Tämän päivän elän ilman mitään päihdyttäviä aineita.!
Eilen jäi hiihtämään lähtemättä!!Oli satanut yön aikana lunta, niin paljon että siinä riitti mulle kuntoilua,ku pihan kolasin ja liiteriin avasin polun,samaten kuin varastoonkin.Sit ku vielä kantelin puita sisälle muutamaksi päivää, ettei joka päivä tarvi liiteriin jolkutella,ja lämmitelin pirttiä niin siinäpä se aika hupenikin,ja paita kastui.Tänään onkin "arpeetia" että hiihto jää väkisinkin väliin.Mutta jos vielä ennen Juhannusta ehtis käymään suksillakin.!
Perjantai 03,02,2006 Päihteetön.!
28
1503
Vastaukset
- nasukasa
...ollaan.
- aahoohoo
milläskää jos et lumille kerkii - onhan niitä rullasuksia, rullaluistimia ja skeittilautaa sitte kesämenoon ja nuo kaikkihan voi näppäräsorminen rakentaa vaikka ite. Hakee rautakaupasta irtopyöriä ja iskee ne kiinni vaikka kengänpohjiin tai kiikkutuoliin - ihan miten vaan. Sulla siellä liiterissä on varmasti seitenkasinelosta niin sehän jo menee skeittilautana.
Ja sitte maailmanrauhaan. Avainsana siinä on LUMI.
Tässä on vähän hienosäätöö vielä et mitenkä lunta sais esim tonne Lähi-Itään ja ylipäätään sinne missä tunteet käy kuumana ja porukat riekkuu kiväärien kanssa toreilla panosvyöt mahan ympärille kurottuna ja itsemurhapommituksiin yllyttäjät vouhottaa ku viimestä päivää (eipä nekää oo valmiita itteesä räjäyttämään minkään nimeen, vaan aina on löydettävä vielä vouhompi)
Jos niille kulmille sais edes tämänki verran lunta mitä meijä takapihalla on nii eiköhän ne suurimmatki kiihkoilijat kahesti miettis viittiskö sitä varvassandaaleissa nyt lähteekkää polttelemaan toisen maan lippuja ja ölisemään tappouhkauksia puolelle maapallon ihmisistä. Vois olla että lumen avulla tulis ne aseet taottuu lumilapioiks.
Eipä tässä muuta voi ku pyöritellä päätään ja toivotella lumentuloo sinne missä sitä tarvittais kaikkein kipeimmin.
Selvin päin tämä päivä - tapahtu mitä tapahtu. - I.Keturi
Hyvin pyyhkii kun käyttää Serl.. siis kun on käyttämättä viinaa. Yli kuukausi tuli täyteen, ja olo on aika mukava.
Sitä vaan ihmettelen, että onko palstasta tullut lillukanvarsi-chat-palsta, jossa alkoholismista ei keskustella, mutta kaikesta muusta?
Josko viikonloppuna vilkastuu.- aahoohoo
"maailmassa monta on ihmeellistä asiaa,
ne hämmästyttää kummastuttaa pientä Keturii"
Hyvä kuukausi varmaan on ollutki ja onnittelut siitä.
Mutta, I.Keturi, teeppä sinä oikein timakka keskustelun alotus. Sillä se suttaantuu. - I.Keturi
aahoohoo kirjoitti:
"maailmassa monta on ihmeellistä asiaa,
ne hämmästyttää kummastuttaa pientä Keturii"
Hyvä kuukausi varmaan on ollutki ja onnittelut siitä.
Mutta, I.Keturi, teeppä sinä oikein timakka keskustelun alotus. Sillä se suttaantuu.Saattaisi olla, että lipeäisin aiheesta keskustelemaan esim. säistä tai hiihtämisestä, niin ylläpito, shefu tai joku valittaja iskisi kimppuun, joten arvokas aivotyöskentelyni poiston kautta menisi hukkaan.
