei ole työterveyspalveluita, toki olisin niitä käyttänyt, jos olisi ollut... eikä ollut pelkkä flunssa...
tänään kävin eurolääkärissä, INFLUENSSA (ei siis flunssa) ja poskiontelotulehdus, sairaslomaa viikon loppuun, antibioottikuuri, 38 €
SELVENSIKÖ????????töks töks? kovin on selvä infulienssu..
- sairas vääns..;)))
--yllä on hinnasto ja se on voimassa. 5 minuutin käynti ei taatusti maksa 65 euroa! Miksi hyväksyit noin kovan veloituksen? 20 min= 45€ toimistomaksu 13,50€. siis yhteensä 58,59€ ja siitä tulee vielä kelakortilla alennus. Eli käynti maksaa pyöreästi noin 40 euroa.
Sinua on siis huijattu, tai olet muuten vaan hieman hölmö, kun et ole itse tarkkana mistä maksat? Mene takaisin laskun kanssa selvittämään asia.. - vcxvcxvxcvx
---minni--- kirjoitti:
SELVENSIKÖ????????Ei selvinnyt, että miksi et käy terveyskeskuksessa, vaan yksityisillä. Oletko muulta paikkakunnalta kotoisin?
Miten influenssa eroaa flunssasta noin käytännössä normaalilla terveellä ihmisellä? Poskiontelontulehdus on myös varsin tavallinen flunssan yhteydessä, ei mikään iso juttu.
- ---minni---
käyntipäiväni oli la, joten käyntimaksu on silloin korotettu, joten kyllä minua on veloitettu aivan taksojen mukaisesti ja käyntiaika olisi siis voinut kestää maximissaan sen 20 min, mutta eipä lääkäriä paljoakaan vaivani kiinnostaneet...
niinkuin jo aiemmassani kommentissani (lukekaapas vielä kerran...) kirjoitin, voimakkain oireistani oli vuorokauden jatkunu raastava PÄÄNSÄRKY. no, jos ei ole sellaista koskaan sairastanut, (ei mitään krapula-päänsärkyyn verrattavaa), ei voi ymmärtää, miksi haluaa lääkäriin mahdollisimman pian, eikä acutan tuntikausia kestävään jonotukseen...
tavallinen flunssa kestää pari päivää, nuhaa&pientä kuumetta tai yskänpoikasta. influenssa on kausittainen, viruksen aiheuttama ja huomattavasti rankempi juttu, josta perusterve aikuinen toipuu 1-2 viikossa!
ja tokihan me kaikki sairastamme vähän eri tavalla, mutta lääkäriksi koulutuksen saaneen ihmisen pitäisi pystyä arvioimaan miten sairas potilas on.- vcxvxvxvcx
Mielestäni aika outoa, että ei kirjoita sairaslomaa jos on kuumetta. Itseasiassa töihinhän ei saisi edes mennä kuumeessa, koska sairastuttaa muutkin.
Influenssa tai flunssa, enpä huomaa omassa sairastelussani juuri mitään eroa. Vanhemmilla toki tärkeämpää tietää millainen tauti on kyseessä.
- dr.house finland
Julkisella puolen hoito on parempaa ja kaikki tutkimukset saatavilla saman yksikön alta; toisin kuin yksityisellä puolen - jos olet oikeasti vakavasti sairas niin sinun lopullinen hoitopaikkasi on joka tapauksessa julkisen puolen sairaalassa.
Julkisella puolen tämä maksaa pääsääntöisesti käyntimaksun verran 13e - yksityisellä puolen hinnassa kattona on vain taivas.
Yksityisellä totuttu käymään hakemassa antibioottikuuri "keuhkoputkentulehdukseen", joka kertoo jo systeemin kieroutumisesta - yksityislääkäri kirjoittaa sen kuurin pitääkseen maitoa antavan lehmänsä maitoa antavana vielä jatkossakin antavana. Unohtaen globaalin ja kansallisen resistenssiongelman antibiooteissa ja turhan hoidon potentiaaliset haittavaikutukset. Antibioottikuureistahan suurin osa on täysin turhia.
Mehiläinen ja Terveystalo kiertävät veroja ja syövyttävät tätä yhteiskuntaa joten on epäeettinen valinta edes käyttää niiden palveluja.- vxcvxcvcxc
En kyllä ymmärrä miksi lääkäri kirjoittaa antibioottikuurin jos sille ei näytä olevan mitään tarvetta. Miksi ei selitetä asiakkaalle, että antibiootilla ei ole mitään vaikutusta virukseen.
