Mistä johtuu ko. tratorin ohjautuminen olevan maantieajossa niin koikkelehtiva? Ohjauksen pystyakselin puslat uusittu. Aurauskulma tarkistettu. Tehostimen pusla uusittu. Mikään ei auta. Maantieajossa traktori koikkelehtii molempiin suuntiin arvaamattomasti.
mf 590 ohjaus (takavetoinen)
17
11852
Vastaukset
onko niissä välystä?
etuakselin keskitappi sen välys?
ohjaussylinterin mäntä vuotaa läpi
lisäksi sylinterin kiinnitys(onko molemmat päät tiukat)
nuo tuli ensimmäisenä mieleen.- timo
Kaikki edellämainitut paikat tarkastettu ja ovat tiukat, paitsi sylinterin vuoto toteamatta. Voiko sitä todeta mitenkään päällisinpuolin. Kiitti neuvoista.
- timo
voiko sitä tehostimen männän väljyyttä todeta mitenkään? Eli ohivirtausta? Siihenhän saa koko tiivitesarjan . Onkohan vaikea homma vaihtaa?
timo kirjoitti:
voiko sitä tehostimen männän väljyyttä todeta mitenkään? Eli ohivirtausta? Siihenhän saa koko tiivitesarjan . Onkohan vaikea homma vaihtaa?
sitten väännät pyörästä, ei pitäisi paljoa kääntyä
jos kääntyy niin mäntä vuotaa.
En muista aivan tarkkaan sen rakennetta, muta purettavaksihan ne on yleensä tehty, joten ei pitäisi olla mahdoton tehtävä.
- Multiper
- Ohjausakselin päässä on boorinatsa. Ratti heiluu koneen ollessa seis. Vaihda se natsa, tai lyhennä siitä pari senttiä pois, sama sitten ratin akselin ulkoputkesta. Ratti alenee saman verran.
- Sylinterin rungonpuoleisen pään tappi lotkuu rungon reiässä. Tarvii kai ottaa etukehto työstettäväksi pois, jos aikoo saada sen tiukaksi.
- Pystyakselin boorit ok., eikä akseli liiku pystysuunnassa?
- Raidetangon päät 4 kpl kunnossa?
- olka-akselin puslat kohtuullisen tiukat.
- Pyörän lakerit tosilöysät?
Siinä ehdotuksia. Vika löytyy rattia heiluttamalla vikaa paikallistamalla.- taptsuh
nosta traktorin etupää tunkilla ylös niin, että etuakseli on vapaana. Kaverin kanssa ravistelette akselia, pyöriä, tankoja jne. Akselin vaakatangostakin löytyy vanhemmissa vehkeissä yllättäviä välyksen paikkoja.
- timo
taptsuh kirjoitti:
nosta traktorin etupää tunkilla ylös niin, että etuakseli on vapaana. Kaverin kanssa ravistelette akselia, pyöriä, tankoja jne. Akselin vaakatangostakin löytyy vanhemmissa vehkeissä yllättäviä välyksen paikkoja.
ei löydy mistään ravistelemalla, mutta joutuisiko se tehostimesta kuitekki?
- myös
etuakselin caster kulma,monesti olen tavannut vääntyneitä akseleita takapotku vehkeissä.
- konemestari
Olen joskus saanut traktorista koikkelehtimisen pois vähentämällä tehostinmen mukaantuloa kääntöön,se tapahtuu poistamalla isonmeisselikantaisen ruuvin välystä kiristämällä sitä ruuvissa on lukkomutteri löysää se ensin.Ruuvi on ylimmässä vääntiössä joka on kiinni tehostinöljyn ohjausventiilissä.Jos säädät ruuvista välyksen pois rakt kulkee ku juna mut tehostin ei auta kääntöä.
- ihmettelijä
Ei taida nuo ohjeet päteä. 590 ferkussa on
hydrostaattinen ohjaus.(hiukan eri juttu, kuin
tehostettu ohjaus) ihmettelijä kirjoitti:
Ei taida nuo ohjeet päteä. 590 ferkussa on
hydrostaattinen ohjaus.(hiukan eri juttu, kuin
tehostettu ohjaus)mieltä kanssasi.
Tai sitten on muisti huonontunut.- timo
kawasaki250 kirjoitti:
mieltä kanssasi.
Tai sitten on muisti huonontunut.Onko siihen mitään ohjetta tai neuvoa asian saattamisetksi kuntoon.
- Multiper
timo kirjoitti:
Onko siihen mitään ohjetta tai neuvoa asian saattamisetksi kuntoon.
on siinä, eli ei tehostettu, joten konemestarin ohjeet ei tässätapauksessa toimi. Tehostimella varustettuun koneeseen ne on arvokkaat.
Rakenteeltaan ohjausviritelmät tehostetussa ja orbitrolisessa on lähes samat.
Ohjaussylinterin liike on 100 mm. Ratin liike reunasta reunaan on n. neljä kierrosta. Siitä jo voi päätellä, paljonko millin välys syliterin tapeissa aiheuttaa rattiin plus muut välykset lisää. Kaikki välykset on saatava pois. Tuolla ylempänä niitä ohjeita jo oli.
Omalla vastuulla voi laittaa 200 mm syliterin etuakselin etupuolelle pukkaamaan suoraan kääntövartta. Silloin välykset ei juuri tunnu.
- vesseli
ohjaus ainakin mulla on aivan liian nopee.vain pientä liikettä ratissa tien päällä.voi todellakin ehkä hidastaa ohjausta on siirtää ohjauksen sylinteri etuakselin kylkeen,oli jo joku kirjoittanutkin.
- jartsu178
juovuksissa ajoa kun 590 mf ajaa .mitä orbitrol korjaus maksaa
- Masinisti 52
Hei
590 Massikan neliveto ja hydraulinen ohjaus vm 1986.
Onko tietoa paljonko olisi sopiva aurauksen määrä em traktoriin? - pekonimakkara
Saitko selvyyttä? Sama peli 575.. Kiinnosta itseäkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565680Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o222477Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2691832- 1141727
- 941556
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos261502Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121311Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa381286Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391281Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3471271