eli viimestä viedään ja sitten on tammikuu lusittu. Pitäs muuten ottaa jostain selvää mistä noi kaikki suomenkieliset kuukauden nimet on saanu alkunsa - varsinki nää alkuvuoden kuukausien nimet. Tammi vois liittyy tietenki puuhun mutta miten, helmi- , maalis-, ja huhtikuusta ei saa mitään otetta.
On kuulkaa kerrassaan hieno päivä tulossa:tilipäivä ja lääkärissä käynti.
Tilistä selvii nopeesti mut lääkärissä menee tällä kertaa pidemmän aikaa - sen verran on kerääntyny kaikenlaista. Meinaan pyytää lähetteen oikeelle kallonkutistajalle. Jonkun on saatava selvää mun nupista ja lykättävä mömmöt sen mukaan. Mä edelleen epäilen sitä kakssuuntasta.
Tilistä mä meinaan lohkasta pienen summan matkakassaan. Vietetään reilu viikko Vilnassa heinäkuun loppupuolella. Sitä ennen pitää syövyttää muistiin se ruokalaji mikä valmistetaan sian virtsarakossa ettei vaan vahingossakaa mee tilaamaan sitä sapuskaa.
Raitista päivää meille kaikille.
31. tammikuuta
28
1752
Vastaukset
- tippaeitapa
Meni aika helposti tämäkin kuukausi, onnittelen itseäni.Jatkukoon vielä ainakin nämät arkipäivät.
- Mimmuli1
Hyvin on mennyt tipaton kuukausi. Ei auta lopettaa nyt kun on hyvään putkeen päässyt tässä raittiudessa.
Lääkärille matkaa minunkin tie tänään. Eli sairaslomalla ollaan. Kaikille, aattelin vaihtaa emon,siksi heräsin näin aikaisin, pitkä raskas päivä edessä jonka vietän raittiina..ainiin tietokoneen emon.
- I.Keturi
Liettua! VARO PERINNERUOKIA! Aikoinaan kävin Liettuassa pikkukaupungissa, ja parhaimmassa ravintolassa isännät halusivat tarjota perinneruokaa, sekä halusivat salata reseptin tarjoiluun asti. Votkoo juotiin runsaasti etukäteen.
Eteen tuli isot kipolliset paistettuja sian SORKKIA ja KORVIA.
Olihan se asetelma, äijälauma sikana, ja suupielissä näkyy sian sorkkia ja korvia. Korvat oli kyllä rapeita.
Tammikuun kun tässä tunsi itsensä melkein ihmiseksi, niin minä ja sivupersoonani aiomme jatkaa helmikuun samaa syssyä kitalakea kuivatellen. Helposti menee kun vauhtiin pääsi. - vinkkejä
miksi epäilet kakssuuntaista kohdallasi?
Olispas siitäkin jotain juttelemista,se on muuten erityisesti lahjakkaiden ja taiteellisten ihmisten taakka.On olemassa kirja:Mieli Keinussa/Leena Vähäkylän teos.Suosittelen lukemaan.- aahoohoo
kun ei sattunu oleman kirjaston hyllyllä. Siitä minä vaan etten kuitenkaan oo tasasen masentunu vaan innostun välillä hyvinki herkästi uusiin asioihin ja jään niihin koukkuun, käyn ylikierroksilla herkästi melkein vapinaan asti ja sitä mukaa kun kierrokset kasvaa päivän mittaan niin unet vähenee. Ja sitte lysähdän läjään muutaman viikon päästä ku ilmapallo mistä on ilmat pihalla. Ei valopilkkuu missään eikä innostu mistään. On niin epätasasta meininkii.