- äiti ja 4 lasta
ihan normaali ykistyisen lääkäri aseman taksa, ei pidä valittaa, kannattaa ensiksi ottaa selvää mitä mikäkin maksaa. Asioin taannoin tyttäreni kanssa terveystalossa, lääkärin toteamus "lepoa ja paljon juotavaa" maksui 71 e, joten näin se vaan menee yksityisellä. itse maksan mielummin hyvästä palvelusta, kuin jonotan terveys asemille. Vakuutus korvaa meillä kaikki lastemme lääkäri kulut.
- Veroparatiisilainen
Kävin eilen Töölön Mehiläisessä hakemassa lähetteen tutkimuksiin. Mehiläisen hinnastossa 20min käynti 87€ erikoislääkärillä. Olin vstaanotolla alle 15 minuuttia ja sain laskun käteen, jossa oli laskutettu 30 min. käynti ja hinta 127€ Kelakorvausten jälkeen.
Onko Mehiläisen hinnat kalliita vai kohtuullisia, sen voi jokainen päättää itse, mutta laskutusperuste pitäisi vähintään olla oikein. Jos Koponen on mielestään palkkakuopassa, niin ei se varmaankaan ylilaskuttamalla parane, sillä tuskinpa varaan Koposelle aikaa seuraavan kerran. Suomessa on varmasti vielä lääkäreitä, joilta saa ihan hinnaston mukaisenkin laskun.- rerwedsf
Olitko varannut 20 minuutin ajan vai 30 minuutin ajan?
- Hupsistakeikkaa
Ihan kohtuullinen taksa. Se lääkäri maksaa siitä kaikki omat työllisyyskulunsa sekä vuokran mehiläiselle. Oma valinta kenelle menee.
- huonoahuonoa
onpa hyvin monta vuotta kokemusta tästä ja eri paikkakunnilla, en käytä enää. niin monta kertaa on saanut turhaan jonottaa puhelimessa ja tietty maksaa siitä ja kovin monta kertaa on ollut monenlaista sählinkiä ja sohlaamista monessa eri asiassa, asiakkaan pompottamista jne. hinnat on yksityisellä aina kalliit ja vieläkin aina joka paikassa jos kysyy esim. erik lääkärin normaali taksaa "en osaa sanoa" sanoo neuvonta tyttö, käy ensin ja maksa mitä tahansa! ei tarvii enää käydä
- "Nuori" lääkäri
Jos ajatellaan yleistä valtakunnallista terveyshyötyä, niin lääkärin ammattitaidolla on tähän oleellinen merkitys. Se mitä potilas tahtoo/haluaa vastaanotolta ei aina ole sama asia kuin ammattilaisen arvio. Tutkimuksilla, potilashaastattelulla ja ihmisen yleisellä kohtaamisella pitää olla tavoitteena edistää yksilön hyvinvointia.
Jos joku kollega toimii toisin periaattein, pitää siitä antaa palautetta ja näyttää jaloilla oikea suunta. Joka ammattikunnassa on omat rahastajansa ja mammonan perässä juoksijansa. Tälle ei vain mitään voi.
Itse kuvittelen kuitenkin monia kolleegoita kunnioittaen, että tavoitteena vastaanotolla on potilaan ja tämän elämän sen hetkisen "usein suuurimman" uhkan/pelon/oireen kohtaaminen. Vastaanoton tavoite on löytää vastaus kysymyksiin ja antaa ohjeet kokonaisvaltaiseen hyvinvoivaan elämään. Jos tässä onnistutaan, niin mikä on hinta?
terveisin keikille hyvinvoinnin tavoittelijoille. - vaarin isovaari
Olen hypännyt Tampereella sekä kunnallisessa että yksityisessä ja kunnalliselta puolelta on paremmat kokemukset. Yksityispuolella olen haistanut niin järkyttävän rahanahneuden, että lääkäri pitäisi laittaa pakkomääräyksellä vieroitushoitoon. Ei minkäänlaista tutkimusta, ei mitään tietoa, ei lääkkeitä, ei mitään muuta kuin äkkiä ulos ja seuraava sisään. Näin kävi minulle jokunen vuosi sitten yksityisellä kardiologilla.
Kunnallisella puolella kuunnellaan ja tutkitaan. Yksityispuolella monet vanhemmat lääkärit ovat kaiken karseimpia, ovat jo kyllästyneet työhönsä ja ammattiinsa ja ainoa mikä enää jaksaa kiinnostaa on tienata tonni /päivä.
