joustavien autot?

ei-niin-joustava

Jos nysvärit ajaa loistoautoilla, niin millä ajavat joustavat?

17

1118

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-joustava

ne on joustavat jo kaikki tuutimassa tähän aikaan kun iskä ja äiti käski. Näkevät varmaan unta: "kun mä sitten ohitan koko tuon jonon ja paskat roiskutan kaikkien silmille ja vähänkö mä oon kova ja taitava jätkä ja...), ja kuola valuu tyynylle.

• Bränikällä

Saksasta uitettuja savupommeja näkyy joillain olevan. Isoja autoja, joissa pikkuauton ajo-ominaisuudet ja itäauton väsähtänyt tekniikka.

Hauska katsoa, kuinka heidän 100.000 ajetut 80-luvun autonsa savuttavat kuin 800.000 ajettu vanhat taksit. Käyntiäänihän niissä on "rouheva" aivan kuten kylmänä käynnistetyssä Massikassa.

• Sankasti savuttavia Mersuja ja Volvoja olen nähnyt, tiedä sitten ovatko Saksasta käytettynä tuotuja, mutta eivät ole olleet mitään 80-luvun vehkeitä, vaan paljon tuoreempia.

• tuontiautoa

en ole nähnyt. Kyllä taas jotain kateus vaivaa. Onko Corolla hiukka kylmä talvella?

• tuontiautoa kirjoitti:

en ole nähnyt. Kyllä taas jotain kateus vaivaa. Onko Corolla hiukka kylmä talvella?

Minua ei vaivaa kateus ja olen nähnyt savuttavia tuontiautoja. Eikös ne ole tuontiautoja melkein kaikki? Ei taideta Mersuja, Bemareita, Volvoja ym. Suomessa rakentaa? Ei Toyotiakaan.

• Ne ovat
        tuontiautoa kirjoitti:

Terve moottori ei työnnä sinistä savua. Uitetuissa autoissa palaa öljy.

• Ne ovat kirjoitti:

Terve moottori ei työnnä sinistä savua. Uitetuissa autoissa palaa öljy.

Siis mistä näkee onko auto "uitettu", vai ei sen jälkeen kun ne on rekisteröity?

Hyvät koneet niissä saksalaisissa on yleensä ollut, olen jonkin verran ollut tekemisissä niidenkin kanssa. Suomessahan ne autot loppuun ajetaan, eikä siellä.

• Ja omistajasta myös
        Kairakettu kirjoitti:

Siis mistä näkee onko auto "uitettu", vai ei sen jälkeen kun ne on rekisteröity?

Hyvät koneet niissä saksalaisissa on yleensä ollut, olen jonkin verran ollut tekemisissä niidenkin kanssa. Suomessahan ne autot loppuun ajetaan, eikä siellä.

Ajelen usein Hangon suunnalla ja siellä näkee paljon loppuunajettuja saksanraatoja joita ohjastaa suomalainen tai venäläinen persaukinen leveä hymy naamallaan. Luulevat kai, että joku on heidän auton raadoistaan vielä kateellinen.

Kyllä nuo lähes miljoona kilometriä ajetut romut erottuvat tuontiautoiksi myös uusilla rekisterikilvillään, varsinkin kun niissä on tuo savutusilmiö ja aina joku kulma väsymyksestä notkollaan.

• sinivilkku
        Kairakettu kirjoitti:

"Uitetuista" autoista puuttuu yleensä ainakin lyhtyjen pesurit. Se nyt on sellainen asia mikä näkyy päällepäin.
        Sitten niissä on aika usein aivan uudet polkimien kumit, että näyttäisivät vähemmän poljetuilta.
        Sitten jos talviaikaan pääsee kokeilemaan niin löytyy enemmänkin eroja ns. "Suomi-autoihin". Penkinlämmittimet puuttuvat, samoin lämmitettävät peilit ja lämmityslaitetta ei ole tehty Suomen talvia ajatellen. Eli autot ovat kylmiä.

Nämä huomiot ovat kaikki Mersuja koskevia.

• Ja omistajasta myös kirjoitti:

Ajelen usein Hangon suunnalla ja siellä näkee paljon loppuunajettuja saksanraatoja joita ohjastaa suomalainen tai venäläinen persaukinen leveä hymy naamallaan. Luulevat kai, että joku on heidän auton raadoistaan vielä kateellinen.

Kyllä nuo lähes miljoona kilometriä ajetut romut erottuvat tuontiautoiksi myös uusilla rekisterikilvillään, varsinkin kun niissä on tuo savutusilmiö ja aina joku kulma väsymyksestä notkollaan.