Ylipäätään olen sitä mieltä edelleenkin, että ei helmiä sioille. - sitten
I.Keturi kirjoitti:
Saattaisi olla, että lipeäisin aiheesta keskustelemaan esim. säistä tai hiihtämisestä, niin ylläpito, shefu tai joku valittaja iskisi kimppuun, joten arvokas aivotyöskentelyni poiston kautta menisi hukkaan.
Ylipäätään olen sitä mieltä edelleenkin, että ei helmiä sioille.täältä helmiä etsit?
- Kerstin
Onpahan ulkona pimeää.
- aahoohoo
eipähän oo enää!
- Hamara
Pitääs yrittää olla tämäkin viikonloppu selevinpäin. Muutamia viikkoja menikin hyvin, mutta viime Lauantaina tuli törpöteltyä. No katonpa kuinka monta tuntia, päivää, viikkoa tai kuukautta nyt pystyn olla sikailematta = juomatta.
- aahoohoo
yrittämästä.
Kun rupee juotattaa nii soita hitossa niihin auttaviin puhelimiin ku se kestää vain sen pikkusen hetken. Äläkä oo huolissas yhtään: ne tekee viinaa kolmessa vuorossa nii että et puhelunkaa jälkee jää ilman.
- Mimmuli1
Pakkasta pitelee, -15 C. Mukava lämmitellä neljän seinän sisällä ja ihan vaan kahvin voimalla.
- KYLLÄ KYLLÄ
Jees box tänää kipolle ja kaikki mukaan, mukavaan kapakka iltaan, kun ulkonakin on noin kylmä.
- Mimmuli1
KYLLÄ KYLLÄ kirjoitti:
Jees box tänää kipolle ja kaikki mukaan, mukavaan kapakka iltaan, kun ulkonakin on noin kylmä.
Kun vain ajatteleekin savuisia kuppiloita, joista pitäisi aamuyöstä ulostautua hyytävään kylmyyteen suuntana oma lämmin sänky, niin eipä todellakaan innosta ajatuskaan.
Raitista huomenta kaikille ja meikä poika elelee tämän päivän raittiina.
- papio
Huomenta! Raittiina uuteen päivään. Pakkasta tosiaan pitelee, täällä -22 C!!!
- Cettuz!
Vuotta käyttänyt serlaa eli ollut raittiina ja eikun jatketaan. Aina vaan pyyhkii paremmin.
- Kaikilla on
Suomi24-alotussivulla ilmatieteen laitoksen linkki näkyvillä.
- mussukka1
Pitäisköhän ruveta listaamaan tekemättömiä töitä vai nauttiskohan vain elämästä. Näköjään mulla on ongelma, mutta selvin päin meinaan miettiä.
- papio
Tänään on minulla oikein houkutusten ilta. Vanha tuttavapariskunta 30 vuoden takaa pyysi istumaan iltaa heille. Autolla oikein haetaan kotiovelta ja mittarilla kotiin.
Omakotitalo, sauna, pöytä notkolla talon emännän tekemiä herkkuja - ja tietenkin viinejä ja olutta. Baarikaappikin on vapaasti käytössä. Minulla tuliaisina tuoretta, vielä julkaisematonta suomalaista musiikkia CD:eillä. Mukavan nostalgisia muisteloita ja rupettalua - johon kuuluisi tuo viinin/oluen otto.
Ajattelin: pitäisiköhän kokeilla yli puolen vuoden jälkeen, miltä alkoholi, olut tai siideri, maistuu?
Olen kyllä ilmoittanut etukäteen, että olen lopettanut alkoholin käytön, eikä sitä katsottu mitenkään paheksuttavasti tai epäkäytännölliseksi. Sanoin myös ettei minua haittaa muiden alkoholin nauttiminen.
Tässä olisi nyt sellainen erittäin positiivisessa mielessä "ottaako vai ei" -tilanne edessä. Ei siis mikään "tuikku murheeseen" -sauma. Saas nähdä. Ei kyllä tee mielikään alkoholia, ei edes saunakaljoja.
Ja juuri sain hankituksi huusholliin timmin, tehokkaan uuden keskusyksikön tietsikkaan Windows XP-käyttiksellä ja muille sörsselsöneillä varustettuna. Ne rahat kaikki säästyneet siitä, kun en puoleen vuoteen juonut.