Kunnallinen on parempi ja nuoret lekurit, varsinkin nuoret naislekurit, parempia kuin vanhat.- muorin pikkumuori
Sama perstuntuma minullakin. Silloin vaan saa yksityispuolella lähes poikkeuksetta hyvän kohtelun kun menee sinne jonkun ison työnantajan työterveyshuollon lähettämänä. Suurta maksajaa ei ole varaa suututtaa. Kunnallisella puolella ei juurikaan ole vanhoja ja jo väsyneitä ruttunaamoja lekureina, johtuu pienistä palkoista.
- po50904
Hiukka samaa mieltä.Vanha äitini kävi mehiläisessä.Isot haavat jaloissa.
Lääkäri ilmoitti,että vaatii jokapäiväistä siteen vaihtoa.Hoitajat kävivät
kotona ja ilmoittivat haavojen vaativan puhdistusta.Hoitajat olivat kau
pungin työntekijöitä.Sitten acutaan.vasta siellä äitini sai oikeata hoitoa.
Haavat nypittiin puhtaaksi.Hyvää ja asiallista palvelua. - TopiKale
Oli mehiäinen just prostestilistalla, kertoo aika paljon talon
toimintatavoista - aika tyyristä on
Mitäs tuo nyt on. Kävin nyt sunnuntaina Terveystalolla. Lekuri kuunteli hetken ja katsoi korfviin ja kurkkuun sekä otatti CRP:n ja kirjoitti sähköisen reseptin. Hinta oli 128,30 euroo. Ehkä siinä oli joku sunnuntailisä mutta silti aika suolanen hinta, vai mitä. Hinnasta oli jo vähennetty Kela-korvaus.
- uygjhjgjh
Ei yksityiselle kannata mennä ellei tiedä jo itse, että mikä vaivaa ja näin ollen saa vaivaan lääkityksen nopeasti. Itse kävin aikoinaan ihotautilääkärillä tästä syystä mehiläisellä ja tyytyväinen olin.
- Jasper121
Nykyään hinnat kannattaa katsoa jostain hintavertailuportaalista kuten hoitoon.fi tai lääkärihinta.fi josta näkee yhdellä kartaa usein firman hinnat. Aina ei välttämättä kannata mennä ensimmäisenä mieleen tulevaan paikkaan sillä hinnoissa etenkin labrojen suhteen tuntuu olevan isoja eroja. Itselle ainakin labrojen hinnat tuli karvaan yllätyksenä.
- tumppukin-pääsee
Asia pitää ymmärtää oikein. Yksityisiä lääkärifirmoja ei perusteta siksi, että sairaat saisivat parempaa hoitoa vaan ihan raakasti tienaamismielessä. Eikä sinne meneville lääkäreille tehdä tutkimusta ja karsintaa osaamisesta, pääsee miten tumpelo tahansa.
- HyväYksityinen
Minä käytän aina yksityistä. Mielestäni parempaa palvelua.Terveystalon ortopediltä olen saanut erittäin hyvää ja asiallista kohtelua monta vuotta
- Olenko.oikeassa
Ja sun kulus maksaa varmaan työnantaja tai vakuutusyhtiö? Varakkaat mummelitkin ruuhkauttavat terveyskeskuksen aj sairaaloiden poliklinikat vaivoillansa kun eivät halua maksaa sairauskulujaan omasta pussistaan.
- PerheessäONsyöpäpotilas
Samat lääkärit jotka on virassa vaikka nyt TAYSSISSA heistä jotkut tekevät tiliä yksityisklinikoilla iltaisin ja vapaapäivinään. Vituttaa kun ihmisiä kusetetaan sillä että neuvotaan menemään sille hyvälle erikoislääkärille yksityisvastaanotolle joka voisi saman asian hoitaa terveyskeskuksessa tai sairaalassa omanalansa polilla,mutta ei,vaan rahastetaan valohoidolla minimi aika 15 min ja lasku 80-100€. Ihmiset ei saa apua todellisiin vaivoihinsa vasta kuin sitten kun se on jo myöhäistä.
- tässätotuus
Mehiläinen on ulkomaisten bankstereiden veroparatiisissa toimiva(rahastava) yhtiö, jonka tarkoituksena on tehdä poskettomasti rahaa pääomistajille ... ja tuhota julkinen terveydenhuolto kokonaan.