Jos ne savuttaa jo siirtokilvillä, niin on ne savuttaneet jo Saksassa ostettaessa. Taitaa mennä purkuun sellaiset? Ainakin yksi tuttavani tuo niitä jatkuvasti ja täysin ehjän näköisetkin laittaa kappaleiksi, jos on hänen mielestään kilometrejä paljon takana. Ehjät myy sellaisenaan ja taas pikkuvikaisiin korjauskelpoisiin otetaan varaosat samanlaisesta purettavasta.

• sinivilkku kirjoitti:

"Uitetuista" autoista puuttuu yleensä ainakin lyhtyjen pesurit. Se nyt on sellainen asia mikä näkyy päällepäin.
        Sitten niissä on aika usein aivan uudet polkimien kumit, että näyttäisivät vähemmän poljetuilta.
        Sitten jos talviaikaan pääsee kokeilemaan niin löytyy enemmänkin eroja ns. "Suomi-autoihin". Penkinlämmittimet puuttuvat, samoin lämmitettävät peilit ja lämmityslaitetta ei ole tehty Suomen talvia ajatellen. Eli autot ovat kylmiä.

Nämä huomiot ovat kaikki Mersuja koskevia.

Äkkivilkaisulla tuolla maantiellä sellaista on vaikea helposti ns. suomiautosta erottaa. Tuosta lämmityslaitteesta keskusteltiin aikoinaan mersupalstalla ja joku kyllä kovasti vakuutteli, että niissä ei mersun kohdalla eroja ole. Joissakin mersuissa on sähkövastus kennossa, puuttuisko se sitten uittomalleista?

• fdsfs

että kun musta prelude lähestyy, niin menkää jo suosiolla pois alta.

• noin vanhalla autolla?

Eikös ne preludet kaikki paalattu jo joskus 90-luvulla?

• fdgdf
        noin vanhalla autolla? kirjoitti:

Eikös ne preludet kaikki paalattu jo joskus 90-luvulla?

vuosimallia 97:n. Voisi ostaa uudemmankin auton, mutta uudet on vaan niin rumia ettei niillä kehtaa ajaa.

• Elmeri

Olen nähnyt tien päällä niin hienoilla autoilla ajavia nysväreitä, kuin micralla ejelevia reippaita ja joustavia kuljettajia. Myös toisin päin.

Se, onko autossa loistokuljettaja, vai liikennettä vaarantava nysväri, ei näy aina päällepäin.. sen huomaa yleensä v-tuttavan alhaisesta jurnuttamisesta, vilkun käyttämättömyydestä sekä epävarman oloisesta ajotyylistä - olkoon auto mikä vain.

• ei-niin-joustava

Jostain syystä vain me "loistoautoilla" ajelevat nysvärit pistetään joustavien kielenkannat liikkeelle.

• The Rat

En ole huomannut minkään automerkin olevan mitenkään erikoisen nysvärien tai joustavien suosiossa.

Sen ole huomannut että saksalaisissa autoissa tuntuu olevan enemmän ongelmia valojen kanssa kuin muissa... :)

Joka tapauksessa, itselläni on 10 v patonki alla, ja lasken itseni joustavaksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 4 kuoli kolarissa

Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.
      Joensuu
      325
      12252
    2. Suomea odottaa karu kohtalo

Mitäs menitte uhkailemaan ja leikkimään kovaa. Ei mitään mahdollisuuksia Venäjää vastaan.
      Maailman menoa
      418
      3466
    3. Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa

Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei
      Ikävä
      94
      1893
    4. Kuka on oikein

Kaivattusi?
      Ikävä
      92
      1693
    5. Mikä on lempikuvasi

Kaivatustasi?
      Ikävä
      83
      1633
    6. Mitä sinä näet

kun katsot peiliin?
      Ikävä
      95
      1139
    7. Onko kenelläkään tästä tietoo?

https://www.haapavesi-lehti.fi/artikkeli/lukijalta-ilkka-repo-etsii-nimettoman-kirjeen-lahettajaa Olisi tärkeä saada te
      Haapavesi
      42
      1116
    8. Se helpottaisi oloa jos

Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      73
      937
    9. Ihastukselleni

Kun viimeksi nähtiin, niin sisälläni repesi myrsky ja salamat iskivät kuin rajuilma. En halunnut katsoa sinua, en halunn
      Ikävä
      21
      933
    10. Ovatko miehet niin heikkoja ja lahjattomia, etteivät siedä tasa-arvoa?

Muutenhan ei ole mitenkään perusteltavissa, miksi miesten pitäisi saada etuoikeuksia ja etumatkaa. Sehän tarkoittaisi, e
      Maailman menoa
      251
      908
    Aihe