No nyt lääkäri tuplas lääkkeet, anto soittoajan ja jos helmikuun aikana ei tuu korjausta niin sitte mielenterveystoimistoon. - vinkkejä
aahoohoo kirjoitti:
kun ei sattunu oleman kirjaston hyllyllä. Siitä minä vaan etten kuitenkaan oo tasasen masentunu vaan innostun välillä hyvinki herkästi uusiin asioihin ja jään niihin koukkuun, käyn ylikierroksilla herkästi melkein vapinaan asti ja sitä mukaa kun kierrokset kasvaa päivän mittaan niin unet vähenee. Ja sitte lysähdän läjään muutaman viikon päästä ku ilmapallo mistä on ilmat pihalla. Ei valopilkkuu missään eikä innostu mistään. On niin epätasasta meininkii.
No nyt lääkäri tuplas lääkkeet, anto soittoajan ja jos helmikuun aikana ei tuu korjausta niin sitte mielenterveystoimistoon.ei yhtään mukava sairaus,sanoisko suorastaan h..tistä.Olenkin seuraillut kun nukut niin vähän.Paljo viittaa oireesi siihen,mut vaikuttaa ettei sinulla mania kausia ole,silloin menee lujaa.Toivottavasti saat tasaavia lääkityksiä.Siitä kirjasta saa paljon tietoa mikä ko.sairaus on.Tietoa etsin kun läheinen sairastui,tuntui et sairastun myös itse,siksi hankin kirjan itselleni,että ymmärtäisin paremmin.Voimia sinulle ja toivon sydämestäni ettei se olisi sinulla.
- papio
aahoohoo kirjoitti:
No nyt lääkäri tuplas lääkkeet, anto soittoajan ja jos helmikuun aikana ei tuu korjausta niin sitte mielenterveystoimistoon.Minkälainen lääkitys ja kuinka kauan sinulla sellainen on ollut, jos saan kysyä? Olen perehtynyt aika lailla tuohon kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön. Tavallaan se on "softimpi" nykyajan sanonta maanisdepressiivisyydestä, joka taas kuulostaa monen korvaan liian rankalta.
- aahoohoo
papio kirjoitti:
Minkälainen lääkitys ja kuinka kauan sinulla sellainen on ollut, jos saan kysyä? Olen perehtynyt aika lailla tuohon kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön. Tavallaan se on "softimpi" nykyajan sanonta maanisdepressiivisyydestä, joka taas kuulostaa monen korvaan liian rankalta.
onko mulla se ku nyt sit vaan hoidetaaan tota pätkäunisuutta. En mä tiijä onko mulla edes masennusta vaan kun sinne mielenterveystoimistoon on näköjään niin hitsin vaikeeta kirjottaa sitä lähetettä. Masennuslääkkeitä mä oon kuitenki syöny ainaki seittemän vuotta - nykysellään jotain ikivanhaa Atzonaa - tästä lähtien 100 mg illalla.
Mä tiijän et maanisissa vaiheissa ihminen saattaa ostella tilinsä sileeks ja tehä velkaa ihan älyttömästi - semmosta mulla ei oo, mut ne kovilla kierroksilla käynnit on saanu mut miettimään sitä ja sit ne kammottavalta tuntuvat henkiset mahalaskut. Mun on vaikee arvioida itteeni koska se ns. normaaliuden raja on niin häilyvä muutenki ja mulla se on vielä hämärä.
Siihen maanis-depressiiviseen on omat hyvät lääkkeet olemassa ja vähän riepoo jos oon syöny vääränsorttisia lääkkeitä koko ton mainitsemani ajan.
No, pitää kattoo ton helmikuun ajan miten toi satasen satsi vaikuttaa. - aahoohoo
vinkkejä kirjoitti:
ei yhtään mukava sairaus,sanoisko suorastaan h..tistä.Olenkin seuraillut kun nukut niin vähän.Paljo viittaa oireesi siihen,mut vaikuttaa ettei sinulla mania kausia ole,silloin menee lujaa.Toivottavasti saat tasaavia lääkityksiä.Siitä kirjasta saa paljon tietoa mikä ko.sairaus on.Tietoa etsin kun läheinen sairastui,tuntui et sairastun myös itse,siksi hankin kirjan itselleni,että ymmärtäisin paremmin.Voimia sinulle ja toivon sydämestäni ettei se olisi sinulla.