- Puolueeton
Kannattaa oikeasti varoa kyseistä paikkaa. Kävin itse ihotautilääkärillä ja sain pussillisen turhia lääkkeitä. Onneksi nöyrryin menemään julkiselle ja sain kunnon hoitoa. Heidän rahapuolesta en osaa mitään sanoa, mutta mulle onkin terveys tärkeintä.
- Mehieläin
Niiku olin sillon siel jalkaterapeutil nii kysyttii jos se teettäis pohjalliset ku taittuu jalka vöhä sisääpäin ku kävelee nii sit se sano et köytäis eka siin mehiläises ku se saattaa johtuu siitäkii jos jalat on eri pituset tai nopeest pituuskasvust tai jostaa tälläsest nii ne kuulemma kattoo siel ne nii nyt kävin siel nii sano vaa että toisespaikka paikkakunnas on joku jari joka teettää pohjallisii ja et se on synnynnäist eikä ees katton mitää nii meni joku alle 5min ja velotti 20min hinnan 120€ en suosittele, enkä mene uudellee.
- Soterulaaeiterveys
Mulle samas puljussa "lääkäri" sano ....Sulla on pituus eroa jaloissa tarvit erikois pohjalliset.
Mut mulla oli selkä kipee niin paljon että olin vinossa ,olin sen telonut ja siihen hain apua.
Maksoin ja menin terkkariin Kangasalle ja sain 800 buranaa , parani selkä ja jalat tuli saman mittaisiksi , tästä yli 5 vuotta. - kallis.mesta.mehiläinen
veronkiertäjä mehiläinen voisi muuttaa nimensä itikaksi, varsinaiset veren imijät.
- Hinajaa
Ilmankos on hunaja kallista ,jos mehiläisen lääkärikäynti maksaa 85 e ja pesässä on tuhansia mehiläisiä.
- nimetöntoinen
Kävin Mehiläisessä, kun TK-lääkäri laittoi viimeiseen käyntiini "Allekirjoittanut ei mitään sanoa". Pari vuotta kärsinyt kädenkivuista. Vielä keväällä -16 laittoi erilaisiin tutkimuksiin.
Ennen joulua kävin vielä Qutenza-hoidossa. Siihen loppuivatkin keinot. Kaularankaleikkauskaan ei ollut auttanut vaivaani. Etusormi älyttömän kosketusarka.
Nyt sain Mehiläisestä lähetteen takaisin TAYSiin, jossa leikkaus syksyllä -17.
Saa nähdä mitä siellä seuraavaksi keksivät? - Nimetöntoinen
Nin ja nykyisin maksoi 114e , Vajaa puoli tuntia. Ehkä sillä rahalla pääsee eteenpäin aikaisemmin, kuukauden sisällä! Muutenhan ainakin se kolme kuukautta.
- Nimetöntoinen
Oikaisen vähän omaa kirjoitustani. Kyllä leikkausoli jo syksyllä -16. Viime vuosihan meni pelkkiin Kipupolilla käynteihin. Neljä kuukautta odottelua sinne, vaikka parin kuukauden päästä leikkauksesta pyysin sinne. Ei onnistunut vielä silloin, kuulemma olisivat vaan nauraneet ja lähete tullutr takaisin. Pitihän lisää lääkkeitä syödä.
Valtavasti lääkkeitä syönyt, ei mitään apua. Viimeksi 600 Gabrionia, 2tab. kolmesti päivässä. Lopetin sen hyvin, ilman vieroitusvaikutuksia! - 6y2tt
Mehiläinen eetiset ohjeet.raha tulee aina ensin.siis asiakkaan raha.
- Eiampiaisenkupattavaksi
Käyn Europassa samalla hinnalla ,kunnon lääkärissä.
Lentokulut sisältyy hintaan ,toki kahden päivän reissu.
Lääkkeet on halvempia ja valikoima parempi.
Kiitos Suomen paska sote.- maankamarallapysytään
Oletpas sinä viisas, lentele rauhassa.
- Anonyymi
joo kiittäkää arkadianmäen pelle kerhoa....
ne puhuu paskaa ja bilettää teiän rahoilla
siitä kun vaan maksatte lisää sähköineen päivineen
- kalliskulttuurimme
Suomessa yksityslääkäreidenhinnoissa on aika paljon ilmaa. Tallinnassa yksityslääkärillä ensimmäinen käynti 30 euroo, seuraavat 15 euroo, ottavat vastaa myös iltaisin ja viikonloopuisin ja jos et pääse vastaanotolle menevät kotikäynneille. Potilaalle lääkäri antaa aina puhelinnumeronsa joten voi soitella koska vaan lääkärille jos tarvetta on. Virossa lääkärit ihmettelee miksi suomen lekureilla aina salaiset puh.numerot, miksi potilaita ei hoideta ja palvella.