Lähteekö sama tissuttelu käyntiin, jos nyt tänä iltana otan oluen tai pari? Ei kannattane ottaa riskiä, vaikken luokittelekaan itseäni alkoholistiksi. Taipumusta ja heikkoa luonnetta alkoholin suurkulutukseen on, se täytyy myöntää. - selvin
papio kirjoitti:
Tänään on minulla oikein houkutusten ilta. Vanha tuttavapariskunta 30 vuoden takaa pyysi istumaan iltaa heille. Autolla oikein haetaan kotiovelta ja mittarilla kotiin.
Omakotitalo, sauna, pöytä notkolla talon emännän tekemiä herkkuja - ja tietenkin viinejä ja olutta. Baarikaappikin on vapaasti käytössä. Minulla tuliaisina tuoretta, vielä julkaisematonta suomalaista musiikkia CD:eillä. Mukavan nostalgisia muisteloita ja rupettalua - johon kuuluisi tuo viinin/oluen otto.
Ajattelin: pitäisiköhän kokeilla yli puolen vuoden jälkeen, miltä alkoholi, olut tai siideri, maistuu?
Olen kyllä ilmoittanut etukäteen, että olen lopettanut alkoholin käytön, eikä sitä katsottu mitenkään paheksuttavasti tai epäkäytännölliseksi. Sanoin myös ettei minua haittaa muiden alkoholin nauttiminen.
Tässä olisi nyt sellainen erittäin positiivisessa mielessä "ottaako vai ei" -tilanne edessä. Ei siis mikään "tuikku murheeseen" -sauma. Saas nähdä. Ei kyllä tee mielikään alkoholia, ei edes saunakaljoja.
Ja juuri sain hankituksi huusholliin timmin, tehokkaan uuden keskusyksikön tietsikkaan Windows XP-käyttiksellä ja muille sörsselsöneillä varustettuna. Ne rahat kaikki säästyneet siitä, kun en puoleen vuoteen juonut.
Lähteekö sama tissuttelu käyntiin, jos nyt tänä iltana otan oluen tai pari? Ei kannattane ottaa riskiä, vaikken luokittelekaan itseäni alkoholistiksi. Taipumusta ja heikkoa luonnetta alkoholin suurkulutukseen on, se täytyy myöntää.Kuulostaa mukavalta illalta,mutta kannattaako katkaista hyvä alkanut raittius kokeilemalla,en tiedä,itse en uskaltaisi ottaa lasillistakaan,olen kokenut miten se ensimmäinen huikka aloittaa alamäen,mutta jos osaaa käyttää alkoholia,niin hauskaa iltaa,ja hyvää jatkoa foorumissa.
- papio
selvin kirjoitti:
Kuulostaa mukavalta illalta,mutta kannattaako katkaista hyvä alkanut raittius kokeilemalla,en tiedä,itse en uskaltaisi ottaa lasillistakaan,olen kokenut miten se ensimmäinen huikka aloittaa alamäen,mutta jos osaaa käyttää alkoholia,niin hauskaa iltaa,ja hyvää jatkoa foorumissa.
Taidan jättää väliin ne saunaoluet ja ruokaviinit. Onpahan sitten kuitenkin helppo jatkaa siitä hyvin alkanutta täysraittiutta.
Jos ottaisin, niin sehän olisi taas uudelleen raittiuden hyvän "putken" aloittamista alusta. Nyt on puoli vuotta mennyt kevyesti selvin ja eiköhän se mene toinenkin. Olisihan se komeaa olla kokonainen vuosi ilman pisaraakaan!
Onnekseni tuttavapariskunta ei ole mitään viinatuputtaja väkeä. Ymmärtävät hyvin juomattomuuteni.
