250l akva ja lehtikaloja

lehtiset

mulle on tilattu 250l akva ja mietin että montako lehtikalaa sinne voi laittaa? korkeus on se 50com mitä suositellaan. tuleeko ahdasta jos on esim 4 tai 5 vai pitäiskö olla vain pariskunta?

voiko laittaa lehtikalan poikasia ja ns vanhempia sekaisin?

4

699

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • memmu

heippa,mulla ois aivan sama kysymys!!!olen juuri hankkinut samankokosen akvan,ja aion lehtisiä sinne ottaa.lisäksi haluaisin tietää,kuinka usein vaihdetaan vettä ja kuin paljon kerralla?KIITOS!

• ludwigia

saattaisi olla hyvä määrä.
        Siitä varmasti saattaa yksi pariskunta muodostua ja niiden ylimääräisien kahden sijoittaminen kannattaa vaikka jo ostovaiheessa neuvotella, jos liike ottaisi takaisin.
        Lehtikalat muuten kannattaisi ostaa eri liikkeistä. Niissä altaissa kun on usein samasta poikueesta kaikki.

Vedenvaihto on hyvä suorittaa viikoittain. Kolmannes tai puolet on hyvä määrä.

• Plekostomus

Ei kannata sekoittaa nuoria ja vanhempia yksilöitä, vaan etsiä mahdollisimman samankokoiset, ei kuitenkaan samasta poikueesta olevat, nuorikot.
      Toki voit löytää kaupasta tai harrastajilta valmiiksi muodostuneen pariskunnan(Tuolloin ei altaaseen oteta muita lehtikaloja).

Allas on sopivan kokoinen YHDELLE lehtikalapariskunnalle.
      Pariskunta muodostetaan, tämänkokoisessa akvaariossa mieluiten juuri neljästä nuoresta, kolikon kokoisesta lehtikalan poikasesta. Poikaset varttuvat yhdessä ja ne saavat itse valita parinsa. Neljästä kalasta varmasti löytyy molempia sukupuolia.

Kun pariskunta on muodostunut ja kudenta alkanut, muut lehtikalat on syytä luovuttaa uuteen kotiin tai akvaariokauppaan.

• memmu

Kiitos,kiitos.Nyt hivenen viisaampi.Voiko miekkapyrstöä laittaa samaan akvaarioon?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2650
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2582
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1520
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1177
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe