ALKOHOLISTI??

www.lumikki

Onko semmoinen alkoholisti, joka juo joka ikinen viikonloppu molemmat illat humalatilaan asti. viikot on kyllä selvinpäin, mutta jotenkin hermostuneen oloinen. Yhtään ainoata viikonloppua ei mene ilman alkoholia.

7

962

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elmo

Joka juo joka ikinen viikonloppu molemmat illat
      humalatilaan asti on alkoholisti. viikot hän on kyllä
      selvinpäin, mutta jotenkin hermostuneen oloinen, ja
      sitten hän alkaa huomaan arkipäivätkin.

Näin ainakin minun alkoholismini kehittyi.

• selvänlaiset. Ainakin jos se hermostuneen oloisuus viikolla johtuu viinan puutteesta.

• 1+1= ?

Saisitko kaveriasi tekemään Päihdeklinikan testin, siinä on muutamia kysymyksiä, jotka voivat antaa selvyyttä asiaan.

Toisten ihmisten arviot alkoholistista ovat melko turhia, ainoastaan asianomaisen oma mielipide on ratkaiseva, jos sekään.

Se mitä kerroit osoittaa, että kaverisi on kyllä selkeästi juoppo ja voi kyllä kehittyä todelliseksi alkoholistiksi.

Kokeile ehdotusta, >lopeta juominen ja jos et siihen pysty, hae apua

• alkoholisti.

Hermot paukkuu, ja kohta otetaan viikollakin. On jo alkoholisti.

• Alcholic

Juodun alkoholin määrä ei ratkaise onko joku alkoholisti vai ei

• ent. kroonikko

Kysyit onko sellainen alkoholisti, joka ottaa umpikännit joka viikko ja väliajat on hermostuneen oloinen.

Oikea vastaus on tällä kännääjällä ja vain hän itse kykenee tekemään päätöksen lopettamisesta.

Sain aikanaan käsiini omat sairaskertomukseni, joista tuli esiin, että olin terveysviranomaisten mielestä krooninen alkoholisti, heidän mielestään. Minä en tiennyt asiasta mitään, enkä takuulla ollut mielestäni alkoholisti.

Tänään hyväksyn sanonnan: entinen juoppo, tänään raitis alkoholisti. Alkoholi on viekas, hämäännyttävä ja salakavala vastustaja, joka saa aikaan sen, että käyttäjän todellisuudentaju heittää todella suuntaan ja toiseen.

Monien kovien kokemusten jälkeen, kaverini avulla, sain oven auki erääseen paikkaan. Se oli AA:n kokous. Kaikki on muuttunut sen jälkeen ja olen saanut elää uutta elämää, melkoisen pitkän ajan.

Suosittelen lämpimästi, ole hyvä !

• Eräs mielipide

Minusta paras mittari oman juomisen arviointiin on olla rehellinen itselleen. Uskon, että meillä jokaisella on jossain sisimmässämme aavistus siitä, onko omaa alkoholinkäyttöämme ehkä syytä tarkastella. Aavistus saattaa vahvistua, mikäli lähimmät tutut ihmiset ovat alkaneet silloin-tällöin ottaa oman alkoholinkäyttömme puheeksi, vaikka mielestämme siihen ei ole aihetta.

Yksi tapa itsetarkasteluun on ottaa eteensä tyhjä paperi, ja jakaa se viivalla kahteen puoliskoon. Toiselle puolelle kirjataan ylös kaikki ne positiiviset asiat, joita kokee juomisella saavansa, ja toiseen puoliskoon vastaavasti ne negatiiviset asiat, miten juominen omaan elämäämme kokonaisuutena vaikuttaa. Lopuksi vertaillaan, paljonko merkintöjä kummallekin paperinpuoliskolle kertyi.

Tämä yksinkertainen ja halpa testi tehdään yksin, kaikessa rauhassa ja vain oman itsensä takia, ei muille näytettäväksi. Mikäli on oltu koko ajan täysin rehellisiä ja plussia on paperilla enemmän kuin miinuksia, syytä huoleen ei ilmeisesti ole.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5687
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      579
      2122
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      82
      1161
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1038
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      1003
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      981
    7. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      59
      909
    8. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      60
      887
    9. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      834
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      768
    Aihe