Laittaisin tässä madekoukut pyyntiin, mutta on vähän huonoja kokemuksia jonkun vuoden takaa. Pyydykset viritin selvin päin, no sitten tuli juopottelu kausi. Meni jokunen viikko, enkä käynyt kattomassa. No sitten menin kokeen, mutta ne oli jäätynyt niin että en kirveellä saanut avantoa auki. Jäin ottaa kevättä, että avanto sulaa jonkin verran. Juhannus viikolla vasta irtosivat, mateita oli joka koukussa. Melkein kaikki oli vielä elossa, kyllä muuten olivat laihoja. Pitää miettiä vielä kannattaako riskeerata, matikkakeitto saattaa ruveta janottaa.
- paranoidi
viikonloppuna. Uutta on se, ettei ole edellisillan höyryjä päässä ja olutta repussa.
- Viinietikka
tämäkin päivä meni ilman päihdyttäviä aineita, jos ei siivouksen jälkeen juotuja väsykahveita siksi lueta.
Kirpeitä ilmoja tosiaan pitelee, mutta eipä haittaa, vedetään pipoa vain syvemmälle päähän ja ei ku menoks !!
Ai joo, saas nähdä, huomenna minusta pitäisi nyt sitte vihon viimein tulla mumma, jos nyt noiden lääkäreiden laskut pitävät paikkansa. Mutta kuiteski lähipäivinä tai ainakin lähi viikkoina.
Siinä on sitte taas tosi aihe onnitteluun. Halauksia kaikille toivottelee raitis viinietikka eikä tänäänkään hapan! - åpoi
loppu kiipeilyt ku tälläsin kompuutterin tänne uuninpankolle
helevata että on lenheeti olla, toisella puolen on pata hirvenkäristystä ja toisella nelikko savuläskiä ja vielä kaarnikkamehuleili roikkuu peltinvarressa
ja lämmintä piisaa, ei vilu kappase
juokoot viinojaan net jotka ei ymmärrä uuninpankkoelämästä nauttia
täälä jos ämyrikännin riipasis nii kohta moksahtas laattialle kusilätäkköön
motti halakoja porstuassa, niiettä vaikka viikon ois kylymät kelit nii mulla kuiten soman lämmin
ja massu täynnäLema kirjoitti:
kyllä sinulla passaa! Tenon-lohta joutuu tässä köyhä syömään, siitä huolimatta raittiina.
vaikka ei tässä nykyään köyhäpoika olla.
Juolahti mieleen tästä aboyn tarinasta, kuinka päin helvettiä taas vastaavasti voi mennä.
Aikoinaan rakentelin kesämökin ja alku vaiheessa oli teltta majoitus, sekä tiestä ei tietookaa. Autolla karautin tavaroineni lähelle tonttia jylhiin maisemiin ja intoa täysi mökkiä rakentamaan. Eväänä tietenkin täysi viinalesti, koska sitä oli vapaa kuin taivaan lintu, meinaan eukko töissä ja kesä. Viinaa vetelin ja teltan viritin, kun perustuksia rakentelin. Sattuipa siinä vapaapäivien lomassa sadekeli ja oli telttamajoitus, teltta alko vuotaa pikkuhiljaa, mutta mihin sitä kännissä jakso nousta,vaikka ainut sade suoja oli paskahuussi,vaan aamuun pötköttelin teltassa. Yön nukuttua kännissä teltassa ja aamulla herätessä kömmin sadetta pitämään märissä vaatteissa paskahuussiin ja 4 senttiä kossua pullonpohjalla, sekä tupakat märkinä. Kyllä sitä meikäpoika mietti syntyjä syviä jysäri päällä aamulla nalkissa kykkiessä keskellä korpea paskahuussissa, kun promilleja pää täysi, ettei voinut autoakaan ajatella, sekä työpäivä odotti seuraavana päivänä. ja vettä tuli kuin aisaa.
Eli kurjuuden kurjuuksien tarinan sisältö oli se, että mies 4 sentin aamuproppien humalassa kykki paskahuussissa koko päivän ilman viinaa ja tupakkaa ja odottaen sateen loppumista, sekä pään selviämimistä.
Että tälläinen tapaus, kun oikein järki ei ole mukana.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565430Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212377- 1141637
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2391620- 931487
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231426Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681185Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91163Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3241150Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3241136