- VirheidenteonMM
Olisi kannattanut käydä aikoinaan koulut kunnolla ja lukea lääkäriksi. Ei olisi aina joka taantuman tullessa lähtenyt duunit alta, eikä tarttisi nykypäivänä käydä 9 euroa päivä hommissa.
- 6y2tt
Kenen amattikunnan etiikkaan kuuluu.rahanhimo ihmisellä on heikkous.saa heittää ensimmäisen kiven.
- Voisote
Vuosikausia ykstyisella, nyt loppui kun tuli nuo kirjoitkset luettua ja hammaskiven poisto olisi maksanut omamehilaisella 1/2 tuntia a 120 €!? Kun tosiaan tulee mieleen he ovat rahastamassa, ei muuta ajatusta!
- Anonyymi
Mehiläisen terveyssopimus. Otin sen talvella 2018/19. Hinta 49 e/kk. Nyt tuli ilmoitus, että hinta nousee ja on 69e/kk. Suosio on kuulema ollut niin kova, että tarvitaan lisää hintaa. Minusta tämä on melkoinen hinnankorotus. Jäin eläkkeelle ja ajattelinkin, että terveyssopimus on hyvä ratkaisu. Nyt hinta on niin kova, että pieni eläke ei riitä siihen. Joten taidan siirtyä julkiselle puolelle. Mehiläinen rahastaa näin. Outoa, että tällainen yritys ei osaa laskea, vai onko kyseessä strategia, että ensin kohtuuhintaan ja sitten kun kala on saatu satimeen, niin Nostetaanpa hintaa. Onneksi sormuksen voi sanoa irti.
- Anonyymi
Siis sopimuksen voi sanoa irti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis sopimuksen voi sanoa irti.
Samaa harkitsen parhaillaan. Hölmöyttäni olen maksanut nyt eläkkeelle jäätyäni sopimusasiakkaana Mehiläisen työterveyspalveluiden jälkeen. Käynkin vain noin kerran vuodessa lääkärillä. Nekin käynnit ovat lähinnä reseptien uusimista varten.
- Anonyymi
20.9.2021
mehiläinen asiakaspalvelu
soitettu koko päivä useita kymmeniä puheliita ja jonotusaika & viesti aina sama maksa 16.minuutin jonotuksesta ei eroa mihin aikaan soiteltiin
ei jääty kuitenkaa odottelemaan varttituntia
onnea valitsemallanne tiellä - Anonyymi
Amerikan malli on tämä, että on rikkailla on sairasvakuutus ja käydään kalliilla yksityisellä puolella. Köyhät ja vähävaraiset saavat sitten käydä missä lystäävät tai jättää käymättä tykkänään.
- Anonyymi
Kyllä Mehiläinen ryöstää. Kävin erikoislääkärillä/ortopedillä 30.10.2024.
Varasin ajan netistä, josta katsoin, että lääkepistos maksaa 40 - 60 euroa, sitten tilasin polveen pistosajan. Minulla oli pistettävä lääke mukana ja lääkäri tarjosi vielä kortisoni pistoksen saman tien, no kysyin mitä se maksaa sanoi 15 euroa.
Käyntiin kului aikaa n. 10 min. Lähdin kohti kassaa ja ja onneksi istuin, kun kassa neiti sanoi 327,00 euroa (sisälsi kanta ja toimistokulut). SIIS MEHILÄINEN SAA MIELIVALTAISESTI HINNOITELLA. Tuolla palkkiolla lääkäri saa 1000 €/tunti.
On vaikea selvittää mitä käynti maksaa, koska kuulemma netissä ilmoitetut hinnat on suuntaa antavia. Mitä jos vien auton huoltoon ja kysyn mitä maksaa ja he sanovat 60 eur. ja kun tulen hakemaan sitä sanotaan 327,00 euroa. Sitäpä ei tarvitse maksaa, kun kustannus arvio ei saa heittää kuin 20%, jonka jälkeen on ilmoitettava asiakkaalle.
Mehiläinen on kallein yksityinen lääkäriasema. - Anonyymi
No lääkäri 2minuutin puhelusta veloitti 48 euroa. Näin toimii yksityinen hyvä lääkäri. Siihen päälle vielä lääkärin lasku kyllä tuli hintaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374905Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5011565Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59850
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58728