Apua, löysin ihanan neulepaidan ohjeen vuoden 1995 Novitasta ja tahtoisin toteuttaa sen ohjeenmukaisesta Novita Florica -langasta. En Novitan Woolista enkä mistään muustakaan korvikkeesta.
Ongelma on nyt se, että minulta puuttuu tarvittava syvä tummanpunainen lanka, ei kirkkaanpunainen, mitä ainakin paikallinen tavaratalo tarjoaa. Lankaa ei valmisteta kuin silloin tällöin ja vain joitakin värejä, toisin kuin kymmenen vuotta sitten, kun Floricaa sai yli 30 sävyä. Korian tehtaanmyymälästä sitä ei saanut, ainoa tapa on langan etsintäkuulutus.
Olisiko missään tai kenelläkään etsimääni syvää tummanpunaista Floricaa kaapinkätköissä 250g? Myös 50g vaaleanpunaista Floricaa olisi tarpeen...
Tulossa olisi Korsnäsin paidan kokonaan neulottu versio, mutta nyt on kyse niistä oikeista sävyistä ja lankalaadusta. Florica on riittävän ohutta kirjoneuleeseen ja pidän sen kierteestä, lisäksi mulla on ne muut sävyt jo valmiina.
Kunpa joku pystyisi ilahduttamaan...Palkkio?
Onko kenelläkään oikeanväristä Florica-lankaa
4
3741
Vastaukset
- orvokki
Valitettavasti minullekaan ei ole florica lankaa jäänyt kuin puolikkaita keriä
toivottavasti joku voi auttaa , tai jollain toisella langalla pääset jatkamaan. - tex-numero
floricassa on? Jos sen paksuus on lähellä ohutta Pirkkaa tex 125 x 2 tai vahvaa Pirkkaa tex 285 x 2, niin siitä langasta varmaan löytyy sopivia värejä.
- Anonyymi
Hei,
ei varmaan enää ole ajankohtaista..
Mutta kun tämä silmiin osui niin kerron että
minulla sattuu olemaan syvää viininpunaista melkein 9 kerääja ihanaa vaaleaa roosaa Novita Floricaa. Myynnissä Facebook lankakirppiksellä ilman turhia sääntöjä.- Anonyymi
Valitettavasti ne menivät samantien kaupaksi...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1041791
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla151581- 1441549
- 1011475
- 791407
Vähäjärven koululla kouluampuminen/puukotus, 23 loukkaantunutta
Tekijä ilmeisesti mamu onko lisätietoa kellään221340- 1191249
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2761178- 691051
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o181034