poikaset kuolee

Siru

Viime syksyn poikaset 8kappaleesta 2 on enää hengissä. Ne vaan rupeavat leijailemaan virtauksen mukana,vuoroin kyljellään ja vuoroin suu taivasta kohden.Hengittävät kyllä normaalisti,mutta eivät vain jaksa uida. Ulkoisia merkkejä en huomaa,ovat normaalin näköisiä.
Onko mitään yleistä syytä,miksi lehtis poikaset eivät kasva,minusta näytti,että lopettivat kasvunsakin jo ajat sitten,paitsi nämä kaksi viimeisintä ovat jo aika isoja. Olen yrittänyt syöttää monipuolisia poikasruokia jne..Kaikki toiset kalat ovat virkkuja.

4

638

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ludwigia

poikaset ovat? Ovatko erikseen poikasaltaassa?

• Siru

viime heinäkuussa,eli eivät ole enää mitään pieniä.Siirsin ne n.pari kuukautta sitten isompaan altaaseen poikasaltaasta,jossa on parvi mustatetroja,keltabarbeja ja pari plekoa.Kukaan niitä ei ole kiusannut.

• ludwigia
        Siru kirjoitti:

viime heinäkuussa,eli eivät ole enää mitään pieniä.Siirsin ne n.pari kuukautta sitten isompaan altaaseen poikasaltaasta,jossa on parvi mustatetroja,keltabarbeja ja pari plekoa.Kukaan niitä ei ole kiusannut.

Tuo vaikuttaa siltä, mikä on lehtikaloille tyypillistä; vain pari noin isosta porukasta on yleensä "selviytyjiä" ja todennäköisesti ovat porukan johtajia. Muut jäävät usein huomaamattakin heikoille ja kuihtuvat pois. Ensimmäiset oireet ovat syömättömyys ja apaattisuus.
        Kaunis, mutta samalla niin hirviömäinenkin tuo lehtikala. Minulla on esim pariskunta joiden kanssa ei ole koskaan voinut pitää muita lehtikaloja. Pienestä asti nämä kaksi olivat vahvimpia ja yksi ehti porukasta kuollakin, ennen kuin käsitin ne laittaa toiseen altaaseen. Toinen pariskunta taas on sellainen kiltti, joka hyväksyy uusiakin tulokkaita.
        Oletko huomannut ruoka-aikaan mitään pois ajamisia ym?
        Jos nuo heinäkuussa ovat syntyneet, niin ovat jo muutaman kuukauden oleet luovutusikäisiä.

• Siru
        ludwigia kirjoitti:

Tuo vaikuttaa siltä, mikä on lehtikaloille tyypillistä; vain pari noin isosta porukasta on yleensä "selviytyjiä" ja todennäköisesti ovat porukan johtajia. Muut jäävät usein huomaamattakin heikoille ja kuihtuvat pois. Ensimmäiset oireet ovat syömättömyys ja apaattisuus.
        Kaunis, mutta samalla niin hirviömäinenkin tuo lehtikala. Minulla on esim pariskunta joiden kanssa ei ole koskaan voinut pitää muita lehtikaloja. Pienestä asti nämä kaksi olivat vahvimpia ja yksi ehti porukasta kuollakin, ennen kuin käsitin ne laittaa toiseen altaaseen. Toinen pariskunta taas on sellainen kiltti, joka hyväksyy uusiakin tulokkaita.
        Oletko huomannut ruoka-aikaan mitään pois ajamisia ym?
        Jos nuo heinäkuussa ovat syntyneet, niin ovat jo muutaman kuukauden oleet luovutusikäisiä.

kiitos vastauksestasi! Ruoka-aikaan ovat syöneet kaikki samassa porukassa,mutta viime aikoina olivat ehkä hieman poissaolevia? Ajattelin pitää ne,koska ovat upean värisiä,ja itsellä 3 isoa allasta,johon sopisivat,mutta saa nähä miten sitten jatkossa..että jospa nämä kaksi nyt sitten edes selviäisivät...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2610
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2562
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1762
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1577
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1500
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1440
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1362
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1213
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1167
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1086
    Aihe