Mä kun teen töitä rytkimällä ihan ku sika. En malta pitää taukoja, vedän puolikkaan tupakkaa välillä ja sit takas työn kimppuun, näkkäri ompelukoneen päällä on ruokana samalla ku ompelen, kaikki pitäs saaha yhen päivän aikana valmiiks - en osa rajottaa. Se saa kans miettimään tota kakssuuntasta - joskin lievää, koska mä oon tavannu sellasiaki ihmisiä joilla on ollu maaninen vaihe päällä, niin niistä ei kyllä ota pirukaa selvää - niin sekavia ne on ollu - ihan ku eri maailmasta.
En käsitä mikä siinä on et niitä masennuslääkkeitä työnnetään minun mielestä vähän liian hepposin tutkimuksin. - papio
aahoohoo kirjoitti:
onko mulla se ku nyt sit vaan hoidetaaan tota pätkäunisuutta. En mä tiijä onko mulla edes masennusta vaan kun sinne mielenterveystoimistoon on näköjään niin hitsin vaikeeta kirjottaa sitä lähetettä. Masennuslääkkeitä mä oon kuitenki syöny ainaki seittemän vuotta - nykysellään jotain ikivanhaa Atzonaa - tästä lähtien 100 mg illalla.
Mä tiijän et maanisissa vaiheissa ihminen saattaa ostella tilinsä sileeks ja tehä velkaa ihan älyttömästi - semmosta mulla ei oo, mut ne kovilla kierroksilla käynnit on saanu mut miettimään sitä ja sit ne kammottavalta tuntuvat henkiset mahalaskut. Mun on vaikee arvioida itteeni koska se ns. normaaliuden raja on niin häilyvä muutenki ja mulla se on vielä hämärä.
Siihen maanis-depressiiviseen on omat hyvät lääkkeet olemassa ja vähän riepoo jos oon syöny vääränsorttisia lääkkeitä koko ton mainitsemani ajan.
No, pitää kattoo ton helmikuun ajan miten toi satasen satsi vaikuttaa.Azonasta sanotaan näin:
AZONA
Lääkemuodot: Kapseli, jossa on vaikuttavaa ainetta 50 tai 100 milligrammaa.
Vaikuttavat aineet: Tratsodoni, joka kuuluu masennus- eli depressiolääkkeisiin.
Käyttötarkoitus: Lääkettä käytetään eri syistä aiheutuneen vaikean masennuksen sekä siihen liittyvän unettomuuden hoitoon.
Vaikutustapa: Lääke säätelee aivoissa pääasiassa serotoniinin toimintaa, minkä johdosta masentunut mieliala kohoaa.
Annostus: Lääkärin ohjeen mukaan. Annostus vaihtelee riippuen oireiden voimakkuudesta sekä potilaan iästä ja muista yksilöllisistä ominaisuuksista.
Lääkkeen ottaminen: Kapselit niellään runsaan nesteen kera. Lääkkeen ottaminen ruoan yhteydessä saattaa hieman hidastaa lääkeaineen imeytymistä, joten on parempi ottaa se tyhjään mahaan.
Haittavaikutukset: Lääke voi etenkin hoidon alkaessa väsyttää siinä määrin, että tarkkaavaisuus liikenteessä heikkenee. Suun kuivuminen on myös melko yleinen haittavaikutus, minkä vuoksi suun ja hampaiden terveydestä on pidettävä hoidon aikana erityistä huolta. Joillekin voi tulla mm. huimausta, päänsärkyä, närästystä, pahoinvointia tai verenpaineen alenemista. Miehille saattaa tulla pitkittyviä ja kivuliaita erektioita. Alkoholin vaikutus voimistuu lääkityksen johdosta.
Raskaus ja imetys: Valmistetta ei suositella käytettäväksi raskauden aikana eikä imetyksen yhteydessä.
Säilytys: Kapselit säilytetään kuivassa paikassa huoneenlämmössä, 15- 25 asteessa. Kelpoisuusaika pakkauksessa.
Tyyppi: Reseptivalmiste
Sinulla tuntuu nyt olevan ihan päinvastainen lääkitys kuin kuuluisi olla, koska masennuslääkkeet saattavat aiheuttaa sinällään maniaa, joka sinua tuntuu vaivaavan.
En tiedä millä paikkakunnalla asut, mutta hakeudu välittömästi psykiatrin juttusilla.
Mielialoja tasaavia lääkkeitä voisivat olla esim. Cipramil, Seromex jne. Tasaavat niitä huippuja, niin laskuissa kuin nousuissa.
Nyt sinulla on vain mielialaa kohottova lääke, vaikka äkkiseltään kuulostaa, että sinulla on jo nyt mieliala tarpeeksi koholla. Siitä kertoo nuo pätkittäisnukkumiset yms. Siihen olisi paremis esim. lievä uni. tai nukahtamislääke.
Remeron masennuslääkettä käyteään pieninä annoksina unilääkkeeenä, niin hassulta kuin se kuulostaakin. Siitä ei tule tokkuraa ja uni on hyvä ja tasainen. Itselläni on noita Remeroneita ja otan tarvittaessa puolikkaan 30 mg:n tabletista ja nukun kuin pumpulissa eikä aamulla mitään tokkuraisuutta. Isompina annoksina Remeronia käytetään pitkäaikaisvaikutteisena (alkaa vaikuttamaan n. 2-3 viikon kuluttua) masennuslääkkeenä. - vinkkejä
aahoohoo kirjoitti:
Mä kun teen töitä rytkimällä ihan ku sika. En malta pitää taukoja, vedän puolikkaan tupakkaa välillä ja sit takas työn kimppuun, näkkäri ompelukoneen päällä on ruokana samalla ku ompelen, kaikki pitäs saaha yhen päivän aikana valmiiks - en osa rajottaa. Se saa kans miettimään tota kakssuuntasta - joskin lievää, koska mä oon tavannu sellasiaki ihmisiä joilla on ollu maaninen vaihe päällä, niin niistä ei kyllä ota pirukaa selvää - niin sekavia ne on ollu - ihan ku eri maailmasta.
En käsitä mikä siinä on et niitä masennuslääkkeitä työnnetään minun mielestä vähän liian hepposin tutkimuksin.ihan samanlainen kun minä olen töissä ollu,taukoja ei malttanu pitää,ei sitä voinu.Kait sitä kuvitteli et työt tekemällä loppuu,ehee,itse sitä loppu.En kakssuuntaseen,aivoihin tuli tukos ja sit meni korvat..Läheinen ennen sairast.oli myös hirvee työ ihminen ja piilevänä ko.sairaus.Vaadi vaan kunnon diagnoosi/lääkitys,niin selviät,niissäkin on vaan etsiminen kelle sopii kelle ei.Joo,mania kausi on hirveä,ei o köyhä ei "sairas".
- aahoohoo
papio kirjoitti:
Azonasta sanotaan näin:
AZONA
Käyttötarkoitus: Lääkettä käytetään eri syistä aiheutuneen vaikean masennuksen sekä siihen liittyvän unettomuuden hoitoon.
Vaikutustapa: Lääke säätelee aivoissa pääasiassa serotoniinin toimintaa, minkä johdosta masentunut mieliala kohoaa.
Annostus: Lääkärin ohjeen mukaan. Annostus vaihtelee riippuen oireiden voimakkuudesta sekä potilaan iästä ja muista yksilöllisistä ominaisuuksista.
Lääkkeen ottaminen: Kapselit niellään runsaan nesteen kera. Lääkkeen ottaminen ruoan yhteydessä saattaa hieman hidastaa lääkeaineen imeytymistä, joten on parempi ottaa se tyhjään mahaan.
Haittavaikutukset: Lääke voi etenkin hoidon alkaessa väsyttää siinä määrin, että tarkkaavaisuus liikenteessä heikkenee. Suun kuivuminen on myös melko yleinen haittavaikutus, minkä vuoksi suun ja hampaiden terveydestä on pidettävä hoidon aikana erityistä huolta. Joillekin voi tulla mm. huimausta, päänsärkyä, närästystä, pahoinvointia tai verenpaineen alenemista. Miehille saattaa tulla pitkittyviä ja kivuliaita erektioita. Alkoholin vaikutus voimistuu lääkityksen johdosta.
Raskaus ja imetys: Valmistetta ei suositella käytettäväksi raskauden aikana eikä imetyksen yhteydessä.
Säilytys: Kapselit säilytetään kuivassa paikassa huoneenlämmössä, 15- 25 asteessa. Kelpoisuusaika pakkauksessa.
Sinulla tuntuu nyt olevan ihan päinvastainen lääkitys kuin kuuluisi olla, koska masennuslääkkeet saattavat aiheuttaa sinällään maniaa, joka sinua tuntuu vaivaavan.
En tiedä millä paikkakunnalla asut, mutta hakeudu välittömästi psykiatrin juttusilla.
Mielialoja tasaavia lääkkeitä voisivat olla esim. Cipramil, Seromex jne. Tasaavat niitä huippuja, niin laskuissa kuin nousuissa.
Nyt sinulla on vain mielialaa kohottova lääke, vaikka äkkiseltään kuulostaa, että sinulla on jo nyt mieliala tarpeeksi koholla. Siitä kertoo nuo pätkittäisnukkumiset yms. Siihen olisi paremis esim. lievä uni. tai nukahtamislääke.
Remeron masennuslääkettä käyteään pieninä annoksina unilääkkeeenä, niin hassulta kuin se kuulostaakin. Siitä ei tule tokkuraa ja uni on hyvä ja tasainen. Itselläni on noita Remeroneita ja otan tarvittaessa puolikkaan 30 mg:n tabletista ja nukun kuin pumpulissa eikä aamulla mitään tokkuraisuutta. Isompina annoksina Remeronia käytetään pitkäaikaisvaikutteisena (alkaa vaikuttamaan n. 2-3 viikon kuluttua) masennuslääkkeenä.tää on just tätä ku kenelläkään ei tunnu olevan halua perehtyä koko hommaan ja ite ei tiijä mitä syö. Rouhii vaan menemään mitä käsketään ja terkun lääkäri puristelee paikkojaan et näinköhän se vielä tulee takas vai jokohan tuli tarpeeks iso annos.
- papio
aahoohoo kirjoitti:
tää on just tätä ku kenelläkään ei tunnu olevan halua perehtyä koko hommaan ja ite ei tiijä mitä syö. Rouhii vaan menemään mitä käsketään ja terkun lääkäri puristelee paikkojaan et näinköhän se vielä tulee takas vai jokohan tuli tarpeeks iso annos.
Jos asut paikkakunnalla, jossa on mielenterveystoimisto, marssi sinne ja sano, että haluat tavata päivystävän lääkärin. Siis psykiatrin. He kysyvät oletko käynyt ennen siellä. Vastaa, että "En". Mutta sano, että sinulla on niin kauhea hätä ja olet kirjoilla ko. paikkakunnalla, joten sinun kuuluu tavata päivystävä lääkäri.
Joudut odottamaan häntä ehkä jonkin aikaa, mutta hän psykiatrina tietää, mitä mahdollista lääkitystä sinun nyt ilmeisen akuuttiin tilaan pitää saada. Todennäköisesti jotain, joka rauhoittaa olosi. Ei mielialaa kohottavaa.
Jos ne alkavat kitiseen siellä mielenterveyskeskuksessa, että "ei ole lähetettä", niin sano, että ei olekaan, koska nyt on akuutti hätä.
Yritä käyttäytyä rauhallisesti, vaikka ne vastaanoton muijat ovat joskus aika nihkeitä ja helposti provosoituvia. Sano selkeällä suomenkielellä, että nyt on akuutti kriisi ja sellaiset oireet päällä, että lääkäriin on päästävä.
Sano vielä, että terveyskeskuslääkäristä ei ollut apua, vaan hänkin kehotti tulemaan mielenterveystoimistoon.
Yritä ottaa iisisti - kyllä sieltä löytyy asiansa tunteva lääkäri, joka tuntee ja tietää, missä mennään :) - aahoohoo
papio kirjoitti:
Jos asut paikkakunnalla, jossa on mielenterveystoimisto, marssi sinne ja sano, että haluat tavata päivystävän lääkärin. Siis psykiatrin. He kysyvät oletko käynyt ennen siellä. Vastaa, että "En". Mutta sano, että sinulla on niin kauhea hätä ja olet kirjoilla ko. paikkakunnalla, joten sinun kuuluu tavata päivystävä lääkäri.
Joudut odottamaan häntä ehkä jonkin aikaa, mutta hän psykiatrina tietää, mitä mahdollista lääkitystä sinun nyt ilmeisen akuuttiin tilaan pitää saada. Todennäköisesti jotain, joka rauhoittaa olosi. Ei mielialaa kohottavaa.
Jos ne alkavat kitiseen siellä mielenterveyskeskuksessa, että "ei ole lähetettä", niin sano, että ei olekaan, koska nyt on akuutti hätä.
Yritä käyttäytyä rauhallisesti, vaikka ne vastaanoton muijat ovat joskus aika nihkeitä ja helposti provosoituvia. Sano selkeällä suomenkielellä, että nyt on akuutti kriisi ja sellaiset oireet päällä, että lääkäriin on päästävä.
Sano vielä, että terveyskeskuslääkäristä ei ollut apua, vaan hänkin kehotti tulemaan mielenterveystoimistoon.
Yritä ottaa iisisti - kyllä sieltä löytyy asiansa tunteva lääkäri, joka tuntee ja tietää, missä mennään :)asian näin et jos noi lääkkeet tolla annostuksella ei tehoo niin mä ajan alas kaikki, oon varmuuden vuoks kuukauden ottamatta minkäänlaista mielialalääkettä ja meen silleen ihan naturellina jollekki poppamiehelle. Ottakoot sitte selvää ihan ruotimalla et miks tällä muijalla silmät seisoo tai pyörii.
Mä lopetan tältä illalta tän kirjottelun. Jos mua ei aamulla palstalla näy niin mä en oo löytäny kaikkia kirjaimia näppikseltä:) Ja mua sit vielä pelottaa kaikki lääkkeet ja nyt sit vielä tuplana. Voihan räkä. - papio
aahoohoo kirjoitti:
asian näin et jos noi lääkkeet tolla annostuksella ei tehoo niin mä ajan alas kaikki, oon varmuuden vuoks kuukauden ottamatta minkäänlaista mielialalääkettä ja meen silleen ihan naturellina jollekki poppamiehelle. Ottakoot sitte selvää ihan ruotimalla et miks tällä muijalla silmät seisoo tai pyörii.
Mä lopetan tältä illalta tän kirjottelun. Jos mua ei aamulla palstalla näy niin mä en oo löytäny kaikkia kirjaimia näppikseltä:) Ja mua sit vielä pelottaa kaikki lääkkeet ja nyt sit vielä tuplana. Voihan räkä.Ota ihan iisisti ja hakeudu sinne mielenterveystoimistoon psykiatrin juttusille. Mihinkään omatoimisiin ratkaisuihin ei kannata ryhtyä. Nykylääketiede on aika pitkälle kehittynyttä ja psyykelääkkeistäkin löytyy ihan täsmälääkkeitä. Uskon että löytyy sopiva lääke tuohon sinunkin tilanteeseesi. :)
- Onko valtuuksia?
papio kirjoitti:
Azonasta sanotaan näin:
AZONA
Remeron masennuslääkettä käyteään pieninä annoksina unilääkkeeenä, niin hassulta kuin se kuulostaakin. Siitä ei tule tokkuraa ja uni on hyvä ja tasainen. Itselläni on noita Remeroneita ja otan tarvittaessa puolikkaan 30 mg:n tabletista ja nukun kuin pumpulissa eikä aamulla mitään tokkuraisuutta. Isompina annoksina Remeronia käytetään pitkäaikaisvaikutteisena (alkaa vaikuttamaan n. 2-3 viikon kuluttua) masennuslääkkeenä.Millä koulutuksella jakelet lääkärien toimialaan kuuluvia neuvoja, ja vielä alkoholi-palstalla?
Oletko varma tietojesi riittävyydestä? - papio
Onko valtuuksia? kirjoitti:
Millä koulutuksella jakelet lääkärien toimialaan kuuluvia neuvoja, ja vielä alkoholi-palstalla?
Oletko varma tietojesi riittävyydestä?Tietoni ovat aivan riittävät, älä huoli. :)
- papio
Raittiina uuteen päivään. Pakkanen tuli tänne, -14 C!
- Cettuz!
Kone vaihtoon. Tulee kuittaus tauko. Tämä viedään ja tyhjennetään uuteen koneeseen sisälmykset. Viikonlopulla saa uuden koneen. Tuttu atk-ukko laittaa asiat kodikseen. Siis koneen tiedot siirretään uudenkoneen kaluihin. Mutta raittiina jatketaan eloa.
- mussukka1
Toivottavasti osaat esittää asian siellä lekurissa sillai oikein. Jos itse hyssyttelee, ei tapahdu mitään.
Tuo matkakassa on kiva juttu. Mulla on sellainen iso possu ja tyhjennän kolikot usein siihen, yllättävän suuria summia sinne kerääntyy. Tosin nyt vähemmän, kun sitä käteistä ei niin tarvitse.
Pyrin kyllä aina pitämään myös vähän rahaa kukkarossa, ei nyt viitsi kortilla maksaa yhtä kahvikupillista tuolla huoltsikalla ja kun meillä täällä maalla on niitä kotitarvemyymälöitä.
Kaikille mielekästä raitista päivää! Helmikuu on Tammelinin almanakassa muodossa Helme Cuu. Helme (genetiivissä helmeen) on helmi-sanan synonyymi. Kumpikin sana esiintyy vanhassa kirjasuomessa. Helmikuun alkumerkitys on ilmeisesti ollut ’kuukausi, jonka aikana erikoisten sääsuhteiden vallitessa muodostuu jäähelmiä puiden oksiin’.
Ilman viinaa meinaan aloittaa helmikuun.- aahoohoo
Koivut on sillon tosi kauniita kun oksien päällä on jäätä ja tuulessa ne helisee mukavasti.
- Dokaani
Uskaltaa jo sanoa, että tammikuu meni tipatta - tuskin tässä tänä iltana enää tulee korkattua. Eihän täällä ole edes mitään vissyä väkevämpää korkattavaa. Vois kyllä ajatella, että helmikuu saman tien tipatta, mutta mennään nyt päivä kerrallaan.
- Ryyppymies
raitis päivä ollut meikäläiselläkin. Kivalta kuulostaa siun reissusuunnitelmat.
- aahoohoo
Oon höperönä vanhoihin rakennuksiin ja kirkkoihin ja kirkkoja siellä on näköjään vieri vieressä.
Siellä on kans sellanen kaupunginosa joka on julistautunu leikisti itsenäiseks ja perustuslaki on kirjotettu johonki talon seinään.
Siinä sanotaan et siellä kissalla on oikeus olla kissa ja koiralla koira. Siellä on käytävä.
Juu terveisii vain lapin tuntureilta.!Aurinko paisteli jo ihan Karigasniemelläkin,kyllä se vielä kevään ja kesän tekee,jos entiset ajat ja asiat paikkansa pitelöö.Käväsin sekun katteleen joko porot oli "aidottu".Parailaan olivat erotushommissa, suurimmassa osassa lappia.Et sillee siellä.!
Itte raittiina olla jokottelin,ja raittiina olen täänkin päivän.Nyt lähden makseleen kertynyttä univelkaa,nukkumatille.- paranoidi
Onnea kaikille tipattoman tammikuun viettäneille. Jatketaan samaan malliin tipattomuutta.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565360Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212367- 1141607
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2321564- 931477
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681175Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91153Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3101116